Pagina 1 van 1

zeer slechte service algebeld.nl

Geplaatst: 19 apr 2012 22:52
door fredknip
Op 2 april heb ik contact gehad met algebeld.nl omdat de door hun geleverde en 4 weken oude telefoon helemaal niets meer doet omdat de display stuk is. ( toestel is niet gevallen oid ) Algebeld stuurt me door naar htc omdat zoals ze zeggen niet verantwoordelijk zijn voor garantie. Ik heb onder protest contact opgenomen met htc die me vervolgens naar een htc service punt in Groningen stuurt, met de mededeling dat een display op voorraad is en ik kan wachten op de reparatie. Bij het service center blijkt dit dus niet te kloppen en wordt belooft dat de telefoon uiterlijk 6 april weer klaar is. Dus uiteindelijk algebeld maar weer eens aangesproken op hun verantwoordelijkheid als verkoper. Algebeld belt even met het service center en deelt ons dan mede dat er geen onderdelen zijn en ik het zelf maar met het service center moet gaan regelen want zij zijn niet verantwoordelijk. Inmiddels heb ik algebeld via de rechtsbijstand in gebrekegesteld maar zij sturen doodleuk een bericht terug dat ik hun niet ingebreke kan stellen en maar bij het service center moet zijn. Ze hebben wel lef, ze verkopen een produkt wat niet aan de verwachtingen voldoet en nu op 19 april ligt er nog steeds en kapotte telefoon op reparatie te wachten. Lekker contracten verkopen en bonussen verdienen maar niets aan service doen. Dus dan maar algebeld aansprakelijk stellen voor alle kosten via de rechtsbijstand.

Re: zeer slechte service algebeld.nl

Geplaatst: 19 apr 2012 23:00
door berndv
Wijs ze op hun verplichting. U heeft een overeenkomst met hen gesloten, niet met htc. Htc is u niets verschuldigd, algebeld is de verkoper, zij leveren u de garantie. U dient hen een redelijke termijn te geven om het problee te herstellen/repareren, kunnen zij daar niet aan voldoen kunt u vervanging ofontbinding eisen. Als zij op de brief van de rechtsbijstand u nog door durven te wijzen naar het servicecenter getuigt dat zeker van arrogantie van algebeld, tevenszou ik ook gaan twijfelen aan de rechtsbijstand, dat zij een dergelijk basisprincipe van een consumentenkoop niet over kunnen brengen aan een bedrijf.

Re: zeer slechte service algebeld.nl

Geplaatst: 20 apr 2012 20:33
door fredknip
Rechtsbijstand heeft inmiddels een nieuw toestel vergoed en gaat alle kosten verder op algebeld verhalen.

Re: zeer slechte service algebeld.nl

Geplaatst: 22 apr 2012 23:14
door Algebeld.nl
Beste meneer Knip,

Ik wil toch graag het hele verhaal even uitleggen aangezien het iets minder zwart wit is dan u stelt. Uw toestel had problemen, dat is erg vervelend. Wij kunnen en mogen van HTC zelf niet repareren. Dit moet via HTC lopen. Ze komen het toestel bij u ophalen als er problemen zijn en er zijn reparatiepunten door het land heen waar u heen kunt om het toestel in te leveren ter reparatie. Het toestel aan ons opsturen is mogelijk maar wij moeten hem dan aanmelden bij HTC. Dat heeft 2 nadelen.
-Er zit 2 x extra verzendtijd tussen.
-De klacht omschrijving zal vervagen.

Na overleg met HTC heeft u er voor gekozen het toestel in te leveren bij een repair center. Nu u de reparatie te lang vind duren stelt u ons in gebreke. Wij moeten echter wel in de gelegenheid gesteld worden het probleem op te lossen en dat heeft u niet gedaan.

De reden dat uw reparatie wat langer duurt komt zoals u weet door 2 factoren.

-U heeft een toestel in een speciale kleur bij ons besteld namelijk "Pink". Die kleur komt minder voor dus hebben de HTC repaircenters daar standaard geen displays van op voorraad in die kleur.
- Uw toestel bleek niet alleen een display probleem te hebben maar ook de knoppen eronder bleken defect te zijn. Het reparatie centrum kon dit pas constateren toen het display vervangen was. Ze wachten nu dus op de nieuwe toetsenmodule in Pink en dan moet uw toestel weer goed zijn. De verwachting is dat hij met een week gereed is.

Ik ben van mening dat de situatie erg vervelend is maar dat er niemand iets te verwijten is. Uw rechtsbijstand is waarschijnlijk dezelfde mening toegedaan want daar hebben we niets van vernomen.

Re: zeer slechte service algebeld.nl

Geplaatst: 22 apr 2012 23:47
door fredknip
Bij deze even een reactie op op algebled, Het eerste telefoontje was op 2 april naar algebeld en het eerst wat men hier riep u hebt bij ons geen garantie daarvoor moet u bij HTC zijn want zij zijn de fabriekant. Ik heb toen al aangegeven dat ik onder protest contact op zou menen met HTC. Htc heeft ons door gestuurd ( niks geen ophalen , maar zelf brengen) naar het service center in Groningen waar afgesproken is dat het toestel eind van de week klaar zou zijn, toen dit niet lukte is er weer 2 maal contact geweest met algebeld en werdt ons dus weer 2 maal medegedeeld dat we het zelf maar moesten oplossen met het service center. Vervolgens heb ik voor de 4e maal algebeld de mogelijkheid gegeven om het op te lossen en in overleg met de rechtsbijstand een ingebrekestelling gestuurd. Hier werdt door algebeld ook weer heel arrogant op gereageerd dat ik maar weer bij het service center moest zijn en deze ingebreke moest stellen want algebeld was niet verantwoordelijk. Bovendien is het een onzinverhaal dat er lang gewacht moet worden op een display omdat het een toestel in een speciale kleur is. Want het display zit binnen in het toestel en is voor alle htc wildfire s toestellen het zelfde net als de functietoetsen allemaal het zelfde zijn. Algebeld heeft dus meerdere malen de kans gehad om het probleem op te lossen maar loopt steeds arrogant voor hun verantwoordelijkheden als verkoper weg en laat je als klant volledig barsten. De enige die je netjes op de hoogte houd is het service center in groningen. Dus erg leuk deze reactie van de meneer van algebeld maar mischien is het beter om iets aan uw service te doen, en de klant niet te laten barsten,dan krijgt u hier ook niet zulke reactie's

Re: zeer slechte service algebeld.nl

Geplaatst: 24 apr 2012 13:04
door Algebeld.nl
Beste meneer Knip,

Ik begrijp dat deze situatie erg vervelend voor u is. Feit is echter dat het toestel gratis gerepareerd gaat worden.

Het is echter vervelend dat het langer duurt dan iedereen zou willen doordat er 2 problemen bleken te zijn. Dit was in eerste instantie niet vast te stellen. De kleur zorgt voor een levertijd van de benodigde onderdelen volgens het reparatiecentrum.

Re: zeer slechte service algebeld.nl

Geplaatst: 24 apr 2012 16:49
door fredknip
Geachte meneer Loskamp

Uit uw reactie blijkt dus al dat u helemaal geen produkt kennis heeft want een display voor welke Htc wildfire S heeft helemaal niets te maken met de kleur van het toestel de display zit namelijk binnen in het toestel en de drukknoppen van welke kleur Htc wildfire S zijn ook allemaal zwart. Dus onzin dat het hierdoor langer zou gaan duren. Dat u het vervelend vind heb ik al heel vaak gehoord maar verder doet u niets voor u klanten. In uw reactie laat u weten dat ik blij mag zijn dat het toestel gratis gemaakt wordt, maar u vergeet dat er 2 jaar garantie op het toestel is en bovendien is het natuurlijk niet normaal dat een nieuw toestel al naar 4 weken defect is. Wat betreft service doet u helemaal niets voor uw klanten. Het is natuurlijk heel makelijk om een contract af te sluiten en een bonus te incasseren. Maar vervolgens loopt u steeds voor uw wettelijke verantwoordelijkheden weg en doet helemaal niets voor een ontevreden klant.

Re: zeer slechte service algebeld.nl

Geplaatst: 24 apr 2012 16:57
door EllendegroOt
Jammer dat u de HTC zo slecht bevalt, ik ben er superr bly mee!
hoop dat de telefoon snel gemaakt word.

Algebeld.nl laat zich hier op het forum niet bepaald van zijn beste kant zien, niet professioneel een discussie aangaan met je klant...

Beter doen jullie je best om het vertrouwen in je klant te herstelle! :D