| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opzeggings boete E.ON. Negeren of niet?
-
robert_nijhout
Opzeggings boete E.ON. Negeren of niet?
Ik ben in December 2011 overgestapt van energie leverancier. Van E.ON naar Energie Direct
De daadwerkelijke dienstovername zou ingaan op 1 Januari 2012 en dat is ook netjes gebeurt.
E.ON levert mij dus geen dienst meer. Toch sturen ze me nog een rekening van 100,- opzeg boete. (50,- per dienst. Gas en Electra)
Mijn vraag is: Moet ik die boete betalen of niet? Gezien de veranderingen sinds "de Wet van Dam" mag ik toch gewoon van dienst wisselen, zonder daarvoor gestraft te worden?
Nu ben ik een week of vier in het buitenland geweest en heb de herinneringsnota's dus niet betaald. Stom! Weet ik.
Ze zijn nu aan het dreigen met incasso bureaus. Hoe serieus moet ik die dreigementen nemen?
Wat voor een problemen kan ik daarmee verwachten, als ik E.ON weiger te betalen voor een regel die ze zelf verzonnen hebben en nu niet eens meer van toepassing is?
Ok dat is meer dan 1 vraag, maar evengoed, als vast bedankt voor uw reactie!
De daadwerkelijke dienstovername zou ingaan op 1 Januari 2012 en dat is ook netjes gebeurt.
E.ON levert mij dus geen dienst meer. Toch sturen ze me nog een rekening van 100,- opzeg boete. (50,- per dienst. Gas en Electra)
Mijn vraag is: Moet ik die boete betalen of niet? Gezien de veranderingen sinds "de Wet van Dam" mag ik toch gewoon van dienst wisselen, zonder daarvoor gestraft te worden?
Nu ben ik een week of vier in het buitenland geweest en heb de herinneringsnota's dus niet betaald. Stom! Weet ik.
Ze zijn nu aan het dreigen met incasso bureaus. Hoe serieus moet ik die dreigementen nemen?
Wat voor een problemen kan ik daarmee verwachten, als ik E.ON weiger te betalen voor een regel die ze zelf verzonnen hebben en nu niet eens meer van toepassing is?
Ok dat is meer dan 1 vraag, maar evengoed, als vast bedankt voor uw reactie!
-
stronkstronk
Re: Opzeggings boete E.ON. Negeren of niet?
Wordt de boete niet over genomen door je nieuwe leverancier? Bij mij was dat wel het geval.
De nota heb ik betaald en vervolgens gedeclareerd bij de nieuwe maatschappij.
De nota heb ik betaald en vervolgens gedeclareerd bij de nieuwe maatschappij.
-
robert_nijhout
Jawel. Maar dat wordt dan aan het eind van het jaar gedeclareerd. Met de eindejaars afrekening.
Ik vroeg me meer af wat er gebeurt als ik die belachelijke boete uberhaupt niet betaal.
Ik vroeg me meer af wat er gebeurt als ik die belachelijke boete uberhaupt niet betaal.
Wet Van Dam is alleen van toepassing op stilzwijgend verlengen, dus ligt er bij jou aan of je contractperiode al voorbij was.
-
stronkstronk
Ze zetten de procedure voort. Jij hebt het nog lopende contract beëindigd en daar moet je een boete voor betalen. Hoogte van de boete is afhankelijk van de looptijd van het contract.robert_nijhout schreef:Jawel. Maar dat wordt dan aan het eind van het jaar gedeclareerd. Met de eindejaars afrekening.
Ik heb ook zo een rekening vandaag gekregen.
Essent zou de overname kosten voor zijn rekening nemen en ik hoefde niets van boete te betalen.
Nu krijg ik van E-on een rekening van € 42,02 voor gas en een van € 42,01 voor stroom ex btw.
Samen inclusief btw € 100,00
Dit was niet de afspraak met Essent.
Moet ik dit betalen?
Essent zou de overname kosten voor zijn rekening nemen en ik hoefde niets van boete te betalen.
Nu krijg ik van E-on een rekening van € 42,02 voor gas en een van € 42,01 voor stroom ex btw.
Samen inclusief btw € 100,00
Dit was niet de afspraak met Essent.
Moet ik dit betalen?
-
energie:direct
Beste meneer Nijhout,
Wat vervelend om te horen dat u een boete van uw oude leverancier heeft gekregen door een overstap naar ons.
Als u mij een e-mail stuurt naar [email protected] met uw gegevens en hetzelfde verhaal kijk ik voor u na of de boete terecht in rekening is gebracht. Ik zal dan ook beoordelen of u deze boete bij ons kunt declareren.
Het klopt dat een boete niet in rekening mag worden gebracht als uw contract stilzwijgend verlengd zou zijn voor 01-12-2011. Alle contracten die voor deze datum stilzwijgend verlengd zijn, hoeven geen onbepaalde looptijd te hebben. Om die reden kan een opzegvergoeding terecht in rekening zijn gebracht.
Vanaf 01-12-2011 mogen contracten wel verlengd worden maar mag dat alleen voor onbepaalde tijd. Dan wordt er geen opzegvergoeding meer in rekening gebracht bij een overstap.
Met vriendelijke groet,
^Ralf van energiedirect.nl
Wat vervelend om te horen dat u een boete van uw oude leverancier heeft gekregen door een overstap naar ons.
Als u mij een e-mail stuurt naar [email protected] met uw gegevens en hetzelfde verhaal kijk ik voor u na of de boete terecht in rekening is gebracht. Ik zal dan ook beoordelen of u deze boete bij ons kunt declareren.
Het klopt dat een boete niet in rekening mag worden gebracht als uw contract stilzwijgend verlengd zou zijn voor 01-12-2011. Alle contracten die voor deze datum stilzwijgend verlengd zijn, hoeven geen onbepaalde looptijd te hebben. Om die reden kan een opzegvergoeding terecht in rekening zijn gebracht.
Vanaf 01-12-2011 mogen contracten wel verlengd worden maar mag dat alleen voor onbepaalde tijd. Dan wordt er geen opzegvergoeding meer in rekening gebracht bij een overstap.
Met vriendelijke groet,
^Ralf van energiedirect.nl
-
robert_nijhout
ga ik doen.
-
manondoris
proest ! dus je dacht ik ga niet betalen en ontvang met de eindejaars afrekening mooi 100 euro ! ik zou er maar snel achteraan gaan en betalen om erger te voorkomenrobert_nijhout schreef:Jawel. Maar dat wordt dan aan het eind van het jaar gedeclareerd. Met de eindejaars afrekening.
Gisteren kreeg ik een dreig brief van E-on dat mijn "Opzegvergoeding" zelfs kan oplopen tot € 350,00.
Eerst kreeg ik een rekening van € 100,-- en nu dit.
En de ervaring van E-on is dat we er niet van uit moeten gaan dat de nieuwe leverancier, Essent, deze "opzegvergoeding" zal betalen.
Essent zou eventuele boetes betalen bij aangaan van het contract.
En nu dan?
Eerst kreeg ik een rekening van € 100,-- en nu dit.
En de ervaring van E-on is dat we er niet van uit moeten gaan dat de nieuwe leverancier, Essent, deze "opzegvergoeding" zal betalen.
Essent zou eventuele boetes betalen bij aangaan van het contract.
En nu dan?
Ik snap zoiezo niet de overstap van E.ON naar een andere energieboer.
E.On staat te boek als een van de goedkoopste energieleveranciers!.
Essent betaald btw de boete tot een max. van 75 euro per produkt.
Ben zelf klant bij essent en dik tevreden
Beetje rare redenering van je hawkwind.hawkwind schreef:Ik snap zoiezo niet de overstap van E.ON naar een andere energieboer.
Je snapt de overgang van E-on naar Essent niet en je bent zelf een tevreden klant van Essent.
Waarom zou een ander dan niet overgaan naar de leverancier waar jij tevreden over bent?
-
forumessent
Beste ++antonh,
In uw bericht van 20 april op dit forum geeft u aan dat u een boete heeft ontvangen van uw oude leverancier in verband met de overstap naar Essent.
Ik wil dit graag voor u uitzoeken, hiervoor verzoek ik u uw klantnummer en forumnaam te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Afdeling Klantenservice
Essent
In uw bericht van 20 april op dit forum geeft u aan dat u een boete heeft ontvangen van uw oude leverancier in verband met de overstap naar Essent.
Ik wil dit graag voor u uitzoeken, hiervoor verzoek ik u uw klantnummer en forumnaam te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Afdeling Klantenservice
Essent
Het is opgelost na een mailtje en telefoon gesprek met Angelique van Essent.Angelique
Afdeling Klantenservice
Essent
Ik blijf dus een nieuwe klant bij Essent.