LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kids 2 weken naar ex, ik betalen??

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Auti-Mama

Kids 2 weken naar ex, ik betalen??

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Mijn ex is toendertijd (omdat hij de WSNP inging) vrijgesteld van alimentatie. Ondertussen is hij hier weer uit, maar zit door werkeloosheid in de bijstand. Ik ben ondertussen verhuis van Zeeland (Yerseke om precies te zijn) naar Rotterdam en woon ondertussen samen. Verder heb ik alle schulden die niet uit WSNP zijn betaald voor mijn rekening genomen. (van de ongeveer 25.000 euro heb ik er zeker 17.000 euro betaald).

Nu mijn vraag: In het convenant staat dat mijn ex de kids om het weekend, voor- en najaar een week heeft en in de zomervakantie 2 weken. Dit is trouwens nog nooit nagekomen. In 2009 ben ik een week naar Nijmegen geweest terwijl de kinderen bij hun biologische vader waren en in 2010 ook een week. De weekenden zijn officieel van 18.30 uur vrijdagavond tot zondag 18.30 uur. Zondagochtend zitten de kids meestal al weer hier. Nu vertrek ik volgende week voor 18 dagen naar USA. De kinderen zitten 15 dagen bij hun vader. Hij beweert dat hij dit financieel niet kan trekken en "eist" 75 euro per week. Ik verdom het om geld te geven en heb aangeboden om dan, omwille van de kinderen, een flinke doos boodschappen te geven. Als ik geld geef, weet ik namelijk al op voorhand al dat dit niet bij de kids terecht komt. Kan mijn ex nu zomaar geld eisen voor de zorg van zijn eigen kinderen?? Want dit zit me toch wel heel erg dwars eigenlijk....

Omwille van de kinderen geef ik sowieso die boodschappen. Maar stel dat hij nou erg dwars gaat liggen, sta ik dan in mijn recht om financiele ondersteuning te weigeren??

Jolijn

Re: Kids 2 weken naar ex, ik betalen??

Ongelezen bericht door Jolijn »

Wat een ^&*##%^^ *****.
:roll: Wil hij kaviaar gaan eten ofzo als hij denkt €75 per week nodig te hebben voor 2 kinderen?

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Heel verstandig dat je gewoon boodschappen geeft en geen geld. En zeker geen 150 euro voor 2 weken!!

Weet niet hoe oud je kids zijn maar je zou ze beide wat zakgeld mee kunnen geven. Een tientje per kind ofzo.

sephora30

vogels schreef:Betaalt hij kinderalimentatie? Zo ja, zou ik de helft er van terug storten. Of de hele maand, kan hij ook nog wat leuks gaan doen met de kinderen.

Zo nee, ben je zeker niet verplicht hem financieel tegemoet te komen.
Als ie die al betaald dan wordt het van ts haar bijstand afgetrokken. Dit krijgt ze dus niet extra.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Heb meer het idee dat dit treiteren is van je ex om te zorgen
dat jij niet naar de USA kan gaan.
Hij wilde ook kinderen nou die zijn er gekomen dus ook hij kan
er financieel voor op komen als ze bij hem zijn.
En NEE zou hem zeer zeker geen geld geven en als je wat wilt
doen wat voornamelijk voor de kinderen is dan geef je wat boodschappen
mee.

Maar er staat niet in het convenant dat hij nu de kinderen 15 dagen zou
hebben ?
Wel in de zomervakantie las ik.
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 22 apr 2012 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

sephora30 schreef:
vogels schreef:Betaalt hij kinderalimentatie? Zo ja, zou ik de helft er van terug storten. Of de hele maand, kan hij ook nog wat leuks gaan doen met de kinderen.

Zo nee, ben je zeker niet verplicht hem financieel tegemoet te komen.
Als ie die al betaald dan wordt het van ts haar bijstand afgetrokken. Dit krijgt ze dus niet extra.
TS heeft geen bijstand hoor. Overigens een goede oplossing om de extra kosten voor de kinderen tijdens hun verblijf bij de ex in booschappen te vergoeden.

sephora30

Oh ja fout gelezen, de ex zit in de bijstand. Excuus. Dan betaald ie sowieso geen alimentatie.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Extra kosten ?
Die kan Autimama dan mooi verrekenen met de extra kosten die zij heeft gehad.
Autimama, als je dat tegen je ex zou zeggen gooit 'ie natuurlijk helemaal de kont tegen de krib en zijn de kinderen nog meer de dupe.
Wat een &*^%$hommel, hij geeft de kinderen ook zo echt het idee dat hij het erg fijn vindt dat ze 14 dagen komen.

Chocomelk

Jolijn schreef: Wat een &*^%$hommel, hij geeft de kinderen ook zo echt het idee dat hij het erg fijn vindt dat ze 14 dagen komen.
Jullie mama moet weer zo nodig 15 dagen weg en nee ik kan niets
leuks met jullie doen want papa heeft geen geld waren jullie nu alleen het
weekend gekomen dan had ik wat leuks met jullie kunnen doen.
En jullie mama die wel naar de USA kan die kan mij niet eens geld geven zodat wij leuke dingen kunnen doen....

Volgens mij is het zo'n papa. :twisted: :evil: :twisted:

Chocomelk

Het is eigenlijk al te gek voor woorden dat je boodschappen
mee moet geven in het belang van je kinderen.
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 22 apr 2012 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Auti-Mama

Wow, wat een hoop reacties in zo'n korte tijd!! :shock: Het sterkt mij alleen maar in mijn standpunt: Boodschappen kan 'ie krijgen en verder geen cent!!

Ik zit inderdaad niet in de bijstand. Ik krijg ook geen partner en geen kind alimentatie. De beloofde helft van schoolkamp en ouderbijdrage heb ik ook nog nooit gezien. Alle kosten van de kinderen komen dus bij mij en mijn (nieuwe) man ("onze nieuwe papa" zoals de kinderen zeggen)terecht.
Chocomelk schreef:
Jolijn schreef: Wat een &*^%$hommel, hij geeft de kinderen ook zo echt het idee dat hij het erg fijn vindt dat ze 14 dagen komen.
Jullie mama moet weer zo nodig 15 dagen weg en nee ik kan niets
leuks met jullie doen want papa heeft geen geld waren jullie nu alleen het
weekend gekomen dan had ik wat leuks met jullie kunnen doen.
En jullie mama die wel naar de USA kan die kan mij niet eens geld geven zodat wij leuke dingen kunnen doen....

Volgens mij is het zo'n papa. :twisted: :evil: :twisted:
Dat kan 'ie niet echt zeggen aangezien deze reis een cadeau is van mijn beste vriendin. :D Ik heb alleen kosten van het zakgeld aldaar, reis zelf is voor me betaald.

In het convenant staat trouwens niet duidelijke datums vermeld wanneer hij de kinderen 2 weken moet hebben. Staat bij "in onderling overleg", en hij was al akkoord gegaan met deze datums.

Nogmaals, superbedankt voor al deze reacties, ik voel me weer supersterk nu om bij mijn standpunt te blijven. :D

sephora30

Tja Vogels, als je in de bijstand zit hoef je nou eenmaal geen alimentatie te betalen. Zo is dat geregeld in Nederland.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

sephora30 schreef:Tja Vogels, als je in de bijstand zit hoef je nou eenmaal geen alimentatie te betalen. Zo is dat geregeld in Nederland.

Idioot geregeld, het zijn ook zijn kinderen.

Auti-Mama

ondertussen nog telefonisch contact gehad met mijn ex. Toen kwam er uit dat dit hele plan van zijn moeder afkwam. :S Wat ik trouwens al vermoedde.... Boodschappenpakket is akkoord bevonden, dus die lever ik netjes af. Dat ik wat bij moet dragen kan ik nog wel enigszins mee leven, maar om nou zomaar geld te geven ging me echt te ver. En dan nog 75 euro per week eisen... `150 euro voor die 15 dagen. Bovenop de 50 euro boodschappengeld die hij al krijgt. :S

En inderdaad idioot geregeld, maar het is niet anders. Dat ik geen alimentatie krijg snap ik dan ook nog wel. Maar dat hij geen cent hoeft mee te betalen aan schoolkamp, ouderbijdrage en dat soort dingen vind ik erger. En op zich zou hij dat nog wel willen, maar hij zit zo gigantisch onder de plak bij z'n moeder. Die regelt ook al zijn geldzaken en tja, die weigert dus mee te betalen. :roll: Naja, dit probleem is gelukkig opgelost, ik ga volgende week lekker het vliegtuig in en laat alle zorgen even een paar dagen in Nederland!! :mrgreen:

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Ik zou er ook geen halszaak van maken. Laat het contact zo soepel mogelijk verlopen, da's het gemakkelijkste en het beste, ook voor de kinderen.
Goede reis gewenst.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Fijne vakantie en geniet er van!!!

Auti-Mama

Precies Riddert, omwille van de kids en de rust laat ik het nu ook verder rusten.

Bedankt allemaal, ik ga zeker van deze vakantie genieten!! :D

Gesloten