Pagina 1 van 4
vakantieveilingen.nl kat in de zak
Geplaatst: 23 apr 2012 13:57
door Cloudstrife
Mijn situatie met vakantieveilingen.nl Ik ben gastouder voor 2 kinderen uit Wit-Rusland. Ik dacht een extraatje te geven door naar het dolfinarium te gaan met de kinderen. Via vakantieveilingen dacht ik toch een mooie deal te kunnen behalen.
Toch een redelijke deal de kaartjes gewonnen a 31 euro voor 2 kaartjes.
Nu ben de dag erna behoorlijk ziek geworden en wilde 5 dagen later mijn kaartjes betalen. Dit lukte niet want er was een opdracht tot automatische incasso gegeven. Tot overmaat van ramp duurt het dan nog 9 dagen totdat men de kaartjes krijgt. Echter dit is voor mij te laat.
Ik een klacht ingediend en de situatie uitgelegd. Ik was ziek en had hoge koorts.
Ik kreeg een schofterig antwoord terug. Daarna heb ik ze 2 weken de tijd gegeven totdat ik de zaak zal gaan klaarmaken en voorleggen aan de rechter.
De kosten die ik hiervoor maak interesseren me niet. Als zij denken vervelend te kunnen doen kan ik dat ook. Ik wens niet als klant zo behandeld te worden. Ik ben altijd een goed betalende klant geweest en dan zo behandeld worden.
Daarnaast zal ik nooit meer zaken met ze doen. Ik betaal liever het dubbele dan ze 1 cent te gunnen. De veilingen op zich zelf waren ook erg dubieus.
Zelfs kaartjes gezien die voor 52 euro eruit gingen. Ruim boven de online prijs bij het dolfinarium zelf.
Iemand nog tips wat ik kan doen?
Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak
Geplaatst: 23 apr 2012 14:01
door RedShy
Dat er mensen zijn die 52 euro voor een kaartje betalen is natuurlijk hun eigen keuze. Heeft mijn inziens weinig met oplichting te maken.
Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak
Geplaatst: 23 apr 2012 14:07
door stronkstronk
Cloudstrife schreef:Ik ben altijd een goed betalende klant geweest en dan zo behandeld worden.
Dus je wist drommels goed wat de regels zijn bij Vakantieveilingen.
Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak
Geplaatst: 23 apr 2012 14:09
door stronkstronk
Cloudstrife schreef:Ik kreeg een schofterig antwoord terug. Daarna heb ik ze 2 weken de tijd gegeven totdat ik de zaak zal gaan klaarmaken en voorleggen aan de rechter.
De kosten die ik hiervoor maak interesseren me niet. Als zij denken vervelend te kunnen doen kan ik dat ook.
Ik ben heel erg geïnteresseerd in de afloop.
Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak
Geplaatst: 23 apr 2012 14:10
door stronkstronk
Cloudstrife schreef:Iemand nog tips wat ik kan doen?
Wel een goede tip voor de toekomst: gewoon kaartjes kopen aan de kassa van het Dolfinarium.
Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak
Geplaatst: 23 apr 2012 18:58
door Cloudstrife
stronkstronk schreef:Cloudstrife schreef:Ik ben altijd een goed betalende klant geweest en dan zo behandeld worden.
Dus je wist drommels goed wat de regels zijn bij Vakantieveilingen.
Als je goed leest zie je dat ik griep had en met hoge koorts niet in staat was om uit bed te komen.
Lekker coulant om een vast betalende klant zo te betalen. Ze hadden me ook kunnen bellen. Waarom vragen ze anders om mijn telefoonnummer?
Die hoge biedingen zijn profielen die in hun naamveld iets omschrijven. Erg dubieus dus.
Ik heb net gekeken en het is inderdaad mogelijk om een vals profiel aan te maken. Je kan dan in het wilde weg gaan bieden.
Ik krijg het idee dat dit mensen zijn die gewoon willen zieken/wraak nemen op vakantieveilingen.nl
Ik ben een beetje wezen rondlezen op dit forum en het blijkt dat inderdaad heel wat mensen problemen hebben met deze site.
Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak
Geplaatst: 23 apr 2012 19:01
door superklaver
maar je kunt wel bieden, dan kan je toch ook gelijk betalen?
Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak
Geplaatst: 23 apr 2012 19:33
door Cloudstrife
superklaver schreef:maar je kunt wel bieden, dan kan je toch ook gelijk betalen?
Nee ik zat op mijn werk.
Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak
Geplaatst: 23 apr 2012 19:55
door MAXIEM
Cloudstrife
Uiteindelijk ben je -zelfs bij verlies van de zaak- duurder uit, dan gewoon ter plekke een kaartje te kopen.
Maxiem.
Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak
Geplaatst: 23 apr 2012 20:18
door Cloudstrife
Nee, ik heb de kaartjes a 15,50 per stuk ipv 23 euro aan de kassa. Het is een principe kwestie. Ik wens niet om zo behandeld te worden.
Ook al verlies mijn zaak dan heeft het vakantieveilingen.nl meer tijd en geld moeten investeren in mijn zaak dan het ze heeft opgeleverd.
Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak
Geplaatst: 23 apr 2012 20:24
door berndv
Weet niet welk principe jij hier wilt behalen. Het feit dat zij coulance met je moeten tonen omdat je ziek was? Of dat doordat je de kaartjes niet volgens de veilingregels direct betaald hebt? Of dat de kaartjes die doordat je niet op tijd via ideal betaald hebt, pas na 9 dagen binnen waren?
Jij wilt uit principe een rechtzaak aanspannen, waarvan je zelf al kan verwachten dat je die zal verliezen? Denk dat de advocaten voorje in de rij staan. Hoop wel dat je zelf genoeg financiele middelen achter de hand hebt, want denk wel dat de meeste advocaten enige vorm van garantie willen hebben, en garantie op het winnen van de rechtzaak hebben ze niet echt denk ik.
Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak
Geplaatst: 23 apr 2012 22:10
door Cloudstrife
berndv schreef:Weet niet welk principe jij hier wilt behalen. Het feit dat zij coulance met je moeten tonen omdat je ziek was? Of dat doordat je de kaartjes niet volgens de veilingregels direct betaald hebt? Of dat de kaartjes die doordat je niet op tijd via ideal betaald hebt, pas na 9 dagen binnen waren?
Jij wilt uit principe een rechtzaak aanspannen, waarvan je zelf al kan verwachten dat je die zal verliezen? Denk dat de advocaten voorje in de rij staan. Hoop wel dat je zelf genoeg financiele middelen achter de hand hebt, want denk wel dat de meeste advocaten enige vorm van garantie willen hebben, en garantie op het winnen van de rechtzaak hebben ze niet echt denk ik.
Beide. Ik had verwacht dat er meer aangedaan zou worden via een telefoontje omdat mijn geschiedenis smetteloos is. Daarnaast zijn 9 dagen voor mij te lang.
1 Ik had feitelijk 3 werkdagen de tijd om te betalen.
2 Uiteindelijk was het overmacht.
3 Alles ga ik op een rijtje zetten en uitzoeken wat mijn rechten zijn.
Onzin om bij voorbaat uit te gaan van verlies.
Als ik had geluisterd naar mensen die vertelden dat ik geen kans maakte tegen de gemeente, telfort en KPN had ik deze zaken nooit gewonnen.
Een advocaat heb ik niet nodig ik doe dit zelf met veel plezier.
Het interesseert me niet of ik verlies of niet. Het is een principe kwestie en vakantieveilingen zal niet zomaar van mij afkomen.
Ik had meer ondersteuning verwacht van mensen met tips ipv telkens hetzelfde te moeten uitleggen.
Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak
Geplaatst: 23 apr 2012 22:15
door berndv
Cloudstrife schreef:berndv schreef:Weet niet welk principe jij hier wilt behalen. Het feit dat zij coulance met je moeten tonen omdat je ziek was? Of dat doordat je de kaartjes niet volgens de veilingregels direct betaald hebt? Of dat de kaartjes die doordat je niet op tijd via ideal betaald hebt, pas na 9 dagen binnen waren?
Jij wilt uit principe een rechtzaak aanspannen, waarvan je zelf al kan verwachten dat je die zal verliezen? Denk dat de advocaten voorje in de rij staan. Hoop wel dat je zelf genoeg financiele middelen achter de hand hebt, want denk wel dat de meeste advocaten enige vorm van garantie willen hebben, en garantie op het winnen van de rechtzaak hebben ze niet echt denk ik.
Beide. Ik had verwacht dat er meer aangedaan zou worden via een telefoontje omdat mijn geschiedenis smetteloos is. Daarnaast zijn 9 dagen voor mij te lang.
1 Ik had feitelijk 3 werkdagen de tijd om te betalen.
2 Uiteindelijk was het overmacht.
3 Alles ga ik op een rijtje zetten en uitzoeken wat mijn rechten zijn.
Onzin om bij voorbaat uit te gaan van verlies.
Als ik had geluisterd naar mensen die vertelden dat ik geen kans maakte tegen de gemeente, telfort en KPN had ik deze zaken nooit gewonnen.
Een advocaat heb ik niet nodig ik doe dit zelf met veel plezier.
Het interesseert me niet of ik verlies of niet. Het is een principe kwestie en vakantieveilingen zal niet zomaar van mij afkomen.
Ik had meer ondersteuning verwacht van mensen met tips ipv telkens hetzelfde te moeten uitleggen.
Je had 3 werkdagen geef je aan. Heb je die ook gekregen van hen? Zo nee, dan heb je een punt. Zo ja, dan is het eigen verantwoordelijkheid.
Je had meer ondersteuning verwacht? Voor zover ik lees hoef je niet telkens alles uit te leggen. Mensen geven je geen gelijk, dan vind jij het nodig om je standpunt verder te verdedigen.
Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak
Geplaatst: 23 apr 2012 22:35
door riet73
2 Uiteindelijk was het overmacht.
Volgens mij valt griep niet onder overmacht.
Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak
Geplaatst: 24 apr 2012 09:06
door Isabel1
Hai,
het is toch simpel? Je hebt 3 dagen om te betalen, doe je dat niet wordt het afgeschreven en komen de kaartjes dus later.
Je hebt zelf niet op tijd betaald en dus kwamen je kaartjes later, dat wist je toch?
Wat je nu wilt dat vakantieveilingen had moeten doen is mij echt niet duidelijk, ze hebben precies gedaan wat afgesproken was en jij vindt dat ze je hadden moeten bellen? Om wat te zeggen dan? Dan ze zich aan de afspraak hielden?
Isabel
Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak
Geplaatst: 24 apr 2012 09:43
door Frantic2
... soms zijn de topics zo heerlijk....
Maar ik hoop voor TS dat haar baas haar niet gaat aanklagen of ontslaan, tenzij ze natuurlijk een baan heeft waarbij je privé uitstapjes moet opzoeken en bieden op internet......
Maar TS, denk nou gewoon eens na, ja, je had binnen 3 dagen moeten betalen en dat heb je niet gedaan.... De fout ligt dus bij jou en geen rechter zal meegaan in je griep verhaal.... Dat is jouw probleem niet die van Vakantieveilingen!
Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak
Geplaatst: 24 apr 2012 09:57
door stronkstronk
Cloudstrife schreef:stronkstronk schreef:Cloudstrife schreef:Ik ben altijd een goed betalende klant geweest en dan zo behandeld worden.
Dus je wist drommels goed wat de regels zijn bij Vakantieveilingen.
Als je goed leest zie je dat ik griep had en met hoge koorts niet in staat was om uit bed te komen.
Lekker coulant om een vast betalende klant zo te betalen. Ze hadden me ook kunnen bellen. Waarom vragen ze anders om mijn telefoonnummer?
Die hoge biedingen zijn profielen die in hun naamveld iets omschrijven. Erg dubieus dus.
Ik heb net gekeken en het is inderdaad mogelijk om een vals profiel aan te maken. Je kan dan in het wilde weg gaan bieden.
Ik krijg het idee dat dit mensen zijn die gewoon willen zieken/wraak nemen op vakantieveilingen.nl
Ik ben een beetje wezen rondlezen op dit forum en het blijkt dat inderdaad heel wat mensen problemen hebben met deze site.
Ik heb je bericht heel goed gelezen en ik heb het nog eens gelezen. Je hoefde je bed ook niet uit te komen want het gaat automatisch als je binnen 5 dagen niet zelf het geld overmaakt. Of was je saldo niet toereikend. Dan volgt een incasso.
bron website Vakantieveilingen schreef:Na je gewonnen veiling ontvang je van ons een betalingsherinnering. Heb je na 5 dagen nog niet betaald, dan gaan wij over tot automatische incasso. Dit proberen wij 2 keer. Als dit niet lukt, dan schakelen wij een incassobureau in.
En je hebt je kaartjes niet op tijd gehad. Dus je kon niet op de door jouw bedachte data naar de dolfijnen. Pech dus.
Daarna begin je te zeuren over hoge biedingen en valse profielen.
Ik heb het nog eens gelezen en ik begin je verhaal steeds vreemder te vinden. Oh en laat ff weten wat de rechterlijke uitspraak is geweest. Ik ben heel erg benieuwd namelijk.
Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak
Geplaatst: 24 apr 2012 10:11
door Emmy75
Cloudstrife schreef:Mijn situatie met vakantieveilingen.nl Ik ben gastouder voor 2 kinderen uit Wit-Rusland. Ik dacht een extraatje te geven door naar het dolfinarium te gaan met de kinderen. Via vakantieveilingen dacht ik toch een mooie deal te kunnen behalen.
Toch een redelijke deal de kaartjes gewonnen a 31 euro voor 2 kaartjes.
Nu ben de dag erna behoorlijk ziek geworden en wilde 5 dagen later mijn kaartjes betalen. Dit lukte niet want er was een opdracht tot automatische incasso gegeven. Tot overmaat van ramp duurt het dan nog 9 dagen totdat men de kaartjes krijgt. Echter dit is voor mij te laat.
Ik een klacht ingediend en de situatie uitgelegd. Ik was ziek en had hoge koorts.
Ik kreeg een schofterig antwoord terug. Daarna heb ik ze 2 weken de tijd gegeven totdat ik de zaak zal gaan klaarmaken en voorleggen aan de rechter.
De kosten die ik hiervoor maak interesseren me niet. Als zij denken vervelend te kunnen doen kan ik dat ook. Ik wens niet als klant zo behandeld te worden. Ik ben altijd een goed betalende klant geweest en dan zo behandeld worden.
Daarnaast zal ik nooit meer zaken met ze doen. Ik betaal liever het dubbele dan ze 1 cent te gunnen. De veilingen op zich zelf waren ook erg dubieus.
Zelfs kaartjes gezien die voor 52 euro eruit gingen. Ruim boven de online prijs bij het dolfinarium zelf.
Iemand nog tips wat ik kan doen?
Cloudstrife schreef:Beide. Ik had verwacht dat er meer aangedaan zou worden via een telefoontje omdat mijn geschiedenis smetteloos is. Daarnaast zijn 9 dagen voor mij te lang.
1 Ik had feitelijk 3 werkdagen de tijd om te betalen.
2 Uiteindelijk was het overmacht.
3 Alles ga ik op een rijtje zetten en uitzoeken wat mijn rechten zijn.
Onzin om bij voorbaat uit te gaan van verlies.
Als ik had geluisterd naar mensen die vertelden dat ik geen kans maakte tegen de gemeente, telfort en KPN had ik deze zaken nooit gewonnen.
Een advocaat heb ik niet nodig ik doe dit zelf met veel plezier.
Het interesseert me niet of ik verlies of niet. Het is een principe kwestie en vakantieveilingen zal niet zomaar van mij afkomen.
Ik had meer ondersteuning verwacht van mensen met tips ipv telkens hetzelfde te moeten uitleggen.
In uw OP heeft u ze 2 weken de tijd gegeven de zaak op te lossen terwijl 9 dagen te lang is om de kaartjes te ontvangen. Dan heeft die 2 weken ook geen zin.
Volgens de voorwaarden van vakantieveilingen heeft iemand 5 dagen de tijd om te betalen. Afhankelijk van wanneer de veiling is afgelopen kunnen dit 3, 4 of 5 werkdagen zijn.
Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak
Geplaatst: 24 apr 2012 10:39
door Emmy75
Cloudstrife schreef:Als je goed leest zie je dat ik griep had en met hoge koorts niet in staat was om uit bed te komen.
Lekker coulant om een vast betalende klant zo te betalen. Ze hadden me ook kunnen bellen. Waarom vragen ze anders om mijn telefoonnummer?
Dus u was wel in staat de telefoon te beantwoorden en een gesprek te voeren ? Waarom zouden zij in het vooruit moeten bellen ? Zij kunnen toch ook niet ruiken dat u ziek bent. U verwacht van hen dat ze iedere klant achter de kont aan gaan bellen wanneer ze eindelijk eens gaan betalen en vervolgens moeten ze maar even wachten met de incasso-opdracht. Met tig veilingen per dag en een bepaald percentage dat niet tijdig betaalt, moeten ze daar weer werknemers opzetten en kosten voor maken ?
Als u wel in staat bent een telefoongesprek te voeren, had u ook zelf even kunnen bellen. U kent de spelregels van vakantieveilingen blijkbaar donders goed. Dan weet u ook dat er iets moet gebeuren voordat het tot een incasso-opdracht komt.
Bovendien als u in staat bent om een telefoongesprek te voeren, kunt u net zo goed het bedrag even overmaken. U zult ook in staat zijn geweest naar een toilet te gaan enz. Het is allemaal wel erg willekeurig wat u wel en niet heeft kunnen doen toen u ziek was, net zoals het u uitkomt. Vanalles kan maar heel even een bedragje overschrijven binnen de termijn is te lastig.
Cloudstrife schreef:Nu ben de dag erna behoorlijk ziek geworden en wilde 5 dagen later mijn kaartjes betalen.
Dus u wist wel al meteen toen u ziek werd wanneer u zich weer in staat voelde om de betaling te doen ?
Cloudstrife schreef:Nee, ik heb de kaartjes a 15,50 per stuk ipv 23 euro aan de kassa.
Reken er maar vast op dat de 'winst' iets minder wordt, want er worden blijkbaar kosten berekend bij een eenmalige machtiging tot incasso. Bovendien is er op tal van andere manieren korting te krijgen op de reguliere prijs aan de kassa. Er zijn tal van kortingsbonnen te vinden her en der en de kaartjes kunnen ook vooraf online gekocht worden met korting.
Cloudstrife schreef: Ook al verlies mijn zaak dan heeft het vakantieveilingen.nl meer tijd en geld moeten investeren in mijn zaak dan het ze heeft opgeleverd.
En wie denkt u dat dit uiteindelijk gaat betalen ?
Cloudstrife schreef: Die hoge biedingen zijn profielen die in hun naamveld iets omschrijven. Erg dubieus dus.
Ik heb net gekeken en het is inderdaad mogelijk om een vals profiel aan te maken. Je kan dan in het wilde weg gaan bieden.
Ik krijg het idee dat dit mensen zijn die gewoon willen zieken/wraak nemen op vakantieveilingen.nl
Wat wilt u hiermee aangeven ? Dit is totaal niet relevant voor uw zaak.
Re: vakantieveilingen.nl kat in de zak
Geplaatst: 24 apr 2012 10:55
door Jolijn
Ik ben altijd een goed betalende klant geweest en dan zo behandeld worden.
Dan ken je dus de regels en dacht 'ik waag het er op tot de laatste dag te wachten ?
6.3 Wanneer er 5 dagen na het winnen van de veiling geen actie is uitgevoerd met betrekking tot het betalen, dan zal een eenmalige machtiging volgen van het openstaande bedrag. VakantieVeilingen.nl rekent € 2,50 extra kosten voor de betaaloptie eenmalige machtiging.
En nu hoop je dat een rechter zal beslissen dat Vakantieveilingen de eénmalige machtiging net iets te vroeg heeft uitgevoerd?