Pagina 1 van 2

Kruidvat Mobiel: Storing netwerk en nieuwe simkaart opkomst

Geplaatst: 24 apr 2012 16:55
door student538
Op de website http://www.kruidvatmobiel.nl staat het volgende aangegeven:
Vanaf 15 mei is jouw oude SIM-kaart niet langer actief; je kunt niet langer meer bellen of gebeld worden. Daarnaast zal je eventuele beltegoed komen te vervallen.
Dit betekent dat je voor nummer behoud dient te kiezen zodat je oude beltegoed niet verloren gaat. Ik vraag me af of ze dit zomaar mogen doen? Ik heb dit nu toevallig gelezen op hun website dat ze de simkaarten gaan vervangen.

Verder is er vandaag een storing op het netwerk van KPN Telecom (via Kruidvat Mobiel?). Bellers van Kruidvat Mobiel konden niet gebeld of zelf bellen. Daarnaast kun je geen SMS versturen.

Is dit de reden misschien ook dat ze de simkaarten gaan vervangen?

Melding welke ze gaven op de internet website van Kruidvat (inmiddels weer verwijderd hoewel er nog wel storing is!)
Momenteel ondervinden wij technische problemen in ons netwerk. Hierdoor kunt u problemen ondervinden met bellen, gebeld worden en SMS-en. Wij werken op dit moment aan een oplossing. Onze excuses voor de overlast.
Een nieuwe SIM kaart aanvragen kan online tussen 23 april en 15 mei en in de Kruidvat winkel tussen 1 en 15 mei. Doe het wel direct, want vanaf 15 mei vervallen de oude SIM-kaart én jouw eventuele beltegoed. Vanaf dan kun je dus niet meer bellen met jouw huidige Kruidvat Mobiel SIM- kaart!

Re: Kruidvat Mobiel: Storing netwerk en nieuwe simkaart opkomst

Geplaatst: 29 mei 2012 15:29
door Lan38
Bedankt Kruidvat....

Er is geen mail of sms gestuurd om het aan te kondigen en ineens ben ik niet meer bereikbaar. Dit nummer heb ik net op 500 visitekaartjes laten drukken. Voor mij is het dus van belang dat ik dit nummer kan houden, omdat ik hier toekomstige werkopdrachten op hoop(te) te ontvangen.

Nadat ik afgelopen week gebeld ben dat mijn mobiele nummer niet te bereiken was en ik het verschillende keren ook geprobeerd heb ik contact opgenomen met Kruidvat Mobiel. Volgens de medewerker ben ik gemaild en/of ge-smst. Beide gevallen geen info ontvangen. Het oude nummer kon niet bewaard blijven en daarmee was het uit....

Zeer onprofessioneel en ongeïnteresseerd behandeld. Ik kan me hier nu echt B :evil: :evil: S om maken. Het gaat me nog niet eens om het beltegoed, maar vooral om het feit dat men dit zomaar doet en mensen dus niet informeert! Anders had ik uiteraard gereageerd.

Inderdaad, mag dit zomaar?

Re: Kruidvat Mobiel: Storing netwerk en nieuwe simkaart opkomst

Geplaatst: 29 mei 2012 17:22
door student538
Ja, dat lijkt me niet handig. Ik ben van mening met zo een drastische operatie dat je dan de klanten MEER de tijd geeft, dan wat ze nu doen. In ieder geval iedereen de mogelijkheid geven om een jaar lang de gelegenheid te geven om te kiezen voor nummer behoud.

Uw nummer is nu nog wel vrij! Zij mogen dat volgens mij pas na 1 jaar nadat het buiten gebruik is gesteld weer aan een ander vergunnen. Het lijkt me toch wel mogelijk dat uw oude nummer weer in gebruik kan worden gesteld? Ik zou als ik u was in iedergeval deze klachten neerleggen bij http://www.consuwijzer.nl en http://www.hetjl.nl .

Mocht dit niets opleveren, misschien kunt u wanneer een andere klant uw nummer krijgt daarmee in overleg gaan, maar dan bent u minstens 1 jaar verder..... En al die klanten raak je kwijt, drama!

Wat u NU moet doen is naar een andere provider stappen, bijvoorbeeld naar Telfort Prepaid. Vervolgens probeert u daar uw nummer naar toe te transporteren onder vermelden van uw oude simkaart nummer van Kruidvat Mobiel. Misschien lukt dat nog hoewel zij anders aangeven.

Re: Kruidvat Mobiel: Storing netwerk en nieuwe simkaart opkomst

Geplaatst: 29 mei 2012 17:45
door berndv
Misschien erg kort door de bocht, maar neem toch een abonnement als je de zekerheden wilt hebben van bereikbaar zijn en het houden van je nummer?

Re: Kruidvat Mobiel: Storing netwerk en nieuwe simkaart opkomst

Geplaatst: 29 mei 2012 18:21
door student538
En met een abonnement heb je ook geen zekerheid, als het abonnement afloopt? Zal het dan worden verlengd? Dan kun je ook opeens geconfronteerd worden met omwissel van een simkaart of iets dergelijks, misschien dat ze je dan liever vast willen houden en minder snel je 06 nummer gaan dumpen. Ik vind dit geen service van Kruidvat Mobiel. Dienst is overgenomen door KPN Telecom. Kruidvat Mobiel moet maar bewijzen dat ze de e-mail en SMS hebben verzonden.

Re: Kruidvat Mobiel: Storing netwerk en nieuwe simkaart opkomst

Geplaatst: 29 mei 2012 18:40
door sephora30
Mijn vader heeft Kruidvat prepaid en is al meer dan een week niet bereikbaar. Zelf kan hij ook niet bellen. Met internet kan ie niet goed overweg dus hopelijk weet hij op een of andere manier dat ie een nieuwe sim moet aanvragen.

Re: Kruidvat Mobiel: Storing netwerk en nieuwe simkaart opkomst

Geplaatst: 29 mei 2012 18:41
door sephora30
Oh ik zie dat ie al te laat is met het aanvragen van een nieuwe sim, lekker dan :evil:

Re: Kruidvat Mobiel: Storing netwerk en nieuwe simkaart opkomst

Geplaatst: 29 mei 2012 19:33
door berndv
En als je het er niet mee eens bent, dan zeg hpje toch op? :lol:

Owh nee, het is prepaid.

Re: Kruidvat Mobiel: Storing netwerk en nieuwe simkaart opkomst

Geplaatst: 29 mei 2012 20:25
door liesje267
2 weken geleden belt mijn schoonmoeder, het lukt haar niet om haar gekochte beltegoed op te waarderen. Tot 2x toe is ze naar het Kruidvat geweest om te vragen hoe dat kon, personeel wist het ook niet. Nieuw mobieltje gekocht want ze kon ook niet meer bellen, zou kunnen was oud toestel. Ook met het nieuwe toestel kan ze niet bellen, ik wilde met Kruidvat gaan bellen om opheldering te vragen en zie op de site iets over nieuwe simkaarten en ja hoor dat was het probleem. Kruidvat heeft wel SMS-jes gestuurd maar bejaarde mensen weten vaak niet eens hoe ze die moeten lezen, hebben het mobieltje voor noodgevallen. Vandaag vertel ik het hele verhaal aan mijn vader van 89 en ja hoor ook een prepaid van Kruidvat maar met een iets kwalijker gevolg. Verleden week was hij een midweek weg met zijn vriendin, die valt, breekt haar schouder (bleek later) en hij kon met geen mogelijkheid bellen met zijn mobiel naar familie. Om met iemand in contact te komen heeft heel wat voeten in de aarde gehad. Ik vind dit een hele kwalijke zaak ! Inderdaad heeft hij 2 SMS-jes ontvangen zag ik maar ook hij weet niet hoe dat werkt. Bejaarde mensen kopen bij het Kruidvat omdat het vertrouwd is maar ik vind dit een hele slechte zet van het Kruidvat !

Re: Kruidvat Mobiel: Storing netwerk en nieuwe simkaart opkomst

Geplaatst: 30 mei 2012 08:37
door student538
Mee eens, ik ben dan ook van mening dat het tijdsbestek veel te kort is. Geef mensen RUIM de gelegenheid om over te stappen. Bovendien zijn er ook providers die automatisch een nieuwe simkaart opsturen. Nu laten ze het van de klant afhangen.

Ik vraag me af of het wel mag? In de algemene voorwaarden staat dat je beltegoed 1 jaar geldig is. Nu moest je een handeling verrichten om je beltegoed te behouden. Als je dat niet doet dan ben je gewoon je geld kwijt! De vraag is of dit niet een onredelijk bepalende regel is?

Ik denk dat op deze manier Kruidvat Mobiel zowel klanten heeft verloren. Denk aan mensen die voor een tijd in het buitenland zitten in die periode of op vakantie zijn. Als zij service hoog in het vaandel hadden staan, hadden ze naast een SMS ook de mensen even kunnen bellen. Ja, dat kost tijd, en tijd is geld natuurlijk.

Mijn 2 simkaarten werkten naast elkaar, de oude en de nieuwe. Dus het kan wel (denk aan duo sim).

Re: Kruidvat Mobiel: Storing netwerk en nieuwe simkaart opkomst

Geplaatst: 01 jun 2012 14:47
door Lan38
Tja.... ALS ze me een sms of mail hadden gestuurd, had ik kunnen reageren. Dat is helaas dus NIET gebeurd... Ik heb mn toestel nog weer nagekeken, maar heb echt niets binnengekregen...

Een abonnement was voor mij niet de bedoeling. Het gaat er om dat ik bereikbaar ben indien men informatie wil of een afspraak wil maken. Ik hoef er dus niet mee te bellen en zou dan al voor iets betalen terwijl ik daar geen gebruik van maak. Maar ga er nu toch maar over nadenken.

Het is al 3 dagen geleden dat ik contact heb opgenomen en men heeft toegezegd binnen 24 uur te reageren.... Ik wacht nog steeds....

Al met al erg slecht van het Kruidvat! Een ijskoude douche dus!

IK BAAL ERVAN!

Wel bedankt voor jullie tips!

Re: Kruidvat Mobiel: Storing netwerk en nieuwe simkaart opkomst

Geplaatst: 01 jun 2012 17:15
door student538
Zou u ook nog melding willen doen bij consuwijzer.nl ? Ik ben namelijk zelf ook wel benieuwd hoe dit nu juridisch zit. Ik heb een ZEER gemakkelijk nummer, al zo een 15 jaar. Dit nummer kende mijn oma uit haar hoofd en heeft voor mij ook een emotionele waarde. Ik zou er niet aan moeten denken dat dit nummer zomaar verlies.

Re: Kruidvat Mobiel: Storing netwerk en nieuwe simkaart opkomst

Geplaatst: 01 jun 2012 17:32
door Lan38
Er is vanmiddag een melding gedaan bij Consuwijzer. Ik laat de reactie weten...

Re: Kruidvat Mobiel: Storing netwerk en nieuwe simkaart opkomst

Geplaatst: 01 jun 2012 21:12
door liesje267
Ik heb hierboven al mijn verhaal gedaan en als vervolg hierop heb ik gebeld met Kruidvat om te horen wat of mijn vader nu moet doen. Het enige wat hij kan doen om zijn beltegoed en nummer te behouden is via internet een nieuw prepaidpakket aanvragen. De man is 89 en heeft geen computer ! Toen wilde ik het dan voor hem doen maar dan wordt er per SMS een code gestuurd die je vervolgens weer in moet tikken op de site. Volgende probleem want ik heb zijn telefoon niet, hij kan geen SMS lezen en ik woon niet naast de deur. Ik heb inmiddels ook een klacht bij het Kruidvat ingediend.

Re: Kruidvat Mobiel: Storing netwerk en nieuwe simkaart opkomst

Geplaatst: 01 jun 2012 21:46
door Lan38
Liesje267 - Dus bij jou is aangegeven dat er wel een mogelijkheid is om het nummer te behouden? Handig dat alle medewerkers daar hetzelfde vertellen. Mij is aangegeven dat er geen enkele mogelijkheid was...
En wat een belachelijke situatie, dat men er maar vanuit gaat dat iedereen van het huidige tijdperk is! Ik ben benieuwd of je reactie krijgt van het Kruidvat. Hoe moest je de klacht indienen? Er is mij verteld dat dit enkel schriftelijk kon, maar ik heb het via het contactformulier op de Kruidvat-website gedaan.

Re: Kruidvat Mobiel: Storing netwerk en nieuwe simkaart opkomst

Geplaatst: 02 jun 2012 08:50
door berend12
In de handleiding die in het nieuwe startpakket zit staat dat je het nummerbehoud online kan regelen of met de coupon (de laatste bladzij van het foldertje).

Re: Kruidvat Mobiel: Storing netwerk en nieuwe simkaart opkomst

Geplaatst: 02 jun 2012 21:53
door Bloempie
Via sms heb ik enige tijd geleden een melding gekregen over de nieuwe simkaart.
De nieuwe kaart heb ik online besteld met nummerbehoud.
Daarvoor kreeg ik € 7.50 extra beltegoed. Bij mij is het allemaal prima verlopen.

Re: Kruidvat Mobiel: Storing netwerk en nieuwe simkaart opkomst

Geplaatst: 03 jun 2012 10:31
door GJvdZ
Even wat achtergrondinfo: de telecomleverancier van Kruidvat is onlangs failliet gegaan. Kruidvat moest daardoor in een hele kort tijd een nieuwe leverancier vinden en alle klanten overzetten. Het is dus logisch dat de overgang in zo'n situatie niet altijd even vlekkeloos kan verlopen.

Iemand die zo'n proces foutloos kan opzetten en uitvoeren, moet zich direct gaan verhuren aan telecom provider, of consultancybureau. 200 euro of meer per uur is dan zonder meer haalbaar.

Re: Kruidvat Mobiel: Storing netwerk en nieuwe simkaart opkomst

Geplaatst: 03 jun 2012 10:55
door Lan38
Overgang naar nieuwe leveranciers gaat meestal gepaard met klachten en klantverlies. Dat de reden buiten Kruidvat ligt maakt niet dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de opvang en overgang. Dat niet elke medewerker hetzelfde antwoord geeft hangt nauw samen met kennisoverdracht binnen de afdeling/bedrijf. En dat is wel raar voor zo'n grote organisatie. Dat de ene medewerker zegt dat het onmogelijk is om een nummer te behouden en een andere klant een andere optie wordt aangeboden.

Tot op heden wacht ik al 6 dagen op een antwoord van het Kruidvat, terwijl in de antwoordmail aangegeven is dat dit binnen 24uur zou gebeuren. Als alles geregeld wordt en hier een nette afhandeling bij gepaard gaat wil ik wel wachten. Dus ik hoop er het beste van en dat Kruidvat dit oplost.

Blijft mij nog wel een raadsel waarom ik geen sms heb ontvangen....

Re: Kruidvat Mobiel: Storing netwerk en nieuwe simkaart opkomst

Geplaatst: 09 jun 2012 12:27
door Lan38
Nou....maar weer een update. Donderdag heb ik reactie op mijn klacht ontvangen van het Kruidvat. Ik zou mijn nummer kunnen behouden door een nieuwe SIM-kaart op te halen bij een vestiging. Dit moest ik wel vóór 10 juni doen. Dus gister bij de vestiging geweest en hier naar gevraagd. De winkelmedewerker gaf aan dat ze er niets van wist van vandaag maar even terug moest komen.

Vandaag dus weer naar het Kruidvat gefietst en van haar collega een nieuwe SIM-kaart gekregen. Het nummerbehoud kon via de site worden aangevraagd. Thuis gelijk mee begonnen, maar kwam niet verder dan stap 1. Dus gebeld met Kruidvat (à € 0.10 p/m). Na een poosje wachten sprak ik met een medewerker. Na de situatie te hebben uitgelegd zij hij vriendelijk dat dit tot en met gisteren kon... (DUS HET KON OOK VORIGE WEEK WEL< WAAROM ZEGT MEN DAT NIET GELIJK???)

Dan ben je uitgepraat en begint het vanaf het begin.... Na enige discussie gaf hij aan dat dinsdag misschien meer bekend werd en dat hij hier al meer mensen over heeft gesproken. Gevraagd of er dan dinsdag contact met mij opgenomen kan worden. Dat kon niet... Hij mag niet zelf bellen. Dus dinsdag bel ik weer met wellicht weer een andere medewerker en moet ik weer hetzelfde verhaal doen....

Kruidvat, waarom moet dit zo moeilijk? :?: :!: