Problemen met VGZ
Geplaatst: 25 apr 2012 12:12
November 2011 kreeg ik een brief van een incassobureau in de bus.
Volgens het vgz had ik de premies oktober 2010 (97euro), een nota medicijnen 2010 (48euro) en de premie van oktober 2011 (105euro) niet betaald.
Ik vond het zo gek want ik heb nooit een brief van hun ontvangen en volgens de gegevens van mijn internetbankieren zijn de premies (oktober 2010 en 2011) wel degelijk overgemaakt. Detail, ze zijn niet per automatische incasso gegaan maar ik heb ze zelf overgemaakt met een beschrijving erbij. De nota medicijnen heb ik nooit onder ogen gezien dus die heb ik nooit kunnen betalen.
Tot op heden heb ik geen contact gezocht met de incassobureau want die heeft in mijn ogen niets met deze zaak te maken en ze verwijzen je toch terug naar het vgz maar heb ik verscheidene keren contact (per email want bellen heeft geen zin) met het vgz gezocht.
Ik heb ze gevraagd om die nota's medicijnen naar mij op te sturen. Eerst kreeg ik als antwoord dat ik maar contact met de incasso unie moest gaan zoeken van [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] , Afdeling Klantenservice. Na meerdere keren aandringen, stuurden ze mij de nota's/aanmaningen per email op 14-12-2011, [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] , Afdeling Klantenservice om op 19-12-2011 via een email te horen te krijgen van de afdeling Creditmanagement dat ze mij de info waar ik om vroeg en die ze mij net 5 dagen terug hadden opgestuurd niet konden geven...??????
Over goeie communicatie gesproken en wat een behulpzaamheid!
Wat blijkt;
Ze hebben de nota's/aanmaningen medicijnen naar mijn oude adres gestuurd. Ik woon daar sinds begin 2010 niet meer en ik heb mijn nieuw adres netjes aan hun doorgegeven. Zij zeggen dat ik dat dus nooit heb gedaan.
Gelukkig bewaar ik al mijn emails en uit een email daterend van 13 september 2010 blijkt dat ze dus wel op de hoogte waren van mijn nieuwe adres. Ook de gemeente en united consumers (via hun heb ik deze verzekering afgesloten) heb ik netjes op de hoogte gesteld van mijn nieuw adres. En als laatste, de incassobureau kon mij toch ook vinden..? Ook uit een eerdere akkefietje met het vgz in 2010 was de incasso unie al op de hoogte van mijn nieuw adres. En al deze papieren heb ik nog!
Ik heb het vgz deze email laten zien, afkomstig van;
From: [email protected]
To: [email protected]
Date: Mon, 13 Sep 2010 11:39:04 +0000
Subject: RE: Premie- of factuurspecificatie - INDIVIDUEEL [#271972]
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Customer Contact Center
Maar zelfs hierna blijven ze erbij dat ze niet op de hoogte waren van mijn nieuw adres...
Ook het bewijs dat ik lever met de gegevens van mijn internetbankieren waar zwart op wit staat dat ik de premies oktober 2010 en 2011 wel betaald heb, wordt genegeerd...
Anno 2012 word je zo door je zorgverzekeraar behandelt. En door deze 'betalingsachterstand' ben ik dus verplicht om bij hun te blijven totdat deze 'betalingsachterstand' voldaan is...
Ervaart iemand hetzelfde? En wat kan ik hiertegen doen? Moet ik het laten komen tot een rechtzaak? Hoe doe ik dit? Want ik heb hier geen ervaring mee...
Volgens het vgz had ik de premies oktober 2010 (97euro), een nota medicijnen 2010 (48euro) en de premie van oktober 2011 (105euro) niet betaald.
Ik vond het zo gek want ik heb nooit een brief van hun ontvangen en volgens de gegevens van mijn internetbankieren zijn de premies (oktober 2010 en 2011) wel degelijk overgemaakt. Detail, ze zijn niet per automatische incasso gegaan maar ik heb ze zelf overgemaakt met een beschrijving erbij. De nota medicijnen heb ik nooit onder ogen gezien dus die heb ik nooit kunnen betalen.
Tot op heden heb ik geen contact gezocht met de incassobureau want die heeft in mijn ogen niets met deze zaak te maken en ze verwijzen je toch terug naar het vgz maar heb ik verscheidene keren contact (per email want bellen heeft geen zin) met het vgz gezocht.
Ik heb ze gevraagd om die nota's medicijnen naar mij op te sturen. Eerst kreeg ik als antwoord dat ik maar contact met de incasso unie moest gaan zoeken van [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] , Afdeling Klantenservice. Na meerdere keren aandringen, stuurden ze mij de nota's/aanmaningen per email op 14-12-2011, [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] , Afdeling Klantenservice om op 19-12-2011 via een email te horen te krijgen van de afdeling Creditmanagement dat ze mij de info waar ik om vroeg en die ze mij net 5 dagen terug hadden opgestuurd niet konden geven...??????
Over goeie communicatie gesproken en wat een behulpzaamheid!
Wat blijkt;
Ze hebben de nota's/aanmaningen medicijnen naar mijn oude adres gestuurd. Ik woon daar sinds begin 2010 niet meer en ik heb mijn nieuw adres netjes aan hun doorgegeven. Zij zeggen dat ik dat dus nooit heb gedaan.
Gelukkig bewaar ik al mijn emails en uit een email daterend van 13 september 2010 blijkt dat ze dus wel op de hoogte waren van mijn nieuwe adres. Ook de gemeente en united consumers (via hun heb ik deze verzekering afgesloten) heb ik netjes op de hoogte gesteld van mijn nieuw adres. En als laatste, de incassobureau kon mij toch ook vinden..? Ook uit een eerdere akkefietje met het vgz in 2010 was de incasso unie al op de hoogte van mijn nieuw adres. En al deze papieren heb ik nog!
Ik heb het vgz deze email laten zien, afkomstig van;
From: [email protected]
To: [email protected]
Date: Mon, 13 Sep 2010 11:39:04 +0000
Subject: RE: Premie- of factuurspecificatie - INDIVIDUEEL [#271972]
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Customer Contact Center
Maar zelfs hierna blijven ze erbij dat ze niet op de hoogte waren van mijn nieuw adres...
Ook het bewijs dat ik lever met de gegevens van mijn internetbankieren waar zwart op wit staat dat ik de premies oktober 2010 en 2011 wel betaald heb, wordt genegeerd...
Anno 2012 word je zo door je zorgverzekeraar behandelt. En door deze 'betalingsachterstand' ben ik dus verplicht om bij hun te blijven totdat deze 'betalingsachterstand' voldaan is...
Ervaart iemand hetzelfde? En wat kan ik hiertegen doen? Moet ik het laten komen tot een rechtzaak? Hoe doe ik dit? Want ik heb hier geen ervaring mee...