Problemen Levering/Wijziging van order bij Brugman K&B
Geplaatst: 25 apr 2012 13:18
Hoi daar en goede middag.
Alvorens bedankt voor diegene die de moeite nemen dit te lezen.
Ik zit momenteel in een conflict met de verkoper van mijn badkamer en ik heb het gevoel alsof ik aan alle kanten mogelijk genaaid word.
Even wat er vooraf gebeurt is:
We bestellen een badkamer, daarbij werd ons een showroom ligbad aangeboden voor 50%, deze zag er niet verkeerd uit en dus zijn we hier in mee gegaan.
Vanaf toen begon het gerotzooi al.. De hypotheker regelt op het moment voor ons alle betalingen en heeft ook de betaling geregeld voor de badkamer, hier bleek alleen 2 facturen van gemaakt te zijn waarvan 1 voor het ligbad, en de ander voor de rest van het zooi. Hypotheker en wij wisten ook niet beter dat er maar 1 factuur was, en die hadden we dan ook netjes betaald. Uiteraard kwam nadat we de betaling checkte om het bad alvast te gaan ophalen op het hoofdkantoor van Brugman omhoog dat het factuur van het ligbad er ook nog was.
Nu het probleem:
Wij hebben laten weten aan de verkoper dat wij op geen enkele manier uit eigen zak het bad kunnen voorbetalen al moet dit wel gebeuren voordat deze word opgehaald, het idee was om het bad eerder op te halen dan de badkamer zelf, hier werd ook om gevraagd omdat deze anders in de weg stond bij hun.
Ik heb toen aan de verkoper gevraagd of hij de afroep kon maken van de badkamer om deze te leveren, en of als het dan mogelijk zou zijn om wat onderdelen eerder te laten komen dan de rest zodat we het bad alvast erin konden gaan zetten.
Maargoed... omdat het bad niet betaald was konden we het bad ook niet ophalen, dus heb ik een dag of 4 later gevraagd aan de verkoper dat ik graag wou afzien van de bestelde tegels en deze wou verrekenen met het ligbad. Nu komt dus het mooie, dit kon volgens de verkoper niet meer omdat hij had kunnen regelen dat de leverweek de 19e week zou worden (op koopovereenkomst staat week 30) terwijl hij over de telefoon tegen mij vertelde dat normalitair zoiets 10 tot 12 weken duurt maar dat hij er wel een week of 10 tot maximaal 8 van kon maken. Hij heeft ons overigens nooit laten weten dat de badkamer ook daadwerkelijk zo snel geleverd kon worden en toen ik hem hier op aanwees zei hij dat "de brief vast wel verstuurd is". Nog geen 10 minuten laten krijg ik een mailtje van de planning van brugman dat de badkamer 8 mei?? al word geleverd. Sowieso zie ik geen mogelijkheid zó snel nog iemand mijn badkamer te laten zetten dus dit is totale onzin.
Waar het nu dus op neer komt is dit, op het CWB koopovereenkomst staat dat ik eenmalig recht heb op het wijzigen van 75% van het orderbedrag zolang het 8 weken voor de levering is. Nu moet u begrijpen dat zoals deze meneer de situatie nu voorlegt heb ik zelfs geen dag de tijd gehad om dit te doen omdat die 8 weken allang voorbij zijn als het de 8e al geleverd word, en dus vinden hun dat mijn "recht" vervalt omdat ik vroeg of er onderdelen waren die met vaart geleverd konden worden.
Mijn vraag aan jullie nu is, sta ik in mijn recht door te zeggen dat hun fout zijn? Zoja, wat kan ik hier nu nog aan doen om te zorgen dat ik mijn gelijk behoud? Ik heb al een afspraak met het juridisch loket volgende week woensdag maar dit geeft in mijn ogen hun alleen maar meer de tijd om zich van alles af te keren, en het enigste wat ik wil is dat ze de tegels eraf halen en dit verrekenen met het bad.. maar zodra "terugbetalen" in beeld kwam werd duidelijk dat ze daar niet van gediend zijn.
Ik wil de spullen gewoon geleverd krijgen en dus geen annulering, maar ik wil wel dat deze meneren hun eigen algemene voorwaarden volgen en dit doen zij gewoon niet. Ik heb hun zelfs aangesproken met het feit van een artikel in de algemene voorwaarden van het koopovereenkomst wat ik in mijn handen heb, daar staat het volgende in:
Indien bestelling op afroep, dat wil zeggen de mededeling van de afnemer dat besteld kan worden, wordt overeengekomen, dan geldt vanaf de afroep de bij de overeenkomst afgesproken vaste of vermoedelijke levertijd.
De afgesproken leverweek staat zwart wit vast als de 30e week van 2012 op het koopovereenkomst.
Ik ben dan geen jurist, maar ik mag toch zeker aannemen dat hun zich hier aan moeten houden? Dat hun dus geen poot hebben om op te staan om te zeggen dat het mijn schuld is omdat ik vroeg of het wellicht voor wat onderdelen sneller kon? Ik begrijp dat het "vervelend" is voor hun, maar zo ook voor mij omdat hun de coulance niet gaven om alvast het bad mee te geven terwijl de rest al betaald was en nog niet geleverd, en hun weten dat we het bad nodig hebben voor de maten en voorwerk.
Goed, ik dwaal weer af, wat ik nu wil weten dus is wat kan ik hier nu tegen doen? Hun blijven moeilijk doen en de verkoper dreeg zelfs naar mij met
"Dan ga ik de hele levering afzeggen" maar dan wel nadat hij het mailtje had gestuurd dat de 8e geleverd zou worden. Toen ik hem zei dat hij zich hiermee in zijn eigen vingers sneed en 2 dingen loopt te zeggen heb ik er verder niets meer over gehoord of hij de levering nou wel of niet afgezegd heeft, maar ik neem hier van aan dat het dus ook net zo goed makkelijk was om de levering te veranderen als het nog steeds te annuleren viel.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk genoeg is, en dat iemand mij op weg kan helpen met waar ik op dit moment sta.
Mvg,
Kevin
Alvorens bedankt voor diegene die de moeite nemen dit te lezen.
Ik zit momenteel in een conflict met de verkoper van mijn badkamer en ik heb het gevoel alsof ik aan alle kanten mogelijk genaaid word.
Even wat er vooraf gebeurt is:
We bestellen een badkamer, daarbij werd ons een showroom ligbad aangeboden voor 50%, deze zag er niet verkeerd uit en dus zijn we hier in mee gegaan.
Vanaf toen begon het gerotzooi al.. De hypotheker regelt op het moment voor ons alle betalingen en heeft ook de betaling geregeld voor de badkamer, hier bleek alleen 2 facturen van gemaakt te zijn waarvan 1 voor het ligbad, en de ander voor de rest van het zooi. Hypotheker en wij wisten ook niet beter dat er maar 1 factuur was, en die hadden we dan ook netjes betaald. Uiteraard kwam nadat we de betaling checkte om het bad alvast te gaan ophalen op het hoofdkantoor van Brugman omhoog dat het factuur van het ligbad er ook nog was.
Nu het probleem:
Wij hebben laten weten aan de verkoper dat wij op geen enkele manier uit eigen zak het bad kunnen voorbetalen al moet dit wel gebeuren voordat deze word opgehaald, het idee was om het bad eerder op te halen dan de badkamer zelf, hier werd ook om gevraagd omdat deze anders in de weg stond bij hun.
Ik heb toen aan de verkoper gevraagd of hij de afroep kon maken van de badkamer om deze te leveren, en of als het dan mogelijk zou zijn om wat onderdelen eerder te laten komen dan de rest zodat we het bad alvast erin konden gaan zetten.
Maargoed... omdat het bad niet betaald was konden we het bad ook niet ophalen, dus heb ik een dag of 4 later gevraagd aan de verkoper dat ik graag wou afzien van de bestelde tegels en deze wou verrekenen met het ligbad. Nu komt dus het mooie, dit kon volgens de verkoper niet meer omdat hij had kunnen regelen dat de leverweek de 19e week zou worden (op koopovereenkomst staat week 30) terwijl hij over de telefoon tegen mij vertelde dat normalitair zoiets 10 tot 12 weken duurt maar dat hij er wel een week of 10 tot maximaal 8 van kon maken. Hij heeft ons overigens nooit laten weten dat de badkamer ook daadwerkelijk zo snel geleverd kon worden en toen ik hem hier op aanwees zei hij dat "de brief vast wel verstuurd is". Nog geen 10 minuten laten krijg ik een mailtje van de planning van brugman dat de badkamer 8 mei?? al word geleverd. Sowieso zie ik geen mogelijkheid zó snel nog iemand mijn badkamer te laten zetten dus dit is totale onzin.
Waar het nu dus op neer komt is dit, op het CWB koopovereenkomst staat dat ik eenmalig recht heb op het wijzigen van 75% van het orderbedrag zolang het 8 weken voor de levering is. Nu moet u begrijpen dat zoals deze meneer de situatie nu voorlegt heb ik zelfs geen dag de tijd gehad om dit te doen omdat die 8 weken allang voorbij zijn als het de 8e al geleverd word, en dus vinden hun dat mijn "recht" vervalt omdat ik vroeg of er onderdelen waren die met vaart geleverd konden worden.
Mijn vraag aan jullie nu is, sta ik in mijn recht door te zeggen dat hun fout zijn? Zoja, wat kan ik hier nu nog aan doen om te zorgen dat ik mijn gelijk behoud? Ik heb al een afspraak met het juridisch loket volgende week woensdag maar dit geeft in mijn ogen hun alleen maar meer de tijd om zich van alles af te keren, en het enigste wat ik wil is dat ze de tegels eraf halen en dit verrekenen met het bad.. maar zodra "terugbetalen" in beeld kwam werd duidelijk dat ze daar niet van gediend zijn.
Ik wil de spullen gewoon geleverd krijgen en dus geen annulering, maar ik wil wel dat deze meneren hun eigen algemene voorwaarden volgen en dit doen zij gewoon niet. Ik heb hun zelfs aangesproken met het feit van een artikel in de algemene voorwaarden van het koopovereenkomst wat ik in mijn handen heb, daar staat het volgende in:
Indien bestelling op afroep, dat wil zeggen de mededeling van de afnemer dat besteld kan worden, wordt overeengekomen, dan geldt vanaf de afroep de bij de overeenkomst afgesproken vaste of vermoedelijke levertijd.
De afgesproken leverweek staat zwart wit vast als de 30e week van 2012 op het koopovereenkomst.
Ik ben dan geen jurist, maar ik mag toch zeker aannemen dat hun zich hier aan moeten houden? Dat hun dus geen poot hebben om op te staan om te zeggen dat het mijn schuld is omdat ik vroeg of het wellicht voor wat onderdelen sneller kon? Ik begrijp dat het "vervelend" is voor hun, maar zo ook voor mij omdat hun de coulance niet gaven om alvast het bad mee te geven terwijl de rest al betaald was en nog niet geleverd, en hun weten dat we het bad nodig hebben voor de maten en voorwerk.
Goed, ik dwaal weer af, wat ik nu wil weten dus is wat kan ik hier nu tegen doen? Hun blijven moeilijk doen en de verkoper dreeg zelfs naar mij met
"Dan ga ik de hele levering afzeggen" maar dan wel nadat hij het mailtje had gestuurd dat de 8e geleverd zou worden. Toen ik hem zei dat hij zich hiermee in zijn eigen vingers sneed en 2 dingen loopt te zeggen heb ik er verder niets meer over gehoord of hij de levering nou wel of niet afgezegd heeft, maar ik neem hier van aan dat het dus ook net zo goed makkelijk was om de levering te veranderen als het nog steeds te annuleren viel.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk genoeg is, en dat iemand mij op weg kan helpen met waar ik op dit moment sta.
Mvg,
Kevin
