Pagina 1 van 1

Ziggo Geluid valt weg

Geplaatst: 25 apr 2012 13:31
door Golf78
Ik heb onlangs een nieuwe Philips 3D Led TV met een Philips Soundbar eraan gekoppeld. Mijn TV is voorzien van een Ci+ module van het merk Neotion en een Ziggo Smartcard.

Om de haverklap valt het geluid (hikkend) weg. Voornamelijk de zenders, Ned. 123, SBS6, Net5 en Veronica hebben hier last van.

De klacht heb ik bij Ziggo neergelegd, maar daarvan krijg ik een standaard antwoord terug waar ik niets mee kan. Het zou volgens Ziggo a/d bekabeling liggen. Mijn bekabeling is echter van topkwaliteit en de afstand TV, ingang coax kabel is nog geen 1,5 meter. Ook heb ik alles al eens gereset.

Op internet heb ik inmiddels meer gevonden over dit bekende probleem van Ziggo, maar een oplossing: ho maar! Bij Radar is dit al eens besproken zag ik zelfs.

Meer klanten van Ziggo met dit vervelende probleem die wel een oplossing hebben?

Mvg,
Henkjan

Re: Ziggo Geluid valt weg

Geplaatst: 25 apr 2012 13:35
door berndv
is het niet de combinatie Ziggo + philips tv + ci module

Re: Ziggo Geluid valt weg

Geplaatst: 25 apr 2012 13:42
door Golf78
Waarom zou dat de reden kunnen zijn? Het probleem heb ik alleen bij een select aantal zenders.

Tevens is mijn TV Ziggo gecertificeerd.

Re: Ziggo Geluid valt weg

Geplaatst: 25 apr 2012 13:48
door berndv
omdat je zelf al aangaf dat dit probleem vaker voorkomt. Ja, ik heb het hier vaker gezien, zowel hier als op het ziggo gebruikers forum, het betreft dan in bijna alle gevallen een philips tv. Die ook nog eens gecertificeerd is. Het probleem is bij philips ook bekend. Iets met de software van philips dacht ik

Re: Ziggo Geluid valt weg

Geplaatst: 26 apr 2012 14:22
door Ziggo-webteam_Alex
Hallo berndv,

Graag zou ik je willen verder helpen met het probleem, om dat te kunnen doen zou ik graag via een privébericht willen weten wat je postcode en huisnummer is.

Zou je in dit topic ook nog antwoord willen geven op de volgende vragen:

Welk type Philips tv heb je?
Is de storing er al vanaf dag 1 dat je de tv hebt gekocht?
Is de storing er ook als je de soundbar er tussenweg haalt?
En de rest van de zenders, heb je daar geen problemen mee?
Stoort het beeld ook?

Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex

Re: Ziggo Geluid valt weg

Geplaatst: 26 apr 2012 15:15
door bprosman
Meer klanten van Ziggo met dit vervelende probleem die wel een oplossing hebben?
Zit je TV op de laatste versie software ?
Bij mijn ex-vrouw was dit de oplossing.
Waarom zou dat de reden kunnen zijn? Het probleem heb ik alleen bij een select aantal zenders.
Tevens is mijn TV Ziggo gecertificeerd.
Dat kan nog steeds, niet alle streams hoeven er last van te hebben.

Re: Ziggo Geluid valt weg

Geplaatst: 26 apr 2012 15:18
door berndv
Ziggo-webteam_Alex schreef:Hallo berndv,

Graag zou ik je willen verder helpen met het probleem, om dat te kunnen doen zou ik graag via een privébericht willen weten wat je postcode en huisnummer is.

Zou je in dit topic ook nog antwoord willen geven op de volgende vragen:

Welk type Philips tv heb je?
Is de storing er al vanaf dag 1 dat je de tv hebt gekocht?
Is de storing er ook als je de soundbar er tussenweg haalt?
En de rest van de zenders, heb je daar geen problemen mee?
Stoort het beeld ook?

Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex
Ik heb geen problemen hoor :lol:

Re: Ziggo Geluid valt weg

Geplaatst: 27 apr 2012 15:52
door Ziggo-webteam_Alex
Ow wat stom.

@Golf78
Uiteraard was de post voor jou bedoelt Zou jij mij de gegevens kunnen sturen.

Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex

Re: Ziggo Geluid valt weg

Geplaatst: 12 mei 2012 16:57
door Jandev83
Is hier nog iets uit gekomen?
Heb zelf een Sharp tv (dus ook een beetje Philips) en een CI+ module en heb ook last dat het geluid weg valt bij Ned 1, 2, 3, SBS 6 en Veronica. Bij Net 5 is het me nog niet opgevallen, maar dat kijk ik dan ook bijna nooit.

Alle andere zenders gaan overigens super. Ook net de nieuwe HBO zenders bekeken en daar hebben we ook geen problemen.

Omdat m'n signaalsterkte eerst nogal zwak was heb ik er nu een signaalversterker voor gezet. Nu heb ik dus het Ziggo entry-point kastje -> Signaalversterker -> TV. Dit alles op een totale afstand van zo'n 5 meter.
De signaalsterkte is nu ook rond de 90 (5 balkjes) en de kwaliteit schommelt tussen de 85 en 100 geloof ik. Hier kan het dus niet echt aan liggen.

Ben dus benieuwd of er iets aan te doen is

Re: Ziggo Geluid valt weg

Geplaatst: 12 mei 2012 17:07
door bprosman
en de kwaliteit schommelt tussen de 85 en 100 geloof ik. Hier kan het dus niet echt aan liggen.
Signaalkwaliteit hoort niet te schommelen en 100% te zijn .... signaalsterkte mag wel wat lager liggen.
Omdat m'n signaalsterkte eerst nogal zwak was heb ik er nu een signaalversterker voor gezet. Nu heb ik dus het Ziggo entry-point kastje -> Signaalversterker -> TV. Dit alles op een totale afstand van zo'n 5 meter.
Als je op 5 meter al een signaalversterker nodig hebt is er iets mis... een signaalversterker dient om kabelverliezen te compenseren en te splitten zonder signaalverlies. Nu ben je ben ik bang ook rommel aan het versterken. Wat voor versterker heb je ? Ben bang dat je het ergens anders moet zoeken. Wat is de kwaliteit van je bekabeling en stekkers ?

Re: Ziggo Geluid valt weg

Geplaatst: 13 mei 2012 11:12
door kweenie
Op forums heb ik verschillende klachten gelezen over het geluid bij de NL HD-zenders. Het 5.1 (dolby) geluid 'hikt' dan zeer regelmatig, het gewone stereo geluid heeft geen problemen. Meldingen daarover zijn van verschillende merken en volgens mij ook verschillende aanbieders (niet alleen ziggo?). Is dit het zelfde probleem?

Een eenvoudige workaround is om te kiezen voor stereo ipv 5.1. Maar da's natuurlijk geen structurele oplossing.

Re: Ziggo Geluid valt weg

Geplaatst: 14 mei 2012 19:43
door Jandev83
Signaalkwaliteit hoort niet te schommelen en 100% te zijn .... signaalsterkte mag wel wat lager liggen.
Zie het al, had de waarden verkeerd in m'n hoofd.
Kwaliteit is 100% (en was die ook al voor de signaalversterker).
Signaalsterkte is nu rond de 92 (was rond de 4).

Wisselen van kabels is een optie, maar heb deze maand nog 0 euro over, dus misschien dat ik dat later dan eens ga proberen.
Een eenvoudige workaround is om te kiezen voor stereo ipv 5.1. Maar da's natuurlijk geen structurele oplossing.
Dit helpt super! Geluid wordt dan inderdaad wel stereo, maar dat is minder storend dan die hickups.
Bedankt voor de tip!

Re: Ziggo Geluid valt weg

Geplaatst: 29 mei 2012 09:17
door Gali
Ik heb bijna 2 jaar een LG. Tot enkele weken geleden geen problemen. Bij het luisteren naar 'een vandaag' hoorde is ik een piep en vervolgens liep het geluid naar '0'. De tv uitgedaan en na 5 min weer aangedaan. De volume knop bleef op 0. Uiteindelijk de tv uit laten staan en tegen 9 uur weer aangedaan en geen probleem...
Enkele dagen later gebeurde hetzelfde maar dan de andere kant op. Het geluid werd automatisch kei en kei hard.
Vervolgens Ziggo gebeld. Ze gaven aan dat ik deze moet resetten. Het gaat nu al twee dagen goed. Fingers crossed!! :?