Pagina 1 van 2

geen vergoeding door CZ

Geplaatst: 25 apr 2012 23:16
door plakkie
Betreft: geen vergoeding voor electrische epilatie door CZ


Begin november 2011 heb ik een electrische epilatie gehad voor mijn gezicht voor een bedrag van €150,-.

Tot nu toe heb ik al 2x een factuur gestuurd naar zorgverzekeraar CZ waaronder 1 orginele en 1 duplicaat, maar ik krijg het bedrag maar niet vergoed terwijl ik vorig jaar een volledige vergoeding op had tot € 550,- .

En als ik dan een factuur opstuur krijg ik zeker 3 of 4 weken geen bericht over de stand van zaken.
Na de 1e factuur belde om te vragen waarom het zo lang duurdeen dan kunnen ze mij wel doodleuk vertellen dat in het systeem staat dat de schoonheidsspecialist niet aangesloten is bij Anbos .
Anbos is de Algemene Nederlandse Branche Organisatie Schoonheidsverzorging .

Vanaf dit jaar ben ik collectief verzekerd bij de Amersfoortse.

Als ik dan begin dit jaar een duplicaat factuur stuur naar CZ moet ik weer na 3 of 4 weken zelf contact waarom ik nog steeds geen bericht ontvang.
Dan wordt er deze keer gezegd dat de schoonheisspecialist nu wel bij Anbos is aangesloten maar niet gecertificeerd is voor dit soort laserbehandelingen( epilaties).

Als ik dan een factuur van dit jaar naar de Amersfoortse stuur wordt dat wel heel NETJES overgemaakt op mijn rek. Alle andere klanten krijgen ook netjes hun facturen vergoed bij hun verzekeraars als bij de zilverenkruis, enz.

Inmiddels heb ik vandaag 25 april 2012 weer een duplicaat factuur ( 2e factuur al) opgehaald om naar CZ te sturen.

Ik wordt door CZ aan de lijntje gehouden. Ik krijg iets niet vergoed waar ik recht op heb.

Re: geen vergoeding door CZ

Geplaatst: 26 apr 2012 08:12
door Leo The Emperor
Prima brief, die je aan CZ moet sturen

Re: geen vergoeding door CZ

Geplaatst: 26 apr 2012 09:47
door Webcareteam CZ
Beste mevrouw Chaitsingh ,
Als medewerker van CZ lees ik uw bericht. Vriendelijk vraag ik u contact op te nemen met ons team Klachten en geschillen om uw probleem (nogmaals) te bespreken.

U kunt ons bereiken via telefoonnummer (013) 593 80 90.

Met vriendelijke groet,
Team Klachten en geschillen CZ

Re: geen vergoeding door CZ

Geplaatst: 27 apr 2012 22:18
door Mathilde D.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt.

Wat zou CZ verzonnen hebben om onder de vergoeding uit te komen?

Re: geen vergoeding door CZ

Geplaatst: 27 apr 2012 22:48
door plakkie
Beste medewerker van CZ,

Kunt u mij garanderen dat ik dit keer wel mijn gelijk krijg en niet met het welles nietes (kat en muis) spel van CZ mee moet gaan spelen.

met vriendelijke groet,

Sharita

Re: geen vergoeding door CZ

Geplaatst: 27 apr 2012 23:20
door Chocomelk
plakkie schreef:Beste medewerker van CZ,

Kunt u mij garanderen dat ik dit keer wel mijn gelijk krijg en niet met het welles nietes (kat en muis) spel van CZ mee moet gaan spelen.

met vriendelijke groet,

Sharita
Dan zal u eerst contakt moeten opnemen met de medewerker
van CZ.
Laat u hier even horen hoe het is afgelopen ?

Re: geen vergoeding door CZ

Geplaatst: 28 apr 2012 00:56
door Winterman
Leo The Emperor schreef:Prima brief, die je aan CZ moet sturen
Is helemaal niet meer nodig. Tegenwoordig zijn er webcare teams. Je flikkert het gewoon op het internet en de oplossing komt naar je toe.

Re: geen vergoeding door CZ

Geplaatst: 28 apr 2012 10:00
door Leo The Emperor
Winterman schreef:
Leo The Emperor schreef:Prima brief, die je aan CZ moet sturen
Is helemaal niet meer nodig. Tegenwoordig zijn er webcare teams. Je flikkert het gewoon op het internet en de oplossing komt naar je toe.
De oplossing komt niet naar je toe. Het webcare team geeft alleen aan dat ze de zaak inhoudelijk willen gaan bekijken ( waarvoor ze de brief overigens wel nodig hebben), en hoopt vervolgens dat je stopt met posten hier. (of stellen dat als voorwaarde om je verder te helpen)

Ik heb nog geen een zaak gezien die op het forum van het begin tot het einde te volgen is. Zoals eerder gezegd het is Damage Control en geen Klantenservice.

Re: geen vergoeding door CZ

Geplaatst: 30 apr 2012 16:03
door plakkie
Beste mensen,

Erg aardig dat jullie met me mee leven.
FF een factuur toesturen en dan vervolgens te horen krijgen dat het niet vergoed wordt.
Ik bedoel ik heb er ook niet voor gekozen om zo behandeld te worden.
Ik wil gewoon rechtvaardigheid.
Netjes mijn rekeningen betaald dus wil ik ook netjes mijn vergoedingen zien.

Gr Sharita

Re: geen vergoeding door CZ

Geplaatst: 30 apr 2012 16:48
door lostlovey
Volgens mij zit deze behandeling bij CZ in een aanvullend pakket, heb je ook inderdaad de juiste verzekering hiervoor? Volgens de voorwaarden, krijg je deze behandeling vergoed voor een bedrag van E570 gedurende de gehele looptijd van de verzekering, dus niet per jaar. Ben je misschien over dat bedrag heengegaan? Dit wordt over het algemeen ook alleen maar vergoed als je door de huisarts bent doorverwezen. Heb je het verwijsbriefje ook meegestuurd?

Re: geen vergoeding door CZ

Geplaatst: 30 apr 2012 17:16
door plakkie
Ja ik heb zeker een verwijsbrief meegestuurd.
En jazeker had ik een aanvullend pakket met en vergoeding van € 570,-
En het was voor de eerste keer dat ik de laser behandeling heb laten doen. En meteen de eerste werd al niet vergoed. De eerste € 150,- v/d € 570,-
Een beetje merkwaardig want het was vorig jaar bekend bij CZ dat ik collectief ging verzekeren bij de Amersfoortse.
En wat nog raar is dat andere klanten vergoed krijgen bij hun verzekeraars en ik mijn vervolg facturen bij Amersfoortse.

Re: geen vergoeding door CZ

Geplaatst: 30 apr 2012 17:28
door lostlovey
Ah ok, zo te lezen heb je gewoon aan de regels voldaan. Het enige wat dus kan spelen is dat de huidspecialiste niet aan de juiste organisatie was verbonden en/of niet de juiste certificaten heeft. Ik weet dat de VGZ ook dergelijke eisen stelde tot ik meen 2010 maar dat die eisen in 2011 zijn losgelaten. Maar daar was het dus ook zo dat er geen of slechts een gedeeltelijk vergoeding gold in dit soort gevallen.

Hopelijk krijg je snel duidelijkheid.

Re: geen vergoeding door CZ

Geplaatst: 01 mei 2012 12:45
door Webcareteam CZ
plakkie schreef:Beste medewerker van CZ,

Kunt u mij garanderen dat ik dit keer wel mijn gelijk krijg en niet met het welles nietes (kat en muis) spel van CZ mee moet gaan spelen.

met vriendelijke groet,

Sharita
Beste mevrouw Chaitsingh,

Uiteraard is het niet de bedoeling om een kat- en muisspel te spelen. Of iets voor vergoeding in aanmerking komt is afhankelijk van de polisvoorwaarden. Wij willen uiteraard graag je verzoek beoordelen, maar hebben dan wel wat meer informatie nodig. Ivm. de privacy is het niet onze gewoonte om via een internetforum in te gaan op individuele kwesties.

Met vriendelijke groet,
Team Klachten en geschillen CZ

Re: geen vergoeding door CZ

Geplaatst: 02 mei 2012 13:17
door plakkie
Ik heb vandaag gebeld met de klachtencommisie van Cz en die gaat de klacht doorsturen naar de desbetreffende afdeling. Ik krijg hier schriftelijk bericht over.
Ik wacht het antwoord af.

Re: geen vergoeding door CZ

Geplaatst: 15 mei 2012 22:30
door plakkie
Hallo beste mensen ben ik weer.

Nou ik heb op 2 mei de klachten en geschillencommissie van CZ gebeld. Die heeft alles netjes genoteerd en naar de desbetreffende afdeling toegestuurd.
Deze afdeling stuur mij op 8 mei een schrijven over het volgende:
U komt niet in aanmerking voor vergoeding omdat de schoonheidsspecialist niet is gecertificeerd in dit soort behandelingen.
Ik heb vandaag een brief naar SKGZ gestuurd en als dat niet oplost ben ik bereid om naar de rechter te stappen.

Ik wil dat CZ mijn 150 euro netjes betaald of anders mijn geld voor de aanvullende verz over dat stukje van elektrisch ontharen.

Gr Sharita

Re: geen vergoeding door CZ

Geplaatst: 15 mei 2012 22:46
door Chocomelk
plakkie schreef:Hallo beste mensen ben ik weer.

Nou ik heb op 2 mei de klachten en geschillencommissie van CZ gebeld. Die heeft alles netjes genoteerd en naar de desbetreffende afdeling toegestuurd.
Deze afdeling stuur mij op 8 mei een schrijven over het volgende:
U komt niet in aanmerking voor vergoeding omdat de schoonheidsspecialist niet is gecertificeerd in dit soort behandelingen.
Ik heb vandaag een brief naar SKGZ gestuurd en als dat niet oplost ben ik bereid om naar de rechter te stappen.

Ik wil dat CZ mijn 150 euro netjes betaald of anders mijn geld voor de aanvullende verz over dat stukje van elektrisch ontharen.

Gr Sharita
Wat wil de rechter daar aan doen dan ?
Het is vaak dat je voor oa zulke dingen naar een gecertificieerd persoon moet gaan.

Re: geen vergoeding door CZ

Geplaatst: 15 mei 2012 22:51
door nevermind
plakkie

Geef hierop antwoord:
De schoonheidsspecialist waar u de behandeling wilt ondergaan moet met de specialisatie ‘ontharing’ ingeschreven staan bij de organisatie ANBOS.
Is dit het geval?

Re: geen vergoeding door CZ

Geplaatst: 15 mei 2012 23:15
door plakkie
De specialist zit aangesloten bij Anbos. Maar CZ ontkent de ene keer dit en de ander keer zijn ze niet gespecialiceerd.

In de brief die ik van CZ heb ontvangen staat aangegeven dat ik mijn probleem bij de ombudsman kan voorleggen en als dat niet help dan via de rechter.
( misschien wel de Rijdende Rechter)

Gr Sharita

Re: geen vergoeding door CZ

Geplaatst: 15 mei 2012 23:19
door nevermind
De specialist zit aangesloten bij Anbos. Maar CZ ontkent de ene keer dit en de ander keer zijn ze niet gespecialiceerd.
Vind ik wel raar.
Kan je niet een verklaring krijgen van ANBOS, waaruit blijkt, dat deze specialist wel is aangesloten en ook bevoegd is, om deze werkzaamheden te doen?

Re: geen vergoeding door CZ

Geplaatst: 15 mei 2012 23:22
door Chocomelk
Ik zou inderdaad een verklaring opvragen van de Anbos waaruit
blijkt dat ze wel ingeschreven staat en daarvan een kopie maken en
die weer aangetekend versturen.