Pagina 1 van 1

mijn.toeslagen.nl

Geplaatst: 26 apr 2012 12:39
door kss
zijn er meer mensen die problemem ondervinden de nieuwe website mijn.toeslagen.nl. wij hebben op 22 maart via digid met sms (hoogste zekerheidsniveau momenteel) onze rekeningnummer gewijzigd, maar tot heden is dit nog niet verwerkt, daarom hebben geen toeslagen deze maand ontvangen. we hebben inmiddels al drie formulieren toegezonden gekregen waarop we alle gegevens die we digitaal al hadden aangeleverd opnieuw moesten invullen en ondertekend terug sturen. het kromme van dit alles is dat op de website wel staat vermeldt dat de nieuwe gegevens verwerkt zijn, maar de belastingtelefoon kan steeds niets vinden.

wij hebben in het verleden ook wel wijzigingen doorgegeven via een software programmaatje maar dat verliep altijd vlekkeloos en zonder papierwinkel.

Re: mijn.toeslagen.nl

Geplaatst: 26 apr 2012 12:47
door sephora30
Heb je de wijziging doorgegeven via de site van de belastingdienst?

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ticulieren

Re: mijn.toeslagen.nl

Geplaatst: 26 apr 2012 12:56
door GJvdZ
sephora30 schreef:Heb je de wijziging doorgegeven via de site van de belastingdienst?

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ticulieren
Het gaat om mijn.toeslagen.nl. Daar kan je ook je rekeningnummer wijzigen (zou een stuk efficienter moeten werken dan met papieren formulieren....

Re: mijn.toeslagen.nl

Geplaatst: 26 apr 2012 17:01
door kss
wat GJvdZ dus zegt, via digid-sms optie, maar kreeg dus alsnog een helepapier berg over me heen, begin april eerst 2 formulieren waarop alsnog een handtekening moest, deze gelijk dezelfde dag retour gezonden (naar heerlen trouwens) en omdat die voor de uitkering niet verwerkt waren, ging er automatisch een lampje branden en was een nieuwe tijdelijke machting nodig, ook weer via post.

Re: mijn.toeslagen.nl

Geplaatst: 27 apr 2012 09:43
door sephora30
Yep ik kan lezen :D
Ik had mijn bericht anders moeten formuleren, nl;'heb je het al geprobeerd via; en dan de link.

Re: mijn.toeslagen.nl

Geplaatst: 28 apr 2012 16:17
door kss
het is inmiddels opgelost, bevestigingsbrieven ontvangen heeft nu in totaal 8 poststukken heen en weer gekost voor een simpele banknummer wijziging. ik hoop dat dit een fout was, want op grote schaal is dat een behoorlijk groot weggegooid bedrag aan materieel en mensenwerk.

Re: mijn.toeslagen.nl

Geplaatst: 29 apr 2012 15:50
door Mijnmening1987
Ondanks dat het reeds opgelost is, even een reactie op het proces. Op het moment dat het doorkomt (door de online wijziging) dat je je rekeningnummer aanpast wordt oude rekeningnummer uit het systeem gehaald. De betalingen van de toeslagen staan al eerder klaar dan er wordt uitbetaald dus er is op dat moment geen rekeningnummer "bekend". Dat wordt pas weer opgenomen in het systeem wanneer het bevestigingsformulier is teruggezonden en verwerkt. Tussentijds worden er apparte formulieren gezonden waar voor die ene specifieke uitbetaling (per toeslag) 'nogmaals' het rekeningnummer dient te worden ingevuld en teruggezonden.
De bovenstaande procedure is geen fout, maar doogaans proces.

Re: mijn.toeslagen.nl

Geplaatst: 01 mei 2012 16:22
door Nicole1971
Ik had ons jaarinkomen gewijzigd via die site want de BD had ons inkomen té laag ingeschat en aangezien ons dat in de afgelopen jaren veel ellende heeft gekost wilde ik hen dit jaar voor zijn.
Ik heb ook de bevestiging ontvangen én opgeslagen en vorige week ontving ik ineens een brief van Dienst Toeslagen of ik even 282 euro kindertoeslag van 2012 (?!) terug wilde betalen.
En dat terwijl ik geen cent van die toeslag ontvangen heb!
Dit heb ik vorig jaar augustus stop laten zetten, net als de zorgtoeslag.

Of het nou fout is gegaan omdat ik onze gegevens heb gewijzigd weet ik niet, maar vervelend is het wel. Nu kan ik dit weer gaan oplossen!

Re: mijn.toeslagen.nl

Geplaatst: 01 mei 2012 16:46
door sephora30
Ik heb van de week ook telefonisch een rekeningnummerwijziging gedaan, ben benieuwd............... :lol:

Re: mijn.toeslagen.nl

Geplaatst: 01 mei 2012 18:50
door Nicole1971
Ik heb zojuist gekeken op mijntoeslagen.nl en ik zag tot mijn grote verbazing dat mijn verzoek tot wijziging, gedaan op 10 maart, nog steeds niet verwerkt is!!!!!

Op een andere pagina staat wél dat mijn kindgebonden budget is gewijzigd en daar staat ook het nieuwe jaarbedrag op.
Volgens mij werkt het allemaal langs elkaar heen daar!