EDR Incasso wat een firma.....
Geplaatst: 26 apr 2012 19:04
Nou daar gaan we dan, lekker ff van mij afschrijven....
Ik word sinds kort lastig gevallen door EDR Incasso, maar wat zij kunnen dat kan ik uiteraard ook. Zij mij het leven zuur maken, ik hen. Mijn fantastische verhaal...
Ik ben in 2002 verhuisd naar Belgie, waar ik tot vorig jaar gewoond heb, dit ging een jaar goed. Ik vroeg bij Scarlet internet een abonnement aan, echter deze werd geweigerd wegens negatief advies van EDR credit services. Nooit van die club gehoord, ik dacht jullie willen mij niet als klant, ik vind het prima er zijn nog zat andere clubs, ik wou eigenlijk Scarlet nemen om te zien hoe onze concurrent ermee omgaat, werk tenslotte zelf bij KPN, waar ik nu ook mijn dienst uiteraard afneem, alleen een jaartje vroeger dan gepland.
Maar goed, toen begon de ellende, ineens werd ik op mijn privé nummer gebeld en Scarlet was de enige instantie die dat nummer had en wat vrienden en mijn werk in Belgie, voor de rest nergens dat nummer achtergelaten.... Ik vroeg aan EDR hoe ze eraan kwamen, ik wist het wel, maar wou ze even laten kronkelen. Natuurlijk constant was die gast mijn vraag aan het ontwijken.
Toen kwamen op onderwerp van gesprek uit, hij zei dat ik een schuld had open staan van de zorgverzekering, ik dacht ja dat kan kloppen twee maanden niet kunnen betalen omdat de gemeente Rotterdam een fout had gemaakt met inschrijven, waardoor ik drie maanden zonder inkomsten zat, want ik zweefde ergens in de wereld, maar dan krijg je geen uitkering, zorgtoeslag of huurtoeslag. Dus ik dacht dat moet toch betaald worden en sprak een bedrag per maand met hem af.
Maar toen kwam ineens de regeling en daarin stond dat het om OZ verzekering ging, van 2002....Maar daar had ik geen regeling voor getroffen, sterker nog ik heb nog nooit bij OZ verzekeringen gezeten. Dus ik zei stuur jullie eerst maar bewijzen. Nou dat zouden ze doen. Dat is ongeveer nu twee maanden geleden. Nog steeds niks ontvangen natuurlijk, maar nu begint het vervelend te worden, zolang ik niet hoef te betalen lig ik er niet wakker van. Maar als ik dingen wil aanvragen en ik krijg het niet omdat zij negatief advies geven, dan wordt het heel vervelend.
Ik ben dezelfde club nog maar eens gaan bellen, die bleven maar hameren dat ik een betaalafspraak heb, ik zeg ook dat moet wel zwart op wit staan vriend en wel bij het juiste dossier en niet van een schuld van 10 jaar geleden. Ze gingen het nogmaals opsturen.....nou volgens mij gaat het eerst via jupiter, voordat het bij bezorgd gaat worden.
Dan word ik ineens gebeld, en dat ik moet betalen. Ik zeg ik betaal niks. Zegt die grapjas (hij is leuker dan Theo Maassen) dat ze anders loonbeslag zouden leggen, ze wisten waar ik werkte. jaaaaaaaaa een incassobureau dat loonbeslag kan leggen, hilarisch.....ik wenste hem ook veel succes daarmee.
Gisteren nog maar eens bellen met die club, ik wil het tenslotte toch opgelost hebben, want ik wil gewoon zonder problemen iets kunnen aanvragen. Het was al na 17 uur, die gast deed een beetje erg bijdehand, ik moest gewoon betalen en niet zeuren. Ik zei in het gesprek een keer JIJ ipv u, zegt ie jodokus, dat ik hem met U moest aanspreken??? En dat we het gesprek opnieuw gingen doen, ik moest opnieuw goededag zeggen en mezelf voorstellen anders ging ie me niet helpen! Ja, ik weigerde dat natuurlijk, hij werd boos en ging door me heen roepen, ik hem ook mijn stem opgezet, zegt ie dat ik niet boos moet doen en dat ik met mijn kop tegen een muur aan moest bonken om mijn agressie kwijt te raken. Dat pikte ik niet, ik zei als je echt zo'n toffe jongen ben doe je het in mijn gezicht en niet op veilige afstand...hij verbrak uiteraard de verbinding.
Ik drie keer terugbellen, drie keer hem aan de lijn, hij kon niet de discussie winnen en wilde de regie van het gesprek in handen krijgen, dus hij begon wat om zich heen te slaan en tot wanhoop verbrak hij steeds de verbinding.
Uiteindelijk kreeg ik iemand anders aan de lijn, waar ik aan vroeg de leidinggevende te krijgen...hij zei dat ben ik. Ik ben zelf leidinggevende, ik zit in iedergeval niet aan de telefoon. Dus ik vond dat wel verdacht, ook deze kon de discussie niet winnen en ik vroeg om zijn naam. Hij twijfelde en toen moest ik mijn naam zeggen, anders gaf hij de zijne niet. Ik heb toen maar een fictieve naam opgeven, ook hij verbrak wanhopig de verbinding. Ik weer terugbellen, krijg ik zijn collega en ik vroeg weer om leidinggevende. Hij zegt die zijn allemaal naar huis, ik zei: Tien seconde geleden had ik er nog een aan de lijn, hij stil., ik gaf hem de naam waarop hij zei: Maar die is geen leidinggevende haha....en toen was de toko dicht.
Vandaag eerst met OZ verzekeringen gebeld, nu CZ, we zijn uren bezig geweest, we hebben overal op gezocht, bsn nummer, oude postcodes, naam, geboortedatum etc etc etc. Nergens terug te vinden, was er nooit klant geweest.
Ik weer met goede moed naar EDR bellen om ze dat ook te vertellen, weer heel wat vervelende gesprekken, ik kwam een keer niet uit mijn woorden en toen zei die gast, dat ik niet hoefde te stotteren, ook hem heb ik duidelijk gemaakt dat het leuker is om zulke opmerkingen in mijn gezicht te doen. Even voor de duidelijkheid, ik ben geen agressief persoon, heb nooit gevochten en geen strafblad, maar ik haat dit soort laffe dingen....
Enfin, deze persoon schijnt wel een leidinggevende te zijn.. Maar goed, ze kwamen er niet uit en zijn wanhopig, en adviseren mij iemand te nemen die mijn belangen behartig omdat ik niet weet waar ik over praat...
Het leukste komt nog, het begon me zo te vervelen, dat ik wel een keer een face to face gesprek wou, ik zeg ik wil een afspraak maken, dat kon uiteraard niet en ze gingen advies geven mij niet binnen te laten. En als ik van alle ellende af wou, kon ik twee dingen doen of afwachten of de schuld betalen... bedankt voor het fijne advies. Ik gaf hem een tegenadvies, binnen een week oplossen of ik span een zaak aan. Ik was niet in de positie om eisen te stellen. Nee zei hebben het alleenrecht.
Toen ik zei dat het gesprek opgenomen werd, had het in begin van het gesprek ook gezegd, toen zei ie Oke, nu zei ie dat hij er geen toestemming voor had gegeven, en dat het strafbaar was. Nou ik zei: Met jouw Oke, zit ik wel goed.
Er ging ineens een deurtje open, ik werd doorverbonden naar de klachtendienst. Jawel, eindelijk iemand die wel normaal een gesprek mee te voeren was. Hij ging het uitzoeken, maar had nog wel een voorstel voor me, door allebei schuld te bekennen en kon het voor de helft afkopen. Ik ben principeel dus ik betaal niks, ik zei tegen hem al is het 0.01 cent, dan betaal ik nog niet. Dus daar kwamen we dus niet in uit, hij zei de facturen op te sturen. Maar helaas bij polisen, abonnementen, verzekeringen etc is een factuur niet voldoende, daar moet ook een handtekening bij zijn, zonder dat kunnen ze niets. Maar hij wist me te verzekeren dat ze deze wel hadden....nou ik ben benieuwd. Want zijn andere collega zei dat ze niet hadden en opgevraagd diende te worden, ik zei bij OZ hebben ze het niet, de een zei dat ze niet bij OZ hoefde te wezen en deze man van de klachten weer wel...
Wat ie er ook aan toevoegde, ook al kunnen ze het bewijzen en ik betaal niet, ze gaan er geen rechtzaak van maken????? Apart. Dus ze laten het jaren aanlopen desnoods, zoals ze nu al doen. Ik heb hem wel even op het hart gedrukt, dat ik anders wel een rechtzaak start al ze niet met concrete bewijzen komen en een tegenvordering zal indienen.
Nou hij had nog minstens twee weekjes nodig, dus be n benieuwd.
To be continued.
Ik word sinds kort lastig gevallen door EDR Incasso, maar wat zij kunnen dat kan ik uiteraard ook. Zij mij het leven zuur maken, ik hen. Mijn fantastische verhaal...
Ik ben in 2002 verhuisd naar Belgie, waar ik tot vorig jaar gewoond heb, dit ging een jaar goed. Ik vroeg bij Scarlet internet een abonnement aan, echter deze werd geweigerd wegens negatief advies van EDR credit services. Nooit van die club gehoord, ik dacht jullie willen mij niet als klant, ik vind het prima er zijn nog zat andere clubs, ik wou eigenlijk Scarlet nemen om te zien hoe onze concurrent ermee omgaat, werk tenslotte zelf bij KPN, waar ik nu ook mijn dienst uiteraard afneem, alleen een jaartje vroeger dan gepland.
Maar goed, toen begon de ellende, ineens werd ik op mijn privé nummer gebeld en Scarlet was de enige instantie die dat nummer had en wat vrienden en mijn werk in Belgie, voor de rest nergens dat nummer achtergelaten.... Ik vroeg aan EDR hoe ze eraan kwamen, ik wist het wel, maar wou ze even laten kronkelen. Natuurlijk constant was die gast mijn vraag aan het ontwijken.
Toen kwamen op onderwerp van gesprek uit, hij zei dat ik een schuld had open staan van de zorgverzekering, ik dacht ja dat kan kloppen twee maanden niet kunnen betalen omdat de gemeente Rotterdam een fout had gemaakt met inschrijven, waardoor ik drie maanden zonder inkomsten zat, want ik zweefde ergens in de wereld, maar dan krijg je geen uitkering, zorgtoeslag of huurtoeslag. Dus ik dacht dat moet toch betaald worden en sprak een bedrag per maand met hem af.
Maar toen kwam ineens de regeling en daarin stond dat het om OZ verzekering ging, van 2002....Maar daar had ik geen regeling voor getroffen, sterker nog ik heb nog nooit bij OZ verzekeringen gezeten. Dus ik zei stuur jullie eerst maar bewijzen. Nou dat zouden ze doen. Dat is ongeveer nu twee maanden geleden. Nog steeds niks ontvangen natuurlijk, maar nu begint het vervelend te worden, zolang ik niet hoef te betalen lig ik er niet wakker van. Maar als ik dingen wil aanvragen en ik krijg het niet omdat zij negatief advies geven, dan wordt het heel vervelend.
Ik ben dezelfde club nog maar eens gaan bellen, die bleven maar hameren dat ik een betaalafspraak heb, ik zeg ook dat moet wel zwart op wit staan vriend en wel bij het juiste dossier en niet van een schuld van 10 jaar geleden. Ze gingen het nogmaals opsturen.....nou volgens mij gaat het eerst via jupiter, voordat het bij bezorgd gaat worden.
Dan word ik ineens gebeld, en dat ik moet betalen. Ik zeg ik betaal niks. Zegt die grapjas (hij is leuker dan Theo Maassen) dat ze anders loonbeslag zouden leggen, ze wisten waar ik werkte. jaaaaaaaaa een incassobureau dat loonbeslag kan leggen, hilarisch.....ik wenste hem ook veel succes daarmee.
Gisteren nog maar eens bellen met die club, ik wil het tenslotte toch opgelost hebben, want ik wil gewoon zonder problemen iets kunnen aanvragen. Het was al na 17 uur, die gast deed een beetje erg bijdehand, ik moest gewoon betalen en niet zeuren. Ik zei in het gesprek een keer JIJ ipv u, zegt ie jodokus, dat ik hem met U moest aanspreken??? En dat we het gesprek opnieuw gingen doen, ik moest opnieuw goededag zeggen en mezelf voorstellen anders ging ie me niet helpen! Ja, ik weigerde dat natuurlijk, hij werd boos en ging door me heen roepen, ik hem ook mijn stem opgezet, zegt ie dat ik niet boos moet doen en dat ik met mijn kop tegen een muur aan moest bonken om mijn agressie kwijt te raken. Dat pikte ik niet, ik zei als je echt zo'n toffe jongen ben doe je het in mijn gezicht en niet op veilige afstand...hij verbrak uiteraard de verbinding.
Ik drie keer terugbellen, drie keer hem aan de lijn, hij kon niet de discussie winnen en wilde de regie van het gesprek in handen krijgen, dus hij begon wat om zich heen te slaan en tot wanhoop verbrak hij steeds de verbinding.
Uiteindelijk kreeg ik iemand anders aan de lijn, waar ik aan vroeg de leidinggevende te krijgen...hij zei dat ben ik. Ik ben zelf leidinggevende, ik zit in iedergeval niet aan de telefoon. Dus ik vond dat wel verdacht, ook deze kon de discussie niet winnen en ik vroeg om zijn naam. Hij twijfelde en toen moest ik mijn naam zeggen, anders gaf hij de zijne niet. Ik heb toen maar een fictieve naam opgeven, ook hij verbrak wanhopig de verbinding. Ik weer terugbellen, krijg ik zijn collega en ik vroeg weer om leidinggevende. Hij zegt die zijn allemaal naar huis, ik zei: Tien seconde geleden had ik er nog een aan de lijn, hij stil., ik gaf hem de naam waarop hij zei: Maar die is geen leidinggevende haha....en toen was de toko dicht.
Vandaag eerst met OZ verzekeringen gebeld, nu CZ, we zijn uren bezig geweest, we hebben overal op gezocht, bsn nummer, oude postcodes, naam, geboortedatum etc etc etc. Nergens terug te vinden, was er nooit klant geweest.
Ik weer met goede moed naar EDR bellen om ze dat ook te vertellen, weer heel wat vervelende gesprekken, ik kwam een keer niet uit mijn woorden en toen zei die gast, dat ik niet hoefde te stotteren, ook hem heb ik duidelijk gemaakt dat het leuker is om zulke opmerkingen in mijn gezicht te doen. Even voor de duidelijkheid, ik ben geen agressief persoon, heb nooit gevochten en geen strafblad, maar ik haat dit soort laffe dingen....
Enfin, deze persoon schijnt wel een leidinggevende te zijn.. Maar goed, ze kwamen er niet uit en zijn wanhopig, en adviseren mij iemand te nemen die mijn belangen behartig omdat ik niet weet waar ik over praat...
Het leukste komt nog, het begon me zo te vervelen, dat ik wel een keer een face to face gesprek wou, ik zeg ik wil een afspraak maken, dat kon uiteraard niet en ze gingen advies geven mij niet binnen te laten. En als ik van alle ellende af wou, kon ik twee dingen doen of afwachten of de schuld betalen... bedankt voor het fijne advies. Ik gaf hem een tegenadvies, binnen een week oplossen of ik span een zaak aan. Ik was niet in de positie om eisen te stellen. Nee zei hebben het alleenrecht.
Toen ik zei dat het gesprek opgenomen werd, had het in begin van het gesprek ook gezegd, toen zei ie Oke, nu zei ie dat hij er geen toestemming voor had gegeven, en dat het strafbaar was. Nou ik zei: Met jouw Oke, zit ik wel goed.
Er ging ineens een deurtje open, ik werd doorverbonden naar de klachtendienst. Jawel, eindelijk iemand die wel normaal een gesprek mee te voeren was. Hij ging het uitzoeken, maar had nog wel een voorstel voor me, door allebei schuld te bekennen en kon het voor de helft afkopen. Ik ben principeel dus ik betaal niks, ik zei tegen hem al is het 0.01 cent, dan betaal ik nog niet. Dus daar kwamen we dus niet in uit, hij zei de facturen op te sturen. Maar helaas bij polisen, abonnementen, verzekeringen etc is een factuur niet voldoende, daar moet ook een handtekening bij zijn, zonder dat kunnen ze niets. Maar hij wist me te verzekeren dat ze deze wel hadden....nou ik ben benieuwd. Want zijn andere collega zei dat ze niet hadden en opgevraagd diende te worden, ik zei bij OZ hebben ze het niet, de een zei dat ze niet bij OZ hoefde te wezen en deze man van de klachten weer wel...
Wat ie er ook aan toevoegde, ook al kunnen ze het bewijzen en ik betaal niet, ze gaan er geen rechtzaak van maken????? Apart. Dus ze laten het jaren aanlopen desnoods, zoals ze nu al doen. Ik heb hem wel even op het hart gedrukt, dat ik anders wel een rechtzaak start al ze niet met concrete bewijzen komen en een tegenvordering zal indienen.
Nou hij had nog minstens twee weekjes nodig, dus be n benieuwd.
To be continued.