LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN AMRO-verhoging opslag Euribor-hypotheek van 1% naar 2 %

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
nixmit
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2012 15:39

Re: ABN AMRO-verhoging opslag Euribor-hypotheek van 1% naar 2 %

Ongelezen bericht door nixmit »

Vandaag een brief van ABN-AMRO Klachtenmanagement ontvangen:

"Op 3 juli 2012 stuurden wij u een ontvangstbevestiging. Hierin schreven wij u binnen vijf weken een antwoord op uw klacht te geven.
Helaas duurt ons onderzoek langer dan wij hadden verwacht. Zodra wij alle door ons opgevraagde informatie ontvangen, nemen wij uw klacht met voorrang verder in behandeling. Voor de vertraging bieden wij u onze excuses aan.
Wij doen er alles aan om u zo snel mogelijk te informeren."

Voor de goede orde: die informatie is niet bij ons opgevraagd.

Bij wie wèl, en om welke info zou het kunnen gaan?

Zouden de voorwaarden waarop ABN-AMRO zich - ten onrechte - baseert, toevallig kwijt zijn geraakt?

master64nl
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 apr 2012 09:08

Re: ABN AMRO-verhoging opslag Euribor-hypotheek van 1% naar 2 %

Ongelezen bericht door master64nl »

Ik hoop het van harte voor je.

Bertie1
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2012 12:05

Re: ABN AMRO-verhoging opslag Euribor-hypotheek van 1% naar 2 %

Ongelezen bericht door Bertie1 »

Hallo forum leden,
Ook ik heb mij verwonderd over de brief van mevr. ten Have. Na een en ander te hebben laten bezinken heb ik besloten om de betaling die per 1 juli automatisch van mijn bankrekening werd afgeschreven te storneren en te vervangen door een manueel bedrag overeenkomstig de oude voorwaarden. Dus minus de 1% extra opslag. De bank reageerde hierop met een schrijven van de afdeling Credit Services waarvan mijn haren recht overeind gingen staan. Zinnen als: "Wat gebeurt er als u een achterstand hebt?", "Wat moet u direct doen?" en "Hoe kan ik direct betalen?" deden mijn bloed koken. Ik heb ze per omgaande in de zelfde stijl gerepliceerd en uitgelegd wat zij moesten doen: de werkelijke reden van deze tariefsverhoging meedelen. Dat heeft geresulteerd in een schrijven van Services Breda waarin allereerst verwezen wordt naar de, door mij getekende, hypotheekvoorwaarden.
Vervolgens komt voor het eerst het woord kapitaalmarkt rente op de proppen. Om dan weer te verzanden in het verwarren van kosten met rente. De kosten worden verhoogd omdat de rente gewijzigd is. En weer de verwijzing naar de hypotheekvoorwaarden. VAndaag heb ik een brief naar de Klachtenmanagement gestuurd waarin in vermeld dat zij hun verdien model moeten aanpassen als zij niet meer voor 3 maands Euribor kunnen lenen. ECB leent tegen 0,75% en de staat, toch hun enige aandeelhouder, zelf negatief. Ik heb ze geadviseerd dat als zij te weinig verdienen en daarom de opslag verhogen dit dan ook eerlijk te zeggen. Benieuwd naar hun reactie. Heb overigens de betaling van augustus nog ongemoeid gelaten. Kan altijd nog. We hebben ten slotte 56 dagen storno recht.

Han58s
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2012 11:13

Re: ABN AMRO-verhoging opslag Euribor-hypotheek van 1% naar 2 %

Ongelezen bericht door Han58s »

Beste lot genoten.

Ik ben in ook verrast door de ABN AMRO dat de euribor opslag rente verhoogd werd
Ik heb heb de bank gebeld maar deze wilde van niets weten en ze vertelden mij dat hert in de voorwaarden stond.
ik heb onder bezwaar dan ook betaald je kan niet anders.
ik hoop dat we samen een vuist kunnen maken en dat het terug gedraaid word.
gr Hans

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: ABN AMRO-verhoging opslag Euribor-hypotheek van 1% naar 2 %

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Uitspraak van de rechtbank Amsterdam (in kort geding) van gisteren: handelswijze ABN Amro toegestaan

http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BX7984

master64nl
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 apr 2012 09:08

Re: ABN AMRO-verhoging opslag Euribor-hypotheek van 1% naar 2 %

Ongelezen bericht door master64nl »

Balen voor die er aan vast zitten :(

lennipshoeve
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2012 22:46

Re: ABN AMRO-verhoging opslag Euribor-hypotheek van 1% naar 2 %

Ongelezen bericht door lennipshoeve »

Wolf in schaapskleren deel 2 we zijn nu een aantal maanden verder en ook veel wijzer geworden
maar financieel niet beter de rabobank heeft eerst excuus gemaakt voor de verkeerde tarieven uiteindelijk moesten wij 1,1 % meer gaan betalen dus euribor plus 2,1 % maar vanwege de ongelukkige samenloop van omstandigeheden en het verkeerd handelen van een medewerker van de bank hebben wij hier uit (( coulance )) een korting van 0.35 op gekregen dus extra opslag 0.75 op bezoek geweest bij de rabobank waar de manager van de accountmanager ook bij was en na 3 kwartier zei dat hij heel goed kon begrijpen dat ik zo boos was omdat ik veel geld meer moest betalen waar ik niks voor terug kreeg
het argument van de bank is dat ons risico veranderd is en wij daarom meer moesten betalen de grootste onzindie er was natuurlijk maar er was volgens de bank ook niks aan te doen wij hebben toen voorgesteld om een rente ruil te doen waarbij je voor een vaste periode de zelfde rente betaalt en het verschil plus of min elke maand verekend word omdat dan het zgn de risico lager zou zijn omdat er dan geen variabele rente meer is dat kon dan wel maar met de zelfde verhoogde opslag ????
er zijn toen een aantal weken overheengegaan en er is een financieel expert van de rabobank betreffende
de rente ruil samen met de accountmanager bij ons bezoek geweest om alles door te spreken wij hebben in de periode 2008 tot 2011 ook zo,n rente ruil gehad op het zelfde object met de zelfde hypotheek maar toen was de euribor 4,45 plu 1,0 totaal 5,45 voor 3 jaar op het moment van bespreken stond de rente op 0.7 plus 1, 75 maar de rente op de ruil voor tien jaar stond op 1,8 plus opslag
van 1,75 is dus ongeveer totaal tien jaar voor 3,5 % maar na een week krij ik een telefoontje van de bank dat de hele ruil niet doorkan gaan vanwege aanpassingen algemmen beleid dat de betreffende hypotheek nu telaag zou zijn voor de ruil maar in alle voorgaande gesprekken constant over bedragen gesproken en iedereen was er van op de hoogte krijg langzamerhand het gevoel dat het persoonlijk word vanwege alle tegenstand die ik tot nu toe geboden heb ben alleen benieuwd of er nog meer slachtoffers van de rabobank zijn want ik heb nog veel meer info maar dan word het verhaal twee tot drie A4 lang ik ben er nog niet mee klaar en wil graag de boel ergens verenigen dus PAS OP VOOR DE WOLF

indema
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2012 11:55

Re: ABN AMRO-verhoging opslag Euribor-hypotheek van 1% naar 2 %

Ongelezen bericht door indema »

Ik heb een hypotheek bij de Rabo, een deel (1) met een opslag op de 5 jaars interbancaire rente en een deel (2) met opslag op maadelijks euribor; de Rabo wil hier nu vanaf wijken en blijken per mail ongevoelig voor alle argumenten:

- Obvion jurisprudentie
- Al jaren is de opslag niet aangepast
- Woordvoerder Rabobank heeft in FD aangegeven dat euribor hupotheken voor 2008 ongemoeid blijven wat betreft aanpassing opslag.

zie http://fd.nl/Print/krant/Pagina/Netto/6 ... _fd_krant-

- In mijn offerte staat bij hypotheek deel 2 (obv maandelijkse Euribor) dat de opslag gewijzigd mag worden; bij deel 1 (5 jaar vast) staat dat niet, dus dan mag het daar ook niet

Ik ga nu een juridische procedure tegen de Rabo starten omdat zij weigeren zich aan het contract te houden. Input van anderen is welkom.

Verder is er een ander interessant forum met een paar leden met verstand van zaken, zie:

http://www.debeurs.nl/forum/1282703/ABN ... p.html?p=6

gr. N

gepiepeld of niet?
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2013 15:22

Re: ABN AMRO-verhoging opslag Euribor-hypotheek van 1% naar 2 %

Ongelezen bericht door gepiepeld of niet? »

Ik stel voor dat alle gedupeerden (dus mensen met een variabele hypotheek van de ABN AMRO maar ook b.v. Florius) een bankrekening openen bij een andere bank bijvoorbeeld ASN of Regiobank.
Vervolgens kun je heel eenvoudig gebruik maken van de overstapservice en zeg je je rekening bij de ABN graaibank op.

http://www.geldenrecht.nl/artikel/2010- ... t-best-mee

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: ABN AMRO-verhoging opslag Euribor-hypotheek van 1% naar 2 %

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Waarna je gepiepeld wordt door de SNS groep, waar beide banken onderdeel van zijn.
Of wellicht weer door een andere grootbank, want ergens in februari zal bekend worden hoe het verder moet met SNS, misschien in zijn geheel naar ABN AMRO?

kortom: beetje naïef bericht

gepiepeld of niet?
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2013 15:22

Re: ABN AMRO-verhoging opslag Euribor-hypotheek van 1% naar 2 %

Ongelezen bericht door gepiepeld of niet? »

Dat is nog maar de vraag of je daar ook gepiepeld wordt.
ING heeft immers wel eieren voor zijn geld gekozen. Kijk hier maar eens:

http://www.ftm.nl/original/ing-staakt-h ... -niet.aspx


bartvanrossem1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2013 16:34

Re: ABN AMRO-verhoging opslag Euribor-hypotheek van 1% naar 2 %

Ongelezen bericht door bartvanrossem1960 »

Graag blijf ik op de hoogte van de ontwikkelingen rond de Euribor Hypotheek opslag. Mijn opslag op het Euribor tarief (afgesloten hypotheek bij Fortis en inmiddels ABN AMRO) is door ABN AMRO spontaan met 1 % verhoogd. Bart v R

Gesloten