Ziggo VolopBellen Altijd vs Contactcentra Gemeente en 088num
Geplaatst: 29 apr 2012 19:13
Op mijn laatste rekening zag ik tot mijn verbazing dat ik voor het bellen met 14070 per minuut 8,5 cent moet betalen.
Navraag bij de klantenservice van Ziggo leverde de volgende verklaring op:
*Edit: Te lang klant bij KPN geweest dus per abuis hun BelVrij Altijd misbruikt ipv Ziggo's VolopBellen Altijd
Navraag bij de klantenservice van Ziggo leverde de volgende verklaring op:
Uit coulance(?) heeft Ziggo na het aanhoren van onderstaande argumenten toch maar €2 gerestitutioneerd (Ik had voor €1,14 met 14070 geconverseerd dus winst ).U belde niet met een nederlands vast 10-cijferig nummer maar met een verkorte nummercentrale
- 1 Gemeente Den Haag vermeldt bij 14070 geen beltarieven op haar poststukken, zoals bij koop en informatienummers verplicht is, dus ik ga er voor het gemak maar van uit dat het, in dit geval, niet de intentie van de gemeente is geweest om haar burgers op extra kosten te jagen.
2 Het verkorte nummer 14070 wordt in de telefooncentrale gewoon naar het vaste nummer +31703533000 vertaald (wat nog wel op een nota van de gemeente, maar al niet meer op bv een herinnering ivm verlopen paspoort, is terug te vinden).
*Edit: Te lang klant bij KPN geweest dus per abuis hun BelVrij Altijd misbruikt ipv Ziggo's VolopBellen Altijd