Vaak lijken mensen altijd nog steeds te denken zeur niet zo de verzekering betaald het toch; waar maak je je druk over....???? En hoezo zorg instellingen declareren toch altijd heel netjes alleen voor wat is geleverd.....
Ik wil toch altijd wel graag even weten voor wat ik betaal en wat ik er voor krijg en ook al hoef ik dat niet zelf te betalen dan wil ik dit nog steeds weten!.
Ook nu heb ik weer een declaratie gekregen, een bedrag van 275,= euro, dit wordt vergoed en de eigen bijdrage is 41 euro. Er staat niets aangegeven waarvoor dit is alleen de zorgverlener wordt genoemd. Gezien het hier over een behandeling gaat die nooit tot uitvoer is gekomen en destijds (op tijd) is afgezegd wegens gegronde redenen is het des te vreemder dat er een dergelijk bedrag wordt afgeschreven. Na veel bellen ben ik niet veel verder gekomen dat er in staffels wordt gewerkt en dit bedrag wordt berekend op basis van 100 tot 199 minuten behandel tijd. Nou weet ik dat er alleen een brief van de huisarts is ingeleverd bij deze installing, daarna is er een brief verzonden voor een intake gesprek wat zoald eerder aangegeven nooit heeft plaast gehad.
Er wordt bij deze zorgverlener per minuut geschreven en de werkzaamheden kunnen allerlei zijn zoals contact met de huisarts e.d.
Kortom vanuit mijn perspectief betaal ik dus 275,= euro voor een brief en het lezen van de doorverwijzing van de huisarts. Ik zou mij namelijk niet meer kunnen voorstellen want er is geen verder consult geweest met de patient.
Nu ik wil weten wat er dan is geleverd voor 275,= lijkt dat heel moeilijk, de Ohra kijkt er nu naar. Wat ius het toch gek he dat de kosten van de zorg zo oplopen, ik sanp echt niet hoe dat nou kan
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)