Pagina 1 van 3

trage reparatie ASUS EEPAD

Geplaatst: 01 mei 2012 16:54
door Firebird1976
Hallo allemaal,

Zijn er meer mensen die last hebben van trage reparatie en afhandeling van ASUS producten? Ik ben nu voor een barst in mijn EEPAD nu mijn tablet al twee maanden kwijt. Ook nu na twee maanden wordt er nog geen vooruitgang geboekt dan alleen loze beloften die ASUS telkenmale niet nakomt.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Groet
Dennis

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Geplaatst: 02 mei 2012 16:33
door Lodewijk22
Firebird1976 schreef:
Ook nu na twee maanden wordt er nog geen vooruitgang geboekt dan alleen loze beloften die ASUS telkenmale niet nakomt.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Groet
Dennis
Oh ja hoor algemeen probleem, je wordt van week tot week voor de gek gehouden. Elke keer opnieuw beloftes, die ze dan wederom niet nakomen.

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Geplaatst: 10 mei 2012 11:14
door michael1975
Ik heb precies hetzelfde probleem. Barst in het scherm, niet door mijn toedoen maar spontaan van de 1 op andere dag. Asus al 2 maanden aan het bellen en elke keer hoor ik dat het onderdeel niet op voorraad is en dat het verscheept moet worden vanuit Taiwan ofzo.

Ik heb ze afgelopen week een aangetekende brief verstuurd om ze in gebreke te stellen. De brief hebben ze geweigerd. Op mn mail kreeg ik wel een reactie maar er stond niets nieuws in.
19 mei heb ik als uiterste reparatiedatum gesteld. Daarna ga ik juridische stappen nemen en mijn tablet als ondeugdelijk product aanmerken.

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Geplaatst: 28 mei 2012 23:05
door Maarten R
Ook ik loop tegen de dramatische service van Asus aan. Mijn tablet waar spontaan een scheurtje in het scherm was ontstaan wordt nu al ruim 2 maanden 'gegijzeld' door de reparatie afdeling van Asus in Tsjechiƫ.

Asus oordeelde dat de schade door eigen toedoen kwam en dat er betaald moet worden voor reparatie of retour zending van mijn Transformer Prime tablet. Daar ben ik tegen in gegaan, gesteund door het feit dat er veel meer klachten zijn van anderen over spontane barsten. Laatste reactie van mijn klacht van Asus: "Nadat we vorige week contact hebben gehad met het reparatiecentrum over de exacte locatie van de barst zijn we nu met ons hoofdkantoor in overleg om na te gaan welke druktests deze tablets ondergaan tijdens ontwikkeling en of er gevallen bekend zijn waarbij andere panelen spontaan gebarsten zijn."

Nu al ruim twee weken geen reactie meer gehad, ook niet na twee mailtjes met de vraag naar de status. Ronduit schandalig

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Geplaatst: 29 mei 2012 00:36
door alfatrion
Als men niet reageert dan adviseer ik je aangetekend een ingebrekestelling te sturen. Hierin geef je de tegenpartij een laatste kans om binnen een redelijke termijn hun verbintenis uit te voeren. Hierna zijn ze in verzuim en heb je recht op schadevergoeding.

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Geplaatst: 29 mei 2012 06:34
door michael1975
Die ingebreke stelling had ik ook al gestuurd. Aangetekend. Deze werd vrolijk geweigerd door Asus...

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Geplaatst: 29 mei 2012 10:14
door Maarten R
michael1975 schreef:Die ingebreke stelling had ik ook al gestuurd. Aangetekend. Deze werd vrolijk geweigerd door Asus...
Naar welk adres had je deze gestuurd?

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Geplaatst: 29 mei 2012 11:04
door michael1975
Adres: Postbus 2023 , 7801 CA EMMEN

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Geplaatst: 29 mei 2012 18:58
door alfatrion
Is het adres wel goed? Heb je bij Post.NL navraag gedaan?

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Geplaatst: 29 mei 2012 19:30
door michael1975
Ja adres is goed. Ze hebben het simpelweg geweigerd

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Geplaatst: 01 jun 2012 15:09
door alfatrion
Hoe kan de ontvanger nu weigeren dat de post afgeleverd wordt in de postbus?

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Geplaatst: 09 aug 2012 21:57
door hansvanloon
Hoi,

Hoe is het bij jullie afgelopen, hebben jullie moeten betalen voor de reparatie? Heb namelijk precies hetzelfde probleem, spontaan een scheur in de hoek.

Groeten,

Hans van Loon
[email protected]

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Geplaatst: 12 aug 2012 01:46
door Rob fiets
Sins waneer gaan de spullen van asus naar Tsjechiƫ ik heb een tijd terug een kapot product van asus gehad en dat moest ik naar Duitsland sturen. Binnen 3 weken had ik een nieuw exemplaar toegestuur gekeregen van asus en ik kon ook alles volgen via de site van asus al bleef de status daar het zelfde tot een dag voor de postbode voor de deur stond :? .

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Geplaatst: 22 aug 2012 16:45
door Elmervc
Om welke transformer gaat het in jullie geval?
De Prime waarschijnlijk (TF201)?

Ik heb zelf namelijk de eerste transformer, tf101, welke ook spontaan een barst kreeg. Heel erg jammer dat Asus het niet erkent als design issue :(

Zie mijn topic op tweakers over mijn tf101: Spontaan een barst in Asus transformer

Ik kan er behoorlijk pissig om worden, maar ik ga maar niet in hetzelfde schuitje stappen waar ik uiteindelijk minimaal 60 euro onderzoekskosten moet gaan betalen.

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Geplaatst: 10 sep 2012 12:47
door hansvanloon
Hoi,

Hetzelfde bij mij, scheur in het scherm spontaan. (4 maanden oud)
Volgens Asus door externe oorzaak, dit geven ze bij iedereen als antwoord.
Geef maar op aan de verzekering.
Geen produkten van Asus dus meer voor mij.

180 euro betalen voor reparatie of 35 euro voor onderzoekskosten

Ga er nog mee langs de bcc winkel waar ik het heb gekocht.

Groeten,

Hans van Loon
[email protected]

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Geplaatst: 19 sep 2012 20:56
door schrikbeest
Hoi,

Bij mij is 2 weken geleden hetzelfde gebeurt. Lag voor het slapen gaan nog even een stukje te lezen op mijn TF300T tablet en legde deze op mijn nachtkastje. Volgende avond pak ik mijn tablet weer van de plek waar ik hem de vorige avond had achtergelaten en merkte bij het aanzetten dat het touchscreen niet goed reageerde. ik deed de tablet weer dicht en maakt hem weer open en zie voor mijn ogen een barst vormen van links boven naar rechtsonder.
Ik zag de bui al hangen en dacht dit word een fijn gevecht met Asus. Ik heb hem op laten sturen naar Tsjechie en een week later kreeg ik email dat de kosten om dit te repareren 132.76 gaan worden...

Ik heb ze een email terug gestuurd met daar de mededeling dat ik als consument niet ga betalen voor spontane barsten.

Ben benieuwd wat hun reactie zal zijn. Wordt vervolgd!

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Geplaatst: 20 sep 2012 08:35
door hansvanloon
Ik weet het antwoord wel, betalen.

Krijg ook geen respons van de klantenservice van BCC waar ik de tablet heb gekocht (high service????????)
Heb ze de links naar de diverse forums gemaild waarop dit probleem wordt gemeld, deze hebben ze niet eens gelezen. Antwoord: meneer ... we hebben u reeds telefonisch gemeld dat het niet onder de garantie valt. (go echt waar, dat kan ik me niet meer herinneren?)

Heb de tablet nu ongerepareerd retour laten sturen, kan het wel laten repareren voor 140 euro, maar misschien een maand later weer hetzelfde probleem. Dit was in ieder geval mijn laatste Asus produkt dat ik ooit heb gekocht en high service laat ook maar weg in de reclame.

Groeten,

Hans van Loon

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Geplaatst: 27 sep 2012 21:29
door Bullet NL
op Tweakers.net ben ik klachten aan het verzamelen betreffende de Asus tablets en hun schermklachten, vanuit de redactie van Tweakers is er inmiddels contact geweest met Asus, indien u uw probleem nog niet kenbaar heeft gemaakt op Tweakers.net zou door dit wel te doen ons wel helpen met het in kaart brengen van het probleem.

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 1#38998471 voor meer informatie.

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Geplaatst: 09 okt 2012 19:03
door hansvanloon
Hoi,

Na er veel tijd en energie in te hebben gestoken een bericht vanuit de klachten afhandeling van BCC dat ik in de vestiging Oss een nieuwe tablet uit kan zoeken, super service dus van BCC. Geen Asus meer, een I pad 3 uitgekozen zonder te hoeven bijbetalen.

Groeten,

Hans van Loon

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Geplaatst: 20 okt 2012 10:31
door Meine
Gisteravond mijn TF300T weggelegd, niet in dock, vanochtend bij het opstaan rechtsonder in het scherm een barst. Ik ben altijd heel voorszichtig met mijn tablet en weet dus 100% zeker dat dit spontaan gebeurd moet zijn.
Ik heb gelijk maar een ondersteuningsformulier op de site van Asus ingevuld omdat ze in het weekend niet telefonisch zijn te bereiken.

Gezien de vele slechte reacties over de afterservice van Asus wacht ik de reactie met angst en beven af.
Ik laat weten hoe dit af gaat lopen