LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo discrimineert bestaande klanten

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Fred77
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2012 21:34

Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door Fred77 »

Ziggo biedt een interactieve HD recorder voor nieuwe alles-in-1 klanten aan voor 99 euro. Bestaande alles-in-1 klanten betalen echter 199 euro!

Onderstaande mail heb ik naar Ziggo gestuurd:

"Sinds 1998 is mijn man al klant van Ziggo (indertijd Casema), en al sinds jaren nemen we zowel telefonie, internet als televisie af bij Ziggo. Op 20 april jl. dachten wij als trouwe klant een wellicht aardige aanbieding van u ontvangen te hebben. We zouden de interactieve HD recorder voor 199 euro kunnen bestellen, een aanbieding die wij in overweging namen. Tot onze verrassing zagen we dat er een andere aanbieding loopt van 99 euro. Deze aanbieding haalde ons over de streep. Enthousiast geworden hebben we zojuist jullie website bezocht voor meer informatie over de bestelprocedure betreffende de aanbieding van 99 euro. Echter, tot onze verbazing lezen we in de kleine lettertjes dat deze aanbieding alleen geldt voor nieuwe alles in 1 klanten. Kortom, als we op deze informatie afga zouden we als trouwe klant van Ziggo 100 euro meer moeten betalen dan nieuwe klanten. We kunnen ons niet voorstellen dat dit het uw bedoeling is om trouwe klanten 100 euro meer in rekening te brengen dan nieuwe klanten. Wij vragen u dan ook om ons alsnog de HD recorder voor 99 euro aan te bieden. U kunt zich waarschijnlijk wel voorstellen dat wij geen interesse meer hebben in de aanbieding van 199 euro. Wij horen graag van u."

Hierop kreeg ik de volgende reactie:

"Bedankt voor uw e-mail van 29 april 2012. Hierin geeft u aan dat graag een digitale ontvanger zou krijgen voor €99.00.

Wij danken u voor de moeite die u heeft genomen om uw ongenoegen bij ons onder de aandacht te brengen. Ziggo neemt reacties van abonnees heel serieus. Dit geeft ons namelijk de mogelijkheid om onze dienstverlening te verbeteren.

Het is echter niet mogelijk om u deze interactive HD ontvanger voor €99.00 aan te bieden, omdat het een aanbieding is voor nieuwe klanten. Uiteraard kunt u wel gebruik maken van onze vaste klanten actie, een interactive HD ontvanger voor €199.00 ipv €459.00."

Als Ziggo met deze reactie van mening is zijn klanten "heel serieus" te nemen wordt het hoog tijd om op zoek te gaan naar een andere provider!

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door meela »

ik heb dit probleem ook met Ziggo ook gehad.

Ik veranderde van pakket en bestelde zo'n HD recorder; het bestellen ging goed tot ik een paar weken later een brief kreeg dat de actie niet voor bestaande klanten was.
Ik was het hier niet mee eens, heb toen met de klantenservice contact opgenomen en ter compensatie heb ik 10 maanden 10% korting op de abonnementskosten gekregen.

Probeer het eens zou ik zeggen.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door Winterman »

Ik denk dat Ziggo zelf niet eens weet wat er op hun website staat.

Als je kijkt bij de te bestellen pakketen

https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/extra
https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/plus
https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/basis

Staat daar toch heel duidelijk
*De aanbieding op de digitale ontvangers is alleen voor nieuwe Alles-in-1 klanten (inclusief klanten met Ziggo producten die overstappen naar Alles-in-1). Uw Alles-in-1 abonnement wijzigen kan in het wijzigingsformulier. Hiervoor dient u in te loggen met uw Mijn Ziggo account.

**Exclusief € 9,50 verzendkosten

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door nevermind »

Winterman schreef:Ik denk dat Ziggo zelf niet eens weet wat er op hun website staat.

Als je kijkt bij de te bestellen pakketen

https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/extra
https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/plus
https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/basis

Staat daar toch heel duidelijk
*De aanbieding op de digitale ontvangers is alleen voor nieuwe Alles-in-1 klanten (inclusief klanten met Ziggo producten die overstappen naar Alles-in-1). Uw Alles-in-1 abonnement wijzigen kan in het wijzigingsformulier. Hiervoor dient u in te loggen met uw Mijn Ziggo account.

**Exclusief € 9,50 verzendkosten

Het gaat hier niet om klanten welke willen overstappen, maar zij hebben reeds Alles voor een.
Dus zij kunnen niet meer overstappen.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door Winterman »

Je hebt gelijk. Ik zag "bestaande klanten" dus dacht dat het weer dezelfde riedel was. Mea Culpa.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Niet elke klant betaalt even veel. Trouwe klanten betalen het meest (zie topicstarter als voorbeeld). Wispelturige kritische klanten betalen het minst. Zij hoppen van provider naar provider, gelokt door kortingen en acties. Eigenlijk net als met politieke partijen.

Dacht je als trouwe klant ook van een actie gebruik te kunnen maken, dan kom je van een koude kermis thuis. Dat is nou marketing.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door grun »

Fred77 schreef:Ziggo biedt een interactieve HD recorder voor nieuwe alles-in-1 klanten aan voor 99 euro. Bestaande alles-in-1 klanten betalen echter 199 euro!
Dat klopt, bestaande klanten zijn minder waard dan nieuwe, maar met discriminatie heeft het niks te maken.

Wat je denk ik vergeet is dat nieuwe klanten bij hun vorige leverancier(s) vertrekken, dus het marktaandeel van Ziggo stijgt terwijl de concurrentie tegelijkertijd zwakker wordt. Bij bestaande klanten speelt dit niet.

Zoals Bob ook al zegt: overstappen kan lonen. Dit geldt ook voor energie-, telefoon- en verzekeringaanbieders. Zelf stap ik zo vaak als mogelijk over, het liefst ieder jaar.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bob Schurkjens schreef:Niet elke klant betaalt even veel. Trouwe klanten betalen het meest (zie topicstarter als voorbeeld). Wispelturige kritische klanten betalen het minst. Zij hoppen van provider naar provider, gelokt door kortingen en acties. Eigenlijk net als met politieke partijen.

Dacht je als trouwe klant ook van een actie gebruik te kunnen maken, dan kom je van een koude kermis thuis. Dat is nou marketing.
En vervolgens komen die hoppende klanten hier bij iedere overstap zeuren omdat de overstap niet vlekkeloos verliep... (veelal omdat ze te gierig waren om gedurende de overgangsperiode 2x te betalen om ervoor te zorgen dat ze gegarandeerd internet en tv hadden.... ;-)

Fred77
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2012 21:34

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door Fred77 »

Het is duidelijk dat Ziggo hoppende klanten naar zich toe wil trekken, maar het lijkt me niet de bedoeling om tegelijkertijd bestaande klanten af te stoten.
Ik ben geen marketingdeskundige, maar een reclame uitzenden waarbij de interactieve HD recorder voor 99 euro wordt aangeboden en in dezelfde periode bestaande alles in 1 klanten een brief sturen waarin staat dat zij hetzelfde product voor 199 euro kunnen bestellen lijkt mij geen goede marketingstrategie.
Die interactieve HD recorder is trouwens alleen te gebruiken voor Ziggo, dus het lijkt me in het voordeel van Ziggo als ook bestaande klanten zo'n ding gaan bestellen. Maar in de wetenschap dat je 100 euro meer moet betalen dan een ander voor hetzelfde product ga ik hem in ieder geval niet meer aanschaffen. En na zo'n reactie op mijn mail ga ik serieus kijken naar een andere provider. Iemand suggesties?

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door Brainless »

Ziggo heeft vorig jaar 2x een aanbieding gedaan (laatste x november?) naar bestaande klanten om de HD-recorder te bestellen voor 99 E.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door ciske »

Het is duidelijk dat Ziggo hoppende klanten naar zich toe wil trekken, maar het lijkt me niet de bedoeling om tegelijkertijd bestaande klanten af te stoten
Dat is bij KPN niet anders hoor, bestaande klanten hebben ze geen tijd meer voor, dus dan zoals hier al werd gezegd....elk jaar overstappen.
( moet er zelf niet aan denken).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het gemiddelde budget per binnen te halen klant moet de 100 euro overstijgen bij providers. Daarom een Ziggo- klant die al 14 jaar klant is een korting van 100 euro korting weigeren is natuurlijk tamelijk arrogant.

Om klanten wordt gevochten. Heb zelf sinds vandaag een 2 jarig T-Mobile Online abonnement in gebruik genomen. Internetten + bellen abonnement kost het eerste jaar in totaal 100 euro inclusief reeds ontvangen korting via een cashbacksite. Inclusief "KPN lijnhuur". Incl. gratis draadloze voip modem/router (eigendom; geen bruikleen).

Overstappen ging vlekkeloos. Verbinding werkt prima. Ik zou zeggen: dáááág Ziggo!

http://www.p-less.nl/default.asp?Elemen ... A20820FD89

Peter1963
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2012 12:17

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door Peter1963 »

Zelfde probleem !
Vandaag chat gehad met Ziggo.
Zelfde antwoord, 'we kunnen 'm helaas niet goedkoper aanbieden'. U heeft al eens van acties gebruik gemaakt.....ik zou niet weten welke behalve dan 3,5 jaar geleden de digitale ontvanger ( oud model ) en 3 maanden totaal pakket digitale televisie (140 kanalen die je nooit bekijkt )
Ze lijken je weg te willen jagen....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"U heeft al eens van acties gebruik gemaakt". Klinkt als: "Kinderen die vragen, worden overgeslagen".

Kwaliteitsverschillen tussen providers zijn klein volgend de providermonitor van de Consumentenbond. De prijsverschillen zijn echter groot. Ziggo is duurder dan gemiddeld*.

http://www.consumentenbond.nl/test/elek ... r_anchor_1

*) Bijna 400 euro voor het eerste jaar duurder dan de goedkoopste aanbieder. Met cashback-actie bijna 500 euro duurder.

http://www.breedbandwinkel.nl/vergelijk ... -pakketten
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 03 mei 2012 13:22, 2 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door ciske »

KPN is ook duur net als UPC.

als bestaande klant besta je nou eenmaal niet met de aanbiedingen, dat is overal zo.
Ook waar je nu bij bent Bob.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:
Heb zelf sinds vandaag een 2 jarig T-Mobile Online abonnement in gebruik genomen.
Je klachten krijgen we nog wel te lezen.

wat een negatieve instelling.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:
wat een negatieve instelling.
Zo kan je het ook noemen. Ik noem het een realistische instelling. :mrgreen:
:lol: afwachten, overal is wel wat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het punt wat ik wilde maken, is dat je 500 euro in één jaar kan besparen door van Ziggo over te stappen naar een provider die volgens de providermonitor februari 2012 van de Consumentenbond kwalitatief vergelijkbaar is.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door ciske »

Bob Schurkjens schreef:Het punt wat ik wilde maken, is dat je 500 euro in één jaar kan besparen door van Ziggo over te stappen naar een provider die volgens de providermonitor februari 2012 van de Consumentenbond kwalitatief vergelijkbaar is.

Als je goed internet en dergelijke van hun hebt, is dat een prima besparing.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door TheLD »

ciske schreef:
vogels schreef:
wat een negatieve instelling.
Zo kan je het ook noemen. Ik noem het een realistische instelling. :mrgreen:
:lol: afwachten, overal is wel wat.
Na een aantal jaren in de adsl ellende gezeten te hebben (demon/telfort/tiscali/etc)toch weer blij met kabel (ziggo). 50Mbit is ook echt exact 50mbit :D

Bij de adsl boeren was dat nooit het geval.

Gesloten