LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het NTI: een ongelooflijk verhaal!

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
MAXIEM

Het NTI: een ongelooflijk verhaal!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Vandaag las ik (tot mijn afgrijzen) in een landelijk dagblad dat een zekere mevrouw Jacky mogelijk ongeneeslijk ziek is (ze heeft een zeldzame brughoektumor) en kan daarom onmogelijk haar studie School Counseling bij het NTI afmaken (onder meer door een vrijwel absoluut concentratieverlies). Ze heeft gevraagd of ze de overeenkomst bij het NTI kan beëindigen en is bereid dan ook nog 1 maand extra lesgeld te betalen (86 euro). De NTI heeft dit tot 2 keer toe afgewezen en haar meegedeeld dat beëindigen wel mogelijk is onder de voorwaarde, dat alsnog het gehele cursusbedrag betaald zal moeten worden plus (u gelooft het niet!!!) een extra bijbetaling van 3 maanden cursusgeld wegens het voortijdig opzeggen van de overeenkomst. Mevrouw Beltman (hoofd klantenservice van het NTI) merkt op dat er mogelijk van een communicatiestoornis sprake zou zijn en heeft/neemt de zaak in onderzoek. Welnu NTI: het is een schande en een gotspe om een klant in deze omstandigheden, zo bruut te behandelen. De kwalificatie "onmenselijk" is hier naar mijn mening zeker op zijn plaats.

(Bron: De Telegraaf d.d. 02-05-2012)

Maxiem.

Sage.
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 dec 2011 17:00
Locatie: Amsterdam

Re: Het NTI: een ongelooflijk verhaal!

Ongelezen bericht door Sage. »

MAXIEM schreef:(Bron: De Telegraaf d.d. 02-05-2012)
Daar heb je het al.. :roll:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Het NTI: een ongelooflijk verhaal!

Ongelezen bericht door snepke »

Als het waar is!!!..dan is het zeker onmenselijk.

Maar de telegraaf die maakt er graag een verhaal van, dat erger is,dan het is.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Het NTI: een ongelooflijk verhaal!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik noem het altijd de TELEVAAG...

hoe vaak staan er geen verhalen in van mensen die een agent beschuldigen eetc en dat is niet waar...

maar ik zeg wel als dit zo is dan heb ik er geen woorden voor....

NTI
verified
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 nov 2009 11:29

Re: Het NTI: een ongelooflijk verhaal!

Ongelezen bericht door NTI »

Beste Maxiem,

Je geeft zelf al aan dat het een ongelooflijk verhaal is, het verhaal zoals je dat schetst klopt dan ook niet. Natuurlijk is er een basis, de student in kwestie volgt inderdaad een opleiding, de student is in het najaar van 2011 ziek geworden en heeft op basis van een medische verklaring met een totaal andere diagnose, vrijstelling van betaling van praktijkdagen gevraagd. Je geeft aan dat mevrouw tot 2 maal toe geannuleerd zou hebben, dat is niet het geval, er is zelfs nog geen officiele annulering ontvangen. Er is wel contact met de mentoren geweest over eventueel uitstel of uiteindelijk afzeggen van de opleiding, dit was een overlegfase. Omdat ik de privacy van de student in kwestie niet wil schaden, mevrouw staat immers met naam en woonplaats in de krant en het lijkt me onkies om dan in detail hier te antwoorden, wil ik het op deze plaats laten bij de constatering dat de feiten anders zijn dan in het artikel weergegeven, dat dat ook met mevrouw besproken is, en dat een recent door mevrouw naar de mentor ingestuurde medische verklaring ( die overigens door de vorm ongeldig was) door ons gebruikt zal worden als een verzoek tot annuleren onder overmacht. Vrijdag is aan mevrouw ook gemeld dat de procedure loopt en dat zij deze week bericht zal krijgen. Het NTI kent voor speciale situaties een procedure voor annuleren onder overmacht en neemt dat ook zeer serieus. Belangrijk is dan wel dat een student zelf officieel een annuleringsverzoek indient .
Mocht je meer willen weten over onze procedures, geef het dan aan via [email protected] , het NTI is altijd bereid tot uitleg over de manier waarop wij het beste willen bereiken voor de student.

Vriendelijke groet,

Els Beltman, hoofd Klantenservice

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Het NTI: een ongelooflijk verhaal!

Ongelezen bericht door nevermind »

Wij weten toch van Maxiem, niet zo goed op bedrijven te spreken is.
Dan nog iets uit de Telegraaf, en in de verkeerde rubriek "overig huis en tuin" te plaatsen, is dan echt ongelooflijk.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Het NTI: een ongelooflijk verhaal!

Ongelezen bericht door trebelski »

NTI schreef: Omdat ik de privacy van de student in kwestie niet wil schaden, mevrouw staat immers met naam en woonplaats in de krant en het lijkt me onkies om dan in detail hier te antwoorden, wil ik het op deze plaats laten bij de constatering dat de feiten anders zijn dan in het artikel weergegeven, dat dat ook met mevrouw besproken is, en dat een recent door mevrouw naar de mentor ingestuurde medische verklaring ( die overigens door de vorm ongeldig was) door ons gebruikt zal worden als een verzoek tot annuleren onder overmacht. Vrijdag is aan mevrouw ook gemeld dat de procedure loopt en dat zij deze week bericht zal krijgen. Het NTI kent voor speciale situaties een procedure voor annuleren onder overmacht en neemt dat ook zeer serieus. Belangrijk is dan wel dat een student zelf officieel een annuleringsverzoek indient .
Els Beltman, hoofd Klantenservice
En toch heeft ook dit bericht een nare ondertoon. Hoewel mv Els de privacy niet wil schaden doet zij dat wel degelijk in deze reactie. Ik weet dat alles wat ik de krant staat ( en ik bedoel alle kranten) niet altijd 100% juist is maar op de starre handelwijze van bedrijven als het NTI valt ook heel wat af te dingen. Google het NTI anders maar eens , word je niet echt vrolijk van.

Ook op dit forum is genoeg gezegd over het NTI.... http://forum.www.trosradar.nl/viewforum.php?f=84

Waarom MAXIEM die precies weet hoe het werkt het nu hier plaatst is mij niet duidelijk, want het hoort in genoemd topic naar mijn smaak. :wink:
Laatst gewijzigd door trebelski op 03 mei 2012 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Het NTI: een ongelooflijk verhaal!

Ongelezen bericht door witte angora »

De waarheid zal wel ergens in het middel liggen. Maar, Maxiem, waarom plaats je hier dit bericht? Heb je toestemming van de student in kwestie om dit te doen? Ben je belanghebbende?

Je hebt het verhaal uit de krant, maar heb je de studente zelf gesproken om te checken in hoeverre het krantenartikel klopt?

MAXIEM

Re: Het NTI: een ongelooflijk verhaal!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Aan Els Beltman,

U schrijft:
Beste Maxiem,
Je geeft zelf al aan dat het een ongelooflijk verhaal is, het verhaal zoals je dat schetst klopt dan ook niet.
Deze bewering klopt niet. Ik schets geen verhaal. Ik geef een objectieve samenvatting van het bericht dat gisteren in de Telegraaf stond.
[...]
Je geeft aan dat mevrouw tot 2 maal toe geannuleerd zou hebben,...

Ook deze bewering is onjuist. Ik geef aan dat, ze heeft gevraagd of ze de overeenkomst bij het NTI kan beëindigen. In welke vorm ze dat gevraagd heeft, stond niet in het artikel en staat dus ook niet in mijn bericht.
[...]
...dit was een overlegfase.

In die overlegfase zijn de kosten van het beëindigen van de overeenkomst wel degelijk zo weergegeven, zoals die het artikel staan (dat wordt door u in uw reaktie op mijn reaktie niet ontkend!!!)
[...]
...dat de feiten anders zijn dan in het artikel weergegeven...
Ik ga er vanuit dat de feiten in het artikel korrekt zijn weergegeven, zolang u de echte feiten niet weergeeft als tegenreaktie in de genoemde krant.
[...]
...die overigens door de vorm ongeldig was...
Wie praat er nu nog over "de vorm" onder deze omstandigheden?
[...]
Belangrijk is dan wel dat een student zelf officieel een annuleringsverzoek indient.
Dat had dan de eerste keer aan de betreffende student moeten worden meegedeeld, dan was er hierover gisteren geen bericht in de Telegraaf geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 03 mei 2012 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Het NTI: een ongelooflijk verhaal!

Ongelezen bericht door Winterman »

vogels schreef:@maxiem: niet genoeg topics om te beantwoorden, dan maar zelf topics openen? Ik vind dit verregaande bemoeizucht! En dan nog gebaseerd op een (eenzijdig) verhaal in de Telegraaf????
Ik vind het ook vreemd. Je zou toch eerder verwachten dat zij "Jacky" gelijk van juridische adviezen gaat voorzien. Haar on-line shoppen lijst zou hier onwijs geholpen hebben.

MAXIEM

Re: Het NTI: een ongelooflijk verhaal!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

witte angora
De waarheid zal wel ergens in het middel liggen. Maar, Maxiem, waarom plaats je hier dit bericht? Heb je toestemming van de student in kwestie om dit te doen? Ben je belanghebbende?
Ik plaats dit bericht omdat het gaat over een consumentenprobleem. Ik heb geen toestemming nodig van de betreffende student, omdat ze zelf al de landelijke publiciteit gezocht heeft en ik het artikel niet integraal heb geplaatst. Ik ben belanghebbende in die zin, dat ik als consument niet/nooit accepteer dat andere consumenten niet korrekt behandeld worden. Bovendien staat nergens in de gedragsregels van dit forum dat je belanghebbende moet zijn.
Je hebt het verhaal uit de krant, maar heb je de studente zelf gesproken om te checken in hoeverre het krantenartikel klopt?
Dat is de taak van de journalist die het artikel heeft geschreven en niet de taak van de lezer. De lezer mag er zonder meer vanuit gaan, dat de betreffende auteur van het artikel dat zelf al gedaan heeft.

Met collegiale groet, Maxiem.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Het NTI: een ongelooflijk verhaal!

Ongelezen bericht door angel1978 »

vogels schreef:@maxiem: doe ff normaal, man. Nog even en je gaat hier allerlei topics openen die je op het web tegen komt. Ga lekker in je volkstuintje aan het werk.

Ook daar zal maxiem zich wel tegen alle buren aan bemoeien en allerlei verhalen ophangen die gevonden zijn in de lokale krantjes.. Zitten ze daar ook niet op te wachten.

witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Het NTI: een ongelooflijk verhaal!

Ongelezen bericht door witte angora »

Maxiem, ga jij nou maar lekker je nagels lakken, dan ben je zinvoller bezig dan met de bemoeizucht die je hier tentoon spreidt.

En zoals eerder gezegd: wij zijn geen collega's, dus die collegiale groet hoef ik niet.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Het NTI: een ongelooflijk verhaal!

Ongelezen bericht door crazyme »

Max, je hebt jezelf weer eens overtroffen.

Het na-blaten van berichten waarbij geen wederhoor is toegepast is niet verstandig.

(nagels lakken is wel een leuke tip. Wel foto's plaatsen graag ! :mrgreen: )

MAXIEM

Re: Het NTI: een ongelooflijk verhaal!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

witte angora

Zoals ik elders ook al opmerkte. We zijn beide respondent op dit forum en in die zin zijn we dan ook naar mijn mening collega's van elkaar. Dat jij daar een probleem van maakt, is niet mijn probleem.

Met vriendelijke én collegiale groet, Maxiem.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Het NTI: een ongelooflijk verhaal!

Ongelezen bericht door angel1978 »

MAXIEM schreef:witte angora

Zoals ik elders ook al opmerkte. We zijn beide respondent op dit forum en in die zin zijn we dan ook naar mijn mening collega's van elkaar. Dat jij daar een probleem van maakt, is niet mijn probleem.

Met vriendelijke én collegiale groet, Maxiem.
helaas worden we regelmatig geconfronteerd met de mening van MAXIEM..
Zelden zit iemand hier nog op te wachten en op die collegiale groeten al helemaal niet..

Cursus punnikken wellicht ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Het NTI: een ongelooflijk verhaal!

Ongelezen bericht door crazyme »

Met de oncollegiale groeten klinkt ook weer zo onaardig.

Dan toch liever een collegiale groet.

Of nog beter : gewoon niet meer de groeten doen.

Dat is dan ook conform de netetiquette...

Gesloten