TEFAL WATERKOKER VITESSE type 3017 2006
Geplaatst: 03 mei 2012 17:53
Wij hebben in eind 2005 een TEFAL snoerloze waterkoker aangeschaft type Vitesse met twee langwerpig kijkvensters aan de zijkanten van de koker. Eind april 2012 kwam in één keer na het koken de complete inhoud warm water van 100 graden door één van de zijvensters naar buiten. Dit venster bleek gekit te zitten vanaf de fabriek en kwam in één keer los. Door zeer snel te reageren heb ik slechts een lichtrood gekeurde hand opgelopen. Het had natuurlijk veel slechter af kunnen lopen, want het kokendhete water liep ook vanaf het aanrecht op mijn schoen. Een mail verstuurd incl. foto's aan TEFAL Veenendaal ([email protected]). Na 5 dagen al een reactie! Helaas te vroeg gejuicht. Er werd medegedeeld, dat mijn koker in 2000 was gefabriceerd en hierdoor alle recht op reparatie verviel. Ik heb notabene een gebruikershandleiding van eind 2004(ref.nr. 20144628152-10/2004). Er werd gezegd door 2 medewerkers die ik aan de lijn kreeg, dat het anders was als ik iets had verbrand en hier foto's van had moeten maken. Ik heb aangegeven geen gratis nieuwe waterkoker te willen ontvangen, maar b.v. een korting of cadeaubon, want het vertrouwen in TEFAL is wel ernstig geschaad. Wederom werd aangegeven, dat het apparaat een levensduur heeft van 4 tot 5 jaar en daarna moet je het niet meer gebruiken. Er zit tenslotte 2 jaar fabrieksgarantie op het product en de levensduur is 2 of 3 jaar langer.
In de handleiding staat niet aangegeven, dat je koker na ruim 4 jaar niet meer mag gebruiken vanwege verbrandingsgevaar en/of defecten. Ik kreeg geen enkel gebaar vanuit de serviceafdeling en mijn zaak werd afgehandeld als een standaardkwestie. Ongelooflijk hoe je zo met klanten om kunt gaan en reageert als importeur of er niets aan de hand is. Op een Engelse site staan problemen met dezelfde waterkoker. Dit werd door de medewerksters ontkent en het zou een andere koker betreffen. De bijgeplaatste foto was identiek aan mijn waterkoker! De ontkenning werd gedaan, terwijl de medewerksters de review site niet kenden en gaven aan, dat er voor de Engelse markt een ander product was vervaardigd. Wel vreemd als bij deze kokers ook het kijkvenster kapot gaat. Al met al geen draad opgeschoten met de "service"van TEFAL. Overtuig u ervan, dat bij aankoop van TEFAL waterkoker het venster in de body zit geperst in een flensrand en niet verlijmd!
In de handleiding staat niet aangegeven, dat je koker na ruim 4 jaar niet meer mag gebruiken vanwege verbrandingsgevaar en/of defecten. Ik kreeg geen enkel gebaar vanuit de serviceafdeling en mijn zaak werd afgehandeld als een standaardkwestie. Ongelooflijk hoe je zo met klanten om kunt gaan en reageert als importeur of er niets aan de hand is. Op een Engelse site staan problemen met dezelfde waterkoker. Dit werd door de medewerksters ontkent en het zou een andere koker betreffen. De bijgeplaatste foto was identiek aan mijn waterkoker! De ontkenning werd gedaan, terwijl de medewerksters de review site niet kenden en gaven aan, dat er voor de Engelse markt een ander product was vervaardigd. Wel vreemd als bij deze kokers ook het kijkvenster kapot gaat. Al met al geen draad opgeschoten met de "service"van TEFAL. Overtuig u ervan, dat bij aankoop van TEFAL waterkoker het venster in de body zit geperst in een flensrand en niet verlijmd!