Mijn koopwoning heb ik via een grote erkende landelijk werkende makelaar verhuurd ivm mijn baan in het buitenland.
Na 5 mnd. kreeg ik een belletje.
Me hele app. verkloot ! een ongelooflijke bende , overal gaten in de muren, plafonds, en deuren. 650 wietplanten erin !!
Nu heeft de makelaar aan de hand van valse arbeidovereenkomst,loonstroken en ID kaart mijn woning toegewezen aan de "huurder".
Nu zit ik die arbeidsovereenkomst na te kijken kan je simpelweg zien middels googlen dat dat hele bedrijf niet bestaat en nergens bij K.v.K staat ingeschreven.
Het tel. nummer op de arbeidsovereenkomst is van een admin. kantoor met een heel andere naam als het zgn. bouwbedrijf.
Het adres op de arbeidsovereenkomt is ook vals, das gewoon een leeg te koop staand huis.
Op de loonstroken staat een ING rek. nummer wat helemaal niet correspondeerd met de naam van de werknemer, dus ook verzonnen.
De plastic ID kaart dat ben ik nog aan het uitzoeken maar zal ongetwijfeld ook vals zijn.
M.a.w. de makelaar heeft werkelijk NIETS gecontroleerd en gewoon alles geaccepteerd, een simpel belletje naar het tel. nummer op de arb. overeenkomst had alle ellende kunnen voorkomen.
Even de naam van het bedrijf op de arbeidsovereenkomst googlen of checken bij de kvk en ook dan hadden ze kunnen zien dat alles vals was.
Even middels telebanking prog. het ING rekening nummer van de loonstrook invoeren en ze hadden kunnen zien dat dit een vals rekening nummer was.
Nu zit ik met 25.000 euro schade aan mijn woning en de "huurder" is pleite en sterker nog we weten niet eens hoe die heet !
Kan ik nu die makelaar wegens grove nalatigheid aansprakelijk stellen ??
In hun consumentenvoorwaarden staat wel dat:
De makelaar voert de door hem aanvaarde opdracht naar beste inzicht en vermogen uit en met inachtneming van de belangen van de consument.
Maar echt duidelijk dat er controle op de echtheid van de ingeleverde documenten
wordt gechect staat er niet.
Kijk de makelaar kan ook gewoon denken ik heb een klant en ik heb een dikke 1000 euro verdiend over week, en of die papieren nu vals of echt zijn dat boeit me niet !
3 minuten achter een computer namen en tel. nummer googlen en kvk checken had alle ellende kunnen voorkomen, maar valt dit onder "de opdracht doen naar beste inzicht en en vermogen en met in achtneming van de belangen van de consument "??
Ik heb dik 1000 euro betaald voor de huurovereenkomst.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] erkende makelaar verhuurd mn huis aan wietteler met valse id
erkende makelaar verhuurd mn huis aan wietteler met valse id
Laatst gewijzigd door hercu1965 op 07 mei 2012 17:48, 5 keer totaal gewijzigd.
-
Re: erkende makelaar verhuurd mn huis aan wietteler met valse id
Geachte heer/mevrouw,
Als uw makelaar aangesloten is bij de NVM kan de afdeling Consumentenvoorlichting van de NVM de vragen die bij u leven aangaande beschreven kwestie beantwoorden en informeren over de mogelijkheden binnen de NVM om de handelwijze van een NVM makelaar ter beoordeling voor te leggen. U kunt contact opnemen met de afdeling Consumentenvoorlichting NVM op elke werkdag tussen 9.00 en 11.30 uur via telefoonnummer 030-6085 189 of per e-mail [email protected].
Als uw makelaar aangesloten is bij de NVM kan de afdeling Consumentenvoorlichting van de NVM de vragen die bij u leven aangaande beschreven kwestie beantwoorden en informeren over de mogelijkheden binnen de NVM om de handelwijze van een NVM makelaar ter beoordeling voor te leggen. U kunt contact opnemen met de afdeling Consumentenvoorlichting NVM op elke werkdag tussen 9.00 en 11.30 uur via telefoonnummer 030-6085 189 of per e-mail [email protected].
Beste gedupeerde,
Ik heb door onzorgvuldig handelen een Hennepkwekerij in mijn huurwoning gehad. Ik heb een zaak tegen de betrokken verhuurmakelaar gestart en na bijna 4 jaar de zaak gewonnen.
Heb dus de nodige ervaring en wil je wel helpen met beoordeling van jou zaak.
Laat even weten of je contact met mij op wilt nemen.
Groet,
Ex-gedupeerde......
Ik heb door onzorgvuldig handelen een Hennepkwekerij in mijn huurwoning gehad. Ik heb een zaak tegen de betrokken verhuurmakelaar gestart en na bijna 4 jaar de zaak gewonnen.
Heb dus de nodige ervaring en wil je wel helpen met beoordeling van jou zaak.
Laat even weten of je contact met mij op wilt nemen.
Groet,
Ex-gedupeerde......
dan is er dus jurisprudentie...
Meer dan genoeg jurisprudentie... Google maar eens op rechtspraak en verhuurmakelaar.
Vooral BP9121 belangrijk......
Beste vroem en hercu1965 (leuke namen),
Ik zou graag met jullie beiden in contact willen treden om te kijken waar ik kan helpen. Ik heb veel dossiers op de plank liggen en kan je in contact brengen met de juiste personen zonder meteen een dure advocaat in de arm te moeten nemen.
Groet,
jjanssen
Ik zou graag met jullie beiden in contact willen treden om te kijken waar ik kan helpen. Ik heb veel dossiers op de plank liggen en kan je in contact brengen met de juiste personen zonder meteen een dure advocaat in de arm te moeten nemen.
Groet,
jjanssen