LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stoelreserven bij Transavia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Rob en Diane
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2012 17:24

Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door Rob en Diane »

Via internet heb ik voor onze vakantie naar Turkije een stoelreservering willen doen voor zowel de heen- als terugreis. In verband met mijn lengte van > 2 meter wil ik graag een plaats bij de nooduitgang (extra beenruimte).
Tijdens de handelingen om te komen tot de reservering kwam de melding dat de stoelen op de heenvlucht nog niet gereserveerd konden worden. Wel kon ik alvast stoelen voor de terugreis (2 weken later nota bene) reserveren. Nadat de transactie voor de terugvlucht is gelukt, ben ik gelijk gaan kijken om alsnog de stoelen voor de heenvlucht te boeken. Hierbij kreeg ik de melding dat het reserveringsnummer maar éénmalig mag worden gebruikt. Ik neem op basis hiervan contact met Transavia op en die bevestigen dit, maar dat ik mogelijk na 'een uurtje' het wederom kan proberen, danwel dat ik contact moet zoeken met Neckermann (touroperator). Helaas lukte het niet om te boeken en Neckermann verwees ons weer terug naar Transavia. Daarbij zeiden ze nog dat dit probleem al vaker gemeld is. Vervolgens Transavia weer gebeld en een andere collega bevestigde dit probleem ook. Maar bij die woorden bleef het. Er is niets meer terug te draaien.
Hoe kan het dan Transavia zich bewust is van deze 'bug' in hun systeem en niet voor een oplossing zorgt?! Wij hebben het klachtenformulier op de website ingevuld. Zijn benieuwd naar hun reactie...

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door b767-300er »

of de volgende keer een pakketreis boeken bij een touroperator die met een maatsschappij vliegt die meer beenruimte biedt? Dan ben je niet afhankelijk van nooduitgangplaatsen.

Rob en Diane
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2012 17:24

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door Rob en Diane »

@ Boeing 767-300ER (extented range, of te wel ik weet ook het eea van vliegtuigen):
Dank voor jouw reactie, maar het raakt kant nog wal. Vertel welke charter naar Turkije (Dalaman) standaard meer beenruimte heeft waar iemand van ruim 200 cm gewoon kan zitten, dan hoor ik dat graag!

Het gaat er ons juist om dat het systeem bugs (retour reserveren, enkele reis krijgen) vertoond, waar je tijdens het reserveringsproces niet op geattendeerd wordt. In plaats van dit te erkennen, blijft men volharden in foutieve informatie een 'nee-reactie' zonder motivatie. Dat vind ik het ergste!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="Rob en Diane"]@ Boeing 767-300ER (extented range, of te wel ik weet ook het eea van vliegtuigen):
Dank voor jouw reactie, maar het raakt kant nog wal. Vertel welke charter naar Turkije (Dalaman) standaard meer beenruimte heeft waar iemand van ruim 200 cm gewoon kan zitten, dan hoor ik dat graag!

Het gaat er ons juist om dat het systeem bugs (retour reserveren, enkele reis krijgen) vertoond, waar je tijdens het reserveringsproces niet op geattendeerd wordt. In plaats van dit te erkennen, blijft men volharden in foutieve informatie een 'nee-reactie' zonder motivatie. Dat vind ik het ergste![/quote]


Ocharm zo,n 3,5 uur wat krapper zitten is minder erg dan geen gelijk krijgen van Transavia :lol:

Jas
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 feb 2011 21:58

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door Jas »

Dank voor jouw reactie, maar het raakt kant nog wal. Vertel welke charter naar Turkije (Dalaman) standaard meer beenruimte heeft waar iemand van ruim 200 cm gewoon kan zitten, dan hoor ik dat graag!

---> ArkeFly naar Dalaman in de Premium Comfort Class -- 94 tot 104 cm beenruimte, te boeken in pakket dus nooit een probleem.

Dit terzijde.

Inderdaad kan je maar 1 keer inloggen in je HV boeking. dit komt omdat je dit doet met het reserveringsnummer van Neckermann, niet van HV. De stoelen zijn namelijk door Neckermann als charter geboekt en de namenlijst is niet bekend bij HV. Boek je direct bij HV zelf dan kan je met een reserveringsnummer van HV gewoon zo vaak mogelijk inloggen. Het Neckermann nummer is niet bekend bij HV en op de dag van vertrek wordt de reservering met naam gematched. Wees blij dat de mogelijk van reserveren er is bij een pakketreis met HV. tot circa 1 a 2 jaar geleden kon dit nog niet.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door b767-300er »

Rob en Diane schreef:@ Boeing 767-300ER (extented range, of te wel ik weet ook het eea van vliegtuigen):
Leuk, wat is de V1, Vr en V2 bij een start met MTOW?
Hoeveel Flaps bij een overweight landing?
Goed, totzover de flauwekul reactie over kennis van Boeing 767's van mijn zijde, terug naar de feiten :wink:
Rob en Diane schreef: Dank voor jouw reactie, maar het raakt kant nog wal. Vertel welke charter naar Turkije (Dalaman) standaard meer beenruimte heeft waar iemand van ruim 200 cm gewoon kan zitten, dan hoor ik dat graag!
ArkeFly, comfortclasse 84 cm beenruimte
ArkeFly, premiumcomfortclasse, 94 cm beenruimte (oplopend tot 104 cm afhankelijk welke type toestel wordt ingezet.
Deze klasses kan je bij boeking al boeken, en geeft dus standaard deze beenruimte. Ook naar Dalaman.
Rob en Diane schreef: Het gaat er ons juist om dat het systeem bugs (retour reserveren, enkele reis krijgen) vertoond, waar je tijdens het reserveringsproces niet op geattendeerd wordt. In plaats van dit te erkennen, blijft men volharden in foutieve informatie een 'nee-reactie' zonder motivatie. Dat vind ik het ergste!
Helemaal mee eens, het probleem wordt onderkend maar niet, in onze ogen simpel, opgelost.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door Har06 »

Wat en geneuzel over beenruimte, ga aan de gangkant zitten en steek je stengels de gang in, OPGELOST:) :lol:

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door b767-300er »

Har06 schreef:Wat en geneuzel over beenruimte, ga aan de gangkant zitten en steek je stengels de gang in, OPGELOST:) :lol:
+1! :P

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

b767-300er schreef:
Har06 schreef:Wat en geneuzel over beenruimte, ga aan de gangkant zitten en steek je stengels de gang in, OPGELOST:) :lol:
+1! :P

Jaja, totdat men met eetkarretje voorbij komt, danwel de "lopers" tegen je "stengels" aan knallen, dan is het snel -/- 1/

Ga er gemakshalve van uit dat de reageerders kleinder zijn dan 2 mtr en er zowiezo amper last van hebben.

Als je de mogelijkheid hebt om een plaats te kunnen reserveren moet het wel goed gaan, krom als een hoepel dat wel de terugreis maar niet de heenreis kon worden gereserveerd. Daar gaat het om.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door b767-300er »

Teunbosseman schreef:

Jaja, totdat men met eetkarretje voorbij komt, danwel de "lopers" tegen je "stengels" aan knallen, dan is het snel -/- 1/
Kwestie van even je bene intrekken
Teunbosseman schreef: Ga er gemakshalve van uit dat de reageerders kleinder zijn dan 2 mtr en er zowiezo amper last van hebben.
Verkeerde aanname :D
De gangpadoplossing is echt zo gek nog niet. daarbij hoef je ze niet in het gangpad te leggen, maar gewoon naast de stoelpoten van de stoel voor je. Geen probleem.
Teunbosseman schreef: Als je de mogelijkheid hebt om een plaats te kunnen reserveren moet het wel goed gaan, krom als een hoepel dat wel de terugreis maar niet de heenreis kon worden gereserveerd. Daar gaat het om.
Helemaal mee eens en ook door mij al eerder aangegeven hierboven.
Er werd echter gericht gevraagd door TS in hun 2e post in dit topic of ik nog een aantal charters wist die standaard meer beenruimte hedden. Die voorbeelden heb ik gegeven.

Rob en Diane
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2012 17:24

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door Rob en Diane »

@ boeing 767-300ER:
ArkeFly weet ik, maar lukte niet qua dag!

Leuk, wat is de V1, Vr en V2 bij een start met MTOW?
V1 is de snelheid die bepaald of je doorgaat met de start bij een probleem of juist afbreekt (point of no return)
Vr is de rotatiesnelheid
V2 is de klimsnelheid
MTOW is het Jaargemiddeld vliegtuiggewicht (MTOW) Dit is het gemiddelde van de maximale startgewichten van de vliegtuigtypes in de luchtvloot in een kalenderjaar, rekening houdend met het aantal bewegingen per vliegtuigtype.

:lol:

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door b767-300er »

Rob en Diane schreef:@ boeing 767-300ER:
ArkeFly weet ik, maar lukte niet qua dag!

Leuk, wat is de V1, Vr en V2 bij een start met MTOW?
V1 is de snelheid die bepaald of je doorgaat met de start bij een probleem of juist afbreekt (point of no return)
Vr is de rotatiesnelheid
V2 is de klimsnelheid
MTOW is het Jaargemiddeld vliegtuiggewicht (MTOW) Dit is het gemiddelde van de maximale startgewichten van de vliegtuigtypes in de luchtvloot in een kalenderjaar, rekening houdend met het aantal bewegingen per vliegtuigtype.

:lol:
Leuk gegoogled? termenologie kan iedereen terugvinden ;)
Het ging mij om de antwoorden op de vragen, niet om de betekenis ;-) HaHa
(en de verschil tussen V1 en Vr ;-) )

Back to topic dan maar?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door Har06 »

b767-300er schreef:
Rob en Diane schreef:@ boeing 767-300ER:
ArkeFly weet ik, maar lukte niet qua dag!

Leuk, wat is de V1, Vr en V2 bij een start met MTOW?
V1 is de snelheid die bepaald of je doorgaat met de start bij een probleem of juist afbreekt (point of no return)
Vr is de rotatiesnelheid
V2 is de klimsnelheid
MTOW is het Jaargemiddeld vliegtuiggewicht (MTOW) Dit is het gemiddelde van de maximale startgewichten van de vliegtuigtypes in de luchtvloot in een kalenderjaar, rekening houdend met het aantal bewegingen per vliegtuigtype.

:lol:
Leuk gegoogled? termenologie kan iedereen terugvinden ;)
Het ging mij om de antwoorden op de vragen, niet om de betekenis ;-) HaHa
(en de verschil tussen V1 en Vr ;-) )

Back to topic dan maar?
2 stoelen reserveren voor 1 persoon, ruimte genoeg

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

har06 schreef: 2 stoelen reserveren voor 1 persoon, ruimte genoeg

Das voor 2 meter breed, met een r**t als een bouwkeet.

Rob en Diane
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2012 17:24

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door Rob en Diane »

@ boeing 767-300 ER: :wink: en :oops:
@ teunbosseman: ......dat ik daar nog niet over heb nagedacht :idea: ! Het gaat dan niet alleen om de breedte; je kunt dan wel makkelijk diagonaal zitten met de armleuning omhoog!

Terug naar het topic:
Gelukkig (h)erkent Transavia dit probleem door tussenkomt van het Reisbureau; de uitdaging wordt dus bij Transavia om iets eraan te doen. Al was het maar een vermelding tijdens het proces op de site. Hier heb ik zelf weinig vertrouwen in, maar in het kader van verbetering van een stuk(je) klantgerichtheid zou het niet verkeerd zijn!

Voor mij een wijze les en voor de komende chartervluchten; ArkeFly, here I come!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door Har06 »

Rob en Diane schreef:@ boeing 767-300 ER: :wink: en :oops:
@ teunbosseman: ......dat ik daar nog niet over heb nagedacht :idea: ! Het gaat dan niet alleen om de breedte; je kunt dan wel makkelijk diagonaal zitten met de armleuning omhoog!

Terug naar het topic:
Gelukkig (h)erkent Transavia dit probleem door tussenkomt van het Reisbureau; de uitdaging wordt dus bij Transavia om iets eraan te doen. Al was het maar een vermelding tijdens het proces op de site. Hier heb ik zelf weinig vertrouwen in, maar in het kader van verbetering van een stuk(je) klantgerichtheid zou het niet verkeerd zijn!

Voor mij een wijze les en voor de komende chartervluchten; ArkeFly, here I come!
Veel succes met Arkefly, een niet zo best alternatief

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door b767-300er »

Har06 schreef:[

Veel succes met Arkefly, een niet zo best alternatief
Jouw mening.
De mijne is tegenovergesteld ;)
Vlieg al jaren 3x per jaar naar alle tevedenheid met deze club

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door Juist ja »

Har06 schreef:
Rob en Diane schreef:@ boeing 767-300 ER: :wink: en :oops:
@ teunbosseman: ......dat ik daar nog niet over heb nagedacht :idea: ! Het gaat dan niet alleen om de breedte; je kunt dan wel makkelijk diagonaal zitten met de armleuning omhoog!

Terug naar het topic:
Gelukkig (h)erkent Transavia dit probleem door tussenkomt van het Reisbureau; de uitdaging wordt dus bij Transavia om iets eraan te doen. Al was het maar een vermelding tijdens het proces op de site. Hier heb ik zelf weinig vertrouwen in, maar in het kader van verbetering van een stuk(je) klantgerichtheid zou het niet verkeerd zijn!

Voor mij een wijze les en voor de komende chartervluchten; ArkeFly, here I come!
Veel succes met Arkefly, een niet zo best alternatief
Excact. Je mag dan iets meer beenruimte hebben maar met Arkefly moet je altijd maar weer afwachten of je op tijd vertrekt of uberhaupt wel vertrekt. Of ze charteren een vliegtuig mvan een andere maatschappij met minder beenruimte. Alles is mogelijk bij Arkefly. Nee, voor mij liever iets krapper zitten (ben zelf 1,93 m) maar wel de afspreken nakomen. Ben met Arkefly al 2x bijna een dag blijven staan op de luchthaven. Ik zou er nog even over nadenken als ik TS was en voor Arkefly kies.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door Har06 »

Juist ja schreef:
Har06 schreef:
Rob en Diane schreef:@ boeing 767-300 ER: :wink: en :oops:
@ teunbosseman: ......dat ik daar nog niet over heb nagedacht :idea: ! Het gaat dan niet alleen om de breedte; je kunt dan wel makkelijk diagonaal zitten met de armleuning omhoog!

Terug naar het topic:
Gelukkig (h)erkent Transavia dit probleem door tussenkomt van het Reisbureau; de uitdaging wordt dus bij Transavia om iets eraan te doen. Al was het maar een vermelding tijdens het proces op de site. Hier heb ik zelf weinig vertrouwen in, maar in het kader van verbetering van een stuk(je) klantgerichtheid zou het niet verkeerd zijn!

Voor mij een wijze les en voor de komende chartervluchten; ArkeFly, here I come!
Veel succes met Arkefly, een niet zo best alternatief
Excact. Je mag dan iets meer beenruimte hebben maar met Arkefly moet je altijd maar weer afwachten of je op tijd vertrekt of uberhaupt wel vertrekt. Of ze charteren een vliegtuig mvan een andere maatschappij met minder beenruimte. Alles is mogelijk bij Arkefly. Nee, voor mij liever iets krapper zitten (ben zelf 1,93 m) maar wel de afspreken nakomen. Ben met Arkefly al 2x bijna een dag blijven staan op de luchthaven. Ik zou er nog even over nadenken als ik TS was en voor Arkefly kies.

ArkeFly overboekt regelmatig en gaat ervan uit dat hun vliegtuigen 24 uur p/dag in de lucht kunnen zijn, vandaar veel uitval en extra overnachtingen :evil:

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door b767-300er »

De bovenstaande verhalen zijn niet echt recent meer.
Ik heb dit jaar nog maar 3x 24+ uur vertragingen geteld. Allemaal long-haul vluchten, waarvan er 1 vanaf AMS vertrok en 2 vanaf de caribs omdat het toestel aldaar panne kreeg.
Transavia heeft dit jaar meer toestellen (adhoc) ingehuurd als ArkeFly.
De ArkeFLy vliegtuigen worden al bijna 3 jaar nietmeer kop-staart ingepland.

KLM vluchten zijn ook wel eens 24+ uur vertraagd vanaf verre bestemmingen.
Vandaag/gisteren nog een HV kist ruim 15 uur vertraagd.
Dus stellen dat ArkeFLy het slechter doet dan de rest....
De on time performance van ArkeFLy was in 2009 en 2011 zelf beter als die van Transvia (bron : CISS, centraal informatie systeem schiphol)

En nee, ik werk niet bij van voor arkefly. Heb meer verstand van Boeings ;)

Gesloten