LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voortzetting van oude topic (Advies gevraagd)

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Megel07

Voortzetting van oude topic (Advies gevraagd)

Ongelezen bericht door Megel07 »

Ik heb geen idee waarom mijn geopende topic gesloten is. Heb ook de Mod/beheerder paar dagen geleden bericht gestuurd maar helaas geen antwoord.

Dit was de originele topic:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=116576

Update:
Juridisch advies die ik heb gekregen was om even alles naar hun op te sturen en op reactie te wachten.
Ik heb alle foto's gemaild met de auto op de brug en officiële documenten van de dealer opgestuurd naar Autobedrijf Wijnne.
Ik heb ze vertelt dat de auto inmiddels is gemaakt dus het terug brengen van de auto is niet meer mogelijk.
Ik wil graag de kosten delen die ik heb gemaakt.

Degene met wie ik contact had is op vakantie tot gisteren. Dus verwacht vandaag of maandag een reactie.

Tijdens consult uur had ik een zeer goede kans op het verhalen van de schade. Daardoor ben ik nog meer gemotiveerd om hier achteraan te gaan Maar ben benieuwd wat Autobedijf Wijnne te zeggen heeft

MAXIEM

Re: Voortzetting van oude topic (Advies gevraagd)

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Naar mijn mening is hier sprake van een 0-1-probleem. Als de mod. iets sluiten dan zetten ze dat altijd in het laatste bericht (dus hun bericht na het bericht van ciske). Waarschijnlijk gaat er er dus technisch iets fout.

Ik wens je overigens wel sukses met jouw zaak. Zelf vind ik, dat je recht heb op een volledige schadeloosstelling.

Maxiem.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

En toch vrees ik dat je met de eigenhandige reparatie, jurisdisch gezien je kansen hebt vergooid.

Op het forum heeft de garagist onderstaande aangegeven :
Ik heb aangegeven de hele aankoop terug te willen draaien en de auto terug te nemen. De kosten voor ophalen van de auto neem ik ook dan voor mijn rekening meneer weet dit ook gewoon.
Dit is een aanbod om de koop kostenloos te ontbinden en door de reparatie ergens anders te laten uitvoeren heb je dit aanbod afgeslagen.

Je hebt daardoor geen recht meer om de reparatiekosten verhalen, en zeker niet binnen 2 * 24 uur, met of zonder springlevende forumkat.

Megel07

Ik had toen Al heel wat kosten gemaakt dus ja zomaar terug brengen was geen optie plus de optie dat ze de auto zelf kwamen ophalen kwam veel later. Juridisch gezien had ik zeer goede kans.

Leo The Emperor

Megel07 schreef:Ik had toen Al heel wat kosten gemaakt dus ja zomaar terug brengen was geen optie plus de optie dat ze de auto zelf kwamen ophalen kwam veel later. Juridisch gezien had ik zeer goede kans.
De door mij gequote reactie van de garagist is slechts 4 dagen na uw eigen bijdrage en dus ook niet langer ongeveer 1,5 week na aankoop. Dat is toch echt alleszins een redelijke termijn.

Wel had u eveneens recht op vergoeding van de sleepkosten, aangezien u onderweg gestrand bent.

Enfin, dit kan nu allemaal buiten beschouwing blijven omdat u het aanbod heeft afgeslagen en de wagen ergens anders heeft laten repareren. U zegt het precies goed. Juridisch had u een zeer goede kans.

Megel07

Ik heb de topic later geopend. Maar goed u weet het waarschijnlijk beter dan een advocaat. :lol: ik had de eerste voorstel aangenomen. Daar zijn ze op terug gekomen. Een auto laten repareren die de weg niet op mag voor geld bij hetzelfde bedrijf gaat mij te ver. Terugbrengen was nog paar dagen later een optie maar daar moesten we maar zelf voor zorgen. Week later wilde ze de auto pas ophalen. Als we nog een x bewijs zouden sturen. Toen waren het wachten wel zat ja. Maar goed we zien het wel.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ging er van uit dat jullie nog in onderhandeling waren?

Maar ik kan je verzekeren dat Wijnne heel goed weet wat voor auto's ze verkopen. De goede worden verkocht aan de omgeving (familie, vrienden, eigen kerk, vervolgens eigen dorp), de rest gaat naar het filiaal in Nijmegen, en het liefst naar westerlingen. Met name Amsterdammers zijn wat hen betreft goed voor de wrakken.

Vandaar dat men beweert zoveel goede reviews te hebben, behalve dan van ene Ahmed uit Amsterdam. Klopt precies.

Dat is nu eenmaal de gang van zaken in dat soort dorpjes op de veluwe.

Wat bedoel je eigenlijk met 'consult uur'?

Megel07

witte angora schreef:Ik ging er van uit dat jullie nog in onderhandeling waren?

Maar ik kan je verzekeren dat Wijnne heel goed weet wat voor auto's ze verkopen. De goede worden verkocht aan de omgeving (familie, vrienden, eigen kerk, vervolgens eigen dorp), de rest gaat naar het filiaal in Nijmegen, en het liefst naar westerlingen. Met name Amsterdammers zijn wat hen betreft goed voor de wrakken.

Vandaar dat men beweert zoveel goede reviews te hebben, behalve dan van ene Ahmed uit Amsterdam. Klopt precies.

Dat is nu eenmaal de gang van zaken in dat soort dorpjes op de veluwe.

Wat bedoel je eigenlijk met 'consult uur'?

We zijn in onderhandeling... de bal ligt nu bij Wijnne...wilde gewoon een update geven dat ik er wel degelijk mee bezig was.

Leo The Emperor

Maar goed u weet het waarschijnlijk beter dan een advocaat
Heeft u dan de advocaat ook gezegd dat u op eigen gezag de auto al hebt laten repareren, terwijl er een aanbod voor kostenloze ontbinding lag... :mrgreen:

Leo The Emperor

[citaat van verwijderd bericht]
Ik ken Wijnne niet, en wil ook zeker niet beweren dat het een goede garagist is.

Echter ben wel van mening dat TS zijn zaak heeft verknalt, wat te betreuren is omdat TS voor 5000 euris gewoon een goede auto gekocht zou moeten hebben
Laatst gewijzigd door Radar op 13 mei 2012 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator.

witte angora

[citaat van verwijderd bericht]
Ik herinner me dat topic heel goed. En ook die kennis kwam bepaald niet uit het eigen dorp, niet eens van de Veluwe. :wink:
Laatst gewijzigd door Radar op 13 mei 2012 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator.

Megel07

Leo The Emperor schreef:
Maar goed u weet het waarschijnlijk beter dan een advocaat
Heeft u dan de advocaat ook gezegd dat u op eigen gezag de auto al hebt laten repareren, terwijl er een aanbod voor kostenloze ontbinding lag... :mrgreen:

Maar natuurlijk ik heb alles uitgeprint en gewoon naar waarheid vertelt om zeker van mijn zaak te zijn.
Kosteloos ontbinden was geen sprake meer van gezien de kosten die ik al had gemaakt :) het terug brengen van de auto was toen al te laat

witte angora

En van Ahmed uit Amsterdam werden ze ook niet vrolijk, gezien hun eigen bericht.

witte angora

Kosteloos ontbinden was geen sprake meer van gezien de kosten die ik al had gemaakt :) het terug brengen van de auto was toen al te laat
Ik kan me voorstellen dat je kleinere reparaties voor lief neemt, als je een auto voor niet al teveel geld koopt. Dan horen dat soort kosten er gewoon bij. Maar als je dan naderhand er achter komt dat de auto zo onveilig is dat die de weg niet op mag, sja.

boef530

Ongelezen bericht door boef530 »

Ik heb het vorige topic gelezen en TS heeft de auto direct na aankoop meegenomen, kon niet wachten op een afleveringsbeurt. Normaal gesproken en dat stelt het bedrijf ook wordt de auto pas na aankoop geïnspecteerd en indien nodig gerepareerd. Bij inspectie was de toen nog niet gebroken wielnaaf wellicht opgevallen maar zeker is dat niet. Ook de andere genoemde gebreken zouden hersteld zijn anders mag er geen bovag certificaat uitgegeven worden. Wettelijk heeft TS geen poot om op te staan want hij heeft de plicht de verkoper in staat te stellen mankementen te verhelpen. Na 100km zet TS de auto aan de kant dat is logisch maar dan begint de ellende TS belt niet de verkoper maar een extern afsleep bedrijf, fout nummer één. Bij de Opel dealer begint het afkraken en de reparatiekosten torenhoog opgevoerd. Pas na dit alles besluit TS de verkoper in kennis te stellen en die verzoekt te stoppen met reparatie daarna gaat er van alles mis. De auto wordt niet op tijd opgehaald, er wordt door TS nog een tweede garage ingeschakeld en het eind van het liedje is dat verkoper de koop ongedaan wil maken met teruggave van het aankoop bedrag. Daar gaat TS niet op in want hij heeft kosten gemaakt voor het afslepen, fout nummer twee. Dan gaat het in de communicatie ook nog hopeloos mis "vriendjes garage" en ga maar door. Uiteindelijk heeft TS de auto op eigen initiatief laten herstellen door een extern bedrijf, daarmee heeft hij alle recht op garantie, verhaal van kosten definitief verloren, fout nummer drie.

Resumerend als TS niet zo ongeduldig was geweest en had gewacht tot de auto in goede staat met bovag certificaat was geleverd had dit topic helemaal niet bestaan, nu staat TS terecht met lege handen.

witte angora

Het feit dat Wijnne aanbood de auto terug te nemen tegen de aankoopprijs, geeft al afdoende aan dat Wijnne zeer zeker weet dat ze verkeerd bezig waren. Juist hieruit blijkt dat TS zeker wel een poot heeft om op te staan. Immers, koop=koop, en zonder garantie verkocht is zonder garantie verkocht, en dan toch ineens, zelfs publiekelijk op het andere topic aangegeven, de auto terug willen nemen tegen de aankoopprijs?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

witte angora schreef:Het feit dat Wijnne aanbood de auto terug te nemen tegen de aankoopprijs, geeft al afdoende aan dat Wijnne zeer zeker weet dat ze verkeerd bezig waren. Juist hieruit blijkt dat TS zeker wel een poot heeft om op te staan. Immers, koop=koop, en zonder garantie verkocht is zonder garantie verkocht, en dan toch ineens, zelfs publiekelijk op het andere topic aangegeven, de auto terug willen nemen tegen de aankoopprijs?

precies WA , dat gebeurde ook bij die kennissen, dus hoezo een goede garage? :wink:

Leo The Emperor

witte angora schreef:Het feit dat Wijnne aanbood de auto terug te nemen tegen de aankoopprijs, geeft al afdoende aan dat Wijnne zeer zeker weet dat ze verkeerd bezig waren. Juist hieruit blijkt dat TS zeker wel een poot heeft om op te staan. Immers, koop=koop, en zonder garantie verkocht is zonder garantie verkocht, en dan toch ineens, zelfs publiekelijk op het andere topic aangegeven, de auto terug willen nemen tegen de aankoopprijs?
Dat mag dan zo zijn, maar dit aanbod heeft TS wel afgeslagen en in plaats daarvan heeft hij een totaal ander bedrijf de zaak laten repareren. Kortom hij heeft Wijnne geen enkele keus gegeven, en daarom, sorry maar het is niet anders, de boel in juridische zin verknalt.

boef530

Ongelezen bericht door boef530 »

Uit het begin van het eerdere topic.
geen "garantie"nodig van de garage
Oink overheen gelezen. Hopeloos en kansloos. In mijn optiek heeft de verkoper alles gedaan om tot een oplossing te komen maar TS heeft stelselmatig geweigerd. Bij de rechter gaat TS geheid verliezen.

witte angora

Als je de foto ziet, dat heeft niks meer met garantie te maken. Dat ding is een gevaar op de weg, had nooit zo verkocht mogen worden. En zeker niet voor die prijs. Dus de TS krijgt mijns inziens bij de rechter zeker wel een kans, en nog een behoorlijke ook.

Gesloten