Fabricage fout badmeubel wordt niet erkend door Wooning B.V
Geplaatst: 05 mei 2012 15:13
Goedemiddag,
Op 18-10-2011 is door Wooning Den haag div badmeubels afgeleverd op mijn adres. Omdat het flink regende heb ik samen met de chauffeur de meubels nog even bekeken omdat van alle dozen de onderkanten doorweekt waren. We hebben toen samen geen schades of fouten opgemerkt.
Begin Maart werd mijn badkamer pas geplaatst en kwamen we er op 16-3-2012 achter dat de hoge kast beschadigt was. Omdat er geen deuken en of stootplekken op de kast zichtbaar waren ben ik van mening dat dit een fabricage fout is.
Ik heb toen gelijk de serviceafdeling gebeld. Van deze kreeg ik gelijk te horen dat omdat ik niet binnen 5 dagen na levering gereageerd heb deze schade niet geheel vergoed wordt. Het voorstel was dat ik 100 euro moet betalen en dan een nieuwe korpus zou krijgen. Ik haalde toen de garantie bepalingen naar voren dat het eerste jaar na levering er 100% garantie wordt gegeven. Deze garantie is zelfs voor de eventuele montage en voorrijkosten. Wederom werd gezegt dat ik te laat ben met reageren en dat ze verder niets voor mij kan doen omdat dit een schade is die door mij ZELF veroorzaakt is. Ik heb toen gemeld dat ik met kast en al bij Wooning Bergschenhoek langs zou gaan om te laten zien dat dit echt een fabricage fout is.
22-03-2012 ben ik met de kast naar Wooning bergschenhoek gereden en daar verkoper Patrick gesproken. Hij is het met mij eens dat het een fabricage fout is. Maar omdat ik de kast bij Wooning Den Haag gekocht heb moet ik het met dat filiaal regelen en kan hij niets voor mij betekenen.
22-03-2012 gelijk naar Wooning den haag gebeld en daar Peter (bedrijfsleider) gesproken. Deze heeft contact gezocht met Patrick en belde mij snel terug dat hij contact op zou nemen met de serviceafdeling.
23-03-2012 werd ik terug gebeld door Peter en deze gaf mij aan dat de service afdeling niet af wil wijken van hun standpunt. Hij vind het ook raar dat dit gebeurt omdat je zelf 5 jaar garantie hebt op deze meubelen vooral omdat door Wooning verkopers is geconstateerd dat het een fabricage fout is.
Peter gaf mij aan dat hij verder ook niet kan regelen en dat ik maar een mail moet sturen naar de directie van Wooning.
Ik heb toen gelijk een mail gestuurd en meerdere malen contact gezocht wanneer ik een reactie krijg.
5-05-2012 heb ik een brief van Wooning gekregen, met daarin de conclusie dat na de foto's bestudeerd te hebben het daadwerkelijk stootschade is. En dat ik de klacht niet tijdig gemeld heb.
Wooning blijft bij zijn oude voorstel dat ik voor 100 euro een nieuwe kast krijg.
Graag jullie hulp hoe ik hier nu verder mee moet.
Op 18-10-2011 is door Wooning Den haag div badmeubels afgeleverd op mijn adres. Omdat het flink regende heb ik samen met de chauffeur de meubels nog even bekeken omdat van alle dozen de onderkanten doorweekt waren. We hebben toen samen geen schades of fouten opgemerkt.
Begin Maart werd mijn badkamer pas geplaatst en kwamen we er op 16-3-2012 achter dat de hoge kast beschadigt was. Omdat er geen deuken en of stootplekken op de kast zichtbaar waren ben ik van mening dat dit een fabricage fout is.
Ik heb toen gelijk de serviceafdeling gebeld. Van deze kreeg ik gelijk te horen dat omdat ik niet binnen 5 dagen na levering gereageerd heb deze schade niet geheel vergoed wordt. Het voorstel was dat ik 100 euro moet betalen en dan een nieuwe korpus zou krijgen. Ik haalde toen de garantie bepalingen naar voren dat het eerste jaar na levering er 100% garantie wordt gegeven. Deze garantie is zelfs voor de eventuele montage en voorrijkosten. Wederom werd gezegt dat ik te laat ben met reageren en dat ze verder niets voor mij kan doen omdat dit een schade is die door mij ZELF veroorzaakt is. Ik heb toen gemeld dat ik met kast en al bij Wooning Bergschenhoek langs zou gaan om te laten zien dat dit echt een fabricage fout is.
22-03-2012 ben ik met de kast naar Wooning bergschenhoek gereden en daar verkoper Patrick gesproken. Hij is het met mij eens dat het een fabricage fout is. Maar omdat ik de kast bij Wooning Den Haag gekocht heb moet ik het met dat filiaal regelen en kan hij niets voor mij betekenen.
22-03-2012 gelijk naar Wooning den haag gebeld en daar Peter (bedrijfsleider) gesproken. Deze heeft contact gezocht met Patrick en belde mij snel terug dat hij contact op zou nemen met de serviceafdeling.
23-03-2012 werd ik terug gebeld door Peter en deze gaf mij aan dat de service afdeling niet af wil wijken van hun standpunt. Hij vind het ook raar dat dit gebeurt omdat je zelf 5 jaar garantie hebt op deze meubelen vooral omdat door Wooning verkopers is geconstateerd dat het een fabricage fout is.
Peter gaf mij aan dat hij verder ook niet kan regelen en dat ik maar een mail moet sturen naar de directie van Wooning.
Ik heb toen gelijk een mail gestuurd en meerdere malen contact gezocht wanneer ik een reactie krijg.
5-05-2012 heb ik een brief van Wooning gekregen, met daarin de conclusie dat na de foto's bestudeerd te hebben het daadwerkelijk stootschade is. En dat ik de klacht niet tijdig gemeld heb.
Wooning blijft bij zijn oude voorstel dat ik voor 100 euro een nieuwe kast krijg.
Graag jullie hulp hoe ik hier nu verder mee moet.