Globe (te late betaling)
Geplaatst: 05 mei 2012 23:23
Ik ben enorm dom bezig geweest. Ik heb in december al een reis geboekt met vertrek in juli 2012. Ik heb toen een aanbetaling gedaan van 400 euro en ik moet voor 15 mei het resterende bedrag betalen.
Ik zit momenteel in het buitenland en ik heb de factuur meegenomen zodat ik deze voor 15 mei zou kunnen betalen. Nu ben ik echter de e-dentifier van de bank vergeten mee te nemen, waardoor ik niet op mijn rekening in kan loggen.
Ik kom op 17 mei terug in NL en kan dan meteen het geld overmaken naar Globe/OAD. Voordat ze het bedrag op de rekening hebben staan is het waarschijnlijk 18 of 19 mei. Dit is wel 4 dagen te laat.
Ik heb hierover ook al een mail gestuurd naar Globe, maar aangezien het weekend is krijg ik tot maandag geen reactie. Zal ik een groot probleem krijgen door 4 dagen te laat te betalen? Dit is namelijk de enige plek in het gekozen hotel en ik zie niet graag mijn plek vervallen.
Ik zie wel het volgende in de ANVR brochure staan, ik neem aan dat het dus allemaal wel goed zit en ik ook nog een herinnering met 7 dagen thuis krijg gestuurd.
Ik zit momenteel in het buitenland en ik heb de factuur meegenomen zodat ik deze voor 15 mei zou kunnen betalen. Nu ben ik echter de e-dentifier van de bank vergeten mee te nemen, waardoor ik niet op mijn rekening in kan loggen.
Ik kom op 17 mei terug in NL en kan dan meteen het geld overmaken naar Globe/OAD. Voordat ze het bedrag op de rekening hebben staan is het waarschijnlijk 18 of 19 mei. Dit is wel 4 dagen te laat.
Ik heb hierover ook al een mail gestuurd naar Globe, maar aangezien het weekend is krijg ik tot maandag geen reactie. Zal ik een groot probleem krijgen door 4 dagen te laat te betalen? Dit is namelijk de enige plek in het gekozen hotel en ik zie niet graag mijn plek vervallen.
Ik zie wel het volgende in de ANVR brochure staan, ik neem aan dat het dus allemaal wel goed zit en ik ook nog een herinnering met 7 dagen thuis krijg gestuurd.
Het restant van de reissom moet uiterlijk zes weken
voor de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor
de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf)
in het bezit zijn van het boekingskantoor. Bij niet
tijdige betaling is de reiziger in verzuim. Hij wordt
daar door of namens de reisorganisator schriftelijk
op gewezen en heeft dan alsnog de mogelijkheid het
nog verschuldigde bedrag binnen 7 werkdagen te
voldoen. Indien betaling ook dan uitblijft, wordt de
overeenkomst geacht te zijn geannuleerd op de dag
van verzuim. De reisorganisator heeft het recht om de
daarvoor verschuldigde annuleringskosten in rekening
te brengen. In dat geval zijn de bepalingen van artikel
12 van toepassing en worden de reeds betaalde gelden
met de annuleringsgelden verrekend.