LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuon, meest klantonvriendelijke bedrijf wat ik ooit ben tege
Nuon, meest klantonvriendelijke bedrijf wat ik ooit ben tege
In augustus gingen we naar een nieuwe woning. Voor deze datum hadden we stroom van Evolta, gas van Nuon en keken we satteliet TV.
Ruim voor de verhuizing schriftelijk medegedeeld dat we gingen verhuizen en van Evolta netjes een bevestiging gehad dat we per 1 augustus opnieuw stroom van hun hebben.
Bij de verhuizing aan Nuon doorgebeld dat we stroom van Evolta hebben en géén kabel willen (want de vorige verhuizing twee jaar eerder ging het ook al mis met de kabel.
Betaalden altijd 80 euro aan gas maar kregen nu opeens voorschotnotas van 360 euro per maand! Gebeld en kreeg het snauwerige antwoord dat ze wat betreft de stroom van niks weten en we hun gewoon moeten betalen en verder kregen we de opmerking: heeft u dan geen TV ? Of je niet op een andere wijze kan kijken! Men was niet bereid om er ook maar iets aan te doen. De kabel moest ik maar met Multikabel regelen (wordt trouwens ook lekker snel via de telefoon bij Nuon behahandeld via een betaalnummer.). Begrijp ik niks van want ik heb helemaal niets besteld. Blijkt er een soort van negatieve optie te zijn dat je standaard wordt aangeslagen voor kabel TV. Tja, meneer Kaagman creditnotaá verzenden we niet, kunnen we niet aan beginnen en uiteindelijk krijgt u het terug. Maar ik ben geen bank en wil niet 4 maal zoveel aan Nuon betalen als nodig is! Multikabel gebld en moest ik SCHRIFTELIJK van de nooit aangegane overeenkomst afkomen. Daarna een briefje gehad van Multikabel met excuses (kijk, dan ben je tenminste eerlijk bezig) en dat de fout bij Nuon lag. Vervolgens ben ik Nuon maar voorschotten gaan betalen van 100 euro per maand en heb ik bezwaar gemaakt en twee bireven per post gezonden. Uiteindelijk gebeld door een medewerker van Nuon die bij hoge uitzondering de zaak heeft verrekend. Overigens klopt het nu nog steeds niet Ook hebben ze de zaak heden nog niet geredeld na tig telefoontjes, brieven en email. En niet alleen brieven en email van mij maar ook van Evolta (waar ik dan netjes copieen van krijg) Nuon doet gewoon niks en laat de boel de boel. Het is er echt een administratieve en organisatorische puinhoop. Vandaag nog een *** consultant gesproken die er tot heden heeft gewerkt en die beaamde dat. Eergisteren gesporken met Ene Fleur Groot van Nuon die het helemaal zou uitzoeken en mij vanmorgen uitgebreidt zou informeren maar die is de belofte vanmorgen terug te bellen gewoon niet nagekomen. En dan hebben ze deze interne regels
Onze klanten
Wij ontwikkelen voor onze klanten producten en diensten die erop gericht zijn hun positie te verbeteren;
Wij zijn altijd goed bereikbaar voor onze klanten;
De verantwoordelijkheid voor een goede afhandeling van een vraag of klacht, ligt bij degene die hem ontvangt;
Wij handelen vragen en klachten van klanten tijdig en correct af.
Jaja Praatjes vullen géén gaatjes
Het is gewoon niet allemaal onder woorden te brengen maar het is echt verschrikkelijk en je wordt er zowat overspannen van. Wat een log bedijf met een echte monopolistische instelling!
Zal de stukken klaarliggen voor de rechtsbijstandverzekeraar want ik trek het echt niet meer. Je kunt bellen, schrijven en emailen wat je wilt maar er reageert echt geen mens.
Wat een ?><?":!@#$% bedrijf.
Ruim voor de verhuizing schriftelijk medegedeeld dat we gingen verhuizen en van Evolta netjes een bevestiging gehad dat we per 1 augustus opnieuw stroom van hun hebben.
Bij de verhuizing aan Nuon doorgebeld dat we stroom van Evolta hebben en géén kabel willen (want de vorige verhuizing twee jaar eerder ging het ook al mis met de kabel.
Betaalden altijd 80 euro aan gas maar kregen nu opeens voorschotnotas van 360 euro per maand! Gebeld en kreeg het snauwerige antwoord dat ze wat betreft de stroom van niks weten en we hun gewoon moeten betalen en verder kregen we de opmerking: heeft u dan geen TV ? Of je niet op een andere wijze kan kijken! Men was niet bereid om er ook maar iets aan te doen. De kabel moest ik maar met Multikabel regelen (wordt trouwens ook lekker snel via de telefoon bij Nuon behahandeld via een betaalnummer.). Begrijp ik niks van want ik heb helemaal niets besteld. Blijkt er een soort van negatieve optie te zijn dat je standaard wordt aangeslagen voor kabel TV. Tja, meneer Kaagman creditnotaá verzenden we niet, kunnen we niet aan beginnen en uiteindelijk krijgt u het terug. Maar ik ben geen bank en wil niet 4 maal zoveel aan Nuon betalen als nodig is! Multikabel gebld en moest ik SCHRIFTELIJK van de nooit aangegane overeenkomst afkomen. Daarna een briefje gehad van Multikabel met excuses (kijk, dan ben je tenminste eerlijk bezig) en dat de fout bij Nuon lag. Vervolgens ben ik Nuon maar voorschotten gaan betalen van 100 euro per maand en heb ik bezwaar gemaakt en twee bireven per post gezonden. Uiteindelijk gebeld door een medewerker van Nuon die bij hoge uitzondering de zaak heeft verrekend. Overigens klopt het nu nog steeds niet Ook hebben ze de zaak heden nog niet geredeld na tig telefoontjes, brieven en email. En niet alleen brieven en email van mij maar ook van Evolta (waar ik dan netjes copieen van krijg) Nuon doet gewoon niks en laat de boel de boel. Het is er echt een administratieve en organisatorische puinhoop. Vandaag nog een *** consultant gesproken die er tot heden heeft gewerkt en die beaamde dat. Eergisteren gesporken met Ene Fleur Groot van Nuon die het helemaal zou uitzoeken en mij vanmorgen uitgebreidt zou informeren maar die is de belofte vanmorgen terug te bellen gewoon niet nagekomen. En dan hebben ze deze interne regels
Onze klanten
Wij ontwikkelen voor onze klanten producten en diensten die erop gericht zijn hun positie te verbeteren;
Wij zijn altijd goed bereikbaar voor onze klanten;
De verantwoordelijkheid voor een goede afhandeling van een vraag of klacht, ligt bij degene die hem ontvangt;
Wij handelen vragen en klachten van klanten tijdig en correct af.
Jaja Praatjes vullen géén gaatjes
Het is gewoon niet allemaal onder woorden te brengen maar het is echt verschrikkelijk en je wordt er zowat overspannen van. Wat een log bedijf met een echte monopolistische instelling!
Zal de stukken klaarliggen voor de rechtsbijstandverzekeraar want ik trek het echt niet meer. Je kunt bellen, schrijven en emailen wat je wilt maar er reageert echt geen mens.
Wat een ?><?":!@#$% bedrijf.
Re: Nuon, meest klantonvriendelijke bedrijf wat ik ooit ben tege
Ruim voor, gemeld bij evolta en bij de verhuizing aan Nuon????Ruim voor de verhuizing schriftelijk medegedeeld dat we gingen verhuizen en van Evolta netjes een bevestiging gehad dat we per 1 augustus opnieuw stroom van hun hebben.
Het is ook simpel dat Multikabel de schuld geeft aan de Nuon.
De kabel tv is toch van Multikabel, dus als het al via de Nuon gaat, is Multikabel fout want zij hebben het doorgegeven aan de Nuon.
Maar goed, ze gaan lekker afschuiven....
Zoals u reageert in dit mailtje, heeft u op deze toon ook gebeld, gemaild en geschreven naar de Nuon? Dan kan ik me erg voorstellen dat de ze snauwerig klonk..
Ik begrijp uit uw verhaal dat u in ene gas, stroom en kabel tv van de Nuon krijgt, terwijl u dit tijdens de verhuizing anders aan de Nuon heeft doorgegeven? Het is Misschien een idee geweest om alleen maar tegen de Nuon te zeggen dat u gaat verhuizen over een aantal weken/maanden en dat u het gas, wat u nu ook afneemt wil laten overzetten naar de nieuwe woning. Om de rest te melden wat u niet wilt, is toch onzin, daar kan men van in de war raken. Ik ga toch ook niet de hele menu kaart in een restaurant oplezen wat ik niet wil bestellen, dan weet de ober het op het laatst ook niet meer..
Ik denk dat als u zich rustig opstelt, dat de afhandeling allang voor elkaar was.
Uw liefde voor Nuon moet wel erg groot zijn.......
Ik verzeker u dat als je eenmaal eerder hebt meegemaakt dat je voor iets moet betalen, je wel degelijk gaat vertellen dat je uitdrukkelijk geen kabel (van de menukaart) wilt.
Bovendien: Nuon stuurt wel de rekening en aanmaning over kabel tv maar wenst vervolgens er niet over te spreken. Dat geeft geen pas en is gewoon onwettig.
Verder is de toonzetting met Nuon aan mijn zijde zeer rustig begonnen maar wordt je gewoon echt afgebekt met inhoudsloze antwoorden. Naar mijn idee is dat gewoon pure onmacht van de medewerkers die door de bomen het bos niet meer zien.
Wanneer je vervolgens erg grote bedragen moet ophoesten (wellicht heeft u het iets breder dan ik) terwijl je budget dat niet toe laat en Nuon niet voor of achteruit wilt, wordt de stemming grimmig.
Indien Nuon echt de zaken had kunnen regelen wanneer ik na deze drama's nog poeslief zou zijn dan zou dat echt een schande zijn geweest.
Ik verzeker u dat als je eenmaal eerder hebt meegemaakt dat je voor iets moet betalen, je wel degelijk gaat vertellen dat je uitdrukkelijk geen kabel (van de menukaart) wilt.
Bovendien: Nuon stuurt wel de rekening en aanmaning over kabel tv maar wenst vervolgens er niet over te spreken. Dat geeft geen pas en is gewoon onwettig.
Verder is de toonzetting met Nuon aan mijn zijde zeer rustig begonnen maar wordt je gewoon echt afgebekt met inhoudsloze antwoorden. Naar mijn idee is dat gewoon pure onmacht van de medewerkers die door de bomen het bos niet meer zien.
Wanneer je vervolgens erg grote bedragen moet ophoesten (wellicht heeft u het iets breder dan ik) terwijl je budget dat niet toe laat en Nuon niet voor of achteruit wilt, wordt de stemming grimmig.
Indien Nuon echt de zaken had kunnen regelen wanneer ik na deze drama's nog poeslief zou zijn dan zou dat echt een schande zijn geweest.
Volgens mij is die gast een werknemr van Nuon
Echt niet, ik ben wel een tevreden Nuon klant.
Oja, het verhaal van de kabel tv vond ik niet kloppen, dus dit heb ik via de websites gecheckt.
Wat ik al dacht klopt, Nuon levert helemaal geen kabel tv, maar dat doet essent.
Dus George vergis je je niet?
Op de site van de Nuon, komt helemaal niks naar voren over tv, maar op de site van essent zie je 't gelijk staan.
http://www.essent.nl
Wat ik al dacht klopt, Nuon levert helemaal geen kabel tv, maar dat doet essent.
Dus George vergis je je niet?
Op de site van de Nuon, komt helemaal niks naar voren over tv, maar op de site van essent zie je 't gelijk staan.
http://www.essent.nl
Die George is wel heel erg stil..............
ik ben het ermee eens dat nuon erg klant onvriendelijk is ik heb dan wel een ander probleem waarbij het ook een fout van nuon is die ik zelf bij hun gemeld heb het gaat om mijn gas meter stand die ik altijd telefonisch doorbelde maar waarbij de computer het laatste cijfer weg liet en ik dus te weinig gas afgerekend had nu zou je zeggen lekker zo laten maar als het volgend jaar wel goed gaat heb ik natuurlijk een probleem en dat loopt allen maar op aangezien dit al is vanaf 2001 ook stom van mezelf maar goed het is gebeurt nu had ik gedacht datik per jaar zou kunnen afrekenen dus jaar 2001 ook gasprijs 2001 en zo verder niet dus nuon gebruikt gasprijs 2003 terwijl ik al dat gas niet in 2003 heb gebruikt er valt niet te praten met hun en inderdaad met een snauw en een grauw afgewimpeld ik vind dit niet in de haak want het is niet alleen maar een fout van mij
Als ik het 1e probleem lees, dat van George, moet ook ik concluderen dat het waarschijnlijk over Essent gaat.
En ik ben van mening dat die George dat ook in de peiling heeft, want hij reageert totaal niet meer...
Kom op George, leg het 1 en ander 's ff uit....
En ik ben van mening dat die George dat ook in de peiling heeft, want hij reageert totaal niet meer...
Kom op George, leg het 1 en ander 's ff uit....
Let er wel op dat als je NUON belt dat je een dame van een callcenter aan de lijn krijgt ( die elke 3 maanden worden vervangen a) je praat dus nooit met een NUON medewerkster , en je moet hopen dat deze dames je probleem goed verwoorden in een mail die ze doorsturen.
Brieven , faxen en mails welke je stuurt worden per definitie niet beantwoord want dat zou kunnen betekenen dat NUON medewerkers worden "afgerekend "op wat ze schrijven en dat risico nemen ze niet .
Overigens heeft een relatie van mij 3 maanden bij NUON als interim gewerkt om te proberen de administratieve puinhoop recht te breien , en hij is daar gillend weggelopen , onwil,onkunde en gebrek aan intelligentie bij de verantwoordelijke business managers waren voor deze doorgewinterde automatiserings goeroe een onneembare vesting.
Brieven , faxen en mails welke je stuurt worden per definitie niet beantwoord want dat zou kunnen betekenen dat NUON medewerkers worden "afgerekend "op wat ze schrijven en dat risico nemen ze niet .
Overigens heeft een relatie van mij 3 maanden bij NUON als interim gewerkt om te proberen de administratieve puinhoop recht te breien , en hij is daar gillend weggelopen , onwil,onkunde en gebrek aan intelligentie bij de verantwoordelijke business managers waren voor deze doorgewinterde automatiserings goeroe een onneembare vesting.
beste celesta, a. dit gaat (waarschijnlijk) over Essent, want Nuon heeft geen tv. b. het callcenter van de Nuon is van de Nuon, maar ik denk dat je dit in het verkeerde bericht post. (kan gebeuren.)
Dus eerst lezen en denken voordat je wat plaats. (dit is voor elke forum bezoeker)
Dus eerst lezen en denken voordat je wat plaats. (dit is voor elke forum bezoeker)
Beste Gast,
Ook al zou het over Essent gaan , dan is het vreemd dat NUON aanmaningen stuurt over de TV, maar los daarvan gaat het om het principe dat je als leverancier de klanten altijd netjes dient te behandelen en antwoord behoort te geven op vragen die gesteld worden.Nuon staat er nu eenmaal om bekend dat ze wat moeite hebben met het feit dat ze klanten hebben.
In deze tijd waarin eenieder de mond vol heeft van normen en waarden meent NUON dat dit niet voor hen geldt.
Laten we er vanuit gaan dat de meeste klachten met 40% wordt overdreven , dan nog blijft er voldoende over , en het is wel opvallend dat in de consumenten rubrieken NUON vaste klant is.
NUON gaat altijd van het principe uit dat zij gelijk hebben , en op het moment dat het moeilijk voor ze wordt dan zeggen dat ze niet in discussie willen, en ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen daar gek van worden.
Ook al zou het over Essent gaan , dan is het vreemd dat NUON aanmaningen stuurt over de TV, maar los daarvan gaat het om het principe dat je als leverancier de klanten altijd netjes dient te behandelen en antwoord behoort te geven op vragen die gesteld worden.Nuon staat er nu eenmaal om bekend dat ze wat moeite hebben met het feit dat ze klanten hebben.
In deze tijd waarin eenieder de mond vol heeft van normen en waarden meent NUON dat dit niet voor hen geldt.
Laten we er vanuit gaan dat de meeste klachten met 40% wordt overdreven , dan nog blijft er voldoende over , en het is wel opvallend dat in de consumenten rubrieken NUON vaste klant is.
NUON gaat altijd van het principe uit dat zij gelijk hebben , en op het moment dat het moeilijk voor ze wordt dan zeggen dat ze niet in discussie willen, en ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen daar gek van worden.
misschien heeft george het wel mis gehad, want hij regeageert totaal niet meer!!!!!
en we weten dat jij een hekel aan de nuon hebt omdat je bent ontslagen, celesta
en we weten dat jij een hekel aan de nuon hebt omdat je bent ontslagen, celesta
Geachte gast,
Wat leuk dat jij het beter weet dan ik, voor de goede orde ik heb nooit in dienst van NUON gewerkt en ben dus ook niet ontslagen.
Ik zat er als uitzendkracht en heb aan het uidzendbureau aangegeven dat ik daar niet langer wilde werken, een collega uitzendkracht heeft mijn plaats overgenomen ( voor 3 weken ) dus niet meer oordelen als je niet weet hoe het zit
Wat leuk dat jij het beter weet dan ik, voor de goede orde ik heb nooit in dienst van NUON gewerkt en ben dus ook niet ontslagen.
Ik zat er als uitzendkracht en heb aan het uidzendbureau aangegeven dat ik daar niet langer wilde werken, een collega uitzendkracht heeft mijn plaats overgenomen ( voor 3 weken ) dus niet meer oordelen als je niet weet hoe het zit
Afgelopen januari ben ik verhuisd, van een eigen woning ben ik met mijn kinderen bij mijn ouders in huis gegaan. Op de dag dat de sleutels aan de nieuwe bewoners werd overgedragen hebben we alle meterstanden opgeschreven en de makelaar heeft ze door gegeven aan de Nuon. Tot mijn verbazing bleef Nuon geld van mijn rekening af schrijven voor de maandtermijnen. Toen ik met Nuon belde zeiden ze tegen mij dat ik net zo lang moest blijven betalen totdat zij de eindafrekening hadden opgemaakt. Ik ben natuurlijk niet gek, ze kunnen wel een jaar wachtten met de eindafrekening. Blokkade op mijn rekening gezet. Gingen ze me rekeningen sturen. Uiteraard niet betaald. Inmiddels mei, nog hogere rekeningen en uiteindelijk Intrum Justitia. Ik moest binnen een paar dagen betalen anders zouden ze mij van het stroom afsluiten. HAhahaha. Ik zat bij mijn ouders in huis dus hoe kunnen ze mij afsluiten. Vele telefoontjes en brieven later is het eindelijk geregeld. Ik heb die rekeningen nooit betaald, je gaat toch niet betalen voor een adres waar je niet meer woont?
Hoi Celeste,
Heb de zelfde ervaring als jou. Er zijn maar weinig tevreden NUON-medewerkers zowiezo ! Callcentermederkers worden slecht ingewerkt en van enig beleid is geen sprake. Iedereen holt achter de feiten aan.
Elke afdeling dekt zijn eigen huisje. NUON neem een doorzichtig systeem.
En die positieve reakties over NUON ? Dream on .....
Voor vragen bel je NUON : **********
Heb de zelfde ervaring als jou. Er zijn maar weinig tevreden NUON-medewerkers zowiezo ! Callcentermederkers worden slecht ingewerkt en van enig beleid is geen sprake. Iedereen holt achter de feiten aan.
Elke afdeling dekt zijn eigen huisje. NUON neem een doorzichtig systeem.
En die positieve reakties over NUON ? Dream on .....
Voor vragen bel je NUON : **********
bovenstaand verhaaltje geldt helaas voor de gehele Nuon organisatie; niet alleen voor Nuon CCC
Beste gast heb je nu echt niets beters te doen dan de hele dag achter het radar forum te zitten. je bent iritant en er komt weinig echt zinvols uit je. We vinden je niet alleen in deze rubriek maar ook in vele andere. Ga werk zoeken of zo!!! en doe je beklag liever bij iemand anders een baas of zo!!!!!
anti groet van geiriteerd
anti groet van geiriteerd