Typhone verkoopt in Nederland, maar koopt in het buitenland!
Geplaatst: 07 mei 2012 19:23
Ik heb in oktober bij Typhone een telefoon gekocht. Hiervoor heb ik eerst gebeld met de klantenservice. Ik wilde namelijk de beste en nieuwste telefoon. Met Android 4.0 die eraan zat te komen, wilde ik graag upgraden. Op dat moment want mijn beste optie de Galaxy S2 van Samsung. Deze had nog geen Android 4.0, maar zou dat wel krijgen.
Nu hbe ik mijn telefoon dus inmiddels een half jaar en inmiddels is de update voor de Samsung Galaxy S2 er. Ik werk zelf in een elektronica winkel, dus ik wist hoe te installeren en wat te doen. Wat blijkt, mijn telefoon vindt helemaal geen nieuwe update. Dat terwijl zowel simlockvrije telefoons, als de telefoons met simlock van mijn provider T-Mobile, al wel een update gehad zouden moeten hebben.
Vervolgens heb ik een mailtje gestuurd naar Typhone. Doe ik dan misschien toch iets verkeerd? Gezien ik wat meer ervaring heb op het gebied van smartphones, kon ik het antwoord al raden. Mijn telefoon is door Typhone ingekocht in het buitenland en loopt daarom ook via de updates van dat land. Volgens Typhone moet ik dus wachten tot de update daar uitgerold wordt.
Je koopt dus je telefoon bij een Nederlands bedrijf. Zonder dat ze je ervan op de hoogte stellen, verkopen ze je een buitenlandse telefoon. Op zich prima, maar nu ik problemen ondervind, moet ik gewoonweg wachten. Dat ben ik toch eigenlijk al een half jaar aan het doen? Inmiddels verkoop ik zelf telefoon na telefoon met Android 4.0 en loop ik zelf nog met de oude versie.
Kortom, koop voortaan je telefoon in een winkel die je vertrouwt en waar je naar terug kunt gaan. Want via een mailtje of belletje wordt je als klant afgescheept met dat je maar moet wachten. En dan hopen dat ik het vergeet?
Nu hbe ik mijn telefoon dus inmiddels een half jaar en inmiddels is de update voor de Samsung Galaxy S2 er. Ik werk zelf in een elektronica winkel, dus ik wist hoe te installeren en wat te doen. Wat blijkt, mijn telefoon vindt helemaal geen nieuwe update. Dat terwijl zowel simlockvrije telefoons, als de telefoons met simlock van mijn provider T-Mobile, al wel een update gehad zouden moeten hebben.
Vervolgens heb ik een mailtje gestuurd naar Typhone. Doe ik dan misschien toch iets verkeerd? Gezien ik wat meer ervaring heb op het gebied van smartphones, kon ik het antwoord al raden. Mijn telefoon is door Typhone ingekocht in het buitenland en loopt daarom ook via de updates van dat land. Volgens Typhone moet ik dus wachten tot de update daar uitgerold wordt.
Je koopt dus je telefoon bij een Nederlands bedrijf. Zonder dat ze je ervan op de hoogte stellen, verkopen ze je een buitenlandse telefoon. Op zich prima, maar nu ik problemen ondervind, moet ik gewoonweg wachten. Dat ben ik toch eigenlijk al een half jaar aan het doen? Inmiddels verkoop ik zelf telefoon na telefoon met Android 4.0 en loop ik zelf nog met de oude versie.
Kortom, koop voortaan je telefoon in een winkel die je vertrouwt en waar je naar terug kunt gaan. Want via een mailtje of belletje wordt je als klant afgescheept met dat je maar moet wachten. En dan hopen dat ik het vergeet?