Pagina 1 van 2

picture factory

Geplaatst: 08 mei 2012 10:57
door hanneke8000
wie heeft er bij de picture factory een canvas of foto besteld wat niet is aangekomen. heeft iemand contact gegevens waar ze wel op regeren??
Ik heb namelijk een bestelling gedaan zonder dat mijn canvas aangekomen ik heb wel 105 euro betaald.
vervolgens na 10 dagen geprobeerd contact op te nemen met het bedrijf via mail maar hier reageren ze niet op en het telfoon nummer is niet te bereiken..
wie kan mij helpen?

Re: picture factory

Geplaatst: 08 mei 2012 11:50
door MAXIEM
hanneke8000

Voor zover ik kan zien, is de klantenservice van dit bedrijfje niet telefonisch bereikbaar en staat er op de site ook geen wettelijk verplicht bezoekadres. Je had dus naar mijn mening beter geen bestelling kunnen plaatsen bij deze webshop.

Maxiem.

Re: picture factory

Geplaatst: 08 mei 2012 12:06
door hanneke8000
ja dat is acteraf gezien inderdaad beter.. ik had er vertrouwen in door de reacties van andere klanten en ze hadden nummer van de kamervankooophandel. ook dat de betaling via Ideal verliep gaf ij vertrouwen..
maar helaas zaal kunnen zwaaien naar mijn geld denk ik.

Re: picture factory

Geplaatst: 08 mei 2012 12:07
door Guardian72
Even een standaard rondje wie-is-wie..

Beginnen bij WHOIS (bron: SIDN openbare WHOIS)
Domeinnaam picturefactory.nl
Status actief
Houder Picture Factory
Administratieve contactpersoon [email protected]
Registrar WideXS
Technische contactpersonen [email protected]
Datum registratie 2004-08-12
Het bedrijf bestaat al sinds 2004 - beetje vaag dat ze nu ineens zo beginnen te doen. Mogelijk financiele problemen of faillisement aanstaande?

KVK info (via gewone zoekopdracht):
Naam: Picture Factory B.V.
Vestigingsadres: Emmy Andriessestraat 419
Vestigingsplaats: 1087NE Amsterdam
KvK-nummer: 34232851
Vestigingsnummer: 000017611512
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Google maps/streetview laat een bouwplaats zien (hoe actueel deze foto`s zijn, weet ik niet)

Je kan dus een (aangetekende) brief sturen dat je of het bestelde wilt ontvangen, of binnen een redelijke termijn (10 dagen) je geld terug wilt.
Geef aan dat ze per mail niet reageren - geef ook data waarop je gemailed hebt - en dat het vertrouwen dus weg is.

Er is op de site nog een mailadres:
http://www.picturefactory.nl/zakelijk.html - je kan ook nog eenmaal een dringende mail sturen naar Studio@ en Zakelijk@ picturefactory.nl - mogelijk dat ze het dan snappen.

Re: picture factory

Geplaatst: 08 mei 2012 12:18
door just*me
ik wilde je net een email adres geven van iemand waar ik eerder contact mee heb gehad, maar volgens LinkedIn blijkt die persoon (de mede-oprichter !) er sinds begin dit jaar niet meer te werken....

Re: picture factory

Geplaatst: 08 mei 2012 12:25
door hanneke8000
just*me: weet je ook door wie het bedrijf is overgenomen?? en of het bedrijf nog wel echt bestaat??

en ik vraag me eigenlijk ook af of er klanten zijn van dit bedrijf die wel hun bestelling hebben gekregen sinds maart dit jaar??

Re: picture factory

Geplaatst: 08 mei 2012 12:37
door just*me
nee sorry, meer informatie heb ik niet.
Wellicht kun je bij de kvk een verkort uittreksel of een wat langer uittreksel aanvragen met namen van bestuur danwel bij de kvk bekend telefoonnummer.

Success!

Re: picture factory

Geplaatst: 08 mei 2012 12:41
door hanneke8000
nou ben zojuist gebeld door de picture factory...
een storing gaven ze aan. wel toevallig dat dit bericht komt nadat ik ze over trosradar heb geinformeerd en vandaag aangifte heb gedaan.
Ik krijg netjes mijn geld terug is mij beloofd en excusses gekregen.

Re: picture factory

Geplaatst: 08 mei 2012 12:49
door Alziend Oog
Wat voor storing en waarom krijg je je geld terug, omdat ze niet meer kunnen leveren?

Re: picture factory

Geplaatst: 08 mei 2012 12:54
door hanneke8000
Hoe en wat over de storing was mij een vaag verhaal.
Ze konden wel leveren maar ik heb aangegeven dat ik mijn geld terug wil
Hiermee ging hij accoord dus nu even afwachten of het echt zo is

Re: picture factory

Geplaatst: 08 mei 2012 13:41
door MAXIEM
hanneke8000

Wellicht is het verstandig om in de toekomst mijn checklist te gebruiken, voordat je bij een webshop een bestelling plaatst.

Met mijn webshopchecklist© krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of onbetrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

-de shop heeft een vast telefoonnummer (naast eventueel een mobiel nummer);
-de shop vermeldt op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop heeft haar algemene voorwaarden op de site staan;
-de shop is via de site gemakkelijk bereikbaar;
-de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periode die meer (werk)dagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen,
óf een bestelling/levering onder rembours of met een AC is mogelijk;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die niet waar;
-google op de naam van de webshop en zoek naar (negatieve) reakties;

-check de reviews op:

http://www.checkwebwinkel.nl/
http://www.kieskeurig.nl/winkelbeoordeling

-check of de naam van de shop voorkomt bij:

http://www.opgelicht.nl/
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
http://forum.www.trosradar.nl/

-de shop is aangesloten bij de

http://www.thuiswinkel.org/201101181054 ... eid-zoeken
http://www.keurmerk.info/

-het met iDeal betalen via een tussenschakel blijkt niet altijd veilig te zijn:
(http://www.telegraaf.nl/overgeld/consum ... EAL__.html)

-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:

https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml

*) als het wettelijk verplichte bezoekadres (nog) niet wordt vermeld op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.

Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.

Maxiem.

Disclaimer: aan het gebruik van deze webshopchecklist© kunnen geen rechten worden ontleend.

Re: picture factory

Geplaatst: 08 mei 2012 13:58
door Regggy
MAXIEM schreef:hanneke8000

Wellicht is het verstandig om in de toekomst mijn checklist te gebruiken, voordat je bij een webshop een bestelling plaatst.

Met mijn webshopchecklist© krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of onbetrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

-de shop heeft een vast telefoonnummer (naast eventueel een mobiel nummer);
-de shop vermeldt op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop heeft haar algemene voorwaarden op de site staan;
-de shop is via de site gemakkelijk bereikbaar;
-de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periode die meer (werk)dagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen,
óf een bestelling/levering onder rembours of met een AC is mogelijk;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die niet waar;
-google op de naam van de webshop en zoek naar (negatieve) reakties;

-check de reviews op:

http://www.checkwebwinkel.nl/
http://www.kieskeurig.nl/winkelbeoordeling

-check of de naam van de shop voorkomt bij:

http://www.opgelicht.nl/
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
http://forum.www.trosradar.nl/

-de shop is aangesloten bij de

http://www.thuiswinkel.org/201101181054 ... eid-zoeken
http://www.keurmerk.info/

-het met iDeal betalen via een tussenschakel blijkt niet altijd veilig te zijn:
(http://www.telegraaf.nl/overgeld/consum ... EAL__.html)

-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:

https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml

*) als het wettelijk verplichte bezoekadres (nog) niet wordt vermeld op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.

Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.

Maxiem.

Disclaimer: aan het gebruik van deze webshopchecklist© kunnen geen rechten worden ontleend.
Moet dit lijstje echt in ieder topic geplaatst worden? Men kent het op dit moment wel! Maak anders 1 nieuw topic aan en knal het daarin. Dit valt echter onder spam :roll:

Re: picture factory

Geplaatst: 08 mei 2012 14:22
door MAXIEM
Regggy

Ik plaats mijn instrument voor consumenten die problemen hebben met het inschatten van de betrouwbaarheidsgraad van webshops waar ze eventueel een bestelling kunnen/willen plaatsen. Die informatie is dus niet bestemd voor vaste respondenten. Als er een topic is waar het zinvol is om mijn webshopchecklist te plaatsen dan doe ik dat rechtstreeks aan 1 consument die daarom vraagt of die direct danwel indirect aangeeft met het inschatten zoals boven omschreven moeite te hebben. Dat heeft dus niets met spam te maken. De definitie van spam kun je opzoeken in de van Dale en op Wikipedia.

Met collegiale groet, Maxiem.

Re: picture factory

Geplaatst: 09 mei 2012 18:58
door Regggy
Ik heb niemand horen vragen om een checklist, al zal dat aan mij liggen. Maar goed, op ieder forum schijn je tegenwoordig mensen te hebben die kicken op het aantal postcounts, dus ga vooral zo door. De gouden reaguurder trofee zal je ontgetwijfeld snel toegeworpen worden...

Re: picture factory

Geplaatst: 09 mei 2012 19:37
door MAXIEM
Regggy

Je schrijft:
Ik heb niemand horen vragen om een checklist, al zal dat aan mij liggen.
Daarom schrijf ik ook:
Als er een topic is waar het zinvol is om mijn webshopchecklist te plaatsen dan doe ik dat rechtstreeks aan 1 consument die daarom vraagt of die direct danwel indirect aangeeft met het inschatten zoals boven omschreven moeite te hebben.
Verder vind ik, dat je (vanuit het niets?) behoorlijk agressief en vijandig reageert op mijn bijdrage. Ik zal dan ook in de toekomst niet meer op respondent Regggy reageren.

Met vriendelijke en collegiale groet, Maxiem.

Re: picture factory

Geplaatst: 09 mei 2012 20:53
door sephora30
En jij gaat de lijst dan zelf nog ff quoten :roll:

Re: picture factory

Geplaatst: 10 mei 2012 08:59
door Guardian72
sephora30 schreef:En jij gaat de lijst dan zelf nog ff quoten :roll:
Logisch toch? Waar je last van (denkt te) heb(t)(en) - vooral en vaak herhalen :)

Re: picture factory

Geplaatst: 10 mei 2012 12:48
door Regggy
MAXIEM schreef:Regggy

Je schrijft:
Ik heb niemand horen vragen om een checklist, al zal dat aan mij liggen.
Daarom schrijf ik ook:
Als er een topic is waar het zinvol is om mijn webshopchecklist te plaatsen dan doe ik dat rechtstreeks aan 1 consument die daarom vraagt of die direct danwel indirect aangeeft met het inschatten zoals boven omschreven moeite te hebben.
Verder vind ik, dat je (vanuit het niets?) behoorlijk agressief en vijandig reageert op mijn bijdrage. Ik zal dan ook in de toekomst niet meer op respondent Regggy reageren.

Met vriendelijke en collegiale groet, Maxiem.
Niet uit het niets hoor, maar lees meer dan ik post. Dit omdat ik (zoals zovelen) vaak geen relevante bijdrage aan de discussie hebben. Maar om bij ieder topic jarenlang door jouw checklist heen te moeten browsen op mijn smartphone zorgde voor de nodige irritaties. Vandaar de opmerking.

Re: picture factory

Geplaatst: 04 jun 2012 12:27
door hanneke8000
Nou nog geen canvas maar ook geen schilderij wel al een paar mailtjes gehad dat het binnen enkele dagen word over gemaakt maar nog geen geld terug dus...
aangifte maar laten staan dus..

Re: picture factory

Geplaatst: 08 jun 2012 11:18
door hanneke8000
nou het geld is binnen
veel gebeld en veel gemaild. maar t is goed gekomen bedankt voor jullie hulp