LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] declaratie eisen strenger bij zilveren kruis
declaratie eisen strenger bij zilveren kruis
Dag,
Al enige jaren maak ik gebruik van de vervoersregeling bij zilveren kruis achmea. Dit is nooit een probleem geweest, ik bel aan het begin van het jaar op voor een machtiging en kan daarna de reiskosten declareren.
Dit jaar bel ik wederom voor een machtiging, tijdens dit besprek werd mij verteld dat ik niet meer in aanmerking kom. Hun geven aan dat ik met openbaar vervoer moet gaan. Dit is voor mij geen optie, ook nooit een optie geweest omdat het teveel prikkels geeft en teveel energie kost.
Hun gaven aan dat ze strengere regels ingevoerd hebben, waar de klant niet van op de hoogte is gesteld. Via de arts heb ik als nog geprobeerd om de machtiging wel te krijgen, zijn argument was , dat de situatie onveranderd is, en dus recht heb op machtiging. Hiermee gaat zilveren kruis niet akkoord en moet ik dus ca. 1000 euro aan reiskosten per jaar zelf betalen.
Ik ben 3 sterren verzekerd, kunnen hun dit zomaar in voeren, terwijl ze mijn persoonlijke omstandigheden niet in kaart hebben? Kan ik op één of andere manier nog aanspraak op deze regel maken?
Graag hoor ik reactie's en advies.
Al enige jaren maak ik gebruik van de vervoersregeling bij zilveren kruis achmea. Dit is nooit een probleem geweest, ik bel aan het begin van het jaar op voor een machtiging en kan daarna de reiskosten declareren.
Dit jaar bel ik wederom voor een machtiging, tijdens dit besprek werd mij verteld dat ik niet meer in aanmerking kom. Hun geven aan dat ik met openbaar vervoer moet gaan. Dit is voor mij geen optie, ook nooit een optie geweest omdat het teveel prikkels geeft en teveel energie kost.
Hun gaven aan dat ze strengere regels ingevoerd hebben, waar de klant niet van op de hoogte is gesteld. Via de arts heb ik als nog geprobeerd om de machtiging wel te krijgen, zijn argument was , dat de situatie onveranderd is, en dus recht heb op machtiging. Hiermee gaat zilveren kruis niet akkoord en moet ik dus ca. 1000 euro aan reiskosten per jaar zelf betalen.
Ik ben 3 sterren verzekerd, kunnen hun dit zomaar in voeren, terwijl ze mijn persoonlijke omstandigheden niet in kaart hebben? Kan ik op één of andere manier nog aanspraak op deze regel maken?
Graag hoor ik reactie's en advies.
-
Re: declaratie eisen strenger bij zilveren kruis
ja dat mogen ze...helaas.
op elke vergoeding wordt tegenwoordig wel gekort.
alles wordt verscherpt bij bijna alle maatschappijen en het wordt alleen nog maar strenger...
dus ja helaas het mag.
misschien is het wel af te trekken voor de belasting volgend jaar,bonnen bewaren dus!
als chronisch zieken mag je kosten aftrekken.
heb je nu niet veel aan je moet het voorschieten dat snap ik,maar het is een tip?
sorry helaas...
sterkte
op elke vergoeding wordt tegenwoordig wel gekort.
alles wordt verscherpt bij bijna alle maatschappijen en het wordt alleen nog maar strenger...
dus ja helaas het mag.
misschien is het wel af te trekken voor de belasting volgend jaar,bonnen bewaren dus!
als chronisch zieken mag je kosten aftrekken.
heb je nu niet veel aan je moet het voorschieten dat snap ik,maar het is een tip?
sorry helaas...
sterkte
-
Ik raad aan de polisvoorwaarde vor vergoeding vervoerskosten op basis van de aanvullende verzekering na te lezen. Daarna tegen de afwijzing schriftelijk in beroep gaan.
Op grond van de basisverzekering is er weinig kans op vergoeding: er is een gelimiteerde lijst van slechts enkele ernstige ziektes, waarvoor de vergoeding gegeven wordt. Verder is er buiten die lijst om een regeling, die via en formule bepaalt of je in aanmerking komt.
Er zijn wel andere zorgverzekeraars, die wellicht ruimere vergoedingen in hun aanvullende verzekeringen hebben. Dus misschien overstappen in januari.
Op grond van de basisverzekering is er weinig kans op vergoeding: er is een gelimiteerde lijst van slechts enkele ernstige ziektes, waarvoor de vergoeding gegeven wordt. Verder is er buiten die lijst om een regeling, die via en formule bepaalt of je in aanmerking komt.
Er zijn wel andere zorgverzekeraars, die wellicht ruimere vergoedingen in hun aanvullende verzekeringen hebben. Dus misschien overstappen in januari.
Ik heb een 3 sterren aanvullende verzekering. Dat ze bij zilveren kruis, zonder de klant op de hoogte te stellen, de eisen mogen aanscherpen, vind ik vreemd.
Hun denken daar achter hun pc in te kunnen schatten, hoe mij situatie is. Meerdere hulpverleners geven aan dat ov. niet goed is voor mij, en zij spreken het gewoon tegen.
Zowiezo jan. overstappen. Het zijn voor mij behoorlijke kosten, die ik maak. Ik kan nog proberen om bezwaar aan te tekenen.... De machtspositie misbruiken, vind ik nog het ergst in deze zaak.
Hun denken daar achter hun pc in te kunnen schatten, hoe mij situatie is. Meerdere hulpverleners geven aan dat ov. niet goed is voor mij, en zij spreken het gewoon tegen.
Zowiezo jan. overstappen. Het zijn voor mij behoorlijke kosten, die ik maak. Ik kan nog proberen om bezwaar aan te tekenen.... De machtspositie misbruiken, vind ik nog het ergst in deze zaak.
-
Ik denk dat het probleem een beetje is: Toen het nog allemaal ziekenfonds was, wist je jaar in, jaar uit waar je aan toe was. De vergoedingen bleven redelijk gelijk.
Nu alles in handen van verzekeraars is die winst moeten maken, en de zorgkosten de pan uit rijzen, doen die verzekeraars alles om de kosten te beperken, en ze worden daarbij nog geholpen door de overheid ook. Waarbij dus ieder jaar de polissen verder uitgekleed worden. En waarbij iedereen, ongeacht of je wel of geen zorgkosten maakt, ieder jaar opnieuw de polis tegen het licht moet houden om te zien of hij nog aan de wensen voldoet.
Die andere manier van denken, dat ieder jaar de polis tegen het licht houden, dat is voor veel mensen nog steeds wennen, waarbij degenen die het meeste gepakt worden door wijzigingen exact degenen zijn die hun hoofd er niet naar hebben óm dat allemaal te bekijken, die zijn met heel andere dingen bezig...
Nu alles in handen van verzekeraars is die winst moeten maken, en de zorgkosten de pan uit rijzen, doen die verzekeraars alles om de kosten te beperken, en ze worden daarbij nog geholpen door de overheid ook. Waarbij dus ieder jaar de polissen verder uitgekleed worden. En waarbij iedereen, ongeacht of je wel of geen zorgkosten maakt, ieder jaar opnieuw de polis tegen het licht moet houden om te zien of hij nog aan de wensen voldoet.
Die andere manier van denken, dat ieder jaar de polis tegen het licht houden, dat is voor veel mensen nog steeds wennen, waarbij degenen die het meeste gepakt worden door wijzigingen exact degenen zijn die hun hoofd er niet naar hebben óm dat allemaal te bekijken, die zijn met heel andere dingen bezig...
Zo is het idd, weer wederom over de ruggen van de eerlijke mens.
Je wordt gedwongen om het op illegale manier op te gaan lossen....
Baal hier erg van.
Je wordt gedwongen om het op illegale manier op te gaan lossen....
Baal hier erg van.
-
Er zijn er een hele hoop die hier van balen denk ik. Is er via de gemeente geen mogelijkheid om een vergoeding te krijgen?
Hier in onze gemeente, ligt de wmo half op zijn kont, er is een platvorm, zij hebben per direct hun functie stil gelegd, door vele onmogelijke realistische contacten met hogere functie's. Bij de wmo is bijna niets mogelijk, daar denken ze ook onze situatie in te kunnen schatten op afstand.
Helaas, is momenteel mijn partner ook thuis, ivm failliet verklaren van werkgever, als je dan ook nog op andere fronten gekort wordt, komt dat allemaal hard aan!
Helaas, is momenteel mijn partner ook thuis, ivm failliet verklaren van werkgever, als je dan ook nog op andere fronten gekort wordt, komt dat allemaal hard aan!
-
ja dat is zeer zeker waar...
je zal het even niet makkelijk hebben...
het is wat Wa zegt de pakketen worden uitgekleed...
en het wordt steeds erger..
maar ja Wa,er zijn mensen die kunnen nooit meer overstappen...
zoals ikke... ben tot in den treure tot cz verbannen..
nou moet ik zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad hoor met cz,sterker ben zeer tevreden..
tuurlijk basis wordt ik geaccepteerd..maar het gaat om av''s die heb ik heel hard nodig,ook de tandarts...en daar kom ik nooit meer in...dus blijven zitten waar ik zit en verroer me niet
maar hoe zou je het dan op kunnen lossen?...het vervoer?
je zal het even niet makkelijk hebben...
het is wat Wa zegt de pakketen worden uitgekleed...
en het wordt steeds erger..
maar ja Wa,er zijn mensen die kunnen nooit meer overstappen...
zoals ikke... ben tot in den treure tot cz verbannen..
nou moet ik zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad hoor met cz,sterker ben zeer tevreden..
tuurlijk basis wordt ik geaccepteerd..maar het gaat om av''s die heb ik heel hard nodig,ook de tandarts...en daar kom ik nooit meer in...dus blijven zitten waar ik zit en verroer me niet
maar hoe zou je het dan op kunnen lossen?...het vervoer?
-
Je kan het ook zò zien: dat je een te hoge vergoeding kreeg. Taxivergoedingen bestaan al enige jaren praktisch niet meer onder de basis. Het is voor veel mensen inderdaad schrijnend. Ook als het niet lukt om zonder taxi in het ziekenhuis te komen, krijg je toch een vergoeding. Je moet het zelf ophoesten of je door een kennis laten brengen.hwitte schreef:Ik heb een 3 sterren aanvullende verzekering. Dat ze bij zilveren kruis, zonder de klant op de hoogte te stellen, de eisen mogen aanscherpen, vind ik vreemd.
Mogelijk zijn de voorwaarden van de drie sterren polis gewijzigd. Kreeg u vergoeding op basis van de basis- of van de aanvullende-verzekering? Welke polisvoorwaarde precies? Om welke reden? Ik kan u hiermee helpen. De polisvoorwaarden 2011 zijn op te zoeken. Maar ik moet natuurlijk weten in verband met welke ziekte u taxivergoeding wilt ontvangen.
-
Misschien dat bepaalde informatie beter even per pb uitgewisseld kan worden? Niet alles hoeft voor iedereen zichtbaar te zijn.
-
nou ja Wa,...
er zijn mensen die zetten zelfs hun 06 hier ergens neer
ik zal ook zeker niet teveel hier op het forum schrijven.
Mij werd vertelt dat de regels aangescherpt zijn per januari. Zij hebben daar een lijsten, met ziekte beelden, en zit de jouw er niet bij, kom je niet in aanmerking. Ongeacht zij in kunnen schatten hoe ik er bij zit.
Meerdere personen hebben contact gehad met de verzekering, zelfs mij arts, hun hebben geen sterke argumenten, maar bleven bij hun standpunt.
Mij werd vertelt dat de regels aangescherpt zijn per januari. Zij hebben daar een lijsten, met ziekte beelden, en zit de jouw er niet bij, kom je niet in aanmerking. Ongeacht zij in kunnen schatten hoe ik er bij zit.
Meerdere personen hebben contact gehad met de verzekering, zelfs mij arts, hun hebben geen sterke argumenten, maar bleven bij hun standpunt.
-
ja zo werkt het helaas
dat is met heel veel dingen nu op het moment,ze scheren heel veel dingen over 1 kam...
ik weet niet hoe je nu vervoert moet worden?partner je brengen?
dat is met heel veel dingen nu op het moment,ze scheren heel veel dingen over 1 kam...
ik weet niet hoe je nu vervoert moet worden?partner je brengen?
En dan gaan ze ergens anders weer klagen dat hun privacy wordt geschonden...rozemarijntje schreef:nou ja Wa,...
-
-
Polisvoorwaarden, artikel 33 p. 24 basisverzekering:hwitte schreef:ik zal ook zeker niet teveel hier op het forum schrijven.
In feite heb je dus alleen recht op vervoerskosten bij nierdialyse, oncologische behandelingen, rolstoelafhankelijkheid, blindheid. En daarmee houdt het op. Maar ... Er is nog wel een hardheidsclausule. In de polisvoorwaarden van Achmea staat dat de verzekeraar bepalat of die wordt toegepast, maar ik weet dat hiervoor een formule bestaat, die in polissen van andere verzekeraars op te zoeken is.
Polisvoorwaarden driesterren aanvullende vezekering. Bij driesterren is de vergoeding maximaal 1000 euro per jaar. Het moet wel van te voren worden aangevraagd en er is een reglement, waarin staat bij welke " overige medische indicaties" je hiervoor in aanmerking komt. Dus: dit reglement opvragen!− zittend ziekenvervoer met openbaar vervoer (laagste klasse), taxivervoer
of een kilometervergoeding van € 0,30 per kilometer bij vervoer per eigen auto bij verzekerden die:
− nierdialyse ondergaan;
− oncologische behandelingen met radio- of chemotherapie ondergaan;
− visueel gehandicapt zijn en zich zonder begeleiding niet kunnen
verplaatsen;
− rolstoelafhankelijk zijn.
Voor zittend ziekenvervoer (openbaar vervoer, taxi of eigen auto) geldt een wettelijke eigen bijdrage van € 93,- per persoon per kalenderjaar.
Artikel 23 Vervoer van zieken
23.1 Vervoerskosten
Wij vergoeden de kosten van zittend ziekenvervoer wanneer en voor zover het gebruik maken van openbaar vervoer op medische gronden niet mogelijk is. De vergoeding geldt voor verzekerden die geen recht hebben op vergoeding van vervoer vanuit de Beter Af Polis.
Wij vergoeden de kosten van taxivervoer .....
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 11 mei 2012 12:16, 8 keer totaal gewijzigd.
hahahaha, echt waar? sjonge wat dom.
ik kan zelf wel rijden, dat is het niet, maar kreeg altijd wel km vergoeding, ov is te veel prikkels, soms mag ik niet rijden dan moet mijn man mee.
gevolg is nu dat je minder afspraken gaat maken en dus het risico groter dat er een opname volgt, kost nog veel mee zo dom zijn ze dan ook nog)
ik kan zelf wel rijden, dat is het niet, maar kreeg altijd wel km vergoeding, ov is te veel prikkels, soms mag ik niet rijden dan moet mijn man mee.
gevolg is nu dat je minder afspraken gaat maken en dus het risico groter dat er een opname volgt, kost nog veel mee zo dom zijn ze dan ook nog)
mathildeD: bij mij gaat het niet om lich. ziekte. helaas zou ik bijna zeggen, want psych. is niet in te schatten voor groene land, tenzij hun er in verdiepen. Lich. kan je makkelijker zien.
ps. ik ben 3 sterren aanvullend