LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijna op straat...

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
cinnie87

Bijna op straat...

Ongelezen bericht door cinnie87 »

Hallo,
Wij (mijn vriend, dochter van 7 maanden en ikzelf) zitten met een probleem.
Ik zal bij het begin beginnen...Een jaar geleden zijn wij vanuit het noorden naar Brabant verhuisd omdat ik heimwee had naar mijn familie en vrienden. Mijn ouders waren zo lief om ons in huis te nemen tot wij zelf een huisje hadden. Nu moeten mijn ouders vanwege financiele problemen het huis uit. En wij dus ook. We mogen niet met z'n allen urgentie aanvragen enzo, wij zijn apart van onze ouders. Als hun dus eerst een klein huisje hebben waar wij niet bij kunnen, staan wij op straat.
Heeft er iemand tips wat wij met deze situatie kunnen doen?

Even een aanvulling: Wij betalen al die tijd al netjes mee
Laatst gewijzigd door cinnie87 op 08 mei 2012 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Re: Bijna op straat...

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee waar je in Brabant zit, maar in Zuid-Limburg kun je redelijk snel woningen krijgen. In Zeeuws-Vlaanderen gaat dat ook redelijk snel (enkele maanden in Terneuzen)

Je kunt het ook particulier proberen, soms zitten er betaalbare woningen tussen.

Succes.

cinnie87

witte angora schreef:Geen idee waar je in Brabant zit, maar in Zuid-Limburg kun je redelijk snel woningen krijgen. In Zeeuws-Vlaanderen gaat dat ook redelijk snel (enkele maanden in Terneuzen)

Je kunt het ook particulier proberen, soms zitten er betaalbare woningen tussen.

Succes.
Bedankt voor je reactie! Mijn vriend werkt in Breda, maar verdient niet genoeg om particulier te huren. We hebben daar al naar gekeken en de prijzen hier in de buurt zijn vrij hoog als je niet veel verdient.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Kun je niet meebetalen in de woonlasten voor je ouders?
Misschien kunnen ze dan nog blijven zitten ?

cinnie87

Leo The Emperor schreef:Kun je niet meebetalen in de woonlasten voor je ouders?
Misschien kunnen ze dan nog blijven zitten ?
Helaas, dat doen we al al die tijd uiteraard. Mijn moeder is ineens veel minder gaan verdienen en mijn vader is er ook op achteruit gegaan. Dus zelfs met z'n alle kunnen we mijn ouders niet meer helpen.

Leo The Emperor

Helaas, dat doen we al al die tijd uiteraard. Mijn moeder is ineens veel minder gaan verdienen en mijn vader is er ook op achteruit gegaan. Dus zelfs met z'n alle kunnen we mijn ouders niet meer helpen.
Is het een huur- of een koophuis?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Kunnen jullie niet met 2 gezinnen 1 huis betalen waar je ouders
nu in zitten dan ?

cinnie87

Het is een huurhuis en zoals het er nu voor staat (ik ga morgen naar de gemeente) krijgen mijn ouders urgentie omdat ze het huis niet meer kunnen betalen, maar wij niet. Wij moeten dan gewoon wachten tot we aan de beurt zijn voor een huisje, maar staan tot die tijd dus op straat.

En nee, we kunnen het huis ook niet met z'n alle betalen sinds mijn moeder bijna geen geld meer binnenkrijgt...

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je jou ouders geld geeft kunnen zij langer blijven wonen en los je voorlopig 2 problemen op.
Dus betaal 50% van alle kosten dus naast huur ook Water, Gas en Stroom maar ook alle belastingen als huisvuil en riool

Voor hun kost verhuizen ook geld en zolang jullie 50% betalen is het voor hun makkelijker te betalen en kunnen ze blijven.
Zij willen jullie wel helpen maar als ze alles betalen redden ze het gewoon niet dus zowel je zelf als je ouders helpen mag.

Leo The Emperor

Ik weet niet wat de huurprijs is, maar als je met 2 kostwinners niet de huur meer kan betalen is er helaas wel iets ernstig mis.

Hoe kan je dan denken dat jullie straks wel 2 aparte huizen kunnen betalen ?

Het lijkt me dat de meest voor de hand liggende oplossing is , om met de 2 binnenkomende salarissen toch de huur en bijkomende kosten van de huidige woning proberen op te brengen.

cinnie87

Oke, ik zal het uitleggen.
Het huis waar we inzitten kost €1006,-
Mijn vader heeft een WAO
Mijn moeder is gastouder en verdiende genoeg om alles te betalen. Nu zijn er wat kindjes weg en verdient ze net genoeg voor de zorgverzekering.
Mijn vriend werkt parttime en bij dat bedrijf is er geen mogelijkheid om meer te gaan werken. Hij zoekt intussen door naar een fulltime baan.
Ikzelf doe een opleiding die over een paar maanden is afgerond en dan kan ik gelijk aan de slag. Die garantie heb ik in ieder geval.

Alles bij elkaar is dat dus te weinig om alle vaste lasten te betalen met die hoge huur. Mijn ouders moeten er dus uit, ook omdat ze nu natuurlijk achter lopen met alle vaste lasten, dat is een ding dat al vast staat.
Ook al verdiende mijn vriend en ik nu ineens genoeg om het op te brengen, dan nog moeten mijn ouders er uit en wij dus ook.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Als ze minder verdiend komt ze dan niet in aanmerking voor huurtoeslag ?

cinnie87

bprosman schreef:Als ze minder verdiend komt ze dan niet in aanmerking voor huurtoeslag ?
Als het een huis was van onder €640,- wel, maar dat is het dus niet

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Inderdaad wel een dure woning, dat bedrag ben ik bruto nog niet eens kwijt aan hypotheek :?

schaap12

Ongelezen bericht door schaap12 »

Wat ik dan niet snap, jij werkt niet, je vriend werkt half, maar dan wel aan kinderen beginnen.

Je bent bij je ouders gaan wonen omdat je familie mistte etc, je gaat mij niet vertellen dat je met een half loon van te voren wel hebt kunnen huren.

Kortom denk eerst eens na voor je aan kinderen begint, want het kind is weer de dupe van falende ouders.
Er zou een wet moeten komen dat dit soort mensen eens hard gaat aanpakken.

Ik heb meer het idee dat je ouders teveel boven hun stand geleefd hebben en nu de bittere pil kunnen proeven.

Als je vriend hier alleen partime kan zoekt ie maar een avondbaantje bij en jij kan evt voor je naar school gaat de krant bezorgen.
Maar heb meer het idee dat dat teveel moeite is.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Kortom denk eerst eens na voor je aan kinderen begint, want het kind is weer de dupe van falende ouders.
Er zou een wet moeten komen dat dit soort mensen eens hard gaat aanpakken.

Ik heb meer het idee dat je ouders teveel boven hun stand geleefd hebben en nu de bittere pil kunnen proeven.
met 2 berichten al deze aannames, kan jij de situatie van TS?

schaap12

Ongelezen bericht door schaap12 »

Nee ik kan lezen.
Ik ben een reincarnatie en ga al wat langer mee dan vandaag.

Feit = TS zit op school vriend werkt half.
Feit = TS heeft een kind van 7 maanden
Feit = TS is verhuisd
Feit = TS heeft voor de verhuizing dus ook van 1 half salaris moeten leven, en dan wel aan kinderen beginnen dan ben je niet goed bezig.

Maar ja figuren zoals jij die zelf ook werkeloos zijn zullen het altijd opnemen voor deze figuren.

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

schaap12 schreef:Nee ik kan lezen.
Ik ben een reincarnatie en ga al wat langer mee dan vandaag.

Feit = TS zit op school vriend werkt half.
Feit = TS heeft een kind van 7 maanden
Feit = TS is verhuisd
Feit = TS heeft voor de verhuizing dus ook van 1 half salaris moeten leven, en dan wel aan kinderen beginnen dan ben je niet goed bezig.

Maar ja figuren zoals jij die zelf ook werkeloos zijn zullen het altijd opnemen voor deze figuren.
Zo zwartwit zou ik het allemaal niet zien, denk niet dat wij kunnen en mogen oordelen over het krijgen en hebben van kinderen wat betreft TS, je weet niet hoe de situatie is.
Neemt niet weg dat ik me oprecht afvraag hoe je denkt de huur van een appartement + g/w/l + eten etc. denkt te gaan betalen voor 2 volwassenen en 1 kind op 1 parttime salaris.... :?

Leo The Emperor

Maar ja figuren zoals jij die zelf ook werkeloos zijn zullen het altijd opnemen voor deze figuren
Ho eens even, het is nergens voor nodig om zo provocerend te werk te gaan.

Het gaat om te bekijken of we TS kunnen helpen en niet om forumleden af te ze.iken.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Zo zwartwit zou ik het allemaal niet zien, denk niet dat wij kunnen en mogen oordelen over het krijgen en hebben van kinderen wat betreft TS, je weet niet hoe de situatie is.
Neemt niet weg dat ik me oprecht afvraag hoe je denkt de huur van een appartement + g/w/l + eten etc. denkt te gaan betalen voor 2 volwassenen en 1 kind op 1 parttime salaris
precies , maar dat begrijpt zo'n figuur als "schaap niet".

Ben ook benieuwd hoe dit te doen voor TS.

Gesloten