Pagina 1 van 1
bedrag aan korting/percentage van groupon klopt niet
Geplaatst: 09 mei 2012 07:32
door noot12
Ik heb al een paar keer geconstateerd dat het opgegeven bedrag c.q. percentage aan besparing bij groupon niet klopt.
voorbeeld: je kan nu 750 gram aan bonbons kopen voor een bedrag van 9 euro en dit zou een besparing van 52% en 9,95 zijn.
maar als je op de site kijkt van de bonbonwinkel kost 750 gram 14,95 euro en dus niet 18,95.
ander voorbeeld van een tijd terug: je kon 60 minuten gezichtsmassage kopen voor een bedrag van 40 euro en dit zou een besparing zijn van ruim 50 euro. maar op de site zelf kostte 60 minuten gezichtsmassage maar 60 euro en dus geen besparing van ruim 50 euro, maar van 20 euro.
heeft iemand anders dit ook al geconstateerd?? wat kan je hier tegen doen, kan groupon gedwongen worden om de besparing ook daadwerkelijk te geven die wordt vermeld of ga je gewoon akkoord met het bedrag en kunnen ze dus van alles en nog wat beweren wat dan niet klopt. zo iets van je zet de adviesprijs neer waar je nooit het artikel voor heb aangeboden, maar dan lijkt het net of je veel bespaart??
ik vind dit nogal een lokkertje en koop daarom al bewust niets meer bij groupon, ook niet vanwege de klachten.
Re: bedrag aan korting/percentage van groupon klopt niet
Geplaatst: 09 mei 2012 09:00
door sephora30
Ach er zijn genoeg mensen die zich graag laten bedonderen
Re: bedrag aan korting/percentage van groupon klopt niet
Geplaatst: 09 mei 2012 14:25
door Guardian72
De kortingen worden ook gepresenteerd vanaf adviesprijzen gerekend.
Die zijn (bijna) altijd hoger dan de winkel/verkoop prijzen.
De genoemde percentages zijn m.i. daarom altijd een richtlijn..
Re: bedrag aan korting/percentage van groupon klopt niet
Geplaatst: 09 mei 2012 18:16
door MAXIEM
noot12
Sowieso moet je altijd 2 blokjes omlopen als je kortingspercentages van meer dan 15 tot 20% voorgeschoteld krijgt (de zogenaamde oorspronkelijk prijs is dan altijd een fake prijs). De huidige marges zijn zo klein, dat elke ondernemer op middenlange termijn failliet gaat als er meer korting zou worden gegeven. Zelf loop ik in elk geval 3 blokjes om, als ik de naam Groupon hoor of zie.
Maxiem.
Re: bedrag aan korting/percentage van groupon klopt niet
Geplaatst: 10 mei 2012 13:19
door Indep
GROUPON is niet de enige.
Onthoudt maar, Kortingen van 50% en hoger zijn marge technisch niet haalbaar.
Re: bedrag aan korting/percentage van groupon klopt niet
Geplaatst: 10 mei 2012 14:54
door Guardian72
Indep schreef:GROUPON is niet de enige.
Onthoudt maar, Kortingen van 50% en hoger zijn marge technisch niet haalbaar.
Het zou wel kunnen - maar dan is de marge zelf al idioot hoog .. en dan is de vraag in hoeverre je het een voordeel kan/mag noemen.
Re: bedrag aan korting/percentage van groupon klopt niet
Geplaatst: 10 mei 2012 17:45
door MAXIEM
Guardian72
Het krijgen van korting is sowieso het krijgen van gebakken lucht. Het blijft een psychologisch spel en uiteindelijk geeft het voor beide partijen een win-win resultaat. De ondernemer heeft meer omzet (en denkt dat die meer winst maakt) en de koper houdt er een goed gevoel aan over. Kortom: als het binnen de perken blijft, krijgt het mijn zegen.
Maxiem.
Re: bedrag aan korting/percentage van groupon klopt niet
Geplaatst: 12 mei 2012 00:38
door olaf79
MAXIEM schreef:noot12
Sowieso moet je altijd 2 blokjes omlopen als je kortingspercentages van meer dan 15 tot 20% voorgeschoteld krijgt (de zogenaamde oorspronkelijk prijs is dan altijd een fake prijs). De huidige marges zijn zo klein, dat elke ondernemer op middenlange termijn failliet gaat als er meer korting zou worden gegeven. Zelf loop ik in elk geval 3 blokjes om, als ik de naam Groupon hoor of zie.
Maxiem.
Hoeft niet per se, je kunt iets bijna gratis weggeven in de hoop er iets lukratievers aan over te houden. Restaurateurs doen dat vaak, menu voor belachelijk lage prijzen en vervolgens zo duur mogelijke wijnen proberen te verkopen.
Re: bedrag aan korting/percentage van groupon klopt niet
Geplaatst: 12 mei 2012 09:48
door noot12
ik heb ook gelezen op de reviews van restaurantbezoeken van mensen die via groupon gingen eten, dat sommige restaurant de mensen met een grouponbon heel anders behandelen. lang laten wachten op een tafeltje omdat 'betalende' klanten voorgaan en daadwerkelijk veel duurdere wijnen serveren ondanks dat daar niet om gevraagd is. ook heb ik gelezen dat alles dan snel snel moet. voor mij een reden om dan maar geen grouponbon te nemen. jammer dat de restaurants zo reageren. mensen met een grouponbon zijn ook betalende klanten en de restaurants hebben toch aangegeven dat ze mee willen doen. dat er dan meer mensen gebruik maken van de aanbieding zou ik juist als een zegen zien, behandel ze goed en ze komen weer terug zonder bon. jammer..