| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Van het kastje naar de muur gestuurd worden door TELFORT/KPN
Van het kastje naar de muur gestuurd worden door TELFORT/KPN
Onlangs ben ik verhuisd naar een nieuwe huurwoning. Deze huurwoning bevind zich in een oud bank gebouw. Ik heb meteen internet aangevraagd via Telfort en netjes het zelf installatiepakket ontvangen. Doordat ik behoorlijk afhankelijk ben van internet ben ik meteen begonnen met de aansluiting. Ik heb verschillende is/ra punten in mijn woning, maar tijdens het aansluiten kwam ik er achter dat geen van deze punten werkzaam zijn. Mijn buurvrouw zat met het zelfde dillema. Gisteren is bij haar een storingsmonteur van KPN langsgeweest die helemaal beneden in het pand een werkende kpn lijn heeft aangelegd en is/ra punten heeft aangelast. Ook heeft hij een kabel van de begaande grond naar de 2e verdieping getrokken zodat mijn buurvrouw eindelijk gebruik kan maken van internet. Toen ik deze informatie te horen kreeg heb ik meteen met telfort contact opgenomen om te vragen om een monteur aangezien ik dit onmogelijk zelf kan aansluiten. Echter geven hun aan dat het maken van een werkend is/ra punt in mijn woning door KPN gedaan zou moeten worden, aangezien KPN verantwoordelijk is voor alle is/ra aansluitingen. Ik heb daarom dus contact met KPN opgenomen met de vraag hoe ik een monteur kon krijgen. Echter geeft KPN nu aan dat mijn eigen internetprovider (telfort) hier dus voor verantwoordelijk is en dat ook zij mij niet kunnen helpen. Ik wordt dit van het kastje naar de muur gestuurd!! Resultaat beiden kunnen geen is/ra aansluiting in mijn woning maken waardoor ik nu een internetpakket betaal terwijl ik geen eens gebruik kan maken van het internet.
Wie kan mij tips geven wat te doen want ik wordt hier ook radeloos van!
Wie kan mij tips geven wat te doen want ik wordt hier ook radeloos van!
Re: Van het kastje naar de muur gestuurd worden door TELFORT/KPN
http://electronica.infonu.nl/telecom/95 ... -huis.html
misschien heb je hier iets aan, volgens mij is Telfort degene die het moet doen.
misschien heb je hier iets aan, volgens mij is Telfort degene die het moet doen.
Dank je wel. Ik had deze informatie echter al ontvangen vanuit KPN.
Ondanks deze informatie krijg ik alsnog geen hulp vanuit Telfort op KPN
Ondanks deze informatie krijg ik alsnog geen hulp vanuit Telfort op KPN
juridisch loket in je woonplaats bezoeken? als je op internet leest , dan is Telfort toch degene die het moet doen.
Anders ze in gebreke stellen , door een aangetekende brief, termijn van7 dagen, helpt dat niet dan kan je opzeggen.
succes.
Anders ze in gebreke stellen , door een aangetekende brief, termijn van7 dagen, helpt dat niet dan kan je opzeggen.
succes.
-
Telfort webcare
- verified
- Contacteer:
@g_rock156,
Dat is inderdaad erg vervelend. Ik kijk dit graag voor u na. Maak in een privé bericht uw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar. Er wordt dan zo snel mogelijk contact met u opgenomen.
Henk
Dat is inderdaad erg vervelend. Ik kijk dit graag voor u na. Maak in een privé bericht uw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar. Er wordt dan zo snel mogelijk contact met u opgenomen.
Henk
Als je dat rtikel leest is dat ook wat Telfort hoopt in een dergelijk gevalciske schreef:juridisch loket in je woonplaats bezoeken? als je op internet leest , dan is Telfort toch degene die het moet doen.
succes.
Ze doen dit alleen niet, omdat het heel veel geld kost. Je provider mag deze kosten niet in rekening, omdat dit valt onder hun leverplicht. Ze zijn je op dat moment liever kwijt als klant, dan dat ze een telefoonlijn voor je aan moeten leggen. Wat de daadwerkelijke kosten zijn is afhankelijk van jouw situatie, maar hieronder vind je een kort overzicht van de geschatte kosten.
Telfort heeft maar te zorgen dat TS wel internet kan ontvangen door dat Isra punt te maken.
En als ze dat niet doen voldoen ze niet aan de leveringsvoorwaarden, dus mag je opzeggen, en dat is wat ze willen.
berndv schreef:En als ze dat niet doen voldoen ze niet aan de leveringsvoorwaarden, dus mag je opzeggen, en dat is wat ze willen.
Dan is het beter dat niemand klant wordt bij Telfort , wat een waardeloze instelling zeg.
Het lijkt me dat KPN het moet aanleggen aangezien zij verantwoordelijk zijn voor de telecom zaken in je regio.
Echter zij mogen hiervoor kosten in rekening brengen. Moet jij die betalen?
Nee dat moet de verhuurder doen, die is verantwoordelijk voor een goede oplevering van de woning inclusief werkende aansluitingen. Dit hebben ze verzuimd en dus moeten ze het alsnog in orde maken, met de daarbij komende kosten.
Nee dat moet de verhuurder doen, die is verantwoordelijk voor een goede oplevering van de woning inclusief werkende aansluitingen. Dit hebben ze verzuimd en dus moeten ze het alsnog in orde maken, met de daarbij komende kosten.
-
Bob Schurkjens
Mikado80 schreef:Het lijkt me dat KPN het moet aanleggen aangezien zij verantwoordelijk zijn voor de telecom zaken in je regio.
Niet juist. Telfort is de partij aan wie je betaalt. Telfort moet het probleem daarom volledig oplossen. Telfort is contractpartij.
Telfort moet dit binnen 30 dagen na bestelling in orde maken. Na die 30 dagen mag de contractant zonder opgaaf van reden het contract ontbinden:
http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider
De verhuurder is niet verantwoordelijk voor een werkende telefoonaansluiting. Tenzij uitdrukkelijk in het huurcontract is opgenomen dat er een werkend ISRA-punt in de woning aanwezig is.
Kijk de do en do'nt van de verhuurder er op na. als zij verantwoordelijk zijn voor een werkende aansluiting in de woning volgens het overzicht dan moeten ze de kosten op zich nemen. Een ander moet het dan weliswaar aanleggen en volgens aansluitingen.nl is kpn hiervoor de aangewezen instantie.
Laatst gewijzigd door Mikado80 op 03 jun 2012 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je het hele stuk had gelezen, dan had je kunnen zien dat KPN en Telfort elkaar de bal toespelen, waar dus TS niks aan heeft.en volgens aansluitingen.nl is kpn hiervoor de aangewezen instantie.
Ciske ik heb goed gelezen. Telfort trekt geen kabels en doet geen aansluitingen. Het kan in opdracht van Telfort in orde gemaakt worden, maar KPN legt het aan!
Het hele issue draait hier om de kosten.
Telfort wil het niet doen (uitbesteden) gezien de hoge kosten.
KPN wil het wel doen, maar krijgt het niet vergoedt en wil het dus ook niet doen, tenzij je klant bent bij hun.
Dus krijg je het kastje naar de muur effect.
Echter m.i. blijft het een verantwoordelijkheid van de verhuurder. Die moet zorgen voor deugdelijke aansluitingen.
Toen ik in mijn woning kwam te wonen had ik zowel geen deugdelijke kabel als telecom aansluiting in mijn woning. Ik heb de verhuurder gebeld en nog dezelfde week werd het in orde gemaakt door respectievelijk UPC en KPN. Ik heb hier geen facturen van gekregen.
In het overzicht wat ik bij mij contract heb gekregen waar de verhuurder voor verantwoordelijk is en waar ik verantwoordelijk ben. Ik neem aan dat onze ts dit ook heeft.
Het hele issue draait hier om de kosten.
Telfort wil het niet doen (uitbesteden) gezien de hoge kosten.
KPN wil het wel doen, maar krijgt het niet vergoedt en wil het dus ook niet doen, tenzij je klant bent bij hun.
Dus krijg je het kastje naar de muur effect.
Echter m.i. blijft het een verantwoordelijkheid van de verhuurder. Die moet zorgen voor deugdelijke aansluitingen.
Toen ik in mijn woning kwam te wonen had ik zowel geen deugdelijke kabel als telecom aansluiting in mijn woning. Ik heb de verhuurder gebeld en nog dezelfde week werd het in orde gemaakt door respectievelijk UPC en KPN. Ik heb hier geen facturen van gekregen.
In het overzicht wat ik bij mij contract heb gekregen waar de verhuurder voor verantwoordelijk is en waar ik verantwoordelijk ben. Ik neem aan dat onze ts dit ook heeft.
Alsnog Mikado, heeft TS daar niks aan, dus beter dat hij/zij weggaat bij Telfort, als je zo met klanten om gaat.
idd telfort had de klant ook kunnen plezieren en blij kunnen zijn dat deze TS klant bij hun werd. Het had van service getuigd om deze kosten op zich te nemen en het in orde te maken.
Blijft staan dat het niet de verantwoordelijkheid is van telfort. Maar van de verhuurder in de meeste gevallen
Blijft staan dat het niet de verantwoordelijkheid is van telfort. Maar van de verhuurder in de meeste gevallen
Laatst gewijzigd door Mikado80 op 03 jun 2012 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bob Schurkjens
Als je zo stellig bent, post hier dan een paar links met wet- en regelgeving die je stelling onderbouwen. Ik ben benieuwd.
Wat ik aangeef is dat hij het beste zijn huurcontract er op na kan kijken en de verantwoordelijkheden van verhuurder en huurder.
Natuurlijk is niet elk contract hetzelfde. Echter bij mijn woningbouw vereniging en dat is een vrij grote coöperatie staat in het verantwoordelijkheids overzicht dat niet deugdelijke ISRA aansluitingen voor hun verantwoording zijn. Het doortrekken van lijnen is wel de verantwoording van de huurder
TS heeft geen werkende ISRA aansluitingen. Dus kan hij het beste zijn huurovereenkomst er even op naslaan.
Zou mijn ISRA aansluiting niet werken en mijn verhuurder zou het niet willen oplossen dan weet ik zeker dat ik aan de hand van de uitgereikte bijlage bij mijn huurcontract het voor de rechter win!
Als mijn huurder het niet zou verzorgen en telfort nam de kosten niet op zich, dan wist ik het wel, dan was ik allang weg!
Natuurlijk is niet elk contract hetzelfde. Echter bij mijn woningbouw vereniging en dat is een vrij grote coöperatie staat in het verantwoordelijkheids overzicht dat niet deugdelijke ISRA aansluitingen voor hun verantwoording zijn. Het doortrekken van lijnen is wel de verantwoording van de huurder
TS heeft geen werkende ISRA aansluitingen. Dus kan hij het beste zijn huurovereenkomst er even op naslaan.
Zou mijn ISRA aansluiting niet werken en mijn verhuurder zou het niet willen oplossen dan weet ik zeker dat ik aan de hand van de uitgereikte bijlage bij mijn huurcontract het voor de rechter win!
Als mijn huurder het niet zou verzorgen en telfort nam de kosten niet op zich, dan wist ik het wel, dan was ik allang weg!