LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groupon weigert geld terug te geven, enkel 'credits'

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
just*me
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 jul 2011 15:52

Re: Groupon weigert geld terug te geven, enkel 'credits'

Ongelezen bericht door just*me »

Heb je twitter? Het lijkt dat ze op twitter aardig actief zijn als je een tweet met @GrouponNED plaatst ...wellicht kom je daar bij een andere medewerker terecht die je wel kan helpen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Groupon weigert geld terug te geven, enkel 'credits'

Ongelezen bericht door Guardian72 »

just*me schreef:Heb je twitter? Het lijkt dat ze op twitter aardig actief zijn als je een tweet met @GrouponNED plaatst ...wellicht kom je daar bij een andere medewerker terecht die je wel kan helpen?
In elk geval worden klachten/problemen sneller bekend bij een groter publiek - dus zowiezo altijd daar plaatsen (en facebook etc).
Informatie is het beste wapen van de consument - en als een bedrijf stelselmatig problemen heeft met "aanbiedingen" ... tja - dan verdienen ze zoveel mogelijk negatieve publiciteit.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Groupon weigert geld terug te geven, enkel 'credits'

Ongelezen bericht door olaf79 »

Het zou tijd zijn voor een proefproces. Misschien wil tros radar daaraan meewerken.

jvanree
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2012 11:52

Re: Groupon weigert geld terug te geven, enkel 'credits'

Ongelezen bericht door jvanree »

Ik ben het hier mee eens. Zolang ze dit ongestraft kunnen doen, zullen ze het waarschijnlijk blijven doen. (Jammer maar helaas zijn er zulke bedrijven...)

Dus een proces is een goed idee...

Melding maken via sociale media is ook een goede idd.. Daar kan iedereen meelezen dus bedrijven willen dan nog wel eens sneller iets oplossen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Groupon weigert geld terug te geven, enkel 'credits'

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Groupon "Klantenservice" reageerde ook op dit forum. Maar zijn inmiddels met de staart tussen de benen vertrokken.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Groupon weigert geld terug te geven, enkel 'credits'

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Bob Schurkjens schreef:Het wordt hoog tijd dat er een Tros Radar item over Groupon wordt gemaakt in het komende televisieseizoen. Toch eigenlijk een vorm van diefstal waar Groupon zich voortdurend aan schuldig maakt. Zie ook o.a. het topic Renoweek:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=119946
Het wordt hoog tijd dat consumenten partijen als groupon lekker links laten liggen. Zeker als er al meer dan genoeg klachten over te vinden zijn en moeilijk doen bij terugbetaling ed. Erg slim is deze strategie niet op de langere termijn. Ja ze houden het geld met credits op dat moment wel binnen maar zijn waarschijnlijk wel een klant kwijt. Met een iets soepeler beleid (als de klant daadwerkelijk een punt heeft) zullen de klanten ook terugkomen en niet zoveel klachten verschijnen.

Of nog een radaruitzending veel zin heeft, weet ik niet. Radar heeft er al eens aandacht aan besteedt en de klachten blijven maar binnenstromen op het forum omdat mensen er lukraak maar blijven kopen.

Meldt je af voor de deals en aanbiedingen nieuwsbrief en kom niet meer op de site, mis je niets aan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Groupon weigert geld terug te geven, enkel 'credits'

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Volledig mee eens. Maar dat geldt ook voor bijvoorbeeld Oxxio en NLenergie/Nederlandse Energie Maatschappij, (wijlen) DSB-bank etc etc etc

De mensen willen graag belazerd worden. Vervolgens komen ze hier klagen. A never ending story.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Groupon weigert geld terug te geven, enkel 'credits'

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Je horot op de forum zo wie zo altijd alleen maar klachten, tevreden klanten komen hier niet. Maar ik ben een trouwe gebruiker van Groupon (koop dan ook voornamelijk restaurant Groupons) en tuurlijk heb ik ook regelmatig slechte Groupons gehad in de restaurant. Voornmaelijk omdat de uitbaters dan een gerecht helemaal uitgekleed serveren. Maar ik heb ook goede ervaringen gehad en vaak kan je sommige dingen al voorkomen door gewoon even te googlen.

Maar ik geef toe dat Groupon service zeer slecht bereikbaar is, maar vaak genoeg je mail sturen en uiteindelijk krijg je wel een reply of idd de credits. Maar ik zal dan ook nooit producten kopen via Groupon nav al die klachten. Maar restaurant groupons kan ik op zich wel aanraden. En tja, als een restaurant 1000 groupon voor 2 personen verkoopt dan heb je idd grote kans dat je daar de eerste maanden niet terecht kan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Groupon weigert geld terug te geven, enkel 'credits'

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Groupon verdient geld over de rug van haar klanten. Als bedrijf moet je er alles aan doen om klachten te voorkomen. En als er dan klachten zijn, moet je die snel en netjes oplossen. Maar omdat die werkwijze minder oplevert werken ze niet zo.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Groupon weigert geld terug te geven, enkel 'credits'

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bob Schurkjens schreef:Groupon verdient geld over de rug van haar klanten. Als bedrijf moet je er alles aan doen om klachten te voorkomen. En als er dan klachten zijn, moet je die snel en netjes oplossen. Maar omdat die werkwijze minder oplevert werken ze niet zo.
Dat soort korte termijn denken zien we wel vaker bij bedrijven. Meestal bestaan die niet lang. Helaas lost het op korte termijn niks op. Het enige dat werkelijk helpt is een uitspraak van de rechter.
Mijn mening is dat Groupon niet een bemiddelaar is maar de verkoper, omdat zij het volledige bedrag incasseren. Daarom is Groupon aansprakelijk bij niet levering, zelfs al is dit in hun onwettige voorwaarden uitgesloten.

Tsja, wat zou de rechter ervan vinden.

Baghera
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 okt 2007 14:33

Re: Groupon weigert geld terug te geven, enkel 'credits'

Ongelezen bericht door Baghera »

Wat een negatieve reacties hier allemaal zeg... Ik heb via Groupon, Groupdeal en iBood nu al voor een aantal duizend euro aan artikelen gekocht in de laatste 3 jaar (tsja, het loopt op) en zo goed als alles is geleverd. Enkel wat t-shirts zijn niet geleverd geweest en heb ik ook gewoon m'n geld (ál het geld) terug gekregen...

Van de 25 keer dat ik iets besteld heb (als het er niet méér zijn btw) is het één keer fout gegaan... foutmarge van max 4%.... niet slecht.

Groupon zijn géén oplichters, het zijn bemiddelaars. De producten die ze aanbieden zijn de producten van hun leveranciers. Koop je iets, ben je afhankelijk van meerdere partijen. Er wordt zó waanzinnig veel verhandeld, natuurlijk gaat er wel eens iets fout, maar mijn ervaring is dat dit goed opgelost wordt. Pas dus op met het verspreiden van indianenverhalen... Zoiets gaat een eigen leven leiden.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Groupon weigert geld terug te geven, enkel 'credits'

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Baghera - de kwaliteit van een bedrijf, eender welk, blijkt niet uit hoe goed ze zijn met leveren - maar hoe men problemen en fouten oppakt.

Kennlijk heeft (met name) Groupon daar toch een hoop steken laten vallen.

Door de foute afhandeling / gebrek aan service / handelen tegen de wet af te doen als indianenverhalen doe je de mensen die benadeeld zijn tekort - en ga ik me serieus afvragen of Groupon echt zo wanhopig word dat ze op deze manier aan damage control menen te moeten doen ...

Gesloten