Pagina 1 van 1
Opzeggen niet per wanneer je wilt bij Canal Digitaal
Geplaatst: 11 mei 2012 12:10
door pjotter12
vandaag geprobeert op te zeggen met als einddatum lopende contract 30 juli 2012.
Wat schetst mijn verbazing: kan alleen met 30 dagen....dus geen keuze wanneer je wilt eindigen, de meneer aan de lijn verwijst naar algemene voorwaarden dat er een maand opzegtermijn is, dus per 11 juni.
Dat ik aangaf dat dat volgens mij minimaal een maand is, verwees hij weer naar de algemene voorwaarden.
Tevens zeer vreemd dat je geen opzegbrief kunt downloaden of via je account kan opzeggen, en dat dit idd via 15 ct per minuut moet.
Kortom: klantvriendelijkheid en service 0,0.
Toen ik hem nog wees op het feit dat persoonlijke gegevens niet versleuteld werden via https wilde hij mij doorverbinden naar een andere afdeling.
Dit heb ik maar afgebroken omdat ik aangaf dat ik geen 15 cent per minuut ga betalen voor een wettelijke terkortkoming hunnerzijds.
Wellicht met een abonnement iets voordeliger dan een ander, maar met deze service was dit eens en nooit meer.
Re: Opzeggen niet per wanneer je wilt bij Canal Digitaal
Geplaatst: 11 mei 2012 12:14
door berndv
Bij wie heb je geprobeert op te zeggen? Je opzegtermijn zou een maand moeten zijn. Wat is de einddatum van je contract?
Stel ik sluit vandaag een jaarcontract af, dan ka ik morge opzeggen met als einddatum de einddatum van het contract.
Stel ik heb een jaarcontract welke morgen verloopt, dan kan ik vandaag wel opzeggen, maar dan dien ik wel rekening te houden met de opzegtermijn van 1 maand, dus wordt de einddatum 11 juni.
Beide voorbeelden hierboven zouden van toepassing kunnen zijn, kan alleen niet echt duidelijk opmaken welke het is.
Re: Opzeggen niet per wanneer je wilt bij Canal Digitaal
Geplaatst: 11 mei 2012 13:03
door bprosman
Toen ik hem nog wees op het feit dat persoonlijke gegevens niet versleuteld werden via https wilde hij mij doorverbinden naar een andere afdeling.
Dit heb ik maar afgebroken omdat ik aangaf dat ik geen 15 cent per minuut ga betalen voor een wettelijke terkortkoming hunnerzijds.
Die discussie is hier al eens eerder voorbijgekomen, waar staat dat in de wet ?
Re: Opzeggen niet per wanneer je wilt bij Canal Digitaal
Geplaatst: 11 mei 2012 13:09
door pjotter12
bprosman schreef:Toen ik hem nog wees op het feit dat persoonlijke gegevens niet versleuteld werden via https wilde hij mij doorverbinden naar een andere afdeling.<br sab="706">Dit heb ik maar afgebroken omdat ik aangaf dat ik geen 15 cent per minuut ga betalen voor een wettelijke terkortkoming hunnerzijds.
<br sab="707">Die discussie is hier al eens eerder voorbijgekomen, waar staat dat in de wet ?
Hoi bprosman:
uit een publicatie van CBP en die van toepassing zijn zodra er een webformulier is waar o.a. NAW gegevens gevraagd worden:
Wettelijke verplichting tot beveiliging
De wettelijke grondslag voor de maatregelen voor beveiliging van
persoonsgegevens wordt gevormd door artikel 13 WBP. De beveiliging van
persoonsgegevens valt onder de verantwoordelijkheid van de verantwoordelijke,
zoals gedefinieerd in artikel 1 onder d WBP.
Artikel 13 WBP luidt:
De verantwoordelijke legt passende technische en organisatorische maatregelen ten uitvoer om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking. Deze maatregelen garanderen, rekening houdend met de stand der techniek en de kosten van de tenuitvoerlegging, een passend beveiligingsniveau gelet op de risico’s die de verwerking en de aard van de te beschermen gegevens met zich meebrengen. De maatregelen zijn er mede op gericht onnodige verzameling en verdere verwerking van persoonsgegevens te voorkomen.
Re: Opzeggen niet per wanneer je wilt bij Canal Digitaal
Geplaatst: 11 mei 2012 13:10
door pjotter12
[quote="berndv"]Bij wie heb je geprobeert op te zeggen? Je opzegtermijn zou een maand moeten zijn. Wat is de einddatum van je contract?
Ik was inderdaad een en ander vergeten te posten, heb bericht aangepast
Re: Opzeggen niet per wanneer je wilt bij Canal Digitaal
Geplaatst: 11 mei 2012 13:14
door berndv
Ik zie dat je je bericht hebt aangepast. Het wordt nu iets duidelijker wat de bedoeling is. Dit is zeker wel raar hoe ze dit rekenen. Je bent dus contractvrij, wilt opzeggen maar niet over een maand, maar die periode moet langer zijn. Vreemd dat ze niet aan dit verzoek kunnen voldoen. Dan zit er niks anders op dan opzeggen op 30 juni.
En tja, klantvriendelijk naar een klant die geen klant meer wil zijn, lijkt me ook niet echt noodzakelijk.
Over het https deel, leuk wat je quote uit dat artikel, maar jij wilde niet afwachten op de verklaring. Het deel wat jij hier noemt gaat over het opslaan va de gegevens, niet het verzenden van.
Re: Opzeggen niet per wanneer je wilt bij Canal Digitaal
Geplaatst: 11 mei 2012 13:22
door bprosman
een passend beveiligingsniveau gelet op de risico’s
Hier kunnen heel veel advokaten heel veel uren op declareren en dan nog komen ze er niet uit als conclusie dat dit gelijk staat aan 'https verplicht'.
Re: Opzeggen niet per wanneer je wilt bij Canal Digitaal
Geplaatst: 11 mei 2012 13:34
door angel1978
Gewoon opzeggen per aangetekende brief waarbij je aangeeft per einde contractdatum op te zeggen en waarbij je aangeeft de opzegtermijn in acht te nemen.
Daarmee voldoe je aan de eisen die de wetgever aan een opzegging stelt.. Verder kunnen ze dan de boom in !
Re: Opzeggen niet per wanneer je wilt bij Canal Digitaal
Geplaatst: 11 mei 2012 15:02
door pjotter12
berndv schreef:
Over het https deel, leuk wat je quote uit dat artikel, maar jij wilde niet afwachten op de verklaring. Het deel wat jij hier noemt gaat over het opslaan va de gegevens, niet het verzenden van.
Het gaat om het verwerken van de gegevens, daar valt ook de verwerking via een website onder.
Als dat via een onbeveilgde verbinding wordt verstuurd is het in potentie mogelijk dit te onderscheppen en te wijzigen, dan wel te kopieren.
Dus het verzenden valt wel degelijk hieronder.
Re: Opzeggen niet per wanneer je wilt bij Canal Digitaal
Geplaatst: 11 mei 2012 15:06
door bprosman
Dus het verzenden valt wel degelijk hieronder.
Dat klopt maar je laat de component "risico" weg die mede bepalend is of SSL nodig/verplicht is.
Een website waarin je via een formulier verzoekt om op een euthanasielijst geplaatst te worden zal anders beoordeeld worden dan een aanvraag voor een wijkkrantje ondanks dat je misschien de zelfde gegevens verstrekt, om maar even een extreem voorbeeld te geven.
Re: Opzeggen niet per wanneer je wilt bij Canal Digitaal
Geplaatst: 11 mei 2012 15:09
door berndv
Precies wat hier gezegd wordt. En de wet geeft niet aan Hoe iets beveiligt moet zijn, maar dat je als bedrijf duidelijk omschrijft waarom je de gegevens op slaat en waarom je het op een dergelijke manier "verwerkt".
Re: Opzeggen niet per wanneer je wilt bij Canal Digitaal
Geplaatst: 11 mei 2012 15:15
door tinne
hoi Pjotter,
zo heb ik het gedaan met 2 van mijn Canal Digitaal abo's
CanalDigitaal
Antwoordnummer 1100
1200 VB Hilversum
27-07-2011
Betreft : abonneenummer :
L.s.,
Bij deze deel ik u mede dat bovengenoemd abonnement stopgezet moet worden met ingang van 1 September 2011. De automatische afschrijving die voor dit abonnement geldt kan deze maand (juli 2011) voor de laatste keer afgeschreven worden, daarna wordt uw nummer voor automatische incasso geblokkeerd.
U bent ongetwijfeld op de hoogte van het feit dat er op 1 juli 2009 nieuwe regels in werking zijn getreden betrekking hebbend op de opzegtermijn van o.a. uw diensten, welke mij het recht geven het abonnement met een opzegtermijn van één maand te beëindigen.
Ik ga er dan ook vanuit dat u één en ander correct zult afwerken.
Uw bevestiging van beëindiging per 01-09-2011 zie ik dan ook graag per omgaande tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Dat werkte uitstekend, niets aantekenen, gewoon via Antwoordnr je krijgt snel genoeg bevestiging.
Succes
Met vriendelijke groet,
Tinne
Re: Opzeggen niet per wanneer je wilt bij Canal Digitaal
Geplaatst: 11 mei 2012 15:23
door stofzuigertje
Je moet 1 maand van tevoren opzeggen... maar iets later mag ook.
Als je in Oktober gaat verhuizen en geen schotel meer kan of mag plaatsen mag je het nu al regelen.
Als ze het eerder stoppen zou je zonder TV komen te zitten.
Wel mogen ze een vervaldatum op contract nemen dus als je ooit de op de 11de van de maand start per 11 oktober in plaats van 1 oktober stoppen dus iets langer mag...
Dat ze van Juli gevraagd 11 juni maken is dus iets te vroeg maar niets aan te doen.
Re: Opzeggen niet per wanneer je wilt bij Canal Digitaal
Geplaatst: 11 mei 2012 17:25
door olaf79
pjotter12 schreef:bprosman schreef:Toen ik hem nog wees op het feit dat persoonlijke gegevens niet versleuteld werden via https wilde hij mij doorverbinden naar een andere afdeling.<br sab="706">Dit heb ik maar afgebroken omdat ik aangaf dat ik geen 15 cent per minuut ga betalen voor een wettelijke terkortkoming hunnerzijds.
<br sab="707">Die discussie is hier al eens eerder voorbijgekomen, waar staat dat in de wet ?
Hoi bprosman:
uit een publicatie van CBP en die van toepassing zijn zodra er een webformulier is waar o.a. NAW gegevens gevraagd worden:
Wettelijke verplichting tot beveiliging
De wettelijke grondslag voor de maatregelen voor beveiliging van
persoonsgegevens wordt gevormd door artikel 13 WBP. De beveiliging van
persoonsgegevens valt onder de verantwoordelijkheid van de verantwoordelijke,
zoals gedefinieerd in artikel 1 onder d WBP.
Artikel 13 WBP luidt:
De verantwoordelijke legt passende technische en organisatorische maatregelen ten uitvoer om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking. Deze maatregelen garanderen, rekening houdend met de stand der techniek en de kosten van de tenuitvoerlegging, een passend beveiligingsniveau gelet op de risico’s die de verwerking en de aard van de te beschermen gegevens met zich meebrengen. De maatregelen zijn er mede op gericht onnodige verzameling en verdere verwerking van persoonsgegevens te voorkomen.
Dus als ik een briefkaart invul om me op de krant te abonneren moet de krant mij een kluis leveren en die kluis laten ophalen door een gecertificeerde koeriersdienst. Want tsja, je weet nooit wie er bij de post met mijn NAW gegevens vandoor gaat.
Re: Opzeggen niet per wanneer je wilt bij Canal Digitaal
Geplaatst: 12 mei 2012 21:01
door pjotter12
berndv schreef:
En tja, klantvriendelijk naar een klant die geen klant meer wil zijn, lijkt me ook niet echt noodzakelijk.
Dat is maar hoe je het bekijkt, wellicht heeft een bedrijf waar je opzegt later weer een betere aanbieding, en zou je in potentie weer abonnee kunnen worden.
Met een klantonvriendelijke wijze omgaan met een opzegging doet de klant wel twee keer nadenken om opnieuw klant te worden.
Re: Opzeggen niet per wanneer je wilt bij Canal Digitaal
Geplaatst: 12 mei 2012 21:10
door pjotter12
bprosman schreef:Dus het verzenden valt wel degelijk hieronder.
Dat klopt maar je laat de component "risico" weg die mede bepalend is of SSL nodig/verplicht is.
Een website waarin je via een formulier verzoekt om op een euthanasielijst geplaatst te worden zal anders beoordeeld worden dan een aanvraag voor een wijkkrantje ondanks dat je misschien de zelfde gegevens verstrekt, om maar even een extreem voorbeeld te geven.
Dat klopt ook, hoe meer gegevens er gevraagd worden hoe beter het beveiligd moet worden.
nog een quote uit handleiding wet bescherming persoonsgegevens, waar volgens mij uit blijkt dat ook adresgegevens voor het wijkkrantje beveiligd dienen te worden:
--------
4.6 Hoe moet ik mijn gegevensverwerking beveiligen?
De Wbp verplicht u om uw gegevensverwerking te beveiligen.
U moet passende technische en organisatorische maatregelen nemen om het
verlies van gegevens of onrechtmatige verwerking tegen te gaan.
Organisatorische maatregelen kunnen bijvoorbeeld inhouden dat maar een
beperkt aantal personen toegang heeft tot uw computersysteem.
De (technische en organisatorische) maatregelen die u neemt,moeten een
passend beveiligingsniveau garanderen.
Passende beveiliging betekent dat u in uw keuze voor de methode van
beveiliging de volgende elementen moet meewegen:
• De risico’s van de verwerking en de aard van de te beschermen gegevens.
Hoe gevoeliger de gegevens, hoe zwaarder de toegepaste beveiliging moet
zijn. Zijn de gegevens minder gevoelig, dan hoeft u niet steeds de zwaarst
mogelijke beveiligingsmaatregelen nemen
------