Pagina 1 van 1

klachtenafhandeling Thomas Cook

Geplaatst: 11 mei 2012 13:45
door Karin010658
bij Thomas Cook half pension reis geboekt. In hotel bleek half pension niet mogelijk. Klacht ingediend niet gehonoreerd had ik de 24 uurs service toen maar moeten bellen. :? :evil: Wat een klantvriendelijkheid. Schande Wie heeft dezelfde ervaring?

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Geplaatst: 11 mei 2012 13:52
door berndv
Wat had het hotel wel? Logies ontbijt of vol pension? En waarom heeft u de alarmcentrale niet gebeld, die hadden ter plekke mogelijk nog een oplossing kunnen bieden. Neemt niet weg dat de afhandeling achteraf ver beneden peil is, maar daar staat thomas cook ook om bekend inmiddels, gezien eerdere topics hier op dit forum.

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Geplaatst: 11 mei 2012 13:58
door Karin010658
Het hotel biedt normaal wel half pension maar Frankrijk had verkiezingen en daarom was het restaurant gesloten. Had ik dat geweten had ik niet geboekt toch?

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Geplaatst: 11 mei 2012 14:16
door berndv
Maar je hebt dus geboekt en betaald voor half pension en nu dus alleen logies ontvangen? Dan lijkt mij dat in dezen wel een wanprestatie van thomas cook. Het belle. Van de 24 uurslijn had het probleem misschien kunnen oplossen, maar ik betwijfel dat.

U had recht op ontbijt en diner, dit heeft u nu tegen kosten elders moeten nuttigen. Ik hoop dat u hier kassabonnen heeft? Lijkt mij dat u die kosten vergoed zult moeten krijgen, u had immers betaald voor ontbijt en lunch.

Ik weet dat de webcare can thomas cook ook op dit forum zit, dus even afwachten of die nog gaan reageren

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Geplaatst: 11 mei 2012 14:28
door Karin010658
dank voor u reactie. we wachten af, daarna kan ik altijd nog naar mijn rechtsbijstand toegaan. Maar wil je dat als Thomas Cook, je hebt toch een naam hoog te houden en waar gaat het nu om.................. :(

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Geplaatst: 11 mei 2012 14:35
door berndv
Welke naam moeten ze hoog houden? Probeer de zoekfunctie eens hier op dit forum en je zult versteld staan hoeveel problemen er zijn. Het enige wat ze hier doen is damage control.

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Geplaatst: 11 mei 2012 19:08
door b767-300er
Maar dat geldt ook voor andere touroperators.
Behalve Thomas Cook (neckermann) vindt je heir ook genoeg klachten over bv TUI (Arke/HI)

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Geplaatst: 15 mei 2012 09:53
door geengast
De voorwaarden laten hier toch geen speling? De klant heeft de PLICHT de klacht ter plaatse te melden. Mocht het niet opgelost worden dien men onverwijld de organisatie in te schakelen.
U heeft Thomas Cook toch helemaal geen mogelijkheid gegeven om de klacht ter plaatse op te lossen? Wat moeten ze achteraf doen? Een kop soep in een pakketje naar u toe sturen?

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Geplaatst: 15 mei 2012 18:32
door Karin010658
wat had ik dan moeten doen. Alles was dicht in verband met verkiezingen. Had men mij dan een maaltijd opgestuurd. Wat je kunt doen is iemand schadeloos stellen voor de dag dat hij geen gebruik heeft kunnen maken van half pension terwijl hij daar wel voor betaald heeft.!!!!!!!!!!! Hoe moeilijk kan het zijn.

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Geplaatst: 15 mei 2012 18:36
door berndv
Zoals ik al eerder vroeg en stelde, ik ga er van uit dat u hier bonnetjes van heeft? Schadeloos betekent dat u schade heeft, u heeft elders de maaltijd moeten nuttigen. Dat u deze kosten vergoed krijgt, vind ik toch wel redelijk. U had immers betaald voor eten.

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Geplaatst: 15 mei 2012 18:43
door Karin010658
zoals ik al heb verteld. Het was zondag en er waren verkiezingen. Er was alleen een take away pizza open. Dus hebben we daar een pizza gehaald ja en daar heb ik geen bonnetje van. :evil:

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Geplaatst: 15 mei 2012 18:51
door berndv
Karin010658 schreef:zoals ik al heb verteld. Het was zondag en er waren verkiezingen. Er was alleen een take away pizza open. Dus hebben we daar een pizza gehaald ja en daar heb ik geen bonnetje van. :evil:
Dan wordt het lastig om schadeloos gesteld te worden, aangezien u dus geen aantoonbare schade heeft. U kunt hooguit nog een coulance krijgen.

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Geplaatst: 16 mei 2012 19:04
door Choco2009
Welkom bij de Thomascook group...!
Veel succes met de afhandeling van je klacht bij ons heeft het bijna 16 weken geduurd.
Ze proberen zich eerst met een of ander kletskoek verhaal vanaf te maken.
Dus door zetten!

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Geplaatst: 18 mei 2012 16:01
door Juist ja
Grote kans dat u afgescheept wordt met een Thomas Cook vakantiecheque. Niet accepteren hoor! Wordt je indirect weer verplicht met die organisatie op vakantie te gaan....

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Geplaatst: 18 mei 2012 16:12
door Emmy75
berndv schreef:
Karin010658 schreef:zoals ik al heb verteld. Het was zondag en er waren verkiezingen. Er was alleen een take away pizza open. Dus hebben we daar een pizza gehaald ja en daar heb ik geen bonnetje van. :evil:
Dan wordt het lastig om schadeloos gesteld te worden, aangezien u dus geen aantoonbare schade heeft. U kunt hooguit nog een coulance krijgen.
Op zich zou het zo kunnen zijn dat iemand wel een bonnetje heeft, maar goedkoper uit is gweest met de maaltijd dan het halfpension component daadwerkelijk heeft gekost. Het is in mijn optiek dan niet echt redelijk om alleen de kosten van het bonnetje te vergoeden.

De meeste hotels worden doorgaans ook aangeboden met logies / ontbijt of alleen logies waarbij een bepaald bedrag als opslag geldt voor halfpension. Meestal is deze opslag wel terug te vinden in de reisgidsen. In dat opzicht zou het redelijk zijn dat TS op zijn minst het niet gekregen deel van de HP terugkrijgt (deze opslag dus). Als TS duurder uit zou zijn dan met de opslag van HP had zij inderdaad de bonnetjes moeten bewaren, maar zou ze alsnog op zijn minst het bedrag van de opslag moeten krijgen.
Karin010658 schreef:wat had ik dan moeten doen. Alles was dicht in verband met verkiezingen. Had men mij dan een maaltijd opgestuurd. Wat je kunt doen is iemand schadeloos stellen voor de dag dat hij geen gebruik heeft kunnen maken van half pension terwijl hij daar wel voor betaald heeft.!!!!!!!!!!! Hoe moeilijk kan het zijn.
Inderdaad altijd zoveel mogelijk ter plekke klagen, een 24 uurs lijn bellen of iets dergelijks. Mogelijk hadden ze u ook naar een ander hotel kunnen overplaatsen die wel HP kan aanbieden omdat ze een restaurant hebben dat open is. Die kans moet de reiziger de reisorganisatie altijd geven.