Pagina 1 van 1

service sonyvaio

Geplaatst: 12 mei 2012 13:22
door robinsleurink
hi ik ben robin ik heb een sony vaio aangeschaft f serie vpcf12z1e 28-6-2010 omstreeks 2/4 2012 begon ik problemen te krygen game crashes en vastlopen :( ik heb t eerst zelf geprobeerd op te lossen , na hulp gezocht te hebe by ictbedrijf, na 3 dage klungelen :( adviseerde ie me om sony repair te bellen. Mijn laptop is daarna ter reparatie opgestuurd naar Sony. Zij hebben diverse onderdelen vervangen o.a. ODD, ventilator, Bios en de afdekplaat. Na terug komst van mijn laptop zaten er echter buiten de reparaties om ineens minstens 20 dode pixels in mijn scherm en een aantal hiervan waren clusters. Voor de reaparatie was dit niet het geval. Na het maken van een aantal bewijsfoto's en contact te hebben gehad met Sony werd de laptop opnieuw ter reparatie opgestuurd. Echter hierna trok Sony zich ineens terug van de reparatie en beweerd nu dat de pixels ontstaan zijn door 33 ontzichtbare krassen op het LCD beeldscherm die door de engineer zijn aangetoond door met een ballpoint op het LCD scherm aan te wijzen.

Ontzichtbare krassen.. die dode pixels veroorzaken (vreemd verhaal).. Maar feit blijft dat voor reparatie er geen dode pixels zichtbaar waren. Tevens was na de tweede reparatie de laptop dus niet gerepareerd terug gezonden met de rapportage dat er schade was door vloeistof schade. Bovendien kwam de Vaio terug met een los zittende en afgebroken afdekplaat van de ODD. Hiervan heb ik uiteraard nieuwe foto's gemaakt. De pootjes vd afdekplaat lagen los in de doos.

Ik zit nu op Vaio laptop dit bericht te schrijven (waar is dan de vloeistofschade??)
Ik zie wel de vele irritante dode pixels die er inmiddels veel meer zijn en over het hele scherm zitten.

U begrijpt dat naar mijn inziens SONY de nodige steken heeft laten vallen m.b.t. tot de reparatie van de laptop. Ik ben dan ook van mening dat ze alsnog alle schade moeten vergoeden die ik heb gehad en misschien nog ga krijgen. :evil:

Re: service sonyvaio

Geplaatst: 12 mei 2012 15:22
door Winterman
robinsleurink schreef: U begrijpt dat naar mijn inziens SONY de nodige steken heeft laten vallen m.b.t. tot de reparatie van de laptop. Ik ben dan ook van mening dat ze alsnog alle schade moeten vergoeden die ik heb gehad en misschien nog ga krijgen. :evil:
Ja, als je het zo stelt heeft Sony natuurlijk geen enkele keus. Jouw mening is bindend.

Hoe oud is die laptop?

Re: service sonyvaio

Geplaatst: 13 mei 2012 10:19
door olaf79
Winterman schreef:
robinsleurink schreef: U begrijpt dat naar mijn inziens SONY de nodige steken heeft laten vallen m.b.t. tot de reparatie van de laptop. Ik ben dan ook van mening dat ze alsnog alle schade moeten vergoeden die ik heb gehad en misschien nog ga krijgen. :evil:
Ja, als je het zo stelt heeft Sony natuurlijk geen enkele keus. Jouw mening is bindend.
Hoe oud is die laptop?
28-06-2010, dus nog geen 2 jaar.
Sony heeft hier inderdaad steken laten vallen. Is net zo iets als nog zieker het ziekenhuis uitkomen alsdat je er in ging.

Re: service sonyvaio

Geplaatst: 13 mei 2012 12:06
door Winterman
olaf79 schreef: Sony heeft hier inderdaad steken laten vallen. Is net zo iets als nog zieker het ziekenhuis uitkomen alsdat je er in ging.
Als je eerst probeert jezelf te genezen, vervolgens een alternatieve geneeswijze probeert en daarna pas naar het ziekenhuis gaat, is het maar de vraag of dit dan nog het ziekenhuis te verwijten valt.