Pagina 1 van 2
Opgelicht door Tele2 mobiel - Wees gewaarschuwd!
Geplaatst: 13 mei 2012 23:04
door consument456
Overstappers van mobiele telecomabonnementen zijn alvast gewaarschuwd: je krijgt spijt als je naar Tele2 overstapt! Ik ben overgestapt van Vodafone naar SIm Only van Tele2 en daar heb ik nu al spijt van!
Ik heb mijn eerste factuur binnen en Tele2 blijkt al meteen gelogen te hebben met de maandprijs: 11,36 in plaats van 11 euro, terwijl ik niets buiten mijn bel- en internetbundel heb verbruikt.
Verder zijn ze zo slim geweest om de ingangsdatum van mijn abonnement op de datum te zetten waarop ik mij heb aangemeld, terwijl ik duidelijk heb aangegeven over te willen stappen op het moment dat mijn Vodafone-abonnement eindigt. Ze hebben mijn abonnement dus DRIE weken te vroeg in laten gaan terwijl ik toen nog gewoon met Vodafone belde!
Zielig is ook dat ik dit al gevraagd had aan de klantenservice en die hield stellig vol dat dat geen probleem kan zijn.
Al met al kan ik stellen dat ik ben opgelicht door Tele2.
Ik wil af van Tele2. Zijn er meer mensen met deze ervaring en wat heb je hieraan kunnen doen?
Re: Opgelicht door Tele2 mobiel - Wees gewaarschuwd!
Geplaatst: 14 mei 2012 06:41
door rozemarijntje
Nou nou wat een oplichting 11cent...1.33 per jaar?
Heb je geen bevestings brief eerst gekregen toen je je net had aangemeld?
Toen had je nog de tijd om er vanaf te komen.
?
Re: Opgelicht door Tele2 mobiel - Wees gewaarschuwd!
Geplaatst: 14 mei 2012 08:50
door consument456
Goed lezen aub voordat je reageert. Het is 36 cent te veel. En ja daar maak ik me druk om inderdaad. Afspraak was 11 euro per maand.
In de bevestiging hebben ze niet vermeld dat het abonnement gelijk gaat lopen en niet vanaf de dag van overstap. Zo sneaky zijn ze dus bij Tele2.
Ik heb deze klacht ook al bij Consuwijzer ingediend. Ik schijn niet de enige te zijn.
Re: Opgelicht door Tele2 mobiel - Wees gewaarschuwd!
Geplaatst: 14 mei 2012 09:16
door Hatertje
Zucht.... Weer zo iemand die een bedrijf direct van oplichting beschuldigd. Het wordt hoog tijd dat een groot bedrijf die mensen eens gaat aanklagen wegens laster en smaad. Dit gaat namelijk helemaal nergens meer over.
Verder:
Welke ingangsdatum staat er op je contract? Die datum is leidend. Als de klantenservice iets anders heeft gezegd is dat spijtig, maar de datum op je contract is wat je moet aanhouden. Dus.. Welke datum staat daar? De datum van bestellen of de datum dat je telefoonnummer werd overgezet van Vodafone naar Tele2?
Verder is het vaak bij telecomproviders zo dat je in de eerste maand altijd iets meer betaald. Dat komt doordat providers met factuurperiodes werken. Om het even te verduidelijken:
Als je factuurperiode van elke 15de van de maand tot de volgende 15de loopt (15-04 tot 15-05), maar jouw abonnement is op 10-04 gestart, dan moet jij die 5 dagen (10-04 tot 15-04) en de komende maand (15-04 tot 15-05) betalen. Dat kan de "iets" hogere factuur verklaren.
En nee, ik werk niet voor Tele2.
Re: Opgelicht door Tele2 mobiel - Wees gewaarschuwd!
Geplaatst: 14 mei 2012 09:44
door rozemarijntje
mijn excuses voor het bedrag,maar verder ben je er toch zelf bij ?
er staat een datum op je contract,als je dat nu eens goed leest...
je bent er zelf nog altijd bij als je een contract aanvaard,maar de meeste doen dat niet en beginnen bedrijven te betichten van oplichting en weet ik wat nog meer,zonder dat ze zelf eerst goed hebben gekeken!
verder ben ik het met hatertje eens...
idd bij een nw abbo...zoals bij vodafone ook,loopt de eerste maand wel eens anders,met het maandbedrag...
Re: Opgelicht door Tele2 mobiel - Wees gewaarschuwd!
Geplaatst: 14 mei 2012 10:28
door newmikey
Hatertje schreef:Zucht.... Weer zo iemand die een bedrijf direct van oplichting beschuldigd. Het wordt hoog tijd dat een groot bedrijf die mensen eens gaat aanklagen wegens laster en smaad. Dit gaat namelijk helemaal nergens meer over.
Hé-le-maal mee eens en nog meer als het door domheid of kortzichtigheid ook nog eens om een valse beschuldiging gaat zoals jij al voorzichtig suggereerde in je uitleg. Eigenlijk moet een post die op zo'n manier begint direct al gemeld worden als smaad/laster bij de moderatie.
Welke ingangsdatum staat er op je contract? Die datum is leidend. Als de klantenservice iets anders heeft gezegd is dat spijtig, maar de datum op je contract is wat je moet aanhouden. Dus.. Welke datum staat daar? De datum van bestellen of de datum dat je telefoonnummer werd overgezet van Vodafone naar Tele2?
Voor de hand liggend en helemaal waar natuurlijk. Mensen moeten ook eens leren zelf verantwoordelijkheid te nemen voor wat ze getekend hebben.
Verder is het vaak bij telecomproviders zo dat je in de eerste maand altijd iets meer betaald. Dat komt doordat providers met factuurperiodes werken.
Dat was natuurlijk een inkoppertje maar goed dat je het nog maar eens uitlegt want voor veel mensen is dit te moeilijk blijkbaar.
Kortom, TS: zorg eerst eens dat je begrijpt wat je getekend hebt en waar de kosten op gebaseerd zijn voordat je op een centenkwestie een bedrijf van oplichting beticht.
En, nee, ook ik werk niet voor Tele2!
Re: Opgelicht door Tele2 mobiel - Wees gewaarschuwd!
Geplaatst: 14 mei 2012 11:34
door consument456
Heel opvallend dat men gaat roepen "nee ik werk niet voor Tele2". Wat is de reden om dat specifiek erbij te vermelden?
Ja ik ben er zelf bij als ik een abonnement afsluit, maar als je goed leest (en dat is erg moeilijk zo te zien) gaat het om de facturering en ingangsdatum. Daar ben ik dus zelf NIET bij.
Mijn ervaring met andere providers met de eerste facturering en met de ingangsdatum was wel correct, dus het is erg makkelijk om te roepen van "ja zo werkt dat nu eenmaal in de telecomsector". Not.
Re: Opgelicht door Tele2 mobiel - Wees gewaarschuwd!
Geplaatst: 14 mei 2012 11:40
door Hatertje
Mijn vermelding dat ik niet bij Tele2 werk zet ik erbij omdat types die direct over "oplichting" beginnen doorgaans bij alle antwoorden die niet naar hun zin zijn, gaan roepen dat we voor de provider werken. Dat wou ik in deze voorkomen.
Verder geef je geen antwoord op mijn vraag. Welke ingangsdatum staat er op je contract?
En nog een vraag: Hoe zijn die extra kosten gespecificeerd op je factuur? Abonnementskosten? Gebruikerskosten? Servicenummers? Gebruik buiten de bundel?
Edit: Verder vind ik dat je een beetje agressief reageert. Dat zorgt er niet voor dat mensen veel zin krijgen om je te helpen of met je mee te denken.
Re: Opgelicht door Tele2 mobiel - Wees gewaarschuwd!
Geplaatst: 14 mei 2012 11:56
door renegade66
tjongejonge, €0,36 teveel, ik zou gewoon een rechtszaak beginnen tegen dit bedrijf.
dit is toch heel schrijnend en kan gewoon echt niet.
man/vrouw, ga toch wat nuttigs doen met je leven.
je denkt toch niet dat je hier nu serieus wordt genomen?????
Re: Opgelicht door Tele2 mobiel - Wees gewaarschuwd!
Geplaatst: 14 mei 2012 12:06
door consument456
renegade66 schreef:tjongejonge, €0,36 teveel, ik zou gewoon een rechtszaak beginnen tegen dit bedrijf.
dit is toch heel schrijnend en kan gewoon echt niet.
man/vrouw, ga toch wat nuttigs doen met je leven.
je denkt toch niet dat je hier nu serieus wordt genomen?????
Jij bepaalt wat ik nuttig moet vinden?
Re: Opgelicht door Tele2 mobiel - Wees gewaarschuwd!
Geplaatst: 14 mei 2012 12:08
door Hatertje
Je negeert blijkbaar mijn vragen. Dan hou ik het ook voor gezien.
Succes met je oplichting door Tele2.
Daahaaaag.
Re: Opgelicht door Tele2 mobiel - Wees gewaarschuwd!
Geplaatst: 14 mei 2012 12:12
door consument456
Hatertje schreef:Mijn vermelding dat ik niet bij Tele2 werk zet ik erbij omdat types die direct over "oplichting" beginnen doorgaans bij alle antwoorden die niet naar hun zin zijn, gaan roepen dat we voor de provider werken. Dat wou ik in deze voorkomen.
Verder geef je geen antwoord op mijn vraag. Welke ingangsdatum staat er op je contract?
En nog een vraag: Hoe zijn die extra kosten gespecificeerd op je factuur? Abonnementskosten? Gebruikerskosten? Servicenummers? Gebruik buiten de bundel?
Edit: Verder vind ik dat je een beetje agressief reageert. Dat zorgt er niet voor dat mensen veel zin krijgen om je te helpen of met je mee te denken.
Telefoongesprekken over de periode 08/04/2012 tot 08/05/2012 Bedrag
SimOnly 200 1 jaar April 0,17
SimOnly 200 1 jaar April 5,04
Internet Small April 0,14
Internet Small April 4,20
Totaalbedrag 9,55
BTW 19,00 % over 1,81
Te betalen in Euro 11,36
Tele2 stuurt geen contract maar een bevestiging met datum overname abonnement. Ook uit de sms'jes die ze tijdens het proces sturen, sturen ze op de datum waarop contract met Vodafone eindigt.
Gaat ook om dat klantenservice regelrecht liegt als je ze op voorhand belt om te vragen hoe het allemaal zit, het zou allemaal zogenaamd goedkomen.
Re: Opgelicht door Tele2 mobiel - Wees gewaarschuwd!
Geplaatst: 14 mei 2012 12:22
door newmikey
consument456 schreef:
Telefoongesprekken over de periode 08/04/2012 tot 08/05/2012 Bedrag
SimOnly 200 1 jaar April 0,17
SimOnly 200 1 jaar April 5,04
Internet Small April 0,14
Internet Small April 4,20
Totaalbedrag 9,55
BTW 19,00 % over 1,81
Te betalen in Euro 11,36
Je "teveel"betaalde bedrag van €0.36 blijkt te bestaan uit 1 dag abonnement gebruik, waarschijnlijk een overbruggingsdag:
SimOnly 5.04/30 dagen = 0.17/dag
Internet small 4.20/30 dagen = 0.14/dag
Samen €0.31 + 19% BTW à €0.06 = (met wat afronding) €0.36
Is dat voldoende uitleg voor je om je niet opgelicht te voelen?
Re: Opgelicht door Tele2 mobiel - Wees gewaarschuwd!
Geplaatst: 14 mei 2012 12:24
door Hatertje
SimOnly 200 1 jaar April 0,17
SimOnly 200 1 jaar April 5,04
Internet Small April 0,14
Internet Small April 4,20
Dit gedeelte verklaart dus waarom je factuur hoger is. Dit zijn die abonnementskosten die je over een kleine (extra) periode hebt moeten betalen voordat je de volledige maand kreeg.
€0,17 + €0,14 = €0,31 / 100 x 19 (BTW) = €0,3689
Daar is dus je €0,36 teveel.
Vanaf volgende maand zal je factuur qua abonnementskosten correct zijn omdat je dan geen extra periode hebt. Dat is alleen bij de eerste maand van je abonnement.
Dan nog over de startdatum van je abonnement:
Sommige providers hanteren inderdaad de datum van nummerbehoud als ingangsdatum van het contract. Dat zal dan echter wel in het contract moeten zijn opgenomen.
Uit ervaring weet ik dat er (bij veel providers) ook een definitieve startdatum voor het abonnement is. Deze definitieve datum is er voor het geval er iets mis gaat met nummerbehoud. Aangezien ik je contract niet in kan zien kan ik daar moeilijk over oordelen.
Zitten er maanden verschil tussen, of praten we over 2 dagen? In het laatste geval zal ik het er lekker bij laten zitten want je gelijk proberen te halen bij zo'n instantie voor zo een klein dingetje kost veel meer tijd en moeite dan dat het waard is.
Re: Opgelicht door Tele2 mobiel - Wees gewaarschuwd!
Geplaatst: 14 mei 2012 12:26
door consument456
newmikey schreef:consument456 schreef:
Telefoongesprekken over de periode 08/04/2012 tot 08/05/2012 Bedrag
SimOnly 200 1 jaar April 0,17
SimOnly 200 1 jaar April 5,04
Internet Small April 0,14
Internet Small April 4,20
Totaalbedrag 9,55
BTW 19,00 % over 1,81
Te betalen in Euro 11,36
Je "teveel"betaalde bedrag van €0.36 blijkt te bestaan uit 1 dag abonnement gebruik, waarschijnlijk een overbruggingsdag:
SimOnly 5.04/30 dagen = 0.17/dag
Internet small 4.20/30 dagen = 0.14/dag
Samen €0.31 + 19% BTW à €0.06 = (met wat afronding) €0.36
Is dat voldoende uitleg voor je om je niet opgelicht te voelen?
Bedankt voor je uitleg. Daar kan ik me nog wel in vinden, maar de ingangsdatum van mijn abonnement dan? Waarom moet ik betalen over de periode dat ik nog bij Vodafone zit terwijl ik dat duidelijk heb aangegeven? Want is dat is meer dan 36 cent.
Ze laten het abonnement achteraf gezien ruim 3 weken eerder ingaan dan ik heb aangegeven. Sneaky toch van Tele2?
Re: Opgelicht door Tele2 mobiel - Wees gewaarschuwd!
Geplaatst: 14 mei 2012 12:37
door rozemarijntje
heb je alles via de post gekregen??
zo ja,dan neem ik aan dat je je contract hebt gelezen?zoals hier bij tele 2 vermeld staat?
Ben je een nieuwe klant? Onze 'Online Pakket Dienst' neemt binnen 24 uur telefonisch contact met je op om een persoonlijke afleveringsafspraak te maken. Het mobiele contract kan dan door je getekend worden. Wij vragen je om het tijdens het orderproces opgegeven legitimatiebewijs en bankpas tijdens de bezorging gereed te houden. Ter controle van onze administratie vragen wij je ter plaatsen om een €0,01 te pinnen.
is dit bij jou gebeurd?daar staat dan ook de dag op waarop het abbo ingaat?
dan had je niet moeten tekenen ,denk ik?
Re: Opgelicht door Tele2 mobiel - Wees gewaarschuwd!
Geplaatst: 14 mei 2012 13:36
door consument456
rozemarijntje schreef:heb je alles via de post gekregen??
zo ja,dan neem ik aan dat je je contract hebt gelezen?zoals hier bij tele 2 vermeld staat?
Ben je een nieuwe klant? Onze 'Online Pakket Dienst' neemt binnen 24 uur telefonisch contact met je op om een persoonlijke afleveringsafspraak te maken. Het mobiele contract kan dan door je getekend worden. Wij vragen je om het tijdens het orderproces opgegeven legitimatiebewijs en bankpas tijdens de bezorging gereed te houden. Ter controle van onze administratie vragen wij je ter plaatsen om een €0,01 te pinnen.
is dit bij jou gebeurd?daar staat dan ook de dag op waarop het abbo ingaat?
dan had je niet moeten tekenen ,denk ik?
Ik heb het via internet afgesloten, via tele2.nl. Pintransactie e.d. was niet van toepassing, omdat het een nummerporterring betreft. Aldus is er niets ondertekend.
Re: Opgelicht door Tele2 mobiel - Wees gewaarschuwd!
Geplaatst: 14 mei 2012 14:14
door rozemarijntje
maar je sluit toch een contract af?neem ik aan?
daarin staan de gegevens wanneer iets overgaat?
Re: Opgelicht door Tele2 mobiel - Wees gewaarschuwd!
Geplaatst: 14 mei 2012 14:33
door newmikey
consument456 schreef:
Ik heb het via internet afgesloten, via tele2.nl. Pintransactie e.d. was niet van toepassing, omdat het een nummerporterring betreft. Aldus is er niets ondertekend.
Heb zelf ook onlangs een sim-only bij Tele2 afgesloten ter vervanging van een Ben sim en ik moest wel degelijk aan de deur €0.01 pinnen en een contract tekenen waarvan ik een kopie kreeg. Heeft niets met nummerportering te maken maar met validatie van de rekening en je identiteit. Ook wordt een scan gemaakt van je ID en je bankpas door diegene die de SIM komt afleveren. E.e.a. heeft dus niets met elkaar te maken en je behoort dus gewoon een contract te hebben.
Laten we daar echter niet over bakkeleien. Als de totale schade kleiner is dan een euro of twintig en de overstap verder goed geslaagd is heb je naar mijn idee geen enkele basis het bedrijf van oplichting te beschuldigen.
Er is altijd wel iets van overlap, of het nu een overstap in verzekering, spaarrekening of iets anders is. Uiteindelijk was het doel dat je géén dag zonder telefoon zat en dat is bereikt. De overstapkosten die je hebt moeten maken zijn daar bij zeer beperkt gebleven.
Re: Opgelicht door Tele2 mobiel - Wees gewaarschuwd!
Geplaatst: 14 mei 2012 14:39
door consument456
Ik was ook altijd gewend om te pinnen en legitimatie te overhandigen. Nu was dit bij mij niet het geval, waarom weet ik niet.
Er is geen grensbedrag opgenomen in de wet waarin je een bedrijf kunt beschuldigen van oplichting. Het gaan om het principe dat je niet zo omgaat met de consument. Bewust een abonnement 3 weken in laten gaan omdat je als bedrijf daar beter van wordt getuigt niet van een klangerichte en eerlijke manier van zakendoen. Aangezien dit vaker voorkomt bij Tele2, kun je rustig spreken van oplichting. Tenzij je bij Tele2 werkt en af en toe ook eens komt rondneuzen hier.