LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vikingen infinity

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
lindamvjulian
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2012 18:43

vikingen infinity

Ongelezen bericht door lindamvjulian »

5 December boekten via Oad een vakantie van 15 dagen naar het hotel vikingen infinity in Alanya op 7 augustus a.s. . Dit is een gloednieuw hotel wat open zou gaan in mei 2012. De planning is niet goed verlopen geloof ik want hij is nog niet open en ook de bouwfoto's zien er niet uit alsof dat op kort termijn gaat gebeuren.
Ik heb in maart contact met het reisbureau opgenomen met de vraag of dit wel goed gaat komen. Oad en het hotel bleven volhouden dat het op tjd open zou zijn. Inmiddels is bekend dat hij op 1 augustus open gaat. Dat moet ik ook nog zien maar stel dat die datum wel haalbaar is dan is het nog geen week open als wij daar zijn. Ik neem aan dat er dan nog opstartproblemen zijn en we misschien wel in de bouwtroep zitten.
Wij hebben dit hotel geboekt met de wetenschap dat hij al 3 maanden open zou zijn als wij er heen gaan en niet dat hij nog geen week open is. Wat zijn je rechten dan?
En vanaf wanneer word je wel omgeboekt?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: vikingen infinity

Ongelezen bericht door berndv »

Ben bang dat dit lastig gaat worden op voorhand. Als het hotel daadwerkelijk op 1 augustus open gaat en dit niet weer uitgesteld gaat worden, kunt u gewoon uw reis maken. Mocht die datum niet haalbaar blijken, zult u tijdig omgeboekt worden. Maar als het hotel tijden uw reis open is, kunt u gewoon uw reis maken. U heeft geen voorwaarde in uw reisovereenkomst staan waarin staat hoe lang een hotel open moet zijn. Het otel moet wel klaar zijn om gasten te ontvangen, dus bouwtroep zal wel opgeruimd moeten zijn om uberhaupt open te gaan.

Heeft u uw reisorganisatie hier ook al naar gevraagd?

lindamvjulian
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2012 18:43

Re: vikingen infinity

Ongelezen bericht door lindamvjulian »

Jazeker heb ik het reisbureau op de hoogte gesteld en zij hebben vervolgens contact met Oad hierover hebben opgenomen. We moeten maar blijven afwachten. Het is logsich dat er geen afspraken zijn over hoelang een hotel open moet zijn maar bij boeken is ons verteld dat het op tijd open zou zijn dan hadden ze moeten zeggen dat dat ook weleens niet kan gaan lukken vind ik. Wij gaan ieder jaar met Oad en het bevalt altijd goed daarom ga ik er van uit dat Oad dit netjes oplost.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: vikingen infinity

Ongelezen bericht door berndv »

lindamvjulian schreef:Jazeker heb ik het reisbureau op de hoogte gesteld en zij hebben vervolgens contact met Oad hierover hebben opgenomen. We moeten maar blijven afwachten. Het is logsich dat er geen afspraken zijn over hoelang een hotel open moet zijn maar bij boeken is ons verteld dat het op tijd open zou zijn dan hadden ze moeten zeggen dat dat ook weleens niet kan gaan lukken vind ik. Wij gaan ieder jaar met Oad en het bevalt altijd goed daarom ga ik er van uit dat Oad dit netjes oplost.
Ik ga er ook van uit dat oad dit keurig oplost, ook als het hotel niet op tijd open gaat zijn.

U kunt het ook van de positieve kant bekijken, als eerste bewoner van een kamer weet u zeker dat deze niet versmeerd is.

peewie
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 feb 2011 00:02

Re: vikingen infinity

Ongelezen bericht door peewie »


lindamvjulian
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2012 18:43

Re: vikingen infinity

Ongelezen bericht door lindamvjulian »

U kunt het ook van de positieve kant bekijken, als eerste bewoner van een kamer weet u zeker dat deze niet versmeerd is.[/quote]

haha ja dat is ook weer zo!

Deze had ik al gezien maar er word niet meer op gereageerd vandaar.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: vikingen infinity

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Al 3 maanden ? Dit soort bouwprojecten lopen zowat altijd uit en vaak met veel meer dan 3 maanden. Daarnaast zijn opstartproblemen meestal wel enigszins te verwachten in de eerste weken / maanden. Vaak hebben hotels ook 2 openingen. Als de eerste gasten komen en maanden later vaak pas de grote opening, althans is onze ervaring. Doorgaans boek ik een hotel pas als ik weet dat deze al open is. We zijn ooit naar een hotel geweest 10 maanden na de opening en de kinderziektes waren er nog niet uit - toch is dit geen uitzondering - zo leerden we later wel weer - veel gasten moesten verhuizen midden in de vakantie wegens lekkages enz. Voordeel was dan weer dat we keurig geholpen werden met verhuizen en een upgrade kregen, dus dan bekijken we het maar van de zonnige kant.

Gesloten