TNT gooit er niet alleen met de pet naar (ook met pakketten)
Geplaatst: 16 mei 2012 15:16
als we de comercials geloven krijgen we het beeld dat het bedrijf zich met zorg over de pakketten van haar clienten ontfermt.
in de praktijk gaat het er kennlijk iets anders aan toe,
zo heb ik helaas de conclusie moeten trekken dat een aantal van haar medewerkers kennelijk die verfijnde manier van werken nog niet echt helemaal in de vingers heeft (letterlijk en figuurlijk)
vanuit mijn voormalig werkgever waar met regelmaat pakketten werden ontvangen die tijdens het transport behoorlijk beschadigd waren, had ik al geleerd mijn aller eerste (standaard 20 kg) pakket via zo goed mogelijk tegen "lompe acties" te beschermen
zogezegd zo gedaan en na een half uur knutselen met bubbeltjes plastic, plaatjes piepschuim, karton en andere hoogwaardige verpakkings materialen was het pakket klaar voor een stootje (althans dat dacht ik....)
Kennelijk heeft TNT dus een variant gevonden op het befaamde "bushokjes-beuken" namelijk "pakketje - pletten"
want de fotos die de ontvanger mij stuurde na het uitpakken waren een pijnlijk aanzien
hetgeen wat zich in het pakket bevond bestaat vooral uit 4mm aluminium en ik was nogal verbaasd te zien dat zelfs dit stevige materiaal (verpakt in piepschuim) totaal geen weerstand heeft kunnen bieden tegen hetgeen wat er bovenop heeft gelegen..... geen idee wat dit wel niet geweest moet zijn!
(mischien vervoerd De nederlandse post stiekem ook russische onderzeers en mamoet tankers)
uiteraard leverde een geduldig telefoontje met de klanten service van TNT niet meer op dan slechts een dikkere telefoon rekening
zelfs een beetje met stomheid geslagen weet ik niet zo goed wat ik hier nou mee aan moet:
het kan toch niet zo zijn dat de betalende client bij een service verlenend multi national bedrijf de dupe kan worden door een falende bedrijfsvoering ?
in de praktijk gaat het er kennlijk iets anders aan toe,
zo heb ik helaas de conclusie moeten trekken dat een aantal van haar medewerkers kennelijk die verfijnde manier van werken nog niet echt helemaal in de vingers heeft (letterlijk en figuurlijk)
vanuit mijn voormalig werkgever waar met regelmaat pakketten werden ontvangen die tijdens het transport behoorlijk beschadigd waren, had ik al geleerd mijn aller eerste (standaard 20 kg) pakket via zo goed mogelijk tegen "lompe acties" te beschermen
zogezegd zo gedaan en na een half uur knutselen met bubbeltjes plastic, plaatjes piepschuim, karton en andere hoogwaardige verpakkings materialen was het pakket klaar voor een stootje (althans dat dacht ik....)
Kennelijk heeft TNT dus een variant gevonden op het befaamde "bushokjes-beuken" namelijk "pakketje - pletten"
want de fotos die de ontvanger mij stuurde na het uitpakken waren een pijnlijk aanzien
hetgeen wat zich in het pakket bevond bestaat vooral uit 4mm aluminium en ik was nogal verbaasd te zien dat zelfs dit stevige materiaal (verpakt in piepschuim) totaal geen weerstand heeft kunnen bieden tegen hetgeen wat er bovenop heeft gelegen..... geen idee wat dit wel niet geweest moet zijn!
(mischien vervoerd De nederlandse post stiekem ook russische onderzeers en mamoet tankers)
uiteraard leverde een geduldig telefoontje met de klanten service van TNT niet meer op dan slechts een dikkere telefoon rekening
zelfs een beetje met stomheid geslagen weet ik niet zo goed wat ik hier nou mee aan moet:
het kan toch niet zo zijn dat de betalende client bij een service verlenend multi national bedrijf de dupe kan worden door een falende bedrijfsvoering ?