Wehkamp en Selektvracht
Geplaatst: 16 mei 2012 15:44
Op 17 april jl. plaatste ik een bestelling bij Wehkamp. Het eerste deel van mijn bestelling werd netjes de volgende dag bezorgd en ik was tevreden over de levering en het product (matrassen). De stoelen die ik had ontvangen vielen tegen en dus wilde ik ze terugsturen.
De stoelen werden bezorgd door een transporteur, maar de stoelen zouden worden opgehaald door Selektvracht (SV). Op de door Wehkamp aangegeven bezorgdatum en tijd zat ik netjes thuis op de bank te wachten. Na de hele dag te hebben gewacht, ben ik maar eens naar mijn brievenbus gelopen: een briefje van Selektvracht dat men langs was geweest. Maar mijn deurbel was helemaal niet gegaan?! De tweede dag maar weer gewacht en eindelijk om 18.00 uur (Wehkamp gaf als tijd aan 09.00 uur tot 13.00 uur) kwam de Selektvracht-medewerker aan. Met de mededeling dat hij de stoelen niet mee zou nemen..
Na wat boze telefoontjes met Wehkamp, bleek dat men eigenlijk geen enkele invloed had op de kwaliteit van levering van SV. Ik had maar pech dat ik toevallig een slechte bezorger had. En ik moest maar de discussie aan met de beste man dat hij toch echt mijn stoelen mee moest nemen in zijn veel te kleine auto. Daarnaast kreeg ik geen vergoeding voor de twee dagen dat ik voor niets vrij had genomen van mijn werk om de spullen af te geven aan de bezorger.
Ondertussen had ik de andere stoelen die ik had besteld nog niet geleverd gekregen. Op een middag kwam ik uit mijn werk en er lag een SV-briefje in de bus. Dat mijn stoelen bij mijn hoogbejaarde buurvrouw stonden. En inderdaad, in haar kleine halletje had de bezorger mijn stoelen gedumpt: een stoel te weinig en een incomplete stoel. Mijn kookpunt was bereikt en ik heb direct Wehkamp gebeld. Wehkamp gaf SV de schuld en ja, er miste een stoel en die werd morgen nageleverd. En de incomplete stoel kon ik ruilen. Hoppa, weer een dag vrij omdat Wehkamp en SV hun zaken niet op orde hebben.
Het rekeningoverzicht dat ik ontving, bevatte allemaal vreemde dingen:
- De verzendkosten waren anders dan afgesproken
- Ik moest opeens 'rente' betalen?
- De stoel die nageleverd was, had de oude prijs en niet de actieprijs (stoelen waren in de aanbieding toen ik ze kocht)
Bij Wehkamp word ik niet serieus genomen en ik krijg een troosteloze vergoeding van 25 euro voor drie verloren vrije dagen. Ik weet niet wat men bij Wehkamp verdient, maar mijn vrije dagen kosten mij meer dan 25 euro per stuk! Wat zijn mijn mogelijkheden om toch een vergoeding te krijgen voor mijn verloren vrije dagen, de slechte service en al mijn tijd en moeite? Ik bestel in ieder geval NOOIT meer iets bij Wehkamp!
De stoelen werden bezorgd door een transporteur, maar de stoelen zouden worden opgehaald door Selektvracht (SV). Op de door Wehkamp aangegeven bezorgdatum en tijd zat ik netjes thuis op de bank te wachten. Na de hele dag te hebben gewacht, ben ik maar eens naar mijn brievenbus gelopen: een briefje van Selektvracht dat men langs was geweest. Maar mijn deurbel was helemaal niet gegaan?! De tweede dag maar weer gewacht en eindelijk om 18.00 uur (Wehkamp gaf als tijd aan 09.00 uur tot 13.00 uur) kwam de Selektvracht-medewerker aan. Met de mededeling dat hij de stoelen niet mee zou nemen..
Na wat boze telefoontjes met Wehkamp, bleek dat men eigenlijk geen enkele invloed had op de kwaliteit van levering van SV. Ik had maar pech dat ik toevallig een slechte bezorger had. En ik moest maar de discussie aan met de beste man dat hij toch echt mijn stoelen mee moest nemen in zijn veel te kleine auto. Daarnaast kreeg ik geen vergoeding voor de twee dagen dat ik voor niets vrij had genomen van mijn werk om de spullen af te geven aan de bezorger.
Ondertussen had ik de andere stoelen die ik had besteld nog niet geleverd gekregen. Op een middag kwam ik uit mijn werk en er lag een SV-briefje in de bus. Dat mijn stoelen bij mijn hoogbejaarde buurvrouw stonden. En inderdaad, in haar kleine halletje had de bezorger mijn stoelen gedumpt: een stoel te weinig en een incomplete stoel. Mijn kookpunt was bereikt en ik heb direct Wehkamp gebeld. Wehkamp gaf SV de schuld en ja, er miste een stoel en die werd morgen nageleverd. En de incomplete stoel kon ik ruilen. Hoppa, weer een dag vrij omdat Wehkamp en SV hun zaken niet op orde hebben.
Het rekeningoverzicht dat ik ontving, bevatte allemaal vreemde dingen:
- De verzendkosten waren anders dan afgesproken
- Ik moest opeens 'rente' betalen?
- De stoel die nageleverd was, had de oude prijs en niet de actieprijs (stoelen waren in de aanbieding toen ik ze kocht)
Bij Wehkamp word ik niet serieus genomen en ik krijg een troosteloze vergoeding van 25 euro voor drie verloren vrije dagen. Ik weet niet wat men bij Wehkamp verdient, maar mijn vrije dagen kosten mij meer dan 25 euro per stuk! Wat zijn mijn mogelijkheden om toch een vergoeding te krijgen voor mijn verloren vrije dagen, de slechte service en al mijn tijd en moeite? Ik bestel in ieder geval NOOIT meer iets bij Wehkamp!