LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samen een huis gekocht, woon er nu 4 jaar alleen.

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
devries1987
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2012 18:14

Samen een huis gekocht, woon er nu 4 jaar alleen.

Ongelezen bericht door devries1987 »

Hoi,

4 jaar geleden heb ik samen met mijn toemalige vriendin een huis gekocht. We hebben er samen net geen jaar gewoond. Ik ben er blijven wonen omdat we het anders met verlies gaan verkopen.

Ik heb de afgelopen jaren alles betaald. Omdat ik nu door de crisis(baanverwisseling) minder ben gaan verdienen kan ik net rond komen. Nu heb ik een meningsverschil met mijn ex over het betalen van de hypotheek, ik vind dat zij ook wel eens mee mag betalen van de hypotheek/levensverzekering.

Zij vindt dat niet omdat ik er woon....

Kan iemand mij hier over helpen, of moet contact gaan zoeken met de hypotheker?

Alvast bedankt!

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: Samen een huis gekocht, woon er nu 4 jaar alleen.

Ongelezen bericht door thesaint »

devries1987 schreef:Hoi,

4 jaar geleden heb ik samen met mijn toemalige vriendin een huis gekocht. We hebben er samen net geen jaar gewoond. Ik ben er blijven wonen omdat we het anders met verlies gaan verkopen.

Ik heb de afgelopen jaren alles betaald. Omdat ik nu door de crisis(baanverwisseling) minder ben gaan verdienen kan ik net rond komen. Nu heb ik een meningsverschil met mijn ex over het betalen van de hypotheek, ik vind dat zij ook wel eens mee mag betalen van de hypotheek/levensverzekering.

Zij vindt dat niet omdat ik er woon....

Kan iemand mij hier over helpen, of moet contact gaan zoeken met de hypotheker?

Alvast bedankt!
Beste de vries 1987,

Hoe staat alles geregistreerd?
Van wie is het huis ? Wie is er de verplichting aan gegaan met de bank?

Dus contracten en handtekeningen.
Vermoedelijk is alles op 2 namen. Zowel huis als hypotheek?

witte angora
Berichten: 31980
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Samen een huis gekocht, woon er nu 4 jaar alleen.

Ongelezen bericht door witte angora »

devries1987 schreef:Hoi,

4 jaar geleden heb ik samen met mijn toemalige vriendin een huis gekocht. We hebben er samen net geen jaar gewoond. Ik ben er blijven wonen omdat we het anders met verlies gaan verkopen.

Ik heb de afgelopen jaren alles betaald. Omdat ik nu door de crisis(baanverwisseling) minder ben gaan verdienen kan ik net rond komen. Nu heb ik een meningsverschil met mijn ex over het betalen van de hypotheek, ik vind dat zij ook wel eens mee mag betalen van de hypotheek/levensverzekering.

Zij vindt dat niet omdat ik er woon....

Kan iemand mij hier over helpen, of moet contact gaan zoeken met de hypotheker?

Alvast bedankt!
Geen idee wat er geregeld is, maar ik denk dat na 4 jaar toch wel alles gescheiden zou moeten zijn, of niet dan? Ex=ex, als je ex na 4 jaar nog mee moet betalen aan jouw huisvesting, dan is er iets niet goed denk ik.

Weet ik wel zeker eigenlijk.

Oftewel: zorg dat je zo gauw mogelijk in alle opzichten los van elkaar komt. Je moet allebei met je eigen leven verder, zorg dan ook dat dat kan, zonder enige verplichting.

devries1987
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2012 18:14

Re: Samen een huis gekocht, woon er nu 4 jaar alleen.

Ongelezen bericht door devries1987 »

Nadeel is dat we beide het huis niet op ons eigen naam kunnen krijgen, verdienen beide te weinig om de hyoptheek op één naam te krijgen. Als we het huis moeten verkopen dan gaan we beide dik in de schuld door de crisis.....

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Samen een huis gekocht, woon er nu 4 jaar alleen.

Ongelezen bericht door bprosman »

Nadeel is dat we beide het huis niet op ons eigen naam kunnen krijgen, verdienen beide te weinig om de hyoptheek op één naam te krijgen. Als we het huis moeten verkopen dan gaan we beide dik in de schuld door de crisis.....
Ben bang dat er weinig anders opzit dan verkopen. Overigens is het ook wel in het belang van je ex-vriendin dat er niet teveel schuld onststaat omdat zij ook voor 50% aansprakelijk is voor de schuld.

loveyou234
Berichten: 75
Lid geworden op: 14 jul 2011 17:48

Re: Samen een huis gekocht, woon er nu 4 jaar alleen.

Ongelezen bericht door loveyou234 »

Beste DeVries,

heb je destijds onder NHG gesloten? Ben je al eens met de bank gaan praten?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Samen een huis gekocht, woon er nu 4 jaar alleen.

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Denk eens na, zou jij bereid zijn om na 4 jaar de huisvesting van je ex te gaan Betalen?

Nee,natuurlijk, dus snel in de verkoop dat Huis!

vdassem
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2010 18:18

Re: Samen een huis gekocht, woon er nu 4 jaar alleen.

Ongelezen bericht door vdassem »

Of iemand anders die voor je ex dr deel garant gaat staan, bijvoorbeeld ouders. Of je huidige vriendin als je die heb als mede-eigenaar erbij schrijven mits ze een vast inkomen heeft, mochten deze opties niet kunnen dan verkopen en beide het verlies dragen of het zo laten zoals het nu is(wat ik me niet kan voorstellen eigenlijk).

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: Samen een huis gekocht, woon er nu 4 jaar alleen.

Ongelezen bericht door thesaint »

devries1987 schreef:Hoi,

4 jaar geleden heb ik samen met mijn toemalige vriendin een huis gekocht. We hebben er samen net geen jaar gewoond. Ik ben er blijven wonen omdat we het anders met verlies gaan verkopen.

Ik heb de afgelopen jaren alles betaald. Omdat ik nu door de crisis(baanverwisseling) minder ben gaan verdienen kan ik net rond komen. Nu heb ik een meningsverschil met mijn ex over het betalen van de hypotheek, ik vind dat zij ook wel eens mee mag betalen van de hypotheek/levensverzekering.

Zij vindt dat niet omdat ik er woon....

Kan iemand mij hier over helpen, of moet contact gaan zoeken met de hypotheker?

Alvast bedankt!

Omdat alles op twee namen staat zal zij mee moeten betalen.
En anders zou het op 1 naam moeten. Zij is dus ook aansprakelijk voor het huis. Maar jij hebt het vruchtgebruik. Als jij het niet kan betalen komen ze vanzelf uit bij je vriendin. Dus eigenlijk vreemd dat ze het heeft laten liggen, en niet met jou heeft geregeld destijds. Want zij is ook hoofdelijk aansprakelijk.

robburgering
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2012 16:29

Re: Samen een huis gekocht, woon er nu 4 jaar alleen.

Ongelezen bericht door robburgering »

Ik wil je wel helpen met dit probleem, heb veel ervaring in dit soort zaken.
mail maar naar mij ik zoek contact met je.

Er zijn goede oplossingen voor te bedenken
groet

Rob.b.

p.s. de hypotheker gaat hier niet veel aan doen want dan moeten ze provisie inleveren

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Samen een huis gekocht, woon er nu 4 jaar alleen.

Ongelezen bericht door bprosman »

Er zijn goede oplossingen voor te bedenken
Waarom niet in de openbaarheid, dan hebben andere forumgebruikers er misschien ook nog iets aan.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Samen een huis gekocht, woon er nu 4 jaar alleen.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

robburgering schreef:Ik wil je wel helpen met dit probleem, heb veel ervaring in dit soort zaken.
mail maar naar mij ik zoek contact met je.

Er zijn goede oplossingen voor te bedenken
groet

Rob.b.

p.s. de hypotheker gaat hier niet veel aan doen want dan moeten ze provisie inleveren
Ben het met mijn voorganger (bprosman) eens, waarom geef je de
goede oplossingen niet hier !?
Zouden mischien nog meer mensen wat aan hebben aan je oplossingen.

finadleo
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 apr 2010 21:46

Re: Samen een huis gekocht, woon er nu 4 jaar alleen.

Ongelezen bericht door finadleo »

Ja, laat ons eens meegenieten van je goede oplossing. 1 voorbeeld is al genoeg.
Waar het op neerkomt, is dat ts en zijn ex 4 jaar op hun kont hebben gezeten en - blijkbaar - niets hebben geregeld. Nu is er dus een probleem. Goh, hoe zou dat toch komen?
Het is vrij eenvoudig, ex doet gewoon niks en wenst ts veel succes in zijn pogingen.
Gaat alleen maar lukken door de bank en niet door ts.

Gesloten