| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] brief afschrijven F 100 rond 35ste termijn
brief afschrijven F 100 rond 35ste termijn
Ik heb laatst op het forum een brief gezien waarin iemand zei dat Dexia de F 100 die ze rond de 35 ste termijn van mijn winstverdriedubbelaar zouden afschrijven. Ik kan deze brief niet meer vinden op het forum. Dit bedrag staat ook in mijn contract vermeldt maar is niet afgeschreven, er wordtnog eenmaal een bedrag afgeschreven van € 227,60 (dit is mijn laatse termijn)
Kan iemand me vertellen waarom ze dit niet afschrijven en of Dexia hiermee contractbreuk pleegt? Als zij zich niet aan het contract houden kan het dan ontbonden worden op grond hiervan? Ik ben geen eegaleaser.
Ik zie alle serieuze reacties wel tegemoet.
Kan iemand me vertellen waarom ze dit niet afschrijven en of Dexia hiermee contractbreuk pleegt? Als zij zich niet aan het contract houden kan het dan ontbonden worden op grond hiervan? Ik ben geen eegaleaser.
Ik zie alle serieuze reacties wel tegemoet.
Re: brief afschrijven F 100 rond 35ste termijn
bedoelje deze briefGeplaatst op 14 May 2003 13:20 door JoopB
--------------------------------------------------------------------------------
Els,
Onderstaande brief hebben wij verstuurd nav niet afschrijven 36e termijn en de fl.100,-- rond de 35e termijn, zie voor de laatste jou contract.
"Brief nav niet afgeschreven termijnen Dexia"
De volgende brief hebben wij aangetekend verstuurd. Dexia heeft niet alleen de laatste termijn niet afgeschreven maar ook de in het contract vermelde fl.100,-- die op of omstreeks de 35e termijn afgeschreven had moeten worden. Dit doen ze volgens mij alleen maar om onder de "huurkoop" af te komen.
Hier onze brief:
Betreft: Contractnummer xxxxxxxxx
Uw schrijven d.d. xx-xx-xxxx
Relatienr: xxxxxxxx
Plaats,datum
Geachte heer / mevrouw,
Naar aanleiding van uw schrijven d.d. xx xx xxxx wil ik u op het volgende wijzen.
Bij aangetekend schrijven, d.d. xx xx xxxx en d.d. xx xx xxxx, heeft mijn echtgenote de vernietiging ingeroepen van de tussen mijzelf en Legio gesloten overeenkomst op grond van artikel 1:88 BW. Het eerste schrijven is door u beantwoord op xx xx xxxx. Het tweede schrijven werd door u naar eigen zeggen ontvangen d.d. xx xx xxxx.
Vanaf die datum is er dan ook geen sprake meer van een overeenkomst noch van enig vorderingsrecht van u op mij voortvloeiende uit die overeenkomst.
De in uw brief geschetste stand van zaken is ons inziens niet op ons van toepassing. Voorts heeft u geweigerd om aan de in het contract gestelde voorwaarden voor afschrijving van de termijnen te voldoen.
Rond de 35e maand moest u een bedrag van fl 100,--, zijnde €45,38 af moeten schrijven en rond xx xx xxxx de 36e en laatste termijn van €xxx,xx. U heeft dit niet gedaan waarmee u nu zelf bevestigd dat het contract dus vernietigd is.
Sinds de vernietiging van de overeenkomst bestaat er dan ook een vordering op u uit onverschuldigde betaling. Tot op heden heeft u deze vordering niet voldaan.
Daar u alsnog heeft besloten u bij de vernietiging neer te leggen kunt u het onverschuldigde bedrag van € xxxx,xx zijnde het maandbedrag van € xxx,xx maal 35 termijnen overmaken op
girorekening xx xx xxx tnv naam en naam echtgenote onder vermelding van: vernietigd contract xxxxxxxx. Wij beschouwen de zaak nu als afgedaan.
Inmiddels verblijven wij,
Hoogachtend,
Naam echtgenoot en naam echtgenote
Correspondentie adres:
straat en huisnummer
postcode en woonplaats
Kopie: Stichting Eegalease
Wij zijn benieuwd wat ze daar voor antwoord op gaan geven.
Groet,
http://www.hetdexiadebacle.belgieweb.nl
-
Ikwaseenbeetjedom
Pallu of JoopB,
Heeft Dexia nog gereageerd op julie brief en zo ja, hoe dan
Heeft Dexia nog gereageerd op julie brief en zo ja, hoe dan
daar moet Joopb dus op antwoorden ik weet het niet
pallu
pallu
Joop Bolkenstijn heeft destijds zijn hypotheek omgezet door Jean de Zwaan en sinds dien heeft hij zich niet meer gemeld op het forum.
Waarschijnlijk heeft hij zijn zaakjes geregeld met Dexia en zal het hem verder worst zijn.
Waarschijnlijk heeft hij zijn zaakjes geregeld met Dexia en zal het hem verder worst zijn.