AEG Vaatwasser
Geplaatst: 20 mei 2012 22:43
Bij een AEG vaatwasser is het front zodanig geconstrueerd dat elke keer dat je de deur open trekt, de volle belasting via een aantal schroefjes op een plastic front komt. Het kan dan niet anders dat op een gegeven moment de schroefhouders in dit front afbreken hetgeen ook binnen 3 jaar na plaatsing gebeurd is.
Ik heb dit laten repareren, totale kosten 291,70.
Bij een normale levensduur van een jaar of 10 is de verwachting dat dit nog 2x gaat gebeuren, totale kosten nogmaals 2 x ongeveer 300 euro = 600 euro, in totaal dus € 900,- dat is net zo veel als de aanschafprijs van deze machine.
Ik heb bezwaar tegen de factuur gemaakt en het volgende voorstel gedaan:
- deze machine om te ruilen tegen een machine zonder deze constructiefout;
- deze machine zodanig te veranderen dat de constructiefout wordt opgeheven;
- de nu gemaakte kosten te crediteren en in de komende jaren, als deze reparatie nogmaals nodig is, dit kosteloos te realiseren.
Dit is het mailtje dat ik terug kreeg van [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] van Electrolux:
Het spijt ons uit uw e-mail te vernemen dat u problemen heeft gehad met uw apparaat. Het is altijd vervelend als een huishoudelijk apparaat plotseling niet meer functioneert en gerepareerd moet worden waardoor onverwachte kosten ontstaan.
Een huishoudelijk apparaat is zo ontwikkeld en geproduceerd dat het lange tijd zijn werk kan doen. Toch moet u zelfs bij huishoudelijke apparaten van hoge kwaliteit, zoals bij alle technische gebruiksgoederen, rekening houden met storingen en defecten. Daarom staat gedurende de levensduur van uw apparaat onze professionele servicedienst met hoog opgeleide technici voor u klaar.
Buiten de garantietermijn wordt, indien mogelijk, door ons een zogenoemd maximaal reparatietarief toegepast. Dit is een tarief dat wij acceptabel vinden voor een reparatie, ook al zijn de daadwerkelijke kosten hoger. In dat geval neemt Electrolux Service een gedeelte van de reparatiekosten voor eigen rekening. Het maximale reparatietarief is afhankelijk van de leeftijd en aanschafprijs van uw apparaat.
Op basis van de gegevens van uw apparaat heeft onze technicus aan u het correcte reparatietarief doorberekend.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende toelichting te hebben gegeven op uw vraag.
Met vriendelijke groet,
Electrolux Home Products (Nederland) B.V.
Afdeling Consumentenbelangen
Na wat heen en weer mailen, heb ik alleen maar van dit soort standaard mailtjes ontvangen zonder dat [persoonsgegevens verwijderd door de moderator]inhoudelijk op mijn klacht ingegaan is. Met andere woorden: een incompetente afdeling, die de naam consumentenbelangen niet waard is.
Ik heb dit laten repareren, totale kosten 291,70.
Bij een normale levensduur van een jaar of 10 is de verwachting dat dit nog 2x gaat gebeuren, totale kosten nogmaals 2 x ongeveer 300 euro = 600 euro, in totaal dus € 900,- dat is net zo veel als de aanschafprijs van deze machine.
Ik heb bezwaar tegen de factuur gemaakt en het volgende voorstel gedaan:
- deze machine om te ruilen tegen een machine zonder deze constructiefout;
- deze machine zodanig te veranderen dat de constructiefout wordt opgeheven;
- de nu gemaakte kosten te crediteren en in de komende jaren, als deze reparatie nogmaals nodig is, dit kosteloos te realiseren.
Dit is het mailtje dat ik terug kreeg van [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] van Electrolux:
Het spijt ons uit uw e-mail te vernemen dat u problemen heeft gehad met uw apparaat. Het is altijd vervelend als een huishoudelijk apparaat plotseling niet meer functioneert en gerepareerd moet worden waardoor onverwachte kosten ontstaan.
Een huishoudelijk apparaat is zo ontwikkeld en geproduceerd dat het lange tijd zijn werk kan doen. Toch moet u zelfs bij huishoudelijke apparaten van hoge kwaliteit, zoals bij alle technische gebruiksgoederen, rekening houden met storingen en defecten. Daarom staat gedurende de levensduur van uw apparaat onze professionele servicedienst met hoog opgeleide technici voor u klaar.
Buiten de garantietermijn wordt, indien mogelijk, door ons een zogenoemd maximaal reparatietarief toegepast. Dit is een tarief dat wij acceptabel vinden voor een reparatie, ook al zijn de daadwerkelijke kosten hoger. In dat geval neemt Electrolux Service een gedeelte van de reparatiekosten voor eigen rekening. Het maximale reparatietarief is afhankelijk van de leeftijd en aanschafprijs van uw apparaat.
Op basis van de gegevens van uw apparaat heeft onze technicus aan u het correcte reparatietarief doorberekend.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende toelichting te hebben gegeven op uw vraag.
Met vriendelijke groet,
Electrolux Home Products (Nederland) B.V.
Afdeling Consumentenbelangen
Na wat heen en weer mailen, heb ik alleen maar van dit soort standaard mailtjes ontvangen zonder dat [persoonsgegevens verwijderd door de moderator]inhoudelijk op mijn klacht ingegaan is. Met andere woorden: een incompetente afdeling, die de naam consumentenbelangen niet waard is.