Pagina 1 van 2

verdwijnen van beltegoed!

Geplaatst: 22 mei 2012 21:27
door claudje73
Heb nu 2 maanden een abbo bij hollandsnieuwe 275 belmin(=4uur en 35 min!) + 500mb internet. eerste maand ging alles goed. totdat.... ik 19mei een smsje kreeg dat mijn beltegoed bijna op was het bedrag was nog maar 2,95. het rare is dat ik voor nog GEEN uur heb gebeld die maand. Dag later is het nog maar 2.10 terwijl ik die dag mijn gsm niet heb gebruikt voor bellen ,smsen of wat dan ook! vandaag weer niks gedaan met mijn gsm en het beltegoed blijft verdwijnen.... nu nog 0.79 cent! Ik vraag me af hoe het kan dat mijn beltegoed verdwijn terwijl hij thuis in de kast ligt?! heb al 3 mailtjes de deur uit gegeaan maar natuurlijk nog steeds niks terug gehoord. Wil graag weten wat er aan de hand is want dit is in mijn ogen gewoon pure diefstal. :evil:

Re: verdwijnen van beltegoed!

Geplaatst: 23 mei 2012 16:17
door hollandsnieuwe
Beste Claudia,

Vervelend om te horen dat je zo'n slechte ervaring hebt. Als je je gegevens stuurt in een privébericht dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op om dit op te lossen.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe.

Re: verdwijnen van beltegoed!

Geplaatst: 23 mei 2012 16:52
door claudje73
mijn gegevens zijn bij jullie bekend dacht ik zo als ik een abonnement bij hollandsnieuwe heb dus prive bericht lijkt me een beetje overbodig. heb wel vandaag al een mail gekregen met een ''oplossing'' maar dat was een oplossing van niks!!!! heb mijn beltegoed opgewardeerd en WEER vlieg mijn geld weg terwijl ik de account- synchronisatie helemaal heb uitgezet! Ik wens snel een oplossing in een vorm door gebeld te worden. Ik neem aan dat als jullie 3 mailtjes van mij hebben ontvangen dat je aan de hand daarvan wel mijn gsm nummer kunnen achterhalen door mijn abbo nummer in te toetsen.

Re: verdwijnen van beltegoed!

Geplaatst: 23 mei 2012 17:08
door witte angora
hollandsnieuwe

Geregistreerd: 26 jan 2011 14:51
Berichten: 177
In nog geen anderhalf jaar 177 berichten. Uiteraard betreft het geen 177 unieke klagers, maar het is toch wel erg veel moet ik zeggen.

In ieder geval voldoende reden om geen abbo bij Hollandsnieuwe te nemen, ik zoek straks in september/oktober wel een andere oplossing.

Re: verdwijnen van beltegoed!

Geplaatst: 23 mei 2012 17:13
door Hatertje
claudje73, je gegevens zullen ongetwijfeld bij Hollands Nieuwe bekend zijn. Maar ik denk niet dat ze je gebruikersnaam (claudje73) kunnen koppelen aan een 06 nummer zonder dat je wat extra info geeft.

Of je stuurt ze een berichtje en wacht tot ze contact met je opnemen. Of je zoekt het maar uit. Die keuzes heb je.

Re: verdwijnen van beltegoed!

Geplaatst: 24 mei 2012 09:20
door claudje73
Hatertje schreef:claudje73, je gegevens zullen ongetwijfeld bij Hollands Nieuwe bekend zijn. Maar ik denk niet dat ze je gebruikersnaam (claudje73) kunnen koppelen aan een 06 nummer zonder dat je wat extra info geeft.

Of je stuurt ze een berichtje en wacht tot ze contact met je opnemen. Of je zoekt het maar uit. Die keuzes heb je.


Ik heb ze ook een prive bericht gestuurd gelijk met mijn gegevens maar wat ik bedoelde te zeggen is dat ik ookal 3x een mailtje naar de klantenservice van hollandsnieuwe heb gestuurd. en daar word ook niet op gereageerd.

Re: verdwijnen van beltegoed!

Geplaatst: 25 mei 2012 11:43
door claudje73
op 23 mei krijg je een mailtje dat ik even prive moet reageren zoals je ziet zodat ze me zo snel mogelijk kunnen helpen. zo snel mogelijk is dan op 24 mei een telefoontje om 16.00 met de mededeling dat ze zo niks voor me kunnen doen en dat het word doorgezet naar de technische dienst. die dan uiteraard weer contact met me op zullen nemen. Want ja oplossen is niet hun sterkste kant merk ik wel. Jawel vandaag tegen 10.00 technische dienst met de woorden dat ze NATUURLIJK niet hun schuld is en dat ik maar naar een telefoon winkel moet gaan of een firma bellen die het dan erna willen kijken. want hun kunnen er verder echt niks aan doen. met de vraag of mijn verloren beltegoed vergoed word krijg ik ook een erg vaag antwoord. Kort samen gevat zijn ze bij hollandsnieuwe erg goed in; ja u heeft gelijkt, klopt, en erg vervelend voor u zeggen. maar oplossen kunnen ze niet. ja je van het kastje naar de muur sturen daar zijn ze goed in! ( en het beltegoed vind zijn weg nog steeds naar niemandsland) Bedankt hollandsnieuwe!!!!
Laat dit een waarschuwing zijn voor de mensen die overwegen een abbo te nemen!

Re: verdwijnen van beltegoed!

Geplaatst: 25 mei 2012 11:45
door claudje73
witte angora schreef:
hollandsnieuwe

Geregistreerd: 26 jan 2011 14:51
Berichten: 177
In nog geen anderhalf jaar 177 berichten. Uiteraard betreft het geen 177 unieke klagers, maar het is toch wel erg veel moet ik zeggen.

In ieder geval voldoende reden om geen abbo bij Hollandsnieuwe te nemen, ik zoek straks in september/oktober wel een andere oplossing.
Als je tijd en geld over heb om te vechten voor waar je voor betaal dan is hollandsnieuwe echt een aanrader :lol:
Wil je een normaal abbo dan zou ik toch even verder zoeken :wink:

Re: verdwijnen van beltegoed!

Geplaatst: 26 mei 2012 13:16
door hollandsnieuwe
Beste Claudia,

Momenteel ligt het probleem inderdaad bij onze technische afdeling. Zij zijn hier mee bezig en zodra we hier uitsluitsel over hebben zullen we contact met je opnemen. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe.

Re: verdwijnen van beltegoed!

Geplaatst: 26 mei 2012 23:23
door claudje73
hollandsnieuwe schreef:Beste Claudia,

Momenteel ligt het probleem inderdaad bij onze technische afdeling. Zij zijn hier mee bezig en zodra we hier uitsluitsel over hebben zullen we contact met je opnemen. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe.
ja die bellen je dan op om te zeggen dat je naar belcompany moet gaan want die kunnen dan zien wat het probleem is en als die dat niet kunnen moet ik een ander bedrijf bellen ( hoe want ik heb geen beltegoed meer omdat dat spoorloos verdwijnd weet u nog !!! :( ) Ik naar belcompany die man heeft me daar super vriendelijk geholpen en belt met hollandsnieuwe. krijg daar een vrouwlijke collega van jullie aan de lijn die volgens de telefoon expert toch echt wel onzin uit kraamt :? omdat ze blijkbaar niet wist waarover ze het had, en belcompany kan het probleem helemaal niet oplossen en dat het doorsturen van jullie dus gewoon een afschuif systeem is! :evil: Als jullie een goed bedrijf zijn bellen jullie mij op en komen jullie gewoon met een goede oplossing of een ander mobieltje. want volgens de man bij belcompany ligt het wel degelijk aan de gsm zelf!!!! Nu nog de erkenning van jullie en dan zou het hele probleem zijn opgelost!

Re: verdwijnen van beltegoed!

Geplaatst: 29 mei 2012 12:47
door hollandsnieuwe
Beste Claudia,

Als we als voorbeeld naar 23 Mei kijken dan zie ik alleen op die dag al 224 dataverbindingen, dit is ook de reden dat je tegoed afneemt. Ons advies is geweest dat als je geen idee hebt waardoor dit verbruik gerealiseerd wordt dat je dan het beste even bij een winkel langs kunt gaan. Telefonisch of per mail kunnen wij moeilijk nagaan waardoor de dataverbinding wordt gebruikt.

Je gehele data bundel is al opgebruikt en de data die je nu verbruikt wordt van je tegoed afgetrokken.

Overigens kun je in je dashboard ook zien wanneer je nieuwe databundel ingaat.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

Re: verdwijnen van beltegoed!

Geplaatst: 29 mei 2012 13:03
door just*me
heb je bepaalde apps die misschien - zonder dat je het weet - data verbruiken? Ik weet bijvoorbeeld dat de facebook app zich niet bepaald houdt aan de synchronisatie-instellingen van je telefoon - die heeft eigen instellingen waar je alles uit moet zetten.
Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar als je er eentje met android hebt, zou je eens een data monitoring app kunnen installeren om te checken waar je data heen gaat : http://www.theandroidsoul.com/best-andr ... -fi-usage/

Re: verdwijnen van beltegoed!

Geplaatst: 30 mei 2012 11:43
door safari
Hoi,

Gisteren mijn HN abo geactiveerd. Nummerbehoud was toen uitgevoerd en nadat mijn oude SIM op zwart ging heb ik de HN SIM erin gedaan.
Gisteren 1 SMS verstuurd en ongeveer 15 minuten gebeld. Van de 7 euro tegoed is nu nog 1,56 euro over. Dat zou nog ongeveer 6,50 euro moeten zijn. Rara hoe kan dat?

Telefonisch te bereiken is men bij HN niet. Terugbellen kan pas na 4-6-12 en aangezien ik dan (met de mobiel op zak) op vakantie ben, wil ik dit graag vantevoren rechtzetten.

Kan de dame of heer van hollandsnieuwe mij misschien ook even PM'en??

Thanks.

Re: verdwijnen van beltegoed!

Geplaatst: 30 mei 2012 12:16
door hollandsnieuwe
Beste Safari,

Wanneer je ons je gegevens toestuurt kunnen we nakijken wat er precies gebeurd is.

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

Re: verdwijnen van beltegoed!

Geplaatst: 31 mei 2012 14:55
door claudje73
hollandsnieuwe schreef:Beste Claudia,

Als we als voorbeeld naar 23 Mei kijken dan zie ik alleen op die dag al 224 dataverbindingen, dit is ook de reden dat je tegoed afneemt. Ons advies is geweest dat als je geen idee hebt waardoor dit verbruik gerealiseerd wordt dat je dan het beste even bij een winkel langs kunt gaan. Telefonisch of per mail kunnen wij moeilijk nagaan waardoor de dataverbinding wordt gebruikt.

Je gehele data bundel is al opgebruikt en de data die je nu verbruikt wordt van je tegoed afgetrokken.

Overigens kun je in je dashboard ook zien wanneer je nieuwe databundel ingaat.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe
Misschien dat er een vlekje op de bril zat ofzo maar volgens mij zeg ik duidelijk in het verhaaltje hier boven dat ik daar geweest ben !!!! Misschien nog een keer goed lezen?

Re: verdwijnen van beltegoed!

Geplaatst: 31 mei 2012 14:59
door Hatertje
Claudia,

De man van de belcompany geeft aan dat het probleem aan je toestel ligt. Dan zijn we eigenlijk toch klaar? Jij bent zelf verantwoordelijk voor het gebruik van je toestel.

Als je zeker wilt zijn dat je niet meer kan internetten dan moet je gewoon je instellingen uit je toestel halen. Zo moeilijk is dat niet. Probleem opgelost.

Zonde van je geld maar laat het een dure les zijn.
:mrgreen:

Re: verdwijnen van beltegoed!

Geplaatst: 31 mei 2012 15:14
door claudje73
Hatertje schreef:Claudia,

De man van de belcompany geeft aan dat het probleem aan je toestel ligt. Dan zijn we eigenlijk toch klaar? Jij bent zelf verantwoordelijk voor het gebruik van je toestel.

Als je zeker wilt zijn dat je niet meer kan internetten dan moet je gewoon je instellingen uit je toestel halen. Zo moeilijk is dat niet. Probleem opgelost.

Zonde van je geld maar laat het een dure les zijn.
:mrgreen:
Klopt daarmee heeft hij gezegt dat er in het toestel die ze mij hebben toegestuurd AL wat mis was want ik heb hem net! Hoe hij dat precies noemt kan ik je zo niet zeggen maar het is een produktie fout en ook dat is zelfs bevestigd. alleen mag je nu zelf er voor zorgen dat alles weer goed komt en dat is dus de service van HN

Re: verdwijnen van beltegoed!

Geplaatst: 31 mei 2012 15:31
door Hatertje
Dit is geen productiefout. Je hebt gewoon internetinstellingen in je toestel staan. Als je deze eruit haalt kan je niet meer internetten.

Je kan toch ook sms berichten versturen als je geen smsbundel hebt? Nou, zo werkt dat dus ook met internet. Je hebt geen bundel nodig om te kunnen internetten. Maar als je geen bundel hebt, dan kost het internetten geld.

Voor zover ik weet levert elke provider zijn toestel met zijn eigen instellingen. Dit probleem had je ook bij KPN of T-Mobile kunnen overkomen.

Re: verdwijnen van beltegoed!

Geplaatst: 31 mei 2012 15:44
door just*me
Claudia,

heb je mijn tip al geprobeerd om uit te vinden wat het dataverbruik veroorzaakt?

Re: verdwijnen van beltegoed!

Geplaatst: 15 jun 2012 22:58
door safari
Hoi. Inmiddels heeft HN contact met me gehad en is het tegoed weer bijgeschreven. Een en ander was te wijten aan een softwarefout, waardoor een gesprek van een paar seconden in werkelijkheid pas afgeklokt werd op 2 uur. Dat scheelt wel wat. Makkelijk aan te tonen dat dat niet juist kon zijn, omdat een ander gesprek binnen die twee uur ook al weer was gevoerd.

Al met al keurig en snel weer rechtgezet. Nu maar hopen dat de software niet te veel van dit soort foutjes maakt!

Grt