70 euro afgeschreven door Syntus
Geplaatst: 23 mei 2012 12:00
Dag allemaal,
Afgelopen donderdag reisde ik van Enschede naar Gramsbergen met de trein. Hiervoor moet je op het traject Almelo – Marienberg een stuk met Syntus reizen. Dat betekent: Uitchecken bij de NS, inchecken bij Syntus en later weer uitchecken bij Syntus en inchecken bij de NS.
Maar toen ik in Marienberg wilde uitchecken bij Syntus stond er juist dat ik was ingechecked. Omdat ik niet ingechecked wilde blijven (dat kost je 10 euro) probeerde ik uit te checken. Dit heb ik 7 keer geprobeerd maar ik kreeg slechts het bericht dat ik was ingechecked.
Zondag zag ik op mijn bankrekening dat er veel geld was afgeschreven, het mijn-ovchipkaart transactieoverzicht liet zien dat ik 7x 10 euro heb betaald vanwege 7 x inchecken zonder uit te checken (allen op station Marienberg binnen enkele minuten).
Het volgende bericht stuurde ik naar Syntus:
Geachte heer, mevrouw,
Op 17 mei ben ik van Almelo naar Marienberg gereisd met de trein. Om te betalen voor mijn vervoer heb ik de ov-chipkaart gebruikt. De kosten zijn 2,30 euro omdat ik studentenkorting heb. Er is echter veel geld van mijn rekening afgeschreven door de ov-chipkaart. Volgens de ov-chipkaart website is er in totaal 70 euro afgeschreven naar Syntus. Graag zou ik het verschil teruggestort krijgen.
vriendelijke groet van,
Maarten ’t Hoen
Vandaag kreeg ik de reactie:
Geachte heer/mevrouw Hoen, Wij begrijpen dat het kan voorkomen dat reizigers vergeten uit te checken. Om die reden hanteren wij een vergoeding van maximaal drie keer per jaar bij vergeten uit te checken in onze bus en/of trein. Om te bekijken of er inderdaad is ingecheckt bij Syntus hebben wij met uw toestemming de reis- en transactiegegevens van uw OV-chipkaart ingezien. Hieruit blijkt dat er is ingecheckt en dat er niet is uitgecheckt. Dit geeft recht op restitutie ad. € 27,70 (€ 30,00 minus het gereisde traject ad. € 2,30). Helaas is het voor ons technisch niet mogelijk bedragen te storten op de OV-chipkaart. Daarom maken wij genoemd bedrag over op het opgegeven rekeningnummer. Hiervoor hanteren wij een verwerkingstijd van ongeveer drie weken. Wij vertrouwen u hiermee van dienst te zijn geweest. Met vriendelijke groet, Syntus Klantenservice
Ik vind het wel erg zuur dat ik nu 42.30 moet betalen voor het stukje Almelo – Marienberg. Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Vriendelijke groet van,
Maarten ‘t Hoen
Afgelopen donderdag reisde ik van Enschede naar Gramsbergen met de trein. Hiervoor moet je op het traject Almelo – Marienberg een stuk met Syntus reizen. Dat betekent: Uitchecken bij de NS, inchecken bij Syntus en later weer uitchecken bij Syntus en inchecken bij de NS.
Maar toen ik in Marienberg wilde uitchecken bij Syntus stond er juist dat ik was ingechecked. Omdat ik niet ingechecked wilde blijven (dat kost je 10 euro) probeerde ik uit te checken. Dit heb ik 7 keer geprobeerd maar ik kreeg slechts het bericht dat ik was ingechecked.
Zondag zag ik op mijn bankrekening dat er veel geld was afgeschreven, het mijn-ovchipkaart transactieoverzicht liet zien dat ik 7x 10 euro heb betaald vanwege 7 x inchecken zonder uit te checken (allen op station Marienberg binnen enkele minuten).
Het volgende bericht stuurde ik naar Syntus:
Geachte heer, mevrouw,
Op 17 mei ben ik van Almelo naar Marienberg gereisd met de trein. Om te betalen voor mijn vervoer heb ik de ov-chipkaart gebruikt. De kosten zijn 2,30 euro omdat ik studentenkorting heb. Er is echter veel geld van mijn rekening afgeschreven door de ov-chipkaart. Volgens de ov-chipkaart website is er in totaal 70 euro afgeschreven naar Syntus. Graag zou ik het verschil teruggestort krijgen.
vriendelijke groet van,
Maarten ’t Hoen
Vandaag kreeg ik de reactie:
Geachte heer/mevrouw Hoen, Wij begrijpen dat het kan voorkomen dat reizigers vergeten uit te checken. Om die reden hanteren wij een vergoeding van maximaal drie keer per jaar bij vergeten uit te checken in onze bus en/of trein. Om te bekijken of er inderdaad is ingecheckt bij Syntus hebben wij met uw toestemming de reis- en transactiegegevens van uw OV-chipkaart ingezien. Hieruit blijkt dat er is ingecheckt en dat er niet is uitgecheckt. Dit geeft recht op restitutie ad. € 27,70 (€ 30,00 minus het gereisde traject ad. € 2,30). Helaas is het voor ons technisch niet mogelijk bedragen te storten op de OV-chipkaart. Daarom maken wij genoemd bedrag over op het opgegeven rekeningnummer. Hiervoor hanteren wij een verwerkingstijd van ongeveer drie weken. Wij vertrouwen u hiermee van dienst te zijn geweest. Met vriendelijke groet, Syntus Klantenservice
Ik vind het wel erg zuur dat ik nu 42.30 moet betalen voor het stukje Almelo – Marienberg. Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Vriendelijke groet van,
Maarten ‘t Hoen