Pagina 1 van 2

wehkamp

Geplaatst: 29 mei 2012 11:42
door vandeb
Vorig jaar net voor de feestdagen een geldbedrag besteld via internet, was op vrijdag. Helaas meteen op de akkoord knop gedrukt, niet juist rekeningnummer gechekt, dit omdat ik via ideal altijd betaalde en niet gechekt had dat in het systeem het nummer van mijn ex nog stond. meteen geprobeerd te bellen lijn gesloten, meteen e-mail gestuurd dat ze het bedrag niet moesten overmaken omdat het rekeningnummer van mijn ex was. Meteen de maandagochtend gebeld, mijn fout uitgelegd, reactie van Wehkamp wij kunnen niets voor u doen, moet het bedrag terug halen bij ex, uitgelegd dat dat niet zou gaan contact met ex zeer slecht. Nu maanden verder en ik maar elke maand betalen, ex heeft geld, wehkamp doet niets. Via politie geprobeerd om aangifte te doen, dat kan niet omdat mijn ex een keer heeft gezegt het terug te storten. Wat hij dus niet doet, kan rechtzaak aanspannen, maar deze kosten zijn vele malen hoger dan het bedrag van lening. Zeer zeer teleurgesteld als ex trouwe klant van Wehkamp, zeker mijn eigen fout geweest, maar de reactie vanuit Wehkamp zeer zeer beneden pijl. Wehkamp bestel ik nooit meer. :x :x :x :x

Re: wehkamp

Geplaatst: 29 mei 2012 12:05
door ArneLH
vandeb schreef:Vorig jaar net voor de feestdagen een geldbedrag besteld via internet,
?

Re: wehkamp

Geplaatst: 29 mei 2012 12:25
door newmikey
vandeb schreef:...niet juist rekeningnummer gechekt, dit omdat ik via ideal altijd betaalde en niet gechekt had dat in het systeem het nummer van mijn ex nog stond.
...reactie van Wehkamp wij kunnen niets voor u doen, moet het bedrag terug halen bij ex
...Wehkamp bestel ik nooit meer.
Het laatste lijkt mij in uw situatie een uitstekende beslissing eigenlijk, niet omdat Wehkamp gehandeld heeft zoals ze deden maar omdat verantwoordelijk omgaan met geld hier géén eerste prioriteit lijkt te zijn geweest bij u.

Kort gezegd: u gaat een lening aan en bepaalt zelf waar u het geld gestort wilt hebben, accepteert ook de voorwaarden. U kunt Wehkamp dan later niet verwijten dat zij niet correct gehandeld hebben, ze hebben m.i. weinig keus en kunnen zich uiteraard niet in de privé aangelegenheid tussen u en uw ex mengen.

Re: wehkamp

Geplaatst: 29 mei 2012 12:41
door Brainless
Wehkamp kan niets.
Jij hebt het verkeerde nummer ingevuld en jij bet degene die het van je ex moet zien terug te krijgen.
De Wehkamp kan het geld nl niet terug laten boeken.

Re: wehkamp

Geplaatst: 29 mei 2012 13:33
door vandeb
Maar het is toch een vreemde zaak, dat je binnen 1 minuut al reageerd dat het niet moet doorgaan, en dat doen ze wel. Weet dat het mijn eigen schuld is niet te hebben opgelet. het geld overigens met goede redenen gedaan voor mijn 2 dochters. Mensen niet meteen veroordelen als er om welke redenen dan ook geld nodig is. Ex betaald geen cent voor zijn kinderen, sta overal alleen voor, werk hard om hoofd boven water te houden. :oops: :oops:

Re: wehkamp

Geplaatst: 29 mei 2012 13:38
door Brainless
Zodra u op Bevestigen klikt, wordt de overboeking gedaan.
Daar kan de Wehkamp op dat moment niets meer aan veranderen.

Re: wehkamp

Geplaatst: 29 mei 2012 13:40
door newmikey
vandeb schreef:Maar het is toch een vreemde zaak, dat je binnen 1 minuut al reageerd dat het niet moet doorgaan, en dat doen ze wel.
U kiest ervoor geld te lenen via een medium (internet) waarvan u weet dat er machines aan de andere kant zitten en géén mensen. Dan is het géén vreemde zaak dat er in het weekend niemand reageert en het daarna te laat is. Dat gaat allemaal geautomatiseerd, zonder menselijke tussenkomst. Als ze niet onmiddellijk zouden storten, zou je hier legio klachten zien waarom toch het geld wordt "vastgehouden".

De rest van uw antwoord gaat ons eigenlijk niet eens iets aan. Waar u het geld voor gebruikt hebt, hoe hard u werkt en hoe de relatie met uw ex is, is eigenlijk niet interessant en het roept zelfs een gevoel van plaatsvervangende schaamte op dat u dit hier plaatst, mogelijk om als excuus te dienen.

Re: wehkamp

Geplaatst: 29 mei 2012 13:45
door Leo The Emperor
Zeer zeer teleurgesteld als ex trouwe klant van Wehkamp, zeker mijn eigen fout geweest, maar de reactie vanuit Wehkamp zeer zeer beneden pijl. Wehkamp bestel ik nooit meer
Wat had u concreet gedacht dat Wehkamp op de volgende maandagochtend nog voor u zou kunnen doen ?

Re: wehkamp

Geplaatst: 29 mei 2012 14:03
door vandeb
geen excuus dat ik schrijf wat ik wil, de reactie vanuit Wehkamp, er zitten wel mensen achter de computers maar ze reageren niet in de weekenden.

Re: wehkamp

Geplaatst: 29 mei 2012 14:08
door newmikey
vandeb schreef:geen excuus dat ik schrijf wat ik wil, de reactie vanuit Wehkamp, er zitten wel mensen achter de computers maar ze reageren niet in de weekenden.
Ja, duhhh! Wat had u dàn gedacht? Dat bedrijven IT inzetten om in de weekenden alsnog tegen hoge kosten mensen te moeten laten werken? Uiteraard reageren ze niet in de weekenden!

Re: wehkamp

Geplaatst: 29 mei 2012 14:11
door Brainless
vandeb schreef:geen excuus dat ik schrijf wat ik wil, de reactie vanuit Wehkamp, er zitten wel mensen achter de computers maar ze reageren niet in de weekenden.
De Wehkamp heeft toch gereageerd?
Alleen niet de reactie die u wilde.

De Wehkamp kan het geld niet terughalen. Dat zal toch u moeten doen.
Als ik geld van mijn rekening per ongeluk naar de verkeerde overboek, zal ik ook zelf mijn geld terug moeten zien te krijgen. Daar kan de bank niets aan doen.

Krijg je je geld niet, dan kun je een incassobureau inschakelen en/of aangifte bij de politie.

Re: wehkamp

Geplaatst: 29 mei 2012 14:18
door vandeb
even reactie op New Mikey, als er mensen aanwezig zijn, kunnen ze dus wel meteen reageren. Ze zitten er toch, welliswaar achter de computer, telefoon opnemen moet dan geen probleem zijn. Ze krijgen toch al betaald omdat ze aanwezig zijn.

Re: wehkamp

Geplaatst: 29 mei 2012 14:23
door A.niem
geldoverboeking is Automatisch(computer)
Vragen beantwoorden is klantenservice (mensen)

Het systeem van overboekingen zal wel zo beveiligd zijn dat er geen mens wat aan kan veranderen. Oftewel uw fout is uw probleem.

Re: wehkamp

Geplaatst: 29 mei 2012 14:25
door berndv
vandeb schreef:even reactie op New Mikey, als er mensen aanwezig zijn, kunnen ze dus wel meteen reageren. Ze zitten er toch, welliswaar achter de computer, telefoon opnemen moet dan geen probleem zijn. Ze krijgen toch al betaald omdat ze aanwezig zijn.
Ja, en de eigenaar van de supermarkt kan mij op zondag ook wel even een pak melk verkopen omdat die toch boven de winkel woont....

Re: wehkamp

Geplaatst: 29 mei 2012 14:26
door newmikey
vandeb schreef:even reactie op New Mikey, als er mensen aanwezig zijn, kunnen ze dus wel meteen reageren. Ze zitten er toch, welliswaar achter de computer, telefoon opnemen moet dan geen probleem zijn. Ze krijgen toch al betaald omdat ze aanwezig zijn.
Het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat er uberhaupt mensen zitten maar mocht dat wel zo zijn (een IT'er of twee, drie misschien) dan zullen dit waarschijnlijk géén mensen zijn die de telefoon mogen of kunnen beantwoorden.

Uw dédain ten opzichte van mensen die betaald worden omdat ze "aanwezig zijn" is genoteerd. Van de tijd dat ik nog weekenddiensten draaide bij logistieke diensverleners staat me nog levendig bij dat het aller-, allerlaatste wat die mensen nodig hebben telefoontjes van zeurderige klanten is.

U heeft schijnbaar géén idee wat weekenddiensten waar dan ook inhouden, maar nogmaals: bij retailbedrijven die geautomatiseerd werken lijkt het me volstrekt uitgesloten dat de klantenservice in het weekend aanwezig zou zijn.

Re: wehkamp

Geplaatst: 29 mei 2012 14:30
door vandeb
weet wel degelijk wat weekend diensten inhouden, werk zelf met weekend diensten bij een groot bedrijf. Ja en wij nemen uit klant vriendelijkheid wel de telefoon op. Dit moet zelfs van onze werkgever.

Re: wehkamp

Geplaatst: 29 mei 2012 14:33
door newmikey
Wel een dolkomisch beeld wat deze "consument" schetst: mensen achter beeldschermen die zitten te wachten tot potentiele klanten een webformuliertje invullen om dan bijv. met stapels geld héén en weer te gaan rennen: "Hier Karel. Spring op je fiets en lever dit geld even af in de Rozenstraat 16a bij de klant - Oh ja, schiet een beetje op want de klant heeft het hokje [SPOED] aangekruisd!.................Karel! Kom maar weer terug, de klant heeft net gecanceled!" :twisted: :mrgreen:

Re: wehkamp

Geplaatst: 29 mei 2012 14:45
door vandeb
ja en wat is nu jou probleem????? werk jij bij de Wehkamp

Re: wehkamp

Geplaatst: 29 mei 2012 14:49
door grun
Bij redelijk grote bedrijven draaien de computers inderdaad 's nachts door, de servers en mainframes zijn dan bezig met de batchverwerking. Dat wil zeggen dat de mutaties die de vorige dag zijn ingevoerd, in de verschillende databases verwerkt worden. Uiteraard worden die processen continue in de gaten gehouden om bij storing te kunnen ingrijpen. Maar die systeembeheerders en proces operators gaan niet de telefoon van de klantenservice oppakken.

Re: wehkamp

Geplaatst: 29 mei 2012 14:52
door newmikey
vandeb schreef:ja en wat is nu jou probleem????? werk jij bij de Wehkamp
Ja hoor! En bij Groupon, KLM, ABN-AMRO, HEMA en nog een twintigtal bedrijven, net zoals vele forumleden hier. :mrgreen: :lol:

Ik heb géén probleem, u wel. U heeft iets doms gedaan en krijgt hier van het gros van de aanwezigen weinig begrip terwijl u natuurlijk verwacht had dat we allemaal om het hardst u zielig waren gaan vinden...

Pssst: eigenlijk is het TROS Radar forum een complot, betaald door de gezamenlijke middenstand om klachten onder de mat te vegen. Niet verder vertellen, het moet absoluut geheim blijven!