Pagina 1 van 1
keukens
Geplaatst: 29 mei 2012 17:07
door flossie
bij keukenkampioen een showroom keuken gekocht. de koelkast van whirlpool deed het meteen niet goed. deze bleef vriezen, waar je de thermostaat ook op zet = van 0 tot 7. deze op 0 gezet, maar de motor bleef draaien, alleen de verlichting ging uit. gebeld met kk., maar die verwees mij naar whirlpool. die gebeld en die zegt, we moeten bij kk
zijn. ik zou door iedereen teruggebeld worden, maar dat gebeurde niet. de keuken gekocht op 19 april, maar de inbouwapp. van whirlpool bleek nu uit 2006 te zijn, dus 6 jaar oud! dus de koelkast, combi magnetron, gaskookplaat, afzuigen en vaatwasser, allemaal ouwe meuk! maakt niet uit zei kk. je krijgt toch 1 jaar garantie.
ik heb t gehad met kk en whirlpool!
Re: keukens
Geplaatst: 29 mei 2012 21:30
door brabant4life
Verwacht je dat kk elk jaar alle keukens en apparatuur vernieuwd?
Zulke dingen vraag je toch (of check je) voor je koopt!
Dit snap ik niet. Je koopt wat je ziet. En wat betreft garantie apperatuur. Gewoon laten maken en rekening naar kk sturen.
Succes.
Re: keukens
Geplaatst: 30 mei 2012 06:18
door 16again
Als je er met Whirlpool niet uit komt, dan is kk je aanspreekpunt.
Daar is immers gekocht.
Met Whirlpool heb je nu eenmaal geen overeenkomst.
Ik sluit niet uit dat 6 jaar geleden een defect klant apparaat geruild is met showroom model.
Gewoon laten maken en rekening naar kk sturen.
Wel vooraf melden bij KK, en KK zelf in gelegenheid stellen garantie uit te voeren. Doe dit aantoonbaar schriftelijk.
Re: keukens
Geplaatst: 30 mei 2012 08:18
door werkbladenspecialist
Lees maar eerst eens het koopcontract van de keuken, het kan best zijn dat je de keuken gekocht hebt met alle gebreken die er mogelijk aan zijn (het is immers een showroomkeuken, gebreken, zoals kleine beschadigingen zullen er zeker aan zijn)
Re: keukens
Geplaatst: 30 mei 2012 09:41
door kweenie
Ook een showroomkeuken moet werken. Lichte gebruikssporen zijn dan wel logisch, maar de apparatuur moet wel werken. Ook in een showroomkeuken, tenzij er expliciet is gemeld dat iets niet werkt. Dat is bovendien ook iets wat je in de showroom niet altijd kunt controleren. Als de apparatuur niet werkt, dan moet de KK daar een oplossing voor regelen. De verkoper is immers verantwoordelijk voor wat hij verkoopt. Hij kan je niet zomaar doorverwijzen naar de fabrikant.
Dat de apparatuur 6 jaar oud is, is niet zo gek. Het is niet raar dat een showroomkeuken 5 jaar in een showroom staat. Tel daar de tijd tussen fabricage en levering aan de winkel bij en de tijd tussen in de verkoop zetten en de levering bij jou, dan kom je wel op 6 jaar uit. De prijs van de keuken is daar in het algemeen dan ook naar. Aan de eigenschappen en typenummers had je dit ook voor de koop makkelijk kunnen bekijken.
Re: keukens
Geplaatst: 30 mei 2012 15:10
door werkbladenspecialist
Kweenie, het is afhankelijk van de afspraken zoals die op papier staan (maar in 99% niet gelezen worden) Als daar geen voorbehoud staat over de werking van de apparatuur dan mag Flossie er echter wel van uit gaan dat alles werkt. Er zat ook 1 jaar garantie op de keuken, als er dus geen voorbehoud is gemaakt voor wat betreft de werking van de apparatuur zal kk het apparaat moeten repareren of vervangen, dat kk hiervoor misschien de servicedienst van Whirlpool inschakelt is prima maar KK is het aanspreekpunt. Standpunt van Whirpool is denk ik terecht, het gaat hier om apparatuur van 6 jaar oud, daar zit vanuit hun geen garantie meer op.
Re: keukens
Geplaatst: 30 mei 2012 15:37
door crazyme
werkbladenspecialist schreef:Lees maar eerst eens het koopcontract van de keuken, het kan best zijn dat je de keuken gekocht hebt met alle gebreken die er mogelijk aan zijn (het is immers een showroomkeuken, gebreken, zoals kleine beschadigingen zullen er zeker aan zijn)
Ook al is het een toonzaalmodel, het apparaat moet gewoon werken. Daar mag je van uitgaan. Dat het na een jaar stuk kan gaan is mogelijk, maar op dag 1 moet het gewoon correct werken.
Re: keukens
Geplaatst: 27 jun 2012 17:37
door flossie
oke. dank jullie wel voor de berichten. intussen zijn ze van whirlpool gekomen en is de koelkast gemaakt.
natuurlijk op het koopcontract gekeken, maar daar stonden andere typenummers op. ook geen datum. volgens verkoper was er geen ruimte op het koopcontract, hahaha, echt wel! verder geregeld met het hoofdkantoor van kk. als je 4 artikelen van whirlpool koopt, krijg je gratis 5 jaar garantie op de ouwe zooi. ik kwam erachter toen ik de typenrs en eannrs. doorgaf aan whirlpool. die zei dat t spul van 2006 is. kk zegt dat de app. w.s. in de loods heeft gestaan. bij de verkoop van de keuken is mij gezegd dat de app. 2 jaar oud is. dat ontkent de verkoper ook niet. hij dacht echt dat de app 2 jaar oud is. ik had nog een extra deur bestelt, maar nu blijkt dat de kleur er niet meer is. ik gevraagd naar kleurnr. die hebben ze niet!. volgens verkoper gooien ze de kleuren door elkaar heen en als ze dan denken, ach wat een leuke kleur dan spuiten ze dat op meerdere keukendeuren.
ik ben uitgenodigd om de fabriek van kk, steinhaus, te bezoeken en dat ga ik ook doen. dit wordt 25 oktober. de fabriek staat in vlotho bij enschede. ik hou jullie op de hoogte.