LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] per direct kamer verlaten geen borg en huur terug

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
RonaldB
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2012 01:11

per direct kamer verlaten geen borg en huur terug

Ongelezen bericht door RonaldB »

ik huurde een kamer in axel. voor 300 euro. na de 1e week dat ik er woonde ging de huur met 10 euro om hoog. de tweede week ging er nog eens 7.50 bij. dus 317 euro per maand. er werd hele dagen getimmerd en gezaagd om het pand op te knappen. even later mocht ik geen gebruik meer maken van de wasmachine. deze zat wel bij de kosten.

opeens moest ik weg. ik zou vernielingen hebben aangebracht. Maar ik had net de huur betaald het zou net de 2e of 3e in de nieuwe maand zijn. en aangezien in het contract stond dat bij vernielingen de huur meteen werd opgezegd moest ik binnen 24 uur vertrekken.

nu heeft die huisbaas geen borg teruggegeven. en de maand huur ook niet terugbetaald. het zou gaan om een bekraste tafel waar tekeningen in stonden. ( dit was mijn eigen tafel). nu heb ik een andere woning en de bekraste tafel staat gewoon bij mij thuis.

ik verwacht niet dat ik het geld ooit terug zie maar huisvredebreuk bedreiging etc

politie kan er niks aan doen en raad me af aangifte te doen.

Dit moet toch ergens gemeld kunnen worden. dit moet toch strafbaar zijn. dit is stelen en nog veel erger.

achteraf bleek dat een nieuwe bewoner zich had aangemeld en dus huur en borg ging betalen. hij ging er direct wonen volgens mijn medebewoner die ook daar een kamer huurde. de kamer is dus dubbelverhuurd voor twee maal de borg en twee maal de huur. en dat voor 1 maand.



wat kan ik hier verder nog aan doen.

arie81
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jun 2012 13:33

Re: per direct kamer verlaten geen borg en huur terug

Ongelezen bericht door arie81 »

Ongelofelijk !! Ik kan je helaas niet verder helpen, het enige wat je volgens mij kunt doen is een advocaat inschakelen maar dan ben je veel geld kwijt.

Succes ermeer

LadySwitch
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 mei 2012 14:50

Re: per direct kamer verlaten geen borg en huur terug

Ongelezen bericht door LadySwitch »

Tjonge jonge wat een verhaal!

Er is één ding dat ik niet begrijp: als de "vernielingen" (als we t al zo mogen noemen) gaan om krassen op een tafel die niet eens het eigendom van de verhuurder is, dan heeft hij toch geen poot om op te staan?
Als ik jou was had ik de kamer nooit verlaten en er een zaak van gemaakt!

Een verhuurder mag een huurder niet zomaar een woning uitzetten. Nou ben ik wel bekend met het huurrecht maar ik weet niet zo veel over huurbescherming wanneer het gaat om een studentenkamer. Voor zover ik weet geldt ook hier dat een verhuurder kan opzeggen met het in acht nemen van een opzegtermijn.
De verhuurder baseert t in dit geval op een wanprestatie van uw kant: het vernielen van de tafel (maar gezien het feit dat het uw tafel is zou dit in een procedure geen kans van slagen hebben). Ook in zo'n geval geldt er een opzegtermijn...
Sowieso is een termijn van 24 uur niet redelijk.

Wellicht een idee om bij een Juridisch Loket langs te gaan voor (gratis) advies.

RonaldB
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2012 01:11

Re: per direct kamer verlaten geen borg en huur terug

Ongelezen bericht door RonaldB »

Het punt is dat ze met z'n tweeen mijn kamer binnengedrongen zijn. Me bedreigd hebben. en ook reservesleutels van de kamer hebben . Het gaat om een hospita kamer. Er blijven was geen optie. De man zat in illegale dvd handel op grote schaal en moest me per direct weg hebben. De man oogde gevaarlijk. En sprak ook op een gevaarlijk niveau. Dus blijven nee, dat was echt geen optie.

Maar advocaat kosten. Joh dat kost me nog meer geld. Wat moeten studenten dan doen. Ze worden bestolen bij de vleet door de huisbazen. en we hebben het over de armste van Nederland. Recht in eigen handen nemen mag ook niet.

RonaldB
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2012 01:11

Re: per direct kamer verlaten geen borg en huur terug

Ongelezen bericht door RonaldB »

Ik heb op de 8e april 2011 mijn kamer verlaten en de huur is betaald tot en met 9 mei.
Ik heb de maand huur nog niet terug gehad.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: per direct kamer verlaten geen borg en huur terug

Ongelezen bericht door Jolijn »

RonaldB schreef:Het punt is dat ze met z'n tweeen mijn kamer binnengedrongen zijn. Me bedreigd hebben. en ook reservesleutels van de kamer hebben . Het gaat om een hospita kamer. Er blijven was geen optie. De man zat in illegale dvd handel op grote schaal en moest me per direct weg hebben. De man oogde gevaarlijk. En sprak ook op een gevaarlijk niveau. Dus blijven nee, dat was echt geen optie.
De politie is daarvan op de hoogte?

Gesloten