Pagina 1 van 1

Bikkel Bikes 'slechte service

Geplaatst: 04 jun 2012 18:20
door gradje33
Op 16-9-2009 koopt mijn vader (nu 81 jaar) een Bikkel Bikes Ibee3 elektrische fiets. Na 2,5 jaar op 4-5-2012 blijkt de motor kapot zijn kosten € 270,=.

Geprobeerd om rechtstreeks bij Bikkel Bikes te Nederweert (www.bikkelbikes.com) een coulance regeling te treffen echter zonder resultaat. Tussen vraag en antwoord zat ruim 2 weken en de houding van Bikkel Bikes is vrij star, een kwestie van jammer maar helaas.

Garantie is garantie volgens Bikkel Bikes en ondanks dat we hun wijzen op het Conformiteitsbeginsel Economische levensduur artikel 17 van Boek 7 BW blijft men bij hun standpunt.

Re: Bikkel Bikes 'slechte service

Geplaatst: 04 jun 2012 18:29
door berndv
Bw 7 17 heeft het niet over de economische levensduur. Dus is gewoon de wettelijke garantie van 2 jaar van toepassing. Sterker nog, in de Nederlandse wetgeving wordt niet gesproken over deze economische levensduur, men kent het conformiteitsbeginsel. Kijk maar op de wiki pagina die daar over gaat.

U kunt zich hier deels op beroepen, aangezien u mag verwachten dat een dergelijke motor door normaal gebruik langer mee zou moeten gaan dan 3 jaar. Dit heet het conformiteitsbeginsel. De bewijslast hierin ligt dan wel bij u. U moet aantonen dat dit ee ondeugdelijk product is. De reparatie zal dan ook zeker niet kosteloos hoeven te zijn. Maar de fabrikant heeft ook alle vormen van coulance al afgewezen.

Re: Bikkel Bikes 'slechte service

Geplaatst: 04 jun 2012 18:34
door berndv
Owh ja, dit conformiteitsbeginsel kunt u ook niet bij de fabrikant afdwingen, maar met de winkel waar u de fiets gekocht heeft. De fabrikant heeft totaal geen veplichting naar u toe. U heeft een overeenkomst met de winkel.

Re: Bikkel Bikes 'slechte service

Geplaatst: 04 jun 2012 18:44
door MAXIEM
gradje33

Van een EF in een prijsklasse vanaf 1200 euro mag je verwachten dat die bij normaal gebruik minstens 5 jaar meegaat. Dat zou dan inhouden, dat jij 2/5 van de reparatiekosten zou moeten bijdragen. Hiervoor moet je bij de verkoper zijn.

Sukses, Maxiem.