Pagina 1 van 2

Energie Direct

Geplaatst: 05 jun 2012 11:28
door wouzy
Het is begonnen in 2009 in maart 2009 kreeg ik een woning toegewezen en heb eens bij kennisen navraag gedaan welke Energie maatschappij zij hadden de meeste hadden NUON dus ook ik heb daar me aangemeld als klant vanaf Maart 2009 en dat ging allemaal heel vlot en ben er nog steeds erg tevreden over. Maar in Juni 2009 kwam er een verkoper van Energie Direct aan de deur hij vertelde dat ik wel tot 200 euro per jaar kon besparen op mijn Energie rekeningen dat klonk heel aannemelijk dus heb ik om een offerte gevraagd de man noteerde mijn naam & Adres en er stond ook netjes bovenaan zijn formulier ''Offerte Aanvraag'' Toen de man Enkel mijn naam en adres had genoteerd vroeg hij me te tekenen voor de offerte ik heb het papier bekeken en kon verder geen kleine letters ondekken ??... dus heb ik getekend voor de Offerte .... Ruim 2 weken na dato krijg ik een telefoontje van Energie Direct of ik al wist of ik klant van hun wilde worden Ik heb de medewerker verteld dat ik nog op de offerte wacht en daarna een beslissing neem de man werd wat ongeduldig en beweerde dat ik die al gehad en dat hun de boete kosten zouden betalen aan NUON als ik direct over zou gaan (Ik had een Contract voor 3jr bij Nuon) Maar ik bleef de man vertellen dat ik dus geen offerte had en dus nog niet wilde overstappen en dat ik weleens wilde weten wat dan het exacte bedrag zou zijn wat het me zou schelen per jaar ?? De man antwoorde dat ie telefonisch wel een berekening zou doen en kwam met een bedrag van 20 euro per jaar verschil. Ik heb echter verteld dat ik voor zo'n klein verschil niet over wilde stappen dus dan gewoon me huidige leverancier aan zou houden.. Daarmee dacht ik klaar te wezen met Energie Direct maar niets bleek minder waar ze bleven me 3 weken bellen en heb steeds opgehangen want ik was toch duidelijk geweest ?? na 3 weken telefoontjes was ook ik het zat en heb toch opgenomen om hun te vertellen dat ze moesten ophouden met deze stalkings praktijken. De man zei mevrouw we willen u enkel vragen of u klant wilt worden bij ons omdat u een offerte aanvraag heeft gedaan Ik heb nogmaals duidelijk gemaakt dat ik er vanaf zie en bij NUON wil blijven maar de toon van de man sloeg snel over en hij zei dat ik een contract had getekend en dat ik daar aan gehouden zou worden voor de komende 3 jr.. Ik zou over enkele dagen een kopie ontvangen en per het einde van die maand overgenomen worden van NUON. En idd die zelfde dag lag er een brief van NUON dat ik overgenomen zou worden door Energie Direct.. Ik heb NUON gebeld en die hebben me uitstekend geholpen door me terug te nemen als klant en bij Energie Direct op te zeggen. En daarmee was het verhaal klaar Tenminste ??... tot in april j.l. Er kwam een medewerker van NUON aan de deur om tevragen waarom ik weg wilde als klant bij NUON? Ik heb wat laconiek gereageerd en lachend tegen de man gezegt dat het zou berusten op een misverstand want ik wilde helemaal niet weg bij NUON en heb de man ook gevraagd naar wie hun dachten dat ik over zou gaan ?? de man kon dat niet zien alleen dat ik geen klant meer zou zijn bij NUON. Maar de man vertelde ook dat het misschien een misverstand zou wezen omdat het systeem niet altijd up to date was. ik heb de man het verhaal verteld van 2009 en dat ik daarna wel heel erg voorzichtig ben geworden in dat soort dingen.. de man begreep het en zei nog nou dan zal het idd op een misverstand berusten sorry voor de overlast.. Maar toen een week later op internet Bankieren keek zag ik tot mijn verbazing 145 EURO Voorschot maand April Energie Direct, En kort daarna viel er een brief in de bus van NUON dat inderdaad me contract was opgezegt en of ik even een afrekening wilde betalen voor de verbruikers kosten (Soort Jaarafrekening) Ik heb de volgende dag gelijk naar Energie Direct gebelt en die bleven volharden dat ik een contract zou hebben bij hun en dat ik in 2009 getekend had dat als mijn contract zou aflopen bij NUON en dat deed het in Maart 2012 dan zou Energie Direct gemachtigd zijn om mij over tenemen als klant zonder dat ik daar ook maar schriftelijk iets van te horen krijg.
Ik heb om het contract gevraagd en eerst deden ze brutaal van Ja die heb je gewoon gekregen en bij ons ligt in een argief en daar kunnen we niet 123 bij.. dusja dat zal wel ff een tijdje duren voordat je je contract heb.
Ik heb hun erop gewezen dat er geen sprake is van een contract en dat ik alle bedragen zou stoneren en hun blokkeer op mijn Incasso Lijst en dan bedrijgen ze ineens van ja als je dat doet we leveren jou stroom dus dan krijg je een incasso op je dak ik heb gezegt dat ze dat dan maar moeten doen.. En dat ik weiger te betalen tot hun een geldig contract kunnen overhandigen en als het idd zo is wat ze zeggen dat ik dan alsnog de openstaande nota's voldoe.
Maar het klopt gewoon echt niet dat contract waar hun het over hebben bestaat niet eens dit was in 2009 ook al een getrouwtrek en toen konden ze ook geen geldig contract laten zien en nu ineens misschien wel ???..... ik weet gewoon 100% zeker dat hun mij ten onrechte gedupeerd hebben !! en ben dan ook niet van plan ook maar 1 rooie cent aan ze tegeven !! Maar ze zijn uiterst brutaal en Maken je voor leugenaar weet ik wat uit terwijl ik het echt zeker weet we zijn nu al ff verder en het contract moet nog boven tafel komen en krijg steeds als ik bel het is in behandeling ... en wat betreft die afrekening van NUON tja die zal ik moeten betalen omdat ze dat niet meer terug kunnen draaien of het nou terecht of onterecht was.. het enige wat ze konden doen bij NUON is me terug nemen als klant en dat doen ze per eind Juni...maar wie is er nou verantwoordelijk voor alle kosten die gemaakt zijn ??...

Re: Energie Direct

Geplaatst: 05 jun 2012 11:38
door sephora30
Tja ED :roll:

Ik heb me in 2009 aangemeld en binnen 7 dagen telefonisch weer afgemeld, maar helaas pindakaas voor mij, de afmelding konden ze op miraculeuze wijze niet meer terugvinden waardoor ik dus ongewild aan ze vast zat.

En lees mijn topic over ED maar, daar wordt je ook niet vrolijk van.

Helaas heb ik geen antwoord op je vraag.

Re: Energie Direct

Geplaatst: 05 jun 2012 11:39
door wouzy
Dank je voor je reactie

Re: Energie Direct

Geplaatst: 05 jun 2012 11:43
door sephora30
Suc6 met je strijd :(

Re: Energie Direct

Geplaatst: 05 jun 2012 12:44
door wouzy
Dank je jij ook Good Luck

Re: Energie Direct

Geplaatst: 05 jun 2012 12:46
door BedeVe
Je verhaal is wat moeilijk te lezen door je opmaak.
Maar kort en goed ;als jij er van overtuigt bent geen contract te hebben getekend sta je in je recht.
Dan zal Energie Direct (wat een geweldige oplichtersclub is) jou rekeningen gaan sturen.
Dat worden aanmaningen, incasso bureau (intrum justitia ) en verder.
Echt heel leuk met al die witte boorden criminelen. :evil: :evil:

Ik heb het helemaal doorgemaakt na een spookrekening van Energie Direct.
Met als eind resultaat een rechtzaak.
Toen pas was ik alle verhogingen,aanmaningskosten, incasso en deurwaarderskosten en rechtbankkosten kwijt.
En de spookrekening werd herzien.

Dus alleen als je echt zeker bent... :D :D

Re: Energie Direct

Geplaatst: 05 jun 2012 12:51
door ciske
ED moet je met een grote boog omheen lopen.

Succes met je strijd tegen hun, tis niet een frisse instelling.

Re: Energie Direct

Geplaatst: 05 jun 2012 13:59
door energie:direct
Beste Wouzy

Enorm vervelend dat het zo loopt. Ik wil je heel graag hiermee helpen.
Wanneer je je N.A.W. gegevens in een e-mail stuurt naar [email protected], kijk ik of ik je ergens mee kan helpen?

Met vriendelijke groet ^Lisette van energiedirect.nl

Re: Energie Direct

Geplaatst: 05 jun 2012 14:29
door sephora30
Ik ben ook maar gelijk zo brutaal geweest om een mail te sturen aangezien ik op mijn andere mails geen antwoord krijg :D

Re: Energie Direct

Geplaatst: 05 jun 2012 14:35
door MAXIEM
sephora30

Sukses!

Met collegiale groet, Maxiem.

Re: Energie Direct

Geplaatst: 05 jun 2012 14:37
door ciske
sephora30 schreef:Ik ben ook maar gelijk zo brutaal geweest om een mail te sturen aangezien ik op mijn andere mails geen antwoord krijg :D
:lol: Tja moeten ze je maar antwoord geven toch?

succes.

Re: Energie Direct

Geplaatst: 05 jun 2012 14:37
door sephora30
Dank je en ook voor Wouzy :)

Re: Energie Direct

Geplaatst: 06 jun 2012 11:54
door Baron0314
Dank je. Door jullie berichten weet ik dat ik beter niet over kan stappen.

Re: Energie Direct

Geplaatst: 06 jun 2012 14:05
door wouzy
BedeVe schreef:Je verhaal is wat moeilijk te lezen door je opmaak.
Maar kort en goed ;als jij er van overtuigt bent geen contract te hebben getekend sta je in je recht.
Dan zal Energie Direct (wat een geweldige oplichtersclub is) jou rekeningen gaan sturen.
Dat worden aanmaningen, incasso bureau (intrum justitia ) en verder.
Echt heel leuk met al die witte boorden criminelen. :evil: :evil:

Ik heb het helemaal doorgemaakt na een spookrekening van Energie Direct.
Met als eind resultaat een rechtzaak.
Toen pas was ik alle verhogingen,aanmaningskosten, incasso en deurwaarderskosten en rechtbankkosten kwijt.
En de spookrekening werd herzien.

Sorry voor de opmaak wat vervelend zeg pff... Ik hoop echt dat het voor mij niet zover komt maar ben er bang voor ;-(
Maar Thnx voor je reactie en JA ik weet 100000% zeker dat er geen contract bestaat

Dus alleen als je echt zeker bent... :D :D

Re: Energie Direct

Geplaatst: 06 jun 2012 14:10
door wouzy
energie:direct schreef:Beste Wouzy

Enorm vervelend dat het zo loopt. Ik wil je heel graag hiermee helpen.
Wanneer je je N.A.W. gegevens in een e-mail stuurt naar [email protected], kijk ik of ik je ergens mee kan helpen?

Met vriendelijke groet ^Lisette van energiedirect.nl

Ik heb u een email gezonden en ik hoop dat we hier op een normale manier uit kunnen komen ben al met mijn jurist bezig om te kijken of we hier allicht een zaak van kunnen maken zodat deze lastig vallerij een keertje ophoud !!

Re: Energie Direct

Geplaatst: 06 jun 2012 17:24
door wouzy
Ik heb vandaag contact gezocht met energie direct
En kreeg voor het eerst een hele vriendelijke telefoniste aan de lijn.
Ze hoorde me verhaal en en is direct op onderzoek uitgegaan.
Ze beloofde me het uit tegaan zoeken en kon me aan de tel al zeggen dat zij wel zeker wist dat het niet terecht was hoe het is gelopen.
Ook beloofde ze me dat ze het binnen 48 uur opgelost zou hebben.
Ik was wat sceptisch omdat dat me immers al een tijdje voorgehouden werd.
Maar tot mijn verbazing en buiten verwachting kreeg ik 30 min later een mail van de desbetreffende telefoniste.
Met haar wel gemeende excuus en dat ik inderdaad al die tijd gelijk heb gehad.
dat er inderdaad geen contract is en dat ik onterecht ben overgenomen.
Ook kon ze melden dat ze een verzoek bij NUON hebben neergelegd mijn contract bij NUON gewoon weer op te pakken zoals het daarvoor was.
Daarnaast zouden alle kosten die ik vanaf april tot het contract weer bij NUON loopt kwijtgescholden worden dus ik hoeft niks te betalen aan Energie Direct.
ze gaan ook geen afkoopsom eisen of iets dergelijks. en ook geen gezeur met Intruim Justitia hoef te verwachten.
dus kortom een SUPERRRR Mail.

Ik heb NUON gebelt en het klopt inderdaad ze hebben idd een verzoek ontvangen van Energie Direct om mijn contract weer op te pakken.
en wat betreft die tussentijdse jaar afrekening van NUON die hebben ze opgeschort tot Dec en dan gaan ze kijken of die kwijt gescholden word e.o die verrekend word met het verbruik in de zomer

Ik ben reuze blij dat ik nu zwart op wit heb dat het allemaal onterecht is geweest en dat dit dus geen staartje meer gaat krijgen bijv over zoveel jaar.
of wat betreft ineens rekeningen ofzo.

Ik wil iedereen bedankten voor de reactie's en iedereen suc6 wensen met het vinden van de juiste oplossingen want die zijn er wel zo blijkt uit mijn verhaal !! de aanhouder wint !!!!!

Re: Energie Direct

Geplaatst: 06 jun 2012 19:05
door sephora30
Baron0314 schreef:Dank je. Door jullie berichten weet ik dat ik beter niet over kan stappen.
Waar je weg moet blijven: Oxxio, Essent en Energie Direct :arrow:

Re: Energie Direct

Geplaatst: 08 jun 2012 01:50
door BedeVe
Gefeliciteerd Wouzy !
En Gefeliciteerd Energie Direct !!

Door ervaring wijs geworden ?
Het emailtje van Lisette en de handelswijze richting Wouzy maakt dat deze klacht wordt omgezet in een compliment.

Jammer dat jullie 3 jaar geleden nog niet zover waren.

Re: Energie Direct

Geplaatst: 22 aug 2012 13:26
door WilmaKramer
Goed om dit verhaal te lezen. Uiteindelijk vind ik het een positieve ervaring met energie direct omdat ze het wel opgelost hebben. Niet veel energiemaatschappijen hebben zulke goede medewerkers als die telefoniste waar jij het over had. Ik moet zeggen dat ik op internet niet veel negatieve ervaringen over de klantenservice van energie direct lees. Over de Nederlandse Energie Maatschappij zijn wel veel negatieve ervaringen over de klantenservice te vinden.

Ik snap dat het je veel tijd gekost heeft, maar naar mijn idee was er simpelweg een administratieve fout ingevoerd door degene die langs jouw deur is geweest. Die heeft aangegeven dat je aan het einde van je Nuon contract wilt overstappen in plaats van een offerte wilde ontvangen. Dat is niet echt de schuld van energie direct, meer van degene die langs je deur ging.

Re: Energie Direct

Geplaatst: 22 aug 2012 13:49
door Nicky_The
Ik ben al een paar jaar klant bij ED en heb nooit klachten over ze gehad.. Nu stap ik wel over omdat het elders goedkoper is..