Energie Direct
Geplaatst: 05 jun 2012 11:28
Het is begonnen in 2009 in maart 2009 kreeg ik een woning toegewezen en heb eens bij kennisen navraag gedaan welke Energie maatschappij zij hadden de meeste hadden NUON dus ook ik heb daar me aangemeld als klant vanaf Maart 2009 en dat ging allemaal heel vlot en ben er nog steeds erg tevreden over. Maar in Juni 2009 kwam er een verkoper van Energie Direct aan de deur hij vertelde dat ik wel tot 200 euro per jaar kon besparen op mijn Energie rekeningen dat klonk heel aannemelijk dus heb ik om een offerte gevraagd de man noteerde mijn naam & Adres en er stond ook netjes bovenaan zijn formulier ''Offerte Aanvraag'' Toen de man Enkel mijn naam en adres had genoteerd vroeg hij me te tekenen voor de offerte ik heb het papier bekeken en kon verder geen kleine letters ondekken ??... dus heb ik getekend voor de Offerte .... Ruim 2 weken na dato krijg ik een telefoontje van Energie Direct of ik al wist of ik klant van hun wilde worden Ik heb de medewerker verteld dat ik nog op de offerte wacht en daarna een beslissing neem de man werd wat ongeduldig en beweerde dat ik die al gehad en dat hun de boete kosten zouden betalen aan NUON als ik direct over zou gaan (Ik had een Contract voor 3jr bij Nuon) Maar ik bleef de man vertellen dat ik dus geen offerte had en dus nog niet wilde overstappen en dat ik weleens wilde weten wat dan het exacte bedrag zou zijn wat het me zou schelen per jaar ?? De man antwoorde dat ie telefonisch wel een berekening zou doen en kwam met een bedrag van 20 euro per jaar verschil. Ik heb echter verteld dat ik voor zo'n klein verschil niet over wilde stappen dus dan gewoon me huidige leverancier aan zou houden.. Daarmee dacht ik klaar te wezen met Energie Direct maar niets bleek minder waar ze bleven me 3 weken bellen en heb steeds opgehangen want ik was toch duidelijk geweest ?? na 3 weken telefoontjes was ook ik het zat en heb toch opgenomen om hun te vertellen dat ze moesten ophouden met deze stalkings praktijken. De man zei mevrouw we willen u enkel vragen of u klant wilt worden bij ons omdat u een offerte aanvraag heeft gedaan Ik heb nogmaals duidelijk gemaakt dat ik er vanaf zie en bij NUON wil blijven maar de toon van de man sloeg snel over en hij zei dat ik een contract had getekend en dat ik daar aan gehouden zou worden voor de komende 3 jr.. Ik zou over enkele dagen een kopie ontvangen en per het einde van die maand overgenomen worden van NUON. En idd die zelfde dag lag er een brief van NUON dat ik overgenomen zou worden door Energie Direct.. Ik heb NUON gebeld en die hebben me uitstekend geholpen door me terug te nemen als klant en bij Energie Direct op te zeggen. En daarmee was het verhaal klaar Tenminste ??... tot in april j.l. Er kwam een medewerker van NUON aan de deur om tevragen waarom ik weg wilde als klant bij NUON? Ik heb wat laconiek gereageerd en lachend tegen de man gezegt dat het zou berusten op een misverstand want ik wilde helemaal niet weg bij NUON en heb de man ook gevraagd naar wie hun dachten dat ik over zou gaan ?? de man kon dat niet zien alleen dat ik geen klant meer zou zijn bij NUON. Maar de man vertelde ook dat het misschien een misverstand zou wezen omdat het systeem niet altijd up to date was. ik heb de man het verhaal verteld van 2009 en dat ik daarna wel heel erg voorzichtig ben geworden in dat soort dingen.. de man begreep het en zei nog nou dan zal het idd op een misverstand berusten sorry voor de overlast.. Maar toen een week later op internet Bankieren keek zag ik tot mijn verbazing 145 EURO Voorschot maand April Energie Direct, En kort daarna viel er een brief in de bus van NUON dat inderdaad me contract was opgezegt en of ik even een afrekening wilde betalen voor de verbruikers kosten (Soort Jaarafrekening) Ik heb de volgende dag gelijk naar Energie Direct gebelt en die bleven volharden dat ik een contract zou hebben bij hun en dat ik in 2009 getekend had dat als mijn contract zou aflopen bij NUON en dat deed het in Maart 2012 dan zou Energie Direct gemachtigd zijn om mij over tenemen als klant zonder dat ik daar ook maar schriftelijk iets van te horen krijg.
Ik heb om het contract gevraagd en eerst deden ze brutaal van Ja die heb je gewoon gekregen en bij ons ligt in een argief en daar kunnen we niet 123 bij.. dusja dat zal wel ff een tijdje duren voordat je je contract heb.
Ik heb hun erop gewezen dat er geen sprake is van een contract en dat ik alle bedragen zou stoneren en hun blokkeer op mijn Incasso Lijst en dan bedrijgen ze ineens van ja als je dat doet we leveren jou stroom dus dan krijg je een incasso op je dak ik heb gezegt dat ze dat dan maar moeten doen.. En dat ik weiger te betalen tot hun een geldig contract kunnen overhandigen en als het idd zo is wat ze zeggen dat ik dan alsnog de openstaande nota's voldoe.
Maar het klopt gewoon echt niet dat contract waar hun het over hebben bestaat niet eens dit was in 2009 ook al een getrouwtrek en toen konden ze ook geen geldig contract laten zien en nu ineens misschien wel ???..... ik weet gewoon 100% zeker dat hun mij ten onrechte gedupeerd hebben !! en ben dan ook niet van plan ook maar 1 rooie cent aan ze tegeven !! Maar ze zijn uiterst brutaal en Maken je voor leugenaar weet ik wat uit terwijl ik het echt zeker weet we zijn nu al ff verder en het contract moet nog boven tafel komen en krijg steeds als ik bel het is in behandeling ... en wat betreft die afrekening van NUON tja die zal ik moeten betalen omdat ze dat niet meer terug kunnen draaien of het nou terecht of onterecht was.. het enige wat ze konden doen bij NUON is me terug nemen als klant en dat doen ze per eind Juni...maar wie is er nou verantwoordelijk voor alle kosten die gemaakt zijn ??...
Ik heb om het contract gevraagd en eerst deden ze brutaal van Ja die heb je gewoon gekregen en bij ons ligt in een argief en daar kunnen we niet 123 bij.. dusja dat zal wel ff een tijdje duren voordat je je contract heb.
Ik heb hun erop gewezen dat er geen sprake is van een contract en dat ik alle bedragen zou stoneren en hun blokkeer op mijn Incasso Lijst en dan bedrijgen ze ineens van ja als je dat doet we leveren jou stroom dus dan krijg je een incasso op je dak ik heb gezegt dat ze dat dan maar moeten doen.. En dat ik weiger te betalen tot hun een geldig contract kunnen overhandigen en als het idd zo is wat ze zeggen dat ik dan alsnog de openstaande nota's voldoe.
Maar het klopt gewoon echt niet dat contract waar hun het over hebben bestaat niet eens dit was in 2009 ook al een getrouwtrek en toen konden ze ook geen geldig contract laten zien en nu ineens misschien wel ???..... ik weet gewoon 100% zeker dat hun mij ten onrechte gedupeerd hebben !! en ben dan ook niet van plan ook maar 1 rooie cent aan ze tegeven !! Maar ze zijn uiterst brutaal en Maken je voor leugenaar weet ik wat uit terwijl ik het echt zeker weet we zijn nu al ff verder en het contract moet nog boven tafel komen en krijg steeds als ik bel het is in behandeling ... en wat betreft die afrekening van NUON tja die zal ik moeten betalen omdat ze dat niet meer terug kunnen draaien of het nou terecht of onterecht was.. het enige wat ze konden doen bij NUON is me terug nemen als klant en dat doen ze per eind Juni...maar wie is er nou verantwoordelijk voor alle kosten die gemaakt zijn ??...