Vochtschade T-mobile / Dynafix
Geplaatst: 06 jun 2012 21:07
Mocht je ooit te maken krijgen met een onzin brief van T-mobile over vochtschade, accepteer dit dan nooit.
Vraag altijd een second opinion aan (bijvoorbeeld bij een Apple store).
Hier als voorbeeld 2 brieven over dezelfde telefoon (Iphone 4s, 6 maanden oud). De eerste is van T-mobile, de tweede van Apple.
Het verschil: 285 euro betalen bij T-mobile of niets betalen bij Apple.
Brief van T-mobile:
Geachte heer/mevrouw,
Op 25 mei 2012 is uw mobiele telefoon door T-Mobile ontvangen voor reparatie. Uw mobiele telefoon is inmiddels geïnspecteerd door onze technici. Deze hebben geconstateerd dat uw mobiele telefoon onherstelbare schade heeft die is veroorzaakt door vocht. Om deze reden
valt het defect niet onder de garantie en kunnen wij uw toestel niet repareren.
T-Mobile kan uw mobiele telefoon wel tegen betaling laten omruilen. Hiervoor brengt T-Mobile dan kosten in rekening van € 285,87 (incl.
btw).
Onderzoek door Apple:
Probleembeschrijving/-diagnose
Issue: Customer experiences issue with non-charging iPhone 4S.
Steps to reproduce: In store check, confirmed. Tried with several adapters amd cleaned out the 30-pin connectorport. Did not help.
Proposed Resolution: Swap.
Cosmetic Condition: Looks fine, no damage.
Known Liquid Damage: No
Employee ***********
Geschatte kosten reparatie
Artikelnummer Beschrijving Prijs Verschuldigd bedrag
DN661-6246 iPhone 4S, GSM, 32GB, White, EMEA
Vervangend serie-ID: DQGH73Z*****, IMEI: 013051000******* € 0.00 € 0.00
Dit is toch wel vreemd: een telefoon van 6 maanden oud niet willen repareren omdat er vochtschade zou zijn, terwijl later wordt aangetoond (door Apple) dat dit absoluut niet het geval is. Er was geen enkel spoortje van vocht te bekennen.
Apple heeft mijn telefoon dus keurig gratis omgeruild, terwijl T-mobile hier 285 euro voor wilde hebben.
Conclusie:
T-mobile probeert er van alles aan te doen om maar niet te hoeven repareren.
Trap hier dus niet in. Hun ongelijk is wel degelijk te bewijzen
Vraag altijd een second opinion aan (bijvoorbeeld bij een Apple store).
Hier als voorbeeld 2 brieven over dezelfde telefoon (Iphone 4s, 6 maanden oud). De eerste is van T-mobile, de tweede van Apple.
Het verschil: 285 euro betalen bij T-mobile of niets betalen bij Apple.
Brief van T-mobile:
Geachte heer/mevrouw,
Op 25 mei 2012 is uw mobiele telefoon door T-Mobile ontvangen voor reparatie. Uw mobiele telefoon is inmiddels geïnspecteerd door onze technici. Deze hebben geconstateerd dat uw mobiele telefoon onherstelbare schade heeft die is veroorzaakt door vocht. Om deze reden
valt het defect niet onder de garantie en kunnen wij uw toestel niet repareren.
T-Mobile kan uw mobiele telefoon wel tegen betaling laten omruilen. Hiervoor brengt T-Mobile dan kosten in rekening van € 285,87 (incl.
btw).
Onderzoek door Apple:
Probleembeschrijving/-diagnose
Issue: Customer experiences issue with non-charging iPhone 4S.
Steps to reproduce: In store check, confirmed. Tried with several adapters amd cleaned out the 30-pin connectorport. Did not help.
Proposed Resolution: Swap.
Cosmetic Condition: Looks fine, no damage.
Known Liquid Damage: No
Employee ***********
Geschatte kosten reparatie
Artikelnummer Beschrijving Prijs Verschuldigd bedrag
DN661-6246 iPhone 4S, GSM, 32GB, White, EMEA
Vervangend serie-ID: DQGH73Z*****, IMEI: 013051000******* € 0.00 € 0.00
Dit is toch wel vreemd: een telefoon van 6 maanden oud niet willen repareren omdat er vochtschade zou zijn, terwijl later wordt aangetoond (door Apple) dat dit absoluut niet het geval is. Er was geen enkel spoortje van vocht te bekennen.
Apple heeft mijn telefoon dus keurig gratis omgeruild, terwijl T-mobile hier 285 euro voor wilde hebben.
Conclusie:
T-mobile probeert er van alles aan te doen om maar niet te hoeven repareren.
Trap hier dus niet in. Hun ongelijk is wel degelijk te bewijzen
