Translink Systems en verborgen kosten met de OV-chipkaart
Geplaatst: 08 jun 2012 14:40
Aan iedereen die met de OV-chipkaart reist en vooral de mensen met automatische afboekingen, pas op! Ik zal mijn verhaal vertellen:
Ik reis nu ongeveer een jaar met de OV-chipkaart en automatisch afboeken en ik heb nog nooit zo veel problemen en kosten bij een bedrijf gehad. Totaal is er volgens een van de medewerkers zo'n 120 euro saldo verdwenen bij mijn kaart, dit heb ik zelf nooit gemerkt en de medewerker kon ook niet vertellen waarom en kon het ook niet herstellen. Dit terzijde.
+- 6 maanden geleden automatisch afschrijven uitgezet vanwege mysterieuze afschrijvingen, dit gedaan via een brief omdat ik op dat moment geen toegang tot iDeal had. Rond diezelfde tijd een adreswijziging per post gestuurd, want dit kan niet eens via de website. Lekker modern...
+- 2 maanden terug blijkt dat er een incasso voor me klaarligt, omdat er 20 euro niet kon worden afgeschreven. Totale incassobedrag: 82 euro?!? Wat blijkt: Automatisch afboeken is NIET uitgezet, adreswijziging is NIET doorgevoerd. Translink heeft geprobeerd 20 euro af te boeken, dat ging op dat moment niet. Rekeningen zijn naar mijn oude adres gestuurd, dus die heb ik nooit ontvangen.
Helaas kom ik bij Translink Systems niet tot een fatsoenlijke oplossing. De klantenservice kan mij geen antwoord geven en ze mogen mij niet doorverbinden met iemand die het wel kan. Ik krijg bij hun klantenservice sterk het idee dat ze zo veel klachten krijgen dat ze de deur maar dichthouden en niet bereid zijn tot een oplossing te komen.
Intrum is ook niet bereid om met Translink contact te zoeken, die interesseert het niet wat het verhaal is en of het een terechte incasso is. Geld is geld en de klant kan stikken. De 20 euro die ik moest betalen heb ik direct betaald toen ik op de hoogte was van het probleem. De 62 euro die overblijft heb ik niet betaald.
Helaas zit ik nu met een melding dat als ik niet binnen enkele dagen betaal de deurwaarder op de stoep staat. Nog steeds geven beiden bedrijven aan dat het ze niet interesseert en dat ik gewoon moet betalen.
Juridisch kan ik helaas niets maken want ik had moeten controleren waar die rekening bleef. Blijkbaar hoor ik te weten dat Translink zonder toestemming alsnog probeert af te schrijven en blijkbaar hoor ik er achteraan te bellen als ik geen rekening heb ontvangen voor een bedrag waar ik geen toestemming voor heb gegeven.
Ik hoop dat de overheid alle klachten bij elkaar schraapt en het openbaar vervoer fatsoenlijk gaat regelen. De OV chipkaart heeft een hoop geld gekost en heeft tot nu toe alleen nog maar problemen en iritaties gegeven. Translink Systems heeft al sinds de invoering van de OV-chipkaart laten blijken incapabel te zijn.
Ik reis nu ongeveer een jaar met de OV-chipkaart en automatisch afboeken en ik heb nog nooit zo veel problemen en kosten bij een bedrijf gehad. Totaal is er volgens een van de medewerkers zo'n 120 euro saldo verdwenen bij mijn kaart, dit heb ik zelf nooit gemerkt en de medewerker kon ook niet vertellen waarom en kon het ook niet herstellen. Dit terzijde.
+- 6 maanden geleden automatisch afschrijven uitgezet vanwege mysterieuze afschrijvingen, dit gedaan via een brief omdat ik op dat moment geen toegang tot iDeal had. Rond diezelfde tijd een adreswijziging per post gestuurd, want dit kan niet eens via de website. Lekker modern...
+- 2 maanden terug blijkt dat er een incasso voor me klaarligt, omdat er 20 euro niet kon worden afgeschreven. Totale incassobedrag: 82 euro?!? Wat blijkt: Automatisch afboeken is NIET uitgezet, adreswijziging is NIET doorgevoerd. Translink heeft geprobeerd 20 euro af te boeken, dat ging op dat moment niet. Rekeningen zijn naar mijn oude adres gestuurd, dus die heb ik nooit ontvangen.
Helaas kom ik bij Translink Systems niet tot een fatsoenlijke oplossing. De klantenservice kan mij geen antwoord geven en ze mogen mij niet doorverbinden met iemand die het wel kan. Ik krijg bij hun klantenservice sterk het idee dat ze zo veel klachten krijgen dat ze de deur maar dichthouden en niet bereid zijn tot een oplossing te komen.
Intrum is ook niet bereid om met Translink contact te zoeken, die interesseert het niet wat het verhaal is en of het een terechte incasso is. Geld is geld en de klant kan stikken. De 20 euro die ik moest betalen heb ik direct betaald toen ik op de hoogte was van het probleem. De 62 euro die overblijft heb ik niet betaald.
Helaas zit ik nu met een melding dat als ik niet binnen enkele dagen betaal de deurwaarder op de stoep staat. Nog steeds geven beiden bedrijven aan dat het ze niet interesseert en dat ik gewoon moet betalen.
Juridisch kan ik helaas niets maken want ik had moeten controleren waar die rekening bleef. Blijkbaar hoor ik te weten dat Translink zonder toestemming alsnog probeert af te schrijven en blijkbaar hoor ik er achteraan te bellen als ik geen rekening heb ontvangen voor een bedrag waar ik geen toestemming voor heb gegeven.
Ik hoop dat de overheid alle klachten bij elkaar schraapt en het openbaar vervoer fatsoenlijk gaat regelen. De OV chipkaart heeft een hoop geld gekost en heeft tot nu toe alleen nog maar problemen en iritaties gegeven. Translink Systems heeft al sinds de invoering van de OV-chipkaart laten blijken incapabel te zijn.